نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی احمدوند در نشست خبری با بیان این‌که متاسفانه در حوزه تولید بتن تکنسین و نیروی انسانی متخصص ترتیب نشده است، اظهار کرد: با وجود آنکه در کشور استانداردهای لازم برای تولید بتن از ضفر تا 100 را داریم و رعایت آن اجباری است اما در تولید بتن، سیمان و شن و ماسه این استانداردهای توسط تولیدکنندگان رعایت نمی‌شود.

ژئوممبران

 

وی با تاکید بر این‌که نیازمند نظام بازرسی و نظارت هستیم، تصریح کرد: یکی از الزمات ساخت و ساز کشور بازرسی فرآیند تولید بتن است.

رئیس مرکز تحقیقات بتن آذرماه سال گذشته گفته بود:‌بیست سال قبل برای تهیه و تدوین استاندارها، چک لیست های کنترل کیفیت فرآیند تولید و حمل و تحویل بتن آماده به کارگاه های ساختمانی شهری و در نهایت تدوین استاندارد ملی و اجباری 6044 (بتن آماده-ویژگی ها) در خصوص فرآیند تولید بتن آماده شامل مصالح ساختمانی و سایر فرآوره های بتنی در سال 95 تدوین شد و به عنوان استاندارد اجباری در صنعت بتن و ساخت و ساز بتنی لازم الاجراست.

احمدوند افزود: استاندارد مذکور به دلیل عدم وجود زیرساخت ها و ظرفیت های لازم هنوز متولی متولی نظارت و بارزرسی بر فرآیند سیستم تولید واحدهای تولیدی، مشخص نیست که از سوی تولیدکنندگان و سازندگان به درستی رعایت می شود یا خیر و در حال حاضر به جز تعدادی انگشت شمار که ممکن است به دلیل نیاز خریدار و قیمت مناسب بسیاری منجر به کیفیت پایین ساخت و سازها در کشور می شود.

بیشتر بخوانید
استانداردهای بتن در آزادراه تهران-شمال رعایت نشده است

به گزارش تسنیم، احمدوند در بخشی دیگری از نشست خبری امروز بازرسی از ماشین‌آلات تولید بتن را از الزامات بخش ساخت و ساز کشور عنوان کرد و گفت: تجهیزات تولید اعم از داخل کارخانه تا تجهیزات انتقال و حمل بتن بسیار فرسوده است و بایستی نظارت شوند.

ژئوممبران چیست

 

وی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص این‌که آیا این تجهیزات حتما باید از خارج تامین شود، افزود: خیر، این تجهیزات در داخل نیز تولید می شود که تولیدکنندگان باید به مبحث نوسازی ماشین آلات توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه کیفیت بتن را به شدت کاهش می‌دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ورق ژئوممبران قیمت

 

قرار است کنفرانس ملی بتن و زلزله 3 و 4 دیماه امسال به صورت مجازی برگزاری شود همچنین مرکز تحقیقات بتن جشنواره ملی ساختمان برتر را در سال جهش تولید و برای ایجاد بستر مناسب و هدفمند ارتقا سطح کیفی و کمی صنعت ساختمان برگزار خواهد کرد.

 

منبع سایت خبری تسنیم

 




:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: