نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرامرز افشانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با این تخلفات نزدیک به 15 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

استخر ذخیره ی کشاورزی

وی افزود: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظفند از آن به‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز، اضافه کرد: تغییر بی‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.

افشانی یادآور شد: کارشناسان جهادکشاورزی به همراهی دیگر نهادهای همراه، حافظ بیت‌المال هستند و در این راه با هیچ فرصت‌طلبی مماشات نمی‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز ادامه داد: پیشگیری از راه‌های کنترل ساخت ‌و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی است و تا آنجا که امکان دارد، باید با پیشگیری، مانع از ساخت ‌و سازهای غیرقانونی در این زمین‌ها شد.

وی در ادامه عنوان کرد: خودروهای گشت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

ژئوتکستایل

افشانی بیان داشت: صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/60001/س

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق بند (ج) تبصره 6 قانون بودجه 97 و در اجزای ماده 32 قانون برنامه ششم توسعه مبلغ ده هزار میلیارد ریال جهت پرداخت سهم دولت و تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت مبلغ مذکور صد در صد تخصیص یافت.

بام سبز

در گزارش تفریغ بند ج آمده است سازمان برنامه و بودجه کشور در تاریخ 5 خرداد97 مبلغ 10 هزار میلیارد ریال در قالب اعتبارات هزینه ای از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور(به نسبت مساوی) برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، تعیین و ابلاغ نموده است. صندوق بیمه محصولات کشاورزی در تاریخ دوم بهمن 97 نسبت به مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام نموده که عملکرد اعتبارات مذکور مشخص است.

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

در این گزارش آمده است؛ لازم به ذکر است از آن جایی که منبع مشخصی در این بند برای پرداخت در نظر گرفته نشده و اوراق موضوع بند(ه) تبصره 5 ماده واحده قانون بودجه سال 1397 کل کشور به منظور تامین مالی دولت جهت پرداخت به طلبکاران از جمله بابت بیمه محصولات کشاورزی پیش بینی گردیده مبلغ هفت هزار میلیارد ریال از اعتبارات موضوع این بند به صورت اسناد خزانه اسلامی از محل اوراق موضوع بند مذکور در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است بر اساس حکم بند اخیرالذکر دولت می تواند اسناد خزانه اسلامی را با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا سه سال صادر و به طلبکاران بابت بیمه محصولات کشاوری واگذار کند، از آن جایی که تعداد کشاورزان طلبکار از صندوق معمولا زیاد و با مبلغ ریز می باشند عملا امکان واگذاری اوراق تخصیص یافته به طلبکاران صندوق میسر نمی باشد، صندوق بیمه محصولات کشاوری با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ، مغایر با مفادبند (ه)تبصره فوق الذکر به جای کشاورزان خسارت دیده، بانک کشاورزی را به عنوان ذی نفع اوراق معرفی و اوراق را به بانک مذکور واگذار نموده است، مابقی اعتبار اختصاص یافته به مبلغ دو هزار میلیاردریال به صورت نقد در اختیار صندوق مربور قرار گرفته است.

ورق پلاستیکی استخر

باتوجه به مراتب فوق معادل 90 درصد از اعتبارات موضوع این بند به عنوان سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شده که مبین عدم رعایت مفاد حکم این بند و جزء یک بند ب ماده 32 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامتی ایران است.

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد آقابابایی گفت: از ابتدای سال جدید کار‌های مطالعاتی و تحقیقات میدانی صورت گرفته و شورای راهبردی سازمان با ترکیب جدید راه اندازی شد.

پوشش استخر

وی ادامه داد: دو هیئت اندیشه ورز به صورت تخصصی تشکیل شده که کارگروه‌های دام و طیور، باغبانی و زراعت، آب و خاک، آموزش و فرهنگی در ذیل این هیئت‌ها فعال گردیدند و دو رویکرد خدمات کشاورزی و مدیریت کشاورزی محور‌های اصلی است که توسط این کارگروه‌ها دنبال می‌شود.

آقابابایی افزود: برای انجام این ماموریت گروه‌های جهادی تشکیل شده که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا اوایل سال آتی تعداد این گروه‌ها به ۲۰ عدد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در مرحله اول این مأموریت که همزمان با هفته بسیج آغاز شده ۶۰۰۰ دام سبک و سنگین از مناطق حاشیه‌ای و روستایی توسط دو گروه جهادی متشکل از چهار دامپزشک تحت نظر قرار گرفت و مسائل تغذیه، واکسن و جیره بندی آن‌ها بررسی شد.

روف گاردن

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان ادامه داد: یک گروه جهادی موضوعات در خصوص زراعت و باغبانی و موضوعات گلخانه‌ای را با رویکرد آموزشی در فضای مجازی دنبال می‌کند و مشکلات زراعی کشاورزان و باغبان را از این شیوه حل می‌نماید که در این خصوص کارشناسان بسیجی در راستای نگهداری و احیای مراتع استان و در جهت جلوگیری از تبدیل مراتع به شوره زار از طریق آموزش فعال هستند.

وی با اشاره به موضوع کمک‌های مومنانه گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم نیز با کمک خیرین تاکنون بسته‌های معیشتی و حمایتی، قرص نان به صورت روزانه و لوازم التحریر را میان نیازمندان توزیع ورده است.

آقابابایی با اشاره به راه اندازی کارگروه فرهنگی تصریح کرد:در این کارگروه موارد بصیرتی، تحلیلی، رفع شبهات و افزایش بنیه فرهنگی نیز دنبال می‌شود.

وی همچنین ادامه داد:کارگروه آموزشی نیز مهم‌ترین بخش این ماموریت را برعهده دارد که عمدتاً در فضای مجازی و به صورت ارتباط با کشاورزان و دامداران فعالیت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم در ادامه تاکید کرد توسعه آموزش‌های سازمان جامعه‌ی کشاورزان استان تا پایین‌ترین سطح، اشتغال زایی از طریق راه اندازی آموزش‌های مجازی منتهی بر اشتغالزایی زودبازده با سمایه کم، راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه واحیای مراتع رها شده وقفی از برنامه‌های مدنظر این سازمان است.

ژئوگرید

انتهای پیام/78027

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس تبریز، ایاز برنو در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور با سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، سپاه عاشورای استان و

ورق پلاستیکی

مؤسسه مطالعات راهبردی صنایع غذایی بنیان پژوهش علم صنعت جهت مشارکت در احداث شهرک‌های تخصصی کارگاه‌های کوچک و زودبازده فناور و دانش بنیان صنایع غذایی در استان آذربایجان‌شرقی در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به اینکه استان آذربایجان‌شرقی از نظر تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بالایی دارد، ولی متاسفانه به‌دلیل کمبود واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کارگاهی، شاهد ضایعات حدود 30 درصدی محصولات کشاورزی خام هستیم که باعث ضرر به تولیدکننده و هدررفت منابع و نهاده‌ها می‌شود.

وی افزود: با عنایت به وجود روحیه جهادی، روحیه انقلابی، توان فنی و تخصصی، ماشین‌آلات و ظرفیت اعتقادی در مجموعه مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور با همکاری مشترک می‌توان در بالا بردن ضریب خود اتکایی در زمینه کشاورزی و صنایع مرتبط که مورد تأکید مقام معظم رهبری هست، گام‌های اساسی برداریم و با این هدف در سال جهش تولید مرحله اول این طرح که احداث پنج شهرک تخصصی کارگاه‌های کوچک صنایع غذایی در قطب‌های مستعد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی به عنوان پایلوت این طرح جهت ایجاد 12 هزار فرصت شغلی جدید در دستور کار قرار گرفت تا با رفع مشکلات اشتغال و معیشت مردم در مناطق کم برخوردار، ایجاد ارزش افزوده، رونق و بهره‌برداری بهینه در بخش کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار کشور کمک کند.

پوشش استخر

مدیرعامل مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور با تأکید بر شعار امسال "جهش تولید" و اینکه شهرک‌های تخصصی صنایع غذایی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت جهادکشاورزی می‌باشد، متذکر شد: مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور تلاش می‌نماید با همکاری سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی و سازمان جهادکشاورزی استان و نیز با همکاری مؤسسات مطالعاتی صنایع غذایی خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه کند.

مجتبی حبیب‌زاده تصریح کرد: این مؤسسه به عنوان عمل کلی سازمان بسیج در زمینه توانمندسازی هسته‌های بسیجی و گروه‌های تخصصی به صورت پایلوت ایجاد این شهرک‌ها را از استان آذربایجان‌شرقی شروع کرده و در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح در استان‌های دیگر نیز پروژه‌های مشابه به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/60001/س

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

لیلا عطازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طی بارش‌های سیل آسا چند روز اخیر آذرماه در شهرستان گچساران خسارت‌هایی به زیرساخت بخش کشاورزی شهرستان گچساران وارد شد.

سرپرست جهادکشاورزی گچساران ادامه داد: طی بارندگی‌های شدید در شهرستان گچساران 40میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی در گچساران وارد شده است.

لندفیل

وی ابراز کرد: این میزان خسارت از سوی کارشناسان در بخش های دام، طیور، محصولات زراعی، باغی، شبکه‌های آبیاری تحت فشار، جاده‌های بین مزارع، کانل‌های آبیاری، منابع آب و خاک و امور زیربنایی حوزه کشاورزی گچساران برآورد شده است.

عطازاده میزان خسارت وارده به بخش دام سبک 125 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بر اثر بارندگی های اخیر در گچساران 22 راس دام سبک در این شهرستان تلف شد.

سرپرست جهادکشاورزی گچساران ابراز کرد: 100میلیون ریال خسارت بر اثر بارندگی چند روز گذشته به قنوات و کانال های آبیاری کشاورزی این شهرستان وارد شد.

geomembrane

وی با بیان اینکه 3میلیارد و 500 میلیون ریال به بخش ادوات کشاورزی و آبیاری، ساختمان‌ها و تجهیزات و 5میلیارد ریال به بخش باغات خسارت وارده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین از این میزان خسارت وارده 25 میلیاردو400میلیون ریال در بخش زراعی به مزارع گندم، جو، کلزا و گوجه فرنگی وارد شد.

به گزارش فارس، سالانه بیش از159 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می شود.

انتهای پیام/82031

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری ظهر امروز در جلسه کارگروه صندوق حمایت از صنوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان اظهار کرد:‌ پله‌های ترقی برای شهرستان‌های در مسیر توسعه با اتخاذ تصمیمات مناسب از سوی مسئولان صورت می‌گیرد.

آب بندی استخر

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر گام‌های بسیار خوبی در راستای توسعه کشاورزی در بخش‌های مختلف با حمایت سازمان برنامه‌ریزی استان برداشته شده و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه با یادآوری اینکه طرح کشاورزی قراردادی در راستای بهره‌وری بیشتر محصولات کشاورزی در استان اولویت اصلی سازمان است، خاطرنشان کرد: در کشاورزی قراردادی واحد‌های فرآوری‌کننده با کشاورزان قرارداد پیش‌خرید منعقد می‌کنند موضوعی که امروز برخی کشاورزان ورود کرده‌اند.

سپری از ارائه آموزش‌های لازم برای افزایش بهره‌وری به کشاورزان خبر داد و عنوان کرد: در مدل کشاورزی قراردادی واسطه‌ها حذف می‌شوند و شرکت‌های بهره‌بردار مستقیما محصول را از کشاورزان می‌گیرند.

وی تصریح کرد: می‌توانیم با توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی ارزآوری و اشتغال‌زایی را ایجاد و رخت فقر را از استان بکنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه با اشاره به نقش بخش خصوصی و تاثیرگذاری آن در برنامه‌ها عنوان کرد: در یک مقطع زمانی در زمینه توت‌فرنگی با چالش جدی مواجه بودیم، اما با کمک اتحادیه تعاونی‌های تولید توانستیم مشکل را به راحتی حل کنیم.

سپری افزود: تولید کننده نمی‌تواند بازاریاب خاص باشد نقش تشکل‌ها در این حوزه بسیار مهم و اثربخش است.

وی با بیان اینکه فعالیت و عملکرد برخی تعاونی‌ها درتعدادی از محصولات کشاورزی در استان قابل توجه است، گفت: تامین بازار برای محصولی مانند چغندر قند بسیار دشوار است با واگذاری کار به یک تعاونی فعال در این حوزه بهترین عملکرد را در استان داشته‌ایم.

پلاستیک استخر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: کردستان در حوزه کشاورزی بسیار موفق بوده و با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی در 6 ماهه نخست امسال رشد 1.7 درصدی اقتصاد را داشته است، این نشان می‌دهد که ظرفیت برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در صنعت کشاورزی در این استان زیاد است.

انتهای پیام/2330/71

 

منبع فارس نیوز

 

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص قطع تعدادی از درختان دانشکده کشاورزی، با بیان اینکه حفظ و نگهداری ۳۶۰۰ هکتار فضای سبز شهری در سطح شهر کرج بر عهده شهرداری است، گفت: علاوه بر آن ۲۱۶۰ هکتار فضای سبز در اختیار نهاد‌های دولتی و غیردولتی در کرج از جمله دانشکده کشاورزی است که حفظ و نگهداری بر عهده این نهاد‌ها و نظارت آن با شهرداری است.

ورق پلاستیک

وی یادآور شد: برای جمع آوری درختان، هرس و جایگزینی آن‌ها تنها نهادی که می‌تواند مجوز صادر کند، شهرداری است. در حالیکه دانشکده کشاورزی برای دریافت مجوز قطع درختان به شهرداری مراجعه نکرده و از نهادی دیگر همچون جهاد کشاورزی یا منابع طبیعی اقدام یا رایزنی کرده است.

بضاعتی پور با بیان اینکه از تعداد درختان قطع شده اطلاع دقیقی نداریم، اظهار کرد: برای بازدید از محل به دانشکده کشاورزی مراجعه کردیم که از ورود کارشناسان فضای سبز شهرداری کرج، جلوگیری کردند که برای انجام این امر درخواست دستور قضایی دادیم و به محض صدور، اقدام می‌شود.‌

حوضچه پرورش ماهی

این مقام مسؤول افزود: علت قطع درختان از سوی دانشکده کشاورزی وزش طوفان و از ریشه کنده شدن درختان در سنوات گذشته اعلام شده است و این موضوع که چرا طوفان فقط در داخل دانشکده وزیده، جای سوال دارد!

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج همچنین تصریح کرد: از دانشکده کشاورزی به عنوان نهادی که متولی آموزش و فرهنگسازی در خصوص فضای سبز است، گلایه برای اقدام به قطع درخت وجود دارد.

انتهای پیام/ش

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری فارس استان کردستان/ یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار از وسعت ۲۹ هزار کیلومتر مربعی استان کردستان اراضی قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی است و همین مسئله این استان را به یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور تبدیل کرده است.

ژئوممبران

۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی در این استان دیم و مابقی آن آبی است، استان کردستان ۴۳ هزار هکتار باغ دارد که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

کل تولید محصولات بخش کشاورزی کردستان سه میلیون تُن بوده و این بخش ۳۰ درصد اشتغال و ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی این استان را به خود اختصاص داده است.

سالانه۵۸۰ هزار هکتار از اراضی دیم و ۳۲ هزار هکتار از اراضی آبی استان زیر کشت محصول استراتژیک گندم می رود و در این زمینه طی چند سال اخیر جزو استان های برتر کشور بوده ایم.

پیشتازی کردستان در تولید محصولات کشاورزی به تولید گندم خلاصه نمی‌شود و در تولید دیگر محصولات زراعی هم چون کلزا و نخود هم رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

کردستان در زمینه تولید محصولات باغی مانند توت‌فرنگی رتبه نخست کشور، انگور دیم رتبه دوم، آلبالو رتبه پنجم، شلیل، گردو و هلو جایگاه ششم را در کشور به خود اختصاص داده است.

 

بنا به گفته متولیان امر در حال حاضر ۱۳۳ تا ۱۳۵ هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی در سطح استان فعال بوده و ۴۴ مرکز کشاورزی در سطح استان برای ارائه خدمات به این بهره برداران فعالیت می کند.

کشاورزی از دیرباز تا کنون همواره یکی از شغل‌های پر طرفدار مردمان کردستان بوده و اقتصاد عمده افراد در این این استان به ویژه در شهرهای قروه و دهگلان به محصولات مختلف کشاورزی وابسته بوده است.

سهم قابل توجه برخی شهرستان‌ها در تولید محصولات کشاورزی

۱۶۰ هزار هکتار از اراضی دهگلان به صورت دیم زیر کشت انواع گندم، جو، آفتابگردان قرار گرفته و بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی این منطقه هرساله در کنار گندم و جو به صورت آبی زیر کشت سیب‌زمینی، کلزا، آفتابگردان، خیار، هویج، شبدر، پیاز، ذرت علوفه، هندوانه، کدو، گوجه‌فرنگی، لوبیا سبز، انواع سبزی و... می رود.

فراوانی محصولات کشاورزی در دهگلان بیانگر تلاش کشاورزان، همت مهندسین و بهره‌گیری از علم روز دنیا در زمینه کشاورزی نوین بوده که در اصلاح الگوی کشت‌وکار در منطقه تاثیرگذار بوده و رونق کشاورزی را به همراه داشته است.

ژئوممبران چیست

تلاش برای دست‌یابی به توسعه در گرو توجه به کشاورزی است و اصولاً کشورهای توسعه‌یافته گام اول مسیر توسعه را از خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی شروع کرده‌اند که در این میان دست‌یابی به خودکفایی کشاورزی مستلزم توجه به نکاتی از جمله مکانیزاسیون کشاورزی است.

ماشین‌آلات کشاورزی گونه‌ای از ماشین‌آلات است، که در مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال، کمباین، خرمن‌کوب، تراکتور، گاوآهن، کلوخ‌شکن و علف‌بر از جمله این ماشین‌آلات کشاورزی است، با وقوع انقلاب صنعتی و توسعه ماشین‌آلات کشاورزی، روش‌های ابتدایی و طاقت‌فرسای قدیمی به ‌سرعت کنار گذاشته شد و در پی مکانیزه شدن، کشاورزی به‌سرعت پیشرفت کرد، که منجر به افزایش تولید مواد غذایی شد.

ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی از قبیل تراکتور، کمباین، چمن زن، علف زن، دروگر، تیلر، تیلر کولتیواتور و.... توانستند در عرصه کشاورزی تحولی عظیم ایجاد کرده و منجر به افزایش تولید در این صنعت شوند.

انجام فعالیت‌های کشاورزی با استفاده از دانش روز و تلفیق تجربه و علم در کنار کار عملی کشاورزی بدون شک به بازدهی، افزایش تولید، رفع چالش ها و معرفی بهتر محصول کمک می‌کند موضوعی که به صورت ویژه مورد توجه برخی فعالین این عرصه قرار گرفته تا جایکه آنها را به مسیری هدایت کرده که با وجود نداشتن تحصیلات اکادمی و علمی موفق به ثبت ماشین آلات و عدوات کشاورزی شده اند که نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر کشاورزان نیز مایه خیر شده اند.

کشاورز مخترع

 

آقای محمود قاسمی با بیش از 50 سال سن علاقه‌مندتر و مشتاق تر از روزهای جوانی همچنان در مسیر تولید همت می‌کند و در این مسیر با نوآوری و ایده‌پردازی اقدام به خلق اداوتی کرده که مسیر تولید محصولات کشاورزی را برایش تسهیل کرده است.

بعد از اختراع و ساخت دستگاه یونجه‌چین تیغه‌ای، این کشاورز دهگلانی توانست چندین اختراع دیگر را به ثبت برساند و چند اختراع او در مرحله داوری قرار دارد.

دستگاه شست‌وشوی سبزیجات و هویج‌کن از دیگر اختراعات این کشاورز خوش‌فکر و صاحب ایده دهگلانی است که کار را برای کشاورزان آسان کرده است.

تحصیلات آقای قاسمی تا مقطع اول راهنمایی است اما او تمام عمرش را در صنعت کشاورزی سپری کرده و هدفش کاهش میزان زحمت و بهره‌گیری از نیروی انسانی با ساخت تجهیزات و ادوات کشاورزی بوده است.

 

وی می‌گوید: از آنجایی که در دهگلان محصولاتی مانند هویج و سیب‌زمینی بیشترین کشت دارد و زحمت زیادی برای کشاورزان دارد و همین موضوع موجب شد تا به فکر اختراع دستگاهی ‌باشم که بدون آسیب به محصول، برداشت با هزینه و زمان کم برداشت شود.

تا این لحظه 60 دستگاه هویج‌کن به قیمت هر دستگاه ۴ میلیون تومان را برای کشاورزان شهرستان دهگلان ساخته‌ام که به راحتی با تراکتور حمل شده و در زمان برداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق ژئوممبران قیمت

مشتری زیاد دارم اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات به ویژه مکان مناسب، نمی‌توانم تولید انبوه داشته باشم که اگر کارگاهی برای فعالیت داشته باشم می‌توانم جدای از ساخت انبوه این دستگاه، ایده‌های دیگری را هم به مرحله تولید برسانم.

اگرچه زمین احداث سوله دارم ولی به خاطر مانع‌تراشی‌هایی که در فرآیند صدور مجوز ایجاد می‌شود تاکنون موفق به احداث آن نشده‌ام، به ادارات مختلف از جمله راه و شهرسازی، استانداری، جهاد کشاورزی و ...مراجعه کرده‌ام ولی هیچ جواب قانع‌کننده‌ای ندارند، این در حالی است که سوله‌های متعددی در اطراف زمین مذکور ساخته شده است.

بارها به فرمانداری و استانداری برای دریافت تسهیلات موردنیاز احداث کارگاه مراجعه کرده‌ام اما حمایت نمی‌کنند، بانک هم به اندازه‌ای موانع سر راه آدم می‌گذارند که از درخواست دریافت وام پشیمان شده‌ام.

ساخت سورتینگ سیب‌زمینی

پسر دومم به کار کشاورزی علاقه‌مند است و تاکنون دو اختراع را به نام خودش ثبت کرده است، سورتینگ سیب‌زمینی و گاوآهن برای مزارع ردیفی که به موتور سیکلت وصل می‌شود و با مصرف 4 لیتر بنزین کارایی 100 کارگر دارد.

سورتینگ سیب‌زمینی محصول برداشت شده را در سه سایز شامل سیب زمینی خوراکی، سیب زمینی بذری و سیب زمینی فندوقی از هم جدا می‌کند و خاک چسبیده به محصول را کاملا جدا می‌کند.

یک ساعت فعالیت این دستگاه ضمن به صفر رساندن خطا در جداسازی هر سه سایز سیب‌زمینی در کاهش میزان بهره‌گیری از توان نیروی انسانی بیشترین عملکرد را دارد.

درجه‌بندی سیب‌زمینی از لحاظ اندازه و کیفیت از دیگر نکات مهمی است که تمامی این عملیات‌ها به وسیله این دستگاه سورتینگ انجام می‌شود.

با وجود ارزیابی مثبت عملکرد دستگاه سورتینگ سیب‌زمینی توسط کارشناسان استان، اما حمایتی صورت نگرفت.

مسئولان در بحث حمایت از مخترعین همیشه شانه خالی می‌کنند و این برخورد برای افرادی مانند من تا کسانی که اختراعات بزرگ و قابل توجه دارند به همین روال است.

تولید دستگاه هویج‌شوی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب عملکرد بسیار خوبی دارد و تولید چنین دستگاهی در دهگلان و قروه که قطب کشاورزی استان بوده و با کمبود جدی آب مواجه هستند، ضروری است.

برداشت 14 هزار تن هویج در کردستان

 ژئوسنتتیک

حیدر مرادی گفت: ۹۶ درصد سطح زیرکشت هویج استان کردستان در شهرستان دهگلان و ۴درصد باقی مانده مربوط به شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان است.مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ۲۸۱ هکتار از اراضی استان در سال زراعی ۹۹_۹۸ زیرکشت محصول هویج رفته و 14 هزار و 893 تن هویج از این سطح زیرکشت برداشت شده است، میانگین تولید ۵۳ تن در هکتار بوده و بیشترین سطح زیرکشت در استان مربوط به شهرستان دهگلان با ۲۷۰ هکتار است.

و اما...

 

کشاورزی یکی از قدیمی‌ترین صنعت‌هاست، اما نباید گمان کرد انسان با تکنولوژی غریبه است، انقلاب صنعتی قرن‌های ۱۹ و ۲۰ ابزارهای دستی و ابزارهای وابسته به حیوانات را با موتورهای بنزینی و کودهای شیمیایی جابجا کرده است.

شروع استفاده از ادوات کشاورزی در کشورهای توسعه یافته به معنای واقعی در اواخر قرن 19 میلادی صورت گرفته است. کشاورزی هوشمند، موجب توسعه کشاورزی شده که نتیجه آن، افزایش بهره‌وری از زمین کشاورزی تا 5 درصد و افزایش سود تا 20 درصد خواهد شد.

استفاده از فناوری‌های موجود در کشاورزی مدرن موجب شده تا امکان سودآوری بیشتری برای کشاورزان فراهم شود و جذابیت صنعت کشاورزی را به تبع آن افزایش می‌دهد، نخستین وسیله مورد استفاده که از ماشین آلات کشاورزی مدرن و متاخر به شمار می‌رود تراکتورهای بزرگ و پرکاربردی بودند که تاکنون نیز از آنها استفاده شده و از اهمیت بسزائی در مراحل مختلف عملیات کشاورزی برخوردار هستند.

حمایت از کشاورزانی که ضمن تلاش در چرخه تولید محصولات کشاورزی گام در مسیر ساخت ادوات مختلف برای رونق هرچه بیشتر این صنعت نهاده‌اند، می‌تواند زمینه رونق هرچه بیشتر محصولات کشاورزی را در دهگلان که قطب کشاورزی استان است، فراهم کند.

انتهای پیام/2330/71/ی

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، خسرو کریمی پناه پیش‌ از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قروه که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در اراضی این شهرستان تولید می‌شود.

ژئوممبران چیست

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار بهره‌بردار در این شهرستان در حوزه کشاورزی فعالیت دارند، گفت: ۱۷۳ هزار هکتار ارضی در قروه وجود دارد که ۲۹ هزار هکتار آن آبی است.

به گفته وی، با بهره‌گیری از توسعه و دانش روز در زمینه تولید محصولات کشاورزی رشد قابل قبولی در این شهرستان داشته‌ایم.

وی با اشاره به توسعه این شهرستان در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی در حوزه‌های مخالف گفت: میزان توسعه تولید بذر از ۴۰۰ کیلوگرم قبل از انقلاب به ۴تن در هکتار رسیده است.

وی افزود:‌هم‌اکنون ۱۲ نوع بذر اصلاح شده در این شهرستان تولید می‌شود و این مهم ظرفیت بسیار خوبی را برای رشد و توسعه هرچه بیشتر صنعت کشاورزی در این شهرستان فراهم کرده است.

کریمی‌پناه گریزی هم به تولید محصولات زراعی در سطح اراضی استان اشاره کرد و گفت: در سال‌ زراعی جاری ۱۷۵ هزار تن گندم در قروه تولید شده است که ۱۰ درصد آن در شهرستان مصرف می‌شود.

به گفته وی، ۹۰ درصد گندم تولید شده این شهرستان مازاد برنیاز بوده و به سایر مناطق کشور صادر شده است.

نصب ورق ژئوممبران

کریمی پناه از تولید سالانه ۱۶۵ هزار تن سیب‌زمینی در قروه خبر داد و گفت: به طور میانگین در هر هکتار ۱۳۰ تن سیب‌زمینی در این شهرستان تولید می‌شود که نسبت به میانگین کشوری که حدود ۳۵ تن در هکتار است رقم قابل توجهی است.

وی در ادامه اذعان داشت:۲۷ واحد سردخانه‌ای در سطح شهرستان وجود که ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی را دارد و توسعه این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی است.

رئیس جهاد کشاورزی قروه از توزیع سالانه ۲۳ میلیون لیتر سوخت ماشین آلات کشاورزی در قروه خبر داد و گفت: تسهیل در این حوزه نیازمند صدور کارت هوشمند سوخت است.

انتهای پیام/2330/86

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار از وسعت ۲۹ هزار کیلومترمربعی استان کردستان را اراضی کشاورزی تشکیل داده که از این میزان ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم و مابقی آبی است.

ورق ژئوممبران ایرانی

۳۰ درصد اشتغال و ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی این استان مربوط به بخش کشاورزی است و سالانه بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزارتن محصول در تمام زیرمجموعه‌های این بخش اعم از باغی، زراعی و دامی تولید می‌شود.

 

کردستان از لحاظ تولید گندم، کلزا و نخود هم در رتبه‌های برتر قرار دارد به گونه‌ای که در سال زراعی گذشته از سه هزار و ۵۶۲ هکتار از اراضی زیرکشت کلزا در استان حدود هفت هزار تن محصول تولید و ۲۱۷ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال هم بابت خرید تضمینی آن به بهره برداران آن پرداخت شد.

کردستان از لحاظ تولید محصولات باغی مانند توت‌فرنگی هم رتبه نخست کشور، انگور دیم رتبه دوم، آلبالو رتبه پنجم، شلیل، گردو و هلو هم هر کدام رتبه ششم را در بین تمامی استان های تولیدکننده این محصول به خود اختصاص داده است.

با هدف آشنایی بیشتر با وضعیت کشاورزی و میزان تولیدات در استان گفت‌وگویی با فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی داشتیم که در ادامه می‌آید...

اختصاص 25 درصدی از تولید ناخالصی به بخش کشاورزی، تولید بیش از 10 تا 12 درصد گندم کشور در استان، طلایه‌داری کردستان در مکانیزاسیون مزارع، توجه بیشتر به صنایع تبدیلی و اعطای تسهیلات با نرخ بهره پایین جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و...از نکات مهمی است که فرید سپری به آن اشاره کرده است.

اختصاص 25 درصدی از تولید ناخالص به بخش کشاورزی

فارس: چند درصد از جمعیت استان در حوزه کشاورزی فعالیت دارند و این حوزه چه میزان از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است؟

کشاورزی محور توسعه استان است، اشتغال بخش کشاورزی در کشور حدود 18 درصد است اما در استان کردستان 30 درصد است، تولید ناخالص داخلی بخش کشاورزی در کشور 12 درصد است و این شاخص در کردستان 25 درصد است و این جایگاه بخش کشاورزی را مشخص می‌کند.

 

فارس: سالانه چه میزان محصولات کشاورزی در استان کردستان تولید می‌شود؟

کردستان 1.8 دهم مساحت و 3 درصد بارندگی کشور، 7 درصد روانآب‌های کشور و استفاده 19 درصدی از آب‌های تجدید پذیر و باتوجه به مصرف سرانه آب‌های تجدید یک هزار و 642مترمکعب در کشور است، سرانه مصرف آب‌های تجدیدپذیر در این استان 3 هزار و 562 متر مکعب است که این مهم ظرفیت بالای منابع آبی کردستان را نسبت به متوسط کشوری متبلور می‌سازد و در مجموع بیش از 2 میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

 

10 تا 12 درصد گندم کشور در کردستان تولید می‌شود

مصارف ورق ژئوممبران

فارس: بیشترین سهم تولید در استان مربوط به چه محصولاتی است؟

کردستان در تولید و خرید گندم در رده های نخست کشور قرار داد و با تولید گندم دیم با استان‌هایی که 100 درصد کشت آنها آبی است رقابت می‌کند.

بین 10 تا 12 درصد تولید گندم کشور در استان ما تولید می‌شود و در تولید سیب‌زمینی جایگاه چهارم کشور را به خود اختصاص داده و در تولید توت‌فرنگی مقام نخست کشور را دارد.

کردستان در تولید انگور دیم با توجه به باغاتی که به بهره برداری رسیده از 45 هزار تن در سال های گذشته به 55 هزار تن در سال جاری رسیدیم که این مهم ما را به رتبه نخست کشور در تولید این محصول نزدیک کرد.

با تولید بیش از 95 هزار تن گوشت مرغ در سال استان ما رتبه نهم کشوری و رتبه اول شمال غرب کشور را در این زمینه دارد.

 

سالانه 770 هزار هکتار اراضی کردستان زیرکشت می‌رود

فارس: کردستان در پازل صنعت کشاورزی در کشور چه جایگاهی دارد؟

سالانه حدود 770 هزار هکتار اراضی استان زیرکشت می‌رود و با تولید حدود 2.1 میلیون تن محصولات زراعی در این سطح زیرکشت رتبه 6 کشوری به لحاظ سطح داریم، سالانه 400 هزار تن محصولات باغی از 50 هزار هکتار باغات استان تولید می‌شود البته این استان در کشت محصولات زراعی و باغی در جایگاه 17 کشور قرار دارد که این جایگاه به دلیل پایین بودن اراضی آبی است.

فارس: به پایین بودن سهم استان در زمینه اراضی آبی اشاره کردید برای افزایش این سهم چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

بیش از 87 درصد تولیدات کشاورزی کردستان به صورت دیم است و همین موضوع موجب شده ظرفیت‌های استان در این زمینه نهفته بماند، افزایش تخصیص سهم آب بیشتر به بخش کشاورزی کردستان با توجه به ظرفیت بالای این استان در زمینه آب و خاک در حوزه کشاورزی، مطالبه به حق مردم است که طی چند سال اخیر به صورت جدی دنبال شده است.

چندین سال است که تبدیل اراضی دیم استان به آبی به گفتمان اصلی و مهم بین مسوولان استان تبدیل شده است و در سطح کشور به صورت جدی دنبال می‌شود که خروجی آن کسب مجوز تبدیل 98 درصد اراضی دیم به آبی در سال گذشته بود با تحقق این مهم شاهد افزایش 10 برابر تولیدات و اشتغال‌زایی برای 25 هزار نفر در حوزه کشاورزی در استان خواهیم بود.

 

کردستان طلایه‌دار مکانیزاسیون مزارع در کشور است

فارس: قطعا استفاده از تکنولوژی‌های نوین به رونق هرچه بیشتر کشاورزی و کاهش میزان مصرف آب کمک می‌کند در این زمینه چه اقداماتی انجام گرفته است؟

ضریب مکانیزاسیون در مزارع استان ۲.۲ دهم اسب بخار در هر هکتار است و این شاخص در کشور 1.8 اسب بخار است و استان کردستان در این زمینه طلایه‌دار مکانیزاسیون مزارع در سطح کشور است.

همچنین استان کردستان نسبت به میانگین کشوری که زیر 22 درصد تجهیز اراضی کشاورزی کشور به سیستم‌های نوین آبیاری دارد با 43 درصد رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

انجام 284 میلیون دلار صادرات در گمرکات کردستان

فارس: بهره‌مندی از بازار مناسب یکی از مولفه‌ها در رونق تولید است وضعیت استان کردستان در این حوزه به چه صورتی است؟

ارزش صادرات محصولات کشاورزی استان در 9 ماهه امسال 284 میلیون دلار بوده و با توجه به ارزش 549 میلیون دلاری کل صادرات از گمرکات استان در بازه زمانی مذکور، محصولات کشاورزی حدود 52 درصد از کل صادرات گمرکات استان را تشکیل می‌دهد.

به طور میانگین روزانه حدود 3 هزار تن محصولات کشاورزی از گمرکات استان صادر می‌شود که بر اساس خوداظهاری صادرکنندگان، حدود 715 تن آن مربوط به تولیدات استان است.

افزایش 78 درصدی صادرات محصولات کشاورزی در کردستان

ارزش وزنی میزان صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات استان در 9 ماهه 99 برابر با 799 هزار تن بوده است که از کل میزان صادرات سال 98 که 695 هزار تن است بیشتر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 447 هزار تن یعنی تقریباً 78 درصد افزایش داشته است.

قیمت ژئوممبران

ارزش دلاری میزان صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات استان نیز در 9 ماهه امسال 284 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 236 میلیون دلار بوده است 20 درصد افزایش نشان می دهد.

فارس: بیشترین صادرات محصولات کشاوزی استان از کدام گمرکات مرزی و به کدام مقصد بوده است؟

در 9 ماهه امسال 596 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 203 میلیون دلار از طریق گمرک باشماق مریوان و 203 هزار تن به ارزش 81 میلیون دلاراز طریق گمرک سیرانبند بانه، به کشور عراق صادر شده و تحلیل‌های آماری بر اساس ارزش وزنی نشان می‌دهد حدود 75 درصد از میزان صادرات محصولات کشاورزی از طریق باشماق مریوان و 25 درصد نیز از طریق سیرانبند بانه صورت گرفته است.

در 9 ماهه امسال علی الرغم این که کل میزان صادرات محصولات کشاورزی از طریق گمرکات استان کردستان به لحاظ ارزش وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 78 درصد افزایش داشته، اما ارز آوری آنها فقط 20 درصد رشد داشته است.

ضرورت اعطای تسهیلات با نرخ بهره پایین به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی

فارس: همانگونه که اشاره کردید ارزآوری محصولات صادراتی چندان زیاد نبوده است، برای رونق بیشتر این بخش باید چه اقداماتی صورت بگیرد؟

قطعا توجه بیشتر به صنایع تبدیلی و اعطای تسهیلات با نرخ بهره پایین جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این امر و همچنین اختصاص ماشین‌های یخچال‌دار جهت توسعه ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی و امکان حمل مستقیم محموله‌های صادراتی به داخل کشور عراق، علاوه بر کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، موجب ایجاد درآمدهای ارزی بیشتر و حضور موفق‌تر در بازارهای صادراتی هدف می‌شود.

فارس: چه میزان از صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور از طریق مرزهای کردستان مربوط به تولیدات داخل استان است؟

از میزان 284 میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی از طریق گمرکات استان در 9 ماهه امسال بر اساس خود اظهاری صادرکنندگان بیش از 81 میلیون دلار آن (یعنی حدود 29 درصد)مربوط به تولیدات استان کردستان بوده است.

کیفیت پایین میزان ارزآوری محصولات کشاورزی را کاهش می‌دهد

فارس: برای افزایش سهم صادرات تولیدات کشاورزی استان چه برنامه‌ای دارید؟

یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان که در سند آمایش استان نیز گنجانده شده، افزایش سهم تولیدات صادراتی استان است، تحلیل‌های آماری حاکی از آن است که سهم تولیدات صادراتی استان در 9 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2.2 برابر رشد داشته و سهم تولیدات مزبور از 16 درصد به 29 درصد افزایش یافته است.

قیمت ورق ژئوممبران

ارزش صادراتی هر تن محصولات زراعی به میزان 251 دلار، هر تن محصولات باغی 455 دلار، هر تن محصولات دامی 896 دلار و ارزش صادراتی هر تن محصولات شیلاتی نیز دو هزار و 143 دلار است. بنابراین به ترتیب محصولات شیلاتی و دامی به نسبت ارزش وزنی صادرات، بیشترین ارزآوری داشته‌اند.

ظرفیت‌های تولیدی محصولات بخش کشاورزی استان و توسعه صنایع تبدیلی وابسته به این بخش مهم اقتصادی، نشان‌دهنده قابلیت‌های متنوع این بخش برای ارزآوری بیشتر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان ارزآوری محصولات کشاورزی با توجه به ارزش وزنی صادرات آنها کم بوده و این امر بیانگر آن است برای ارزآوری بیشتر این محصولات باید روی آن‌ها فرآوری صورت گرفته و با سورت و بسته‌بندی‌های مناسب‌تر ضمن افزایش قابلیت رقابت‌پذیری، میزان ارزآوری آنها را افزایش داد.

لازم به ذکر است صادرات محصولات با کیفیت پایین نیز می‌‌تواند یکی از دلایل ارزآوری پایین این محصولات باشد و صادرکنندگان می‌بایست به جهت حفظ بازارهای هدف، از صادرات این نوع محصولات خودداری نمایند.

افزایش میزان صادرات اولویت جهاد کشاورزی کردستان است

فارس: وضعیت صادرات و ارزآوری محصولات دامی و شیلاتی به چه صورت است؟

میزان ارزآوری صادرات محصولات دامی و شیلاتی به نسبت ارزش وزنی صادرات این محصولات نسبت به محصولات زراعی و باغی بیشتر بوده است، بنابراین، با توجه به ظرفیت بالای استان در تولید محصولات دامی و شیلاتی می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه را برای افزایش سهم صادراتی این محصولات افزایش داد.

با توجه به اینکه یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان که در سند آمایش استان نیز پیش‌بینی شده، افزایش سهم تولیدات صادراتی استان است.

فارس: چه محصولاتی بیشترین سهم در صادرات دارند؟

از کل میزان صادرات صورت گرفته محصولات کشاورزی بر اساس ارزش وزنی از گمرکات استان در 9 ماهه امسال حدود 86 درصد از محصولات شیلاتی، 27 درصد محصولات زراعی، 26 درصد محصولات باغی و 19 درصد محصولات دامی بوده است.

بیشترین میزان صادرات مربوط به محصولات زراعی بوده که کشش تقاضای بازار عراق برای محصولاتی مانند هندوانه، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، خربزه و کلم از دلایل افزایش صادرات محصولات زراعی است.

 

رشد 43 درصدی وزن صادرات محصولات باغی

فروش ورق ژئوممبران 

فارس: وضعیت میزان صادرات محصولات باغی به چه صورت است؟

صادرات محصولات باغی در 9 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش وزنی بیش از 43 درصد افزایش داشته‌ایم که یکی از دلایل عمده این افزایش، رعایت شاخص‌ها و ضوابط بسته‌بندی میوه توسط صادرکنندگان بوده است که البته کشش تقاضای بازار عراق به محصولات باغی از جمله سیب درختی، پرتقال و کیوی از دیگر دلایل این افزایش است.

در خصوص صادرات محصولات دامی نیز بدلیل افزایش تقاضا برای تخم‌مرغ خوراکی، میزان صادرات محصولات دامی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش وزنی تقریباً به میزان 4.5 برابر و به لحاظ ارزش دلاری نیز 2.5 برابر شده است.

فارس: صادرات دام به خارج از کشور با محدودیت‌هایی همراه شد، آیا اکنون هم صادرات دام ممنوع است؟

همانطور که اشاره کردید در این راستا و با هدف تنظیم بازار داخلی خرداد ۹۷ صادرات دام زنده ممنوع شد که افزایش دام‌های پرواری و پایین بودن قیمت دام زنده نسبت به قیمت تمام شده موجب ضرر و زیان تولیدکنندگان و افزایش قاچاق دام به خارج از کشور شد.

لازم است به جهت حمایت از تولیدکنندگان و کاهش انگیزه قاچاق سودجویان، ترتیبی اتخاذ شود تا آزادسازی صادرات دام زنده صورت گیرد، در این خصوص نیز مکاتبات متعددی با امضای استاندار خطاب به معاون اول رئیس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2330/71/ی

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، در نشست آغاز به کار رسمی کمیته تخصصی دانشجویی کشاورزی، آب و محیط زیست که با جمعی از دانشجویان و مسئولان بسیج دانشجویی و با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد رییس کمیسیون برگزار شد، نقشه راه این کمیته به عنوان ظرفیتی برای مشاوره فکری برای نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

تولیدکننده ژئوممبران
ساداتی نژاد ضمن اشاره به نقش نظارتی و تقنینی مجلس گفت: ‌نمایندگان مجلس به دلیل حجم گسترده وظایف و مشغله‌ها نیاز به مشاوره تخصصی در موضوعات مختلف دارند که این کمیته در این زمینه ‌می‌تواند بسیار اثربخش باشد.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر ماموریت‌ها و حوزه گسترده مربوط به این کمیسیون، مسائلی همچون امنیت غذایی را از مسائل اصلی حال حاضر کشور برشمرد.
وی با اشاره به اهمیت شناسایی مسائل، اولویت‌ها و مزیت‌ها در این حوزه، پیمودن مسیر موجود تا وضع مطلوب را نیازمند کار کارشناسانه و واقع‌گرایانه عنوان کرد.
ساداتی‌نژاد ضمن ارزشمند شمردن ظرفیت فراهم آمده در این کمیته در جهت تقویت کارآمدسازی مجلس و آمادگی کامل برای همکاری با آن، اضافه کرد: اگر این کمیته و امثال آن در سایر کمیسیون‌ها به اهداف ترسیم شده برای آن دست یابند، یکی از زمینه‌های اصلی تحول در مجلس شورای اسلامی و از اقدامات برجسته در راستای گام دوم انقلاب خواهد بود.

همچنین حامد اقبالی، معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه با ایجاد این کمیته به دنبال کاهش فاصله بین نخبگان و تصمیم‌گیران هستیم گفت: به تدریج در سایر کمیسیون‌ها نیز کمیته‌های تخصصی دانشجویان ایجاد می‌شود که در نهایت پارلمانی تخصصی از دانشجویان صاحب فکر و ایده برای عرصه حکمرانی کشور شکل خواهد گرفت.

ورق های ژئوممبران

 

باغخانی پور، دبیر این کمیته با اشاره به حضور افراد نخبه با تجربه سیاست‌پژوهی و تحصیلات عالی از دانشگاه‌های برتر کشور از استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، مازندران و اصفهان گفت: تا کنون مجموعا بیش از ده جلسه مقدماتی در کارگروه‌های این کمیته برگزار گردیده و چند طرح پیشنهادی و گزارش‌های تحلیلی برای کمیسیون آماده شده است.
انتهای پیام/

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، مهدی صالحی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با دستور قضایی، ۱۰۰ باغ ویلای غیرمجاز که در تعدادی از باغات روستای کهریزک بخش صفادشت در شهرستان ملارد احداث شده بود تخریب شد و به چرخه کشاورزی و زراعت بازگشت.

تولید کننده ورق ژئوممبران

وی گفت: با اجرای این طرح ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش صفادشت شهرستان ملارد با همکاری مقام قضائی بخش صفادشت و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان رفع تصرف شد.

مدیر جهادکشاورزی ملارد در ادامه بیان کرد: تخریب‌هایی که بر اساس دستور قضایی انجام می‌گیرد مربوط به سوداگران و سودجویان این عرصه است که در باغات و با هدف ساخت ویلا به‌ شکل غیرمجاز دیوارکشی و ویلا احداث کرده تا به‌ راحتی به فروش برسانند.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

صالحی تصریح کرد: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای جلوگیری از زمین‌خواری، تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز بوده و شهروندان در مناطق مختلف ملارد می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مراتب را به این سامانه گزارش کنند.

انتهای پیام/پ/س

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری فارس- لیلا حسین‌زاده: اگر این روزها سروگوشی در بازار کود آب دهیم متوجه خواهیم شد اکثر کودهایی که شامل یارانه نیستند به خاطر وجود آهک، گچ و دیگر مواد افزودنی برای خاک خطرناک هستند و استفاده از آن برای هیچ زمین زراعی و باغی صلاح نیست.

لیچینگ

به هرحال با توجه به اینکه کود جزو نهاده‌های یارانه‌دار محسوب می‌شود، نظارت بر این آشفته بازار از هر چیزی واجب تر است. قیمت کود این روزها سر به فلک می گذارد و کشاورز ساده دل روستایی که قدرت خرید چندانی ندارد شاید به راحتی فریب دلالان فرصت طلب را بخورد و با خرید کودهای تقلبی دار و ندارش را که شاید زمینی بیش نیست به باد فنا دهد.

نابودی زمین های کشاورزی با کودهای گچ و آهکی

کودهای سالم و تقلبی از نظر ظاهری هیچ تفاوتی ندارند؛ اما از لحاظ قیمت چرا؛ 300 هزار تومان تفاوت قیمت این دو است که برای کشاورز رقم قابل توجهی محسوب می‎شود، پس به راحتی فریب خورده و پی سفت شدن زمین و از بین رفتن محصولاتش را به تن می‌مالد.

قیمت پایین و در دسترس بودن این کودها موجب شده است کشاورزان فریب سودجویان را بخورند و این کودها را خریداری کنند. هر چند مسئولان استان در ماه‌های اخیر روند رسیدگی به تولید و توزیع این کودها را شدت بخشیده‌اند، ولی از سوی دیگر برخی کشاورزان مدعی‌اند دسترسی آسان به کودهای استاندارد ندارند و مجبور به تهیه کود از بازار آزاد هستند و عملا نظارتی جدی بر عرضه این کودها که ممکن است همان کودهای تقلبی باشند، وجود ندارد.

این کودها ترکیباتی ساده مانند گچ و خاک یا ترکیباتی شیمیایی مانند سرب و کالنیوم دارند که می‌تواند برای خاک و محیط‌ زیست و همچنین محصولات کشاورزی و در نهایت میلیون‌ها مصرف‌کننده خطرناک و حتی مرگ‌آور هم باشد.

بعضی از کودها حاوی کادینیوم و سرب و بسیار خطرناک هستند

در تمام صنایع امکان تولید محصولات تقلبی وجود دارد و قابل انکار نیست؛ تولید کودهای تقلبی هم قطعا پنهانی و به شکل زیرزمینی مثلا در یک خانه باغ یا سوله متروکه اتفاق می افتد. به این صورت که کمی خاک، گچ، رنگ و غیره را در یک دستگاه میکسر مخلوط کرده و تبدیل به کود تقلبی می‌کنند.

این توضیحات را رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی می‌دهد و می افزاید: هر کودی که در سطح استان عرضه می شود باید دارای شماره ثبت کودی باشد و تمام خریداران که به مبادی عرضه کود مراجعه می کنند باید قبل از خرید به شماره ثبت کودی توجه کنند.

 geogrid

احمد بایبوردی می‌گوید: شماره ثبت کودی باید در تمام کودها باشد و مصرف کنندگان برای اطمینان از تقلبی نبودن کود باید این شماره ثبت 5 رقمی را به سامانه پیامکی 30000646424 ارسال کنند تا تائیدیه کود، تاریخ تولید و انقضای آن را دریافت کنند.

وی تصریح می‌کند: کودهای تقلبی از دو منظر دارای مساله هستند؛ اول اینکه دارای رنگ، گچ و مواد افزودنی بوده و در برخی مواقع باعث می شوند بافت خاک تغییر یابد و سفت شده کیفیتش را از دست بدهد.

بایبوردی ادامه می‌دهد: بعضی از کودها هم حاوی عناصر سنگین از قبیل کادینیوم و سرب و بسیار خطرناک هستند و وقتی به زمین داده می شوند، محصول این فلزات را به بافت گیاهی خود جذب می‌کند و در سبزی و صیفی‌جات مستقیما وارد خون انسان و گوشت و شیر حیوان که مورد مصرف انسان هستند می شوند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی متذکر می‌شود: طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، مرکز بهداشت و محیط زیست در هر دوی این موارد باید اعلام جرم و پیگیری کند.

وی با بیان اینکه کودهای ازته، فسفاته، پتاسه، میکرو و کامل دارای قیمت های متفاوتی هستند، یادآور می‌شود: قطعا کودهای تقلبی که فاقد عناصر غذایی هستند قیمت پایین تری دارند.

افزایش 5 برابری قیمت کود

بایبوردی اضافه می‌کند: امسال قیمت کودهای وارداتی شدیدا افزایش یافت و قیمت یک کیسه کود فسفاته (محتوی50 کیلو کود) 600 هزار تومان و قیمت هر کیسه کود تقلبی در حدود 300 هزار تومان است و این تفاوت قیمت و ظاهر کاملا شبیه بهم کودهای سالم و تقلبی شاید برای کشاورز فریبنده باشد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی خاطرنشان می‌سازد: سال گذشته قیمت هر کیسه کود فسفاته بین 150 تا 170 هزار تومان بود؛ در واقع قیمت کود امسال 4 تا 5 برابر شده و در نتیجه قدرت خرید کشاورز بسیار پایین آمده است.

وی با بیان این‌که باید کودهای مورد نیاز کشاورزان پیش از فصل برداشت از مراکز اعلام شده خریداری شود، تاکید می‌کند: کشاورزان نبایدبه خاطر ارزان بودن کودهای تقلبی اقدام به خرید این کودها کنند چراکه مصرف این کالاها علاوه بر آسیب رساندن به محیط‌ زیست و خاک می‌تواند مصرف‌کنندگان نهایی را هم تحت تاثیر قرار دهد و مرگبار ‌باشد چراکه دقیقا مشخص نیست از چه مواد سمی در این کودها استفاده شده است.

بایبوردی نبود آزمایشگاه‌های مرجع را در استان دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به کودهای مشکوک به تقلبی بیان می‌کند و می‌افزاید: کودهای مشکوک به تهران ارسال می‌شود و در صورت تایید تقلبی بودن آنها، موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده و برای رسیدگی سریع‌تر به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود. این مساله با توجه به فاصله زمانی بررسی پرونده خود دارای مشکلاتی است که باید برطرف شود.

مشکل تولید کودهای مساله دار داخلی است!!

زیر سازی جاده

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه قسمتی از کودهای ریزمغذی کشاورزی در داخل تولید می شود؛ می افزاید: بیش از 13 هزار مورد خط کودی توسط مرکز تحقیقات ثبت گواهی آب و خاک صادر شده است.

 

جمشید باقریان اذعان می‌دارد: تولیدکنندگان بعد از دریافت ثبت کودی اقدام به تولید و عرضه کود می‌کنند. مرکز تحقیقات کشاورزی در استان هم موظف است به صورت راندمی از این کودها نمونه برداری کرده و آزمایش کند اگر محتوا با برچسب مغایرت داشته باشد تولید کود متوقف می‌شود که نمونه هایی از این موارد نیز اتفاق افتاده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی مدعی است: کودهای اوره، پتاسه و فسفاته که از طریق شرکت خدمات حمایتی توزیع می شود کودهایی تحت عنوان ماکرو هستند؛ این کودها وقتی از مبادی خارجی و بنادر آزاد می‌شوند، قبل از ورود به انبار از هر 200 مورد نمونه هایی به آزمایش فرستاده می شود و مشکلی ندارند.

باقریان متذکر می‌شود: مشکل مربوط به تولیدکنندگان داخلی است که بعضا از عناصر مساله‌دار در ترکیب کود استفاده می‌کنند.

وی در عین حال خاطرنشان می سازد: در سازمان جهاد کشاورزی اکیپ‌های نظارتی فعال هستند و کنترل و پایش کودها را با جدیت دنبال می‎کنند؛ تا مبادا دلالان و تولیدکنندگان زیرپله‌ای با توزیع موادی به نام کود زمین‌های کشاورزان را از بین ببرند؛ اگر تخلفی هم صورت گیرد سریعا ورود یافته و برخورد می‌کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور می‌شود: در برخی مواقع برای اینکه کودها محتوی گرانول باشند باید مقداری گچ اضافه شود؛ مثلا برای تولید خوراک دام و طیور مقداری کود اوره مخلوط و در برخی مواقع گچ و مواد دیگری اضافه می‌کنند که گرانوله شود.

باقریان می افزاید: البته مقدار گچ اضافه شده نباید از حد استاندارد فراتر رود که در غیر اینصورت خاک را سفت می کند و در زمین هایی که میزان آهک آن زیاد است نباید از کودهایی که دارای گچ است استفاده کنند.

نظارت کافی بر نحوه فروش کارگزاری‌ها و خرید کشاورزان وجود ندارد!

ژئوممبران

«بعد از اینکه کود توسط تعاونی روستایی و خدمات حمایتی از بندر خریداری می‌شود، در انبارها ذخیره شده و توسط کارگزاری‌ها فروخته می‌شود، اما فرآیند در اینجا تکمیل نشده و در ادامه نظارت کافی به نحوه فروش کارگزاری‌ها و خرید کشاورزان وجود ندارد، چرا که فرآیند به درستی تعریف نشده است.»

این توضیحات را شخص رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی می‌دهد و می‌گوید: مصرف کود امری ناگزیر برای کشاورزان و بخش کشاورزی است و باید در زمین‌های کشاورزی برای افزایش عملکرد در واحد سطح و غنی سازی خاک از کود استفاده شود.

اکبر فتحی اضافه می‎کند: برای این هدف باید حوزه‌های فنی بخش کشاورزی در ترویج و مدیریت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این نهاده در زمان مناسب و با قیمت مشخص در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه روش‌های نظارتی که در گذشته تعریف شده مفید واقع نشده و این فرآیند باید به‌روزرسانی و اصلاح شود، ابراز می‌دارد: نظارت فقط شامل دیدن صورت مسئله نیست؛ بعد از دیدن مشکل یا مسئله باید آسیب‌شناسی انجام و با ارائه گزارشی در جلسات برای رفع مشکل، راهکارها پیشنهاد شود.

فتحی اعلام می‌کند: باید برنامه برای نظارت در انبارگردانی، کارگزاری و مراحل بعدی تعیین شود تا کشاورزی که دارای زمین کشاورزی بزرگی است، کمبود کود نداشته باشد که مجبور شود از بیرون و به قیمت بالا خریداری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اذعان می‌دارد: کارشناسان کشاورزی باید با بررسی خاک و محصول کشت شده، ترکیبی از کودها را در اختیار کشاورزان قرار دهند و طبق خواسته کشاورز نمی‌توان فقط از یک نوع کود استفاده کرد، چرا که مصرف یک نوع کود باعث از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و ایجاد مشکلات در بخش تامین کود می‌شود.

این مسوول در پاسخ به سووال خبرنگار فارس در تبریز در ارتباط با نحوه تامین کودهای سالم توضیح می‎دهد: کودهایی که مورد تائید مرکز تحقیقات کشاورزی باشد، خطرناک نیست و کشاورزان با خیال راحت می‌توانند از هر مرکز عرضه‌ای تهیه کنند.

کشاورزی مدرن بستر مناسب می خواهد

ورق ژئوممبران

کشاورزی دوره سنتی راگذرانده و دوران مدرن خود را سپری می کند بنابراین نمی توان انتظار داشت که کشاورزان تنها با داس و بیل بتوانند امنیت غذایی کشور را تامین کنند، کشاورزی امروز نیاز به فراهم کردن بسترهای لازم دارد تا بتوانند به ویژه در شرایط تحریم که واردات بسیار سخت شده است نیاز کشور را در داخل تامین کنند.

دولت باید حمایت های خود را از کشاورزان دریغ نکند به ویژه زمانی که می داند اینها هستند که برای کشور آبروداری می کنند و رشد تولید ناخالص داخلی کشور به لطف همین کشاورزان مثبت می شود.

امروزه امنیت غذایی با توجه به تاثیری که در سیاست های خارجه کشورها دارد فراتر از تامین غذاست کشورها از طریق غذا بر دیگر کشورها فشار می آورند و سیاست ها خود را تحمیل می کنند بنابراین امنیت غذایی امروزه تامین کننده امنیت ملی کشورهاست.

انتهای پیام/60026/ر

 منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رضا مظلومی عصر امروز در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرایط بالقوه‌ای که در بخش کشاورزی داریم قابل افزایش تا دو الی سه برابر است و بحث‌استقلال غذایی از استقلال سیاسی فرهنگی‌و‌ اجتماعی ارجحیت دارد و‌اگر مملکت را دوست داریم باید بحث‌امنیت غذایی کشور را تامین کنیم.

نیروگاه سیکل ترکیبی

سرپرست اداره جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه عزم‌ملی و مسؤولان کشور باید به بخش کشاورزی توجه بیشتری داشته باشند، بیان کرد: هرکشوری که نسبت به تامین غذایی نیازمند است باید مسؤولان آن ورود پیدا کنند و‌اگر بحث یارانه است با دید جدی‌تر نسبت به بخش‌های دیگر به کمک آن قشر بشتابند.

وی با بیان اینکه در بحث‌صنعت پزشکی و... تحریم‌های ظالمانه در حال اعمال است اما کشاورزی توانسته به سختی استقلال خود را حفظ کند، تصریح کرد: تنها بخشی که صادرات و واردات داشته بخش کشاورزی است و‌ نیازمند حمایت مستمر و‌ هوشمندانه و ‌دانایی محور است.

مظلومی با اشاره به اینکه خرد شدن اراضی کشاورزی و ‌تغییر کاربری غیر مجاز از دغدغه مهم جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: حذف اراضی کشاورزی را به عینه در کاشان می‌بینیم که در گذشته روزانه در کاشان ۲۵۰۰ هکتار اراضی جو بوده اما در حال حاضر به ۶۰۰ هکتار رسیده است در صورتی که ۱۴ هزار سطح کشت در کاشان داریم.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی با بیان اینکه امکانات به ما اجازه نداده تا از آب به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: قیمت فروش از آب و ‌حاصل کشاورزی برکت ندارد و باید در همان امور کشاورزی استفاده شود.

وی افزود: بیش از ۳۸ هزار هکتار با خود محدوده شهر در حال تغییر کاربری است و یا شرایطش برای ایجاد تغییر کاربری وجود دارد.

مظلومی با بیان اینکه شهرداری باید در کنار جهاد کشاورزی برای حفظ کاربری باشد، اظهار کرد: ۹۰ درصد قلع و‌ قمع ساخت‌ و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی دیوار کشی شده بود و آزادسازی اراضی کشاورزی و حفظ آن‌ در دستور کار است.

جلوگیری از تبخیر آب

سرپرست اداره جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذارانی که در خرید اراضی کشاورزی ورود کرده‌اند، بدانند این بخش نیازمند حمایت جدی است، تصریح کرد: در بحث‌ کشاورزی تولید برای ما اهمیت دارد تعریف کشاورزی این است که به تولید و به بحث‌تامین غذایی کشور کمک کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ک۲۰/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طبق گفته مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد بین ۲۵ تا ۳۰ هزار باغ ویلا در پهنه ۸۶ هزار هکتاری حریم شهر مشهد وجود دارد که به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند.

استخر کشاورزی

موضوعی که برخی کارشناسان علت آن را نبود نظارت شهرداری بر مناطق طرح جامع سوم از سوی شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی طی سال‌های گذشته عنوان می‌‌کنند.

مافیای تغییر کاربری‌های غیر مجاز تعاونی‌های دستگاه‌های دولتی

ساخت مجتمع های ویلایی منتسب به کارکنان دستگاه‌های اجرایی در این بین موضوعی است که مدیر جهاد کشاورزی مشهد ضمن ابراز دغدغه نسبت به آن، اظهار کرده است: بسیاری از کارکنان دستگاه‌های اداری نیز درگیر ساخت ویلا و تغییر کاربری‌ها شده‌اند، به عنوان مثال همکاران ما در جهاد کشاورزی نیز مجتمع ویلایی دارند و یا مجموعه‌ای تحت عنوان شرکت تعاونی هرچند به صورت مستقیم مربوط به دادگستری استان نیست؛ اما پرسنل آن تعاونی از کارکنان دادگستری هستند.

موضوعی که مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم درباره آن گفته است: در اطراف و غرب مشهد و در شرق چناران و شرق شهر جدید گلبهار تا ارتفاعات جنوبی شهرستان چناران و شهرستان گلبهار و ارتفاعات شمالی شاندیز و ارتفاعات غربی و شمالی شهر طرقبه اکثر تعاونی‌های دستگاه‌های دولتی اقدام به تغییر کاربری‌های غیرمجاز کرده‌اند.

محمدرضا قوسیان به موضوع تامل برانگیز دیگری هم اشاره و عنوان کرده است: 230 شرکت تعاونی دستگاه‌های دولتی شناسایی شده‌اند که در اقصی نقاط استان اقدام به تهیه زمین کرده و مجتمع‌های غیرمجاز ساخته‌اند که با بسیاری از آن‌ها برخورد صورت گرفته و به حالت اول برگشته‌اند.

عایق بندی استخر

البته دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی حساب دستگاه قضایی را از کارکنان این دستگاه جدا کرده و گفته است: دستگاه قضایی هیچ کجا ویلا سازی ندارد و چنانچه کارمندان دستگاه قضایی هم مالک این‌گونه ویلاها باشند، مانند دیگران با آنها برخورد خواهد شد.

محمدحسین درودی چندی قبل در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها عنوان کرد: امکان دارد برخی کارمندان دستگاه قضایی در هر پستی که باشند به صورت شخصی اقدام به خرید و یا ساخت و باغ ویلا بکنند، این کار را شاید کارمندان اداره‌های دیگر هم بکنند، پس به هیچ عنوان نباید این اقدامات را منتسب به دستگاه قضایی دانست، بنابراین در این زمینه هم مطمئن باشید در صورت وقوع تخلف احتمالی با این افراد همانند دیگران یکسان برخورد خواهد شد و تفاوتی بین آن و دیگران برای ما وجود ندارد.

دستور تخریب در مجتمع ویلایی «میزان» صادر شد؛ اما اجرا نشد

یک ماه قبل(12 آذرماه) مدیر جهاد کشاورزی مشهد طی نامه‌ای به سرپرست دادسرای شهرسازی ناحیه 7 مشهد درخواست صدور دستور مبنی بر اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها درباره مجتمع ویلایی میزان داد.

امید طهماسبی زاده در این درخواست به تخلفاتی مانند تفکیک، دیوارکشی، جاده سازی و جدول گذاری؛ نصب تیر چراغ برق و انتقال خطوط هوایی برق در کل مساحت 300 هکتاری این پروژه و نیز اقدام به ساخت و ساز از سال 94 تاکنون در سطح مجموعه و به تفکیک توسط مالکین، یا صاحبان یا متصرفین مجهول الهویه اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات و اخطارهایی که جهاد کشاورزی مشهد در این مجتمع انجام داده، به دستور صریح دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی(مورخ 3/12/ 98 ) مبنی بر قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز این مجتمع اشاره و با توجه به قوانین موجود اعلام کرده تمامی ساخت و سازهای در حال اجرا پس از اجرایی شدن اصلاحیه قانون حفظ کاربری(مورخ 18/9/85) مشمول قلع و قمع با ساز و کار تبصره 2 ماده 10 خواهند بود.

قاضی قنبری راد، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 7 مشهد نیز در پاسخ به این نامه دستور کتبی مبنی بر اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی داد و خواست این کار در اولویت قرار گیرد و حتی نماینده دادستان در اجرای فرایند اعمال قانون را نیز مشخص کرد.

حالا پس از گذشت 25 روز از این دستور، موضوع را از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد پیگیری کردیم تا علت اجرا نشدن این ماده قانونی را جویا شویم.

آبیاری تحت فشار

امید طهماسبی زاده در پاسخ به این سوال به یک جمله بسنده کرد و گفت: ترجیح می‌دهم فعلا در این باره صحبت نکنم!

=====================

گزارش: معصومه مومنیان

=====================

انتهای پیام/ 70068/p

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، طی مراسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ۵ پروژه فناورانه ‏منابع‌طبیعی و آبخیزداری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استان‌های تهران، خوزستان، آذربایجان‌غربی و گلستان رونمایی و تفاهم‌نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع‌طبیعی و آبخیزداری توسط رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و رئیس ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

استخر ژئوممبران

وزیر جهاد کشاوری، کاظم خاوازی در مراسم رونمایی از ۵ پروژه فناورانه ‏منابع‌طبیعی و آبخیزداری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور که در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، اظهار داشت: طی امسال۸۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری هدف‌گذاری شده بود که در حال حاضر از این عدد عبور کرده‌ایم و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود که به ۱.۲ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور دست یابیم.

وی ادامه داد: سازمان‌جنگل‌ها اقدامات خوبی در زمینه آبخیزداری انجام داده‌ است و شتابی که در زمینه آبخیزداری اتفاق افتاده بسیار ستودنی است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ایجاد مرکز نوآوری هم کار خلاقانه‌ای است اما جنس کار با مراکز دیگر متفاوت است و تیم سازمان جنگل‌ها باید برای درآمدزایی شرکت‌های دانش بنیان که وارد این حوزه می‌شوند، برنامه‌ریزی کنند تا باعث دلسردی و خروج این استارت‌‌آپ‌ها از بخش منابع طبیعی نشوند.

لایه استخر

خاوازی تشکیل شورای عالی زاگرس را یک اقدام خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: طبق دستوری که رئیس جمهوری برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس داده است، شورای عالی زاگرس توسط سازمان جنگل‌ها تشکیل می‌‌شود و با این شورا می‌توان به بهبود شرایط چنگل‌های زاگرس امیدوار شد.

ضرورت جایگزینی گیاهان بومی برای تهیه خوراک دام و طیور

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این مراسم، اظهار داشت: ایران اکوسیستم منحصر به خود را دارد و در ۶ سال گذشته تمام تلاش ما بر بومی سازی تکنولوژی‌ها با همکاری بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: با تنوع آب و هوایی و تنوع گیاهی به خصوص در حوزه گیاهان دارویی که در کشور وجود دارد باید به دنبال راه‌حل‌های اقتصادی برای توسعه این بخش‌ها باشیم و نباید منتظر اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی بمانیم.

ستاری با تأکید بر این که باید مدل‌های اقتصادی را توسعه دهیم، خاطرنشان کرد: برای توسعه مدل‌های اقتصادی و بومی سازی، معاونت علمی با تمام توان در کنار فعالان این عرصه خواهد بود تا بتوانند شرکت‌های دانش بنیان را توسعه و طرح‌های مدنظر را تجاری کنند.

عایق استخر

وی با بیان این که ما با دانش می‌توانیم مشکل امنیت غذایی کشور را حل کنیم، عنوان کرد: این که تمام دنیا از ذرت و کنجاله سویا برای خوراک دام و طیور استفاده می‌کنند، دلیل موجهی برای استفاده حتمی کشور ما از این دو گیاه نیست، چراکه ساختار این گیاهان با ساختار آب و هوایی ما همخوانی ندارد و ما می‌توانیم به صورت پایلوت گیاهان دیگر را در عرصه‌ها پرورش دهیم و شرکت‌های دانش‌بنیان باید به این مسئله ورود کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: پژوهشی به بار می نشیند که بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کرده باشد و دولت تنها باید ناظر با

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدعلی طهماسبی در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی تکاب اظهار داشت:فروشگاه‌های روستابازار با هدف رونق محصولات و تولیدی های بومی روستاییان در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی و با راه اندازی این فروشگاه ها دست دلالان از محصولات کشاورزی کوتاه تر می شود.

پوشش استخر کشاورزی

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این فروشگاه‌ها ابتکاری در راستای کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف محصولات روستایی است، افزود: با راه‌اندازی و رونق فعالیت فروشگاه‌های روستا بازار توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در مناطق کشور، محصولات و تولیدات روستاییان بدون واسطه ضمن حفظ و صیانت از کیفیت کالا و با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه خواهدشد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: هم اکنون در استان‌های خراسان رضوی و خوزستان شاهد نمونه‌های موفقی از راه‌اندازی فروشگاه‌های روستا بازار هستیم و محصولاتی مانند خرمای مشهد و برنج عنبر بومی خوزستان اینگونه عرضه می‌شود.

طهماسبی با اشاره به نقش محوری اتحادیه تعاونی‌های روستایی در راه‌اندازی فروشگاه‌های روستا بازار بیان کرد: با اجرای این طرح مبادله کالا بین شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی و اتحادیه های شهرستانی افزایش یافته و با حذف تقلب احتمالی در عرضه و فروش کالا، موضوع حفظ و افزایش ارزش افزوده و برندسازی محصولات کشاورزی و دامی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: اتحادیه‌های تعاون روستایی می‌توانند با ایجاد فروشگاه های روستا بازار در مناطق مختلف کشور، موجب حفظ و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی و دامی و تجمیع و ارزشمند کردن سرمایه‌های کوچک روستاها شوند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بررسی مشکلات بخش کشاورزی و دامی تکاب، اضافه کرد: با وجود کمبودها و کاستی‌های مختلف در این شهرستان، اقلیم کوهستانی، سرما و ارتفاع بالای ۲هزار و ۷۰۰ متر از سطح دریا، با اجرای طرح‌های زنجیره‌ای کم‌هزینه این شهرستان می تواند به قطب ایجاد انبارهای سرد تبدیل شود.

طهماسبی بیان کرد: باید با دانش فنی و نوآوری از استعدادهای بالقوه منطقه برای تغییر محصول و اصلاح الگوی کشت در تکاب استفاده کرد و در این راستا جهت راه‌اندازی طرح های مکمل کشاورزی و صنایع وابسته تسهیلات مناسب نیز پرداخت می‌شود.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه گفت: محدودیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه موجب تخصیص نیافتن حق آبه کشاورزی تکاب به میزان ۴۲ میلیون متر مکعب از سد ساروق شده و اکنون تنها ۳.۵ میلیون مترمکعب از این حق آبه تخصیص می باید که از آن نیز استفاده بهینه نمی‌شود.

امیر ستوده‌فر افزود: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار از 5هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد ساروق تکاب لوله گذاری شده و آماده اجرای طرح شبکه آبیاری زهکشی است که با تامین حق آبه این اراضی از سد ساروق کشت آبی در منطقه متحول خواهدشد.

ورق استخر

وی با اشاره به وجود ۲۳۰ هزار دام سبک و ۱۵ هزار دام سنگین در تکاب بیان کرد: با وجود ظرفیت دامی مناسب در منطقه، این شهرستان در تامین واکسن و خوراک دام با مشکل مواجه است و ایجاد سیلوی خوراک دام و سرمایه گذاری در این بخش در کنار تامین هزینه قیمت نهاده‌های دامی برای توسعه بخش دامپروری در تکاب ضروری است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه توسعه متوازن روستایی موتور محرکه توسعه همه جانبه کشور است، ادامه داد: کشاورزان و دامداران این شهرستان در شرایط سخت اقلیمی و جغرافیایی مشغول تولید انواع محصولات هستند و حل مشکلات آنان نیازمند تسهیلات و نگاه ویژه است.

ستوده‌فر با اشاره به افزایش همکاری و مشارکت مردم در توسعه عمرانی و کشاورزی شهرستان اظهارداشت: دولت با وجود تحریم‌های ظالمانه خدمات و اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه بخش کشاورزی انجام داده‌است.

انتهای پیام/خ

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

رسول جلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه بیمه گری محصولات دامی و طیور در طول سال امکان پذیر است، اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، احتمال وقوع خسارت سرمازدگی و خشکسالی در برخی محصولات زراعی و باغی استان وجود دارد و از کشاورزان و بهره برداران استان درخواست داریم قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

قیمت ژئوممبران

وی تصریح کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از وارد شدن خسارت ۹۲۸ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان ناشی از حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۹۸-۹۹ خبر داد و گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون نیز ۳۶ میلیارد تومان به دلیل کاهش بارندگی های پاییزه، وقوع سیل و عدم پوشش مناسب برف و سرمازدگی به محصولات زراعی و باغی استان خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی و عدم پوشش برف به ۲ صورت عمومی و پایه و انفرادی بیمه می‌کند.

قیمت ورق ژئوممبران

جلیلی عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ‌ ضد تگرگ و سرمازدگی در باغات استان برای کاهش تاثیرات مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی استان را مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در جلسه تحویل اسناد اراضی به کشاورزان که با حضور دکتر موسی خلیل‌اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در محل دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: آئین‌نامه اجرایی ماده 54 قانون رفع موانع تولید در استان‌ها، کمیسیونی تحت عنوان کارگروه رفع تداخل پلاکات ثبتی با عضویت سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی استان، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل ثبت اسناد و اداره کل اقتصاد و دارایی استان و 2 نفر از کارشناسان پیش‌بینی کرده که در خصوص تعیین تکلیف اراضی ملی و شخصی و تثبیت مالکیت فعالیت می‌کند.

ورق ژئوممبران ایرانی

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان، کمیسیون رفع تداخل پلاکات ثبتی را فرصت مغتنمی برای حل این موضوعات می‌داند و در این راستا هر دو هفته یکبار جلسه کارگروه رفع تداخل پلاکات ثبتی در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل و مشکلات موجود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

فتحی با اشاره بر این نکته که سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، 2 سال متوالی در رفع تداخل پلاکات ثبتی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان تلاش می‌کند تا از ظرفیت کارگروه رفع تداخل پلاکات ثبتی به نفع استان بهره‌برداری نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مدیریت امور اراضی استان در تهیه نقشه کاداستر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و سعی دارد تا طی سال‌جاری در خصوص تعیین تکلیف اراضی ملی و شخصی نیز رتبه اول کشور را کسب نماید.

فتحی اظهار داشت: هدف نهایی کمیسیون رفع تداخل پلاکات ثبتی تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و مالکیت مردم در اراضی شخصی است، پس از تعیین تکلیف اراضی ملی به اداره کل منابع طبیعی ابلاغ می‌گردد تا نسبت به تثبیت مالکیت و صدور سند اقدام نماید.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های کشاورزی و غیرکشاورزی، انجام هرگونه فعالیت اقتصادی در هر زمینی مستلزم سند قانونی می.باشد، عمدتاً مشکل بخش کشاورزی و مدیریت امور اراضی استان حاکمیت قوانین و مقررات متعدد در این ارتباط است مثلاً قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در زمین‌هایی که طبق قانون ارث و میراث به افراد تعلق می‌گیرد از شفافیت لازم برخوردار نیست.

مصارف ورق ژئوممبران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره بر این موضوع که معرفی امور اراضی و اعلام بلامانع بودن جهت صدور سند در زمین هایی که طبق قانون ارث به وراث رسیده با قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تداخل دارد، تصریح کرد: قانون رفع موانع تولید یا همان کمیسیون رفع تداخل پلاکات ثبتی از ظرفیت بالایی برخوردار است. براساس تفاهم‌نامه منعقده بین اداره ثبت اسناد و املاک و امور اراضی کشور، اراضی شخصی که طبق قانون ارث به افراد تعلق گرفته‌اند، در قالب کارگروه رفع تداخل پلاکات ثبتی جزو مستثنیات بوده و مشمول قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی نمی‌باشد و مدیریت امور اراضی مکلف است تا نسبت به معرفی اشخاص جهت صدور سند و تثبیت مالکیت اقدام کند.

انتهای پیام/60001/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایرج حشمتی امروز در نشست خبری مجازی با خبرنگاران استان با بیان اینکه مهم‌ترین شرایط برون رفت از مشکلات زیست محیطی داشتن برنامه استراتژیک برای هر کشوری است، اظهار داشت: برای برون رفت از معضلات زیست محیطی باید در مسیر توسعه پایدار حرکت کنیم.

تولید کننده ورق ژئوممبران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه چهار ویژگی توسعه پایدار شامل توجیه اقتصادی، عدم تخریب محیط زیست و منابع طبیعی، برهم نزدن نظم اجتماعی و عدم پایمال شدن حقوق نسل‌های آتی برای فعالیت‌های صنعتی تعریف شده است، افزود: ۱۰ هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک، ۱۵ هزار واحد صنفی، ۹۰۰ مرکز فعال و ۲ هزار واحد سنگبری و ۷۶ شهرک صنعتی در استان اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تولید آهن و فولاد و ۵۰ درصد تولید آجر کشور با ۷۰۰ کوره آجرپزی سهم استان اصفهان است، گفت: اصفهان در تولید فرآورده‌های نفتی رتبه دوم را دارا است و ۱۰ درصد برق کشور در اصفهان تولید می‌شود.

حشمتی با اشاره به اینکه اصفهان رتبه اول مصرف گازوئیل را در کشور به دلیل تمرکز صنعت و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور دارد، بیان کرد: ۷۰ درصد گاز و ۶۰ درصد برق در صنعت استفاده می‌شود و این استان به استانی صنعتی و دارای رتبه بعد از تهران و حتی جلوتر از تهران تبدیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به بحران‌های آلودگی هوا و تأثیر آن بر مسائل زیست محیطی عنوان کرد: توسعه ناپایدار استقرار صنایع، فعالیت و استقرار صنایع آجر، واحدهای سنگبری، شهرک‌های صنعتی، حمل و نقل و ترافیک و تغییر کاربری اراضی به بحران‌های آلودگی هوا دامن زده است.

 

تشکیل ۲ هزار پرونده برای ساخت و ساز در اطراف زاینده‌رود

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۲ هزار پرونده در خصوص شکوائیه در اراضی کشاورزی حوضه زاینده‌رود به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: ایجاد تراکم در خیابان‌های اصلی شهر سبب شده مسیر زندگی مردم از خانه‌های ویلایی به خانه‌های آپارتمانی تغییر کند، بنابراین ارزش زمین‌های کشاورزی حاشیه شهر ۱۰ برابر قیمت واقعی شده است.

حشمتی با بیان اینکه در بخش کشاورزی، کشاورزان به دلیل پایین آمدن توان تولید به فروش زمین روی آورده‌اند و به همین دلیل زمین‌ها تغییر کاربری داده می‌شوند، افزود: ویلاسازی در اطراف زاینده‌رود بسیار افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: مجموع ۷۶ شهرک صنعتی استان حدود ۱۲ هزار هکتار وسعت دارند و ۷۰ شهرک نیز در حال بهره‌برداری است و ۱۰ هزار و ۸۷۷ قرارداد منعقده را داشته‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۵۹ یعنی ۶۰ درصد این قراردادها به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ شهرک داخل شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان هستند، عنوان کرد: ۷۸ درصد واحدهای صنعتی در ۱۶ شهرک صنعتی داخل شعاع هستند و ۲۲ درصد واحدها خارج از شعاع استقرار پیدا کرده‌اند.

حشمتی با بیان اینکه یک تمرکز سنگین صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان به وجود آمده است، بیان کرد: میل توسعه در ۱۶ واحد شهرک صنعتی بسیار زیاد است و این روند یک توسعه نامتوازن را دنبال می‌کند.

تنها ۵ درصد از اراضی استان مستعد کشاورزی است

تولیدکننده ورق ژئوممبران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: مقایسه سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در سال ۹۸ نشان می‌دهد که سهم اشتغال در بخش کشاورزی ۱۱ درصد، بخش صنعت ۴۰.۹ درصد و بخش مشاغل خدماتی و ۴۷.۳ درصد است و نشان می‌دهد در حوزه خدمات، اشتغال بیشتری داریم که به استقرار شهرک‌های صنعتی در داخل شعاع باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه کل مساحت جغرافیایی استان ۱۰ میلیون و ۷ دهم هکتار است و از این مساحت تنها ۵ درصد از اراضی مستعد کشاورزی است، گفت: حدود ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در کل استان اصفهان است و اراضی اطراف زاینده‌رود که در آن کشت می‌شود حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار است.

 

حشمتی با بیان اینکه میزان آبی که از زاینده‌رود به حوزه کشاورزی اختصاص پیدا می‌کند بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب است، بیان کرد: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آب به ۱۱ درصد اشتغال در سطح کل استان اختصاص پیدا می‌کند.

افزایش ریزگردها به دنبال تغییر کاربری اراضی کشاورزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۹ کانون‌های فرسایش بحرانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار شده است، عنوان کرد: از سال ۸۱ تا ۹۹ نتوانسته‌ایم کانون‌های بحرانی ریزگردها را مدیریت کنیم، بلکه آن را با تغییر کاربری اراضی و شخم زدن زمین‌های کشاورزی برای کشت افزایش داده‌ایم.

وی ادامه داد: هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب ‌و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان حفاظت محیط زیست را از استعلام در مرحله احداث و بهره‌برداری واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی حذف کرد و این اختیار را به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده است،

تولیدکننده ژئوممبران

حشمتی بیان کرد: برخی شهرک‌های صنعتی در حریم شهرها واقع شده‌اند، با توجه به اشتیاق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در نزدیکی شهرها و دشواری جابجا کردن آن‌ها در آینده، موضوع تراکم آلودگی امری قطعی است که زیست شهروندان را به خطر می‌اندازند و نباید به خاطر منافع کوتاه مدت، سلامت نسل حاضر و آینده را به مخاطره انداخت.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به آمار پایش در ۱۰ ماهه سال ۹۹ گفت: ۱۱ هزار و ۲۵۴ پایش در سطح استان انجام شده است که منجر به صدور ۲ هزار و ۹۶۵ اخطاریه زیست محیطی و هزار و ۱۴۰ شکوائیه زیست محیطی برای صنایع شده است و از این تعداد ۵۷۶ مورد پرونده قضایی تشکیل شده و ۲۴۶ رأی صادر شده و ۵۴ واحد پلمب شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه به ۸۰ درصد دفن پسماند عادی مطلوب است، افزود: ۶ کارخانه کمپوست فعال در استان است و در بیمارستان‌های استان وضعیت پسماند و فاضلاب به ترتیب ۹۰ و ۹۳ درصد مطلوب است.

حشمتی با اشاره به اینکه سایت پسماندهای صنعتی در حال راه‌اندازی است، گفت: در حال حاضر ۸ سایت امحای پسماند و یک سایت امحای پسماند صنعتی در استان فعال است.

 

شناسایی۵۵۰ واحد صنعتی آلاینده در سال ۹۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه ۵۵۰ واحد صنعتی آلاینده در سال ۹۹ شناسایی شده است که بیشتر آن در ۹ شهرستان استان بوده‌اند، بیان کرد: ۴۹۵ واحد صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان و ۴۸۲ واحد نیز دارای آلودگی هوا هستند، امکانات و اعتبارات در دسترس حفاظت محیط زیست استان اصفهان تنها شرایط را برای پایش ۱۰ درصد از صنایع استان فراهم کرده است.

وی با اشاره به وضعیت کیفی وضعیت هوای استان گفت: در سال ۹۸، ۱۹ روز هوای پاک و امسال 4 روز، ۷۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال ۹۸ و ۷۹ روز در سال ۹۹، ۲۰۷ روز هوای سالم در سال ۹۸ و ۱۹۷ روز در سال ۹۹، ۷ روز هوای ناسالم برای عموم و ۲۶ روز در سال ۹۹ و ۲ روز هوای خیلی ناسالم برای عموم در سال ۹۸ ثبت شده است.

ورق های ژئوممبران

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه محیط زیست شاخص آلودگی هوای شهر اصفهان را کمتر نشان نمی‌دهد افزود: محیط زیست یک دستگاه نظارتی است، کل اعتبارات ابلاغی در سال ۹۹ دو و نیم میلیارد تومان بوده است، ایستگاه سنجش آلودگی هوا بیش از ۱۰۰ میلیارد است و تاکنون از این رقم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جذب شده است؛ بعضی مواقع ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را اشتباه نشان می‎دهد به همین دلیل از مدار خارج می‌شوند؛ ایستگاه‌های سنجش آلودگی وضعیت خوبی ندارند اما به لحاظ تعداد و سنسورها نسبت به دیگر کلان شهرها وضعیت بهتری دارد.

مردم در روزهای آلوده در پارک‌ها ورزش نکنند

وی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی بسیار مهم است، اگر امروز دچار مشکلات زیست محیطی هستیم به دلیل توجه نکردن به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی و مسئولیت اجتماعی است، ادامه داد: اگر مسئولیت اجتماعی در تمام دستگاه‌ها و بخش‌های حقیقی و حقوقی شفاف‌سازی می‌کردیم، امید بود که در سال‌های آینده از این معضلات عبور کنیم.

حشمتی با اشاره به وجود ۱۴ سمن زیست محیطی در استان اصفهان گفت: مردم برای سلامت خود ارزش قائل نیستند و در روزهای آلوده و در آلودگی هوای شدید در پارک‌ها ورزش می‎‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تأکید بر اینکه با شرایط و امکانات موجود با وجود به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود فقط می‌توانیم شرایط را در وضع فعلی نگه داریم، تصریح کرد: حق‌آبه تالاب گاوخونی وضعیت خوبی ندارد، حق آبه تالاب ۱۷۶ میلیون مترمکعب است که هیچ حق‌آبه‌ای رها نشده است و تنها پساب تصفیه‌خانه از شهر ورزنه به تالاب ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از آب شرب اولویت با حقابه‌ها است، افزود: حق‌آبه‌های تالاب را با بازگشایی آب برای کشاورزی عجین می‌کنند، تا مردم و مسؤولان استان برای حق‌آبه تالاب به عنوان یک حق مسلم نگاه ویژه‌ای نداشته باشند، نباید به احیای تالاب امیدوار باشیم، تالاب گاوخونی در سال‌های آینده به عنوان یکی از دلایل آلودگی هوای اصفهان و شهرها و روستاهای آن شناخته می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۳۰/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

طبه گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پیرو طرح سوال احمد مرادی از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات مزارع پرورش ماهی در قفس و نشست وی با وزیر جهاد کشاورزی، وی صبح امروز به همراه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان با حضور در روستای چیرویه واقع در ٥٠کیلومتری غرب بندر چارک از کارگاه تولید تجهیزات پرورش ماهی در قفس بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات تولید کنندگان این بخش قرار گرفت.

مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاشگران این صنعت گفت: بر اساس قانون برنامه ششم می بایست سالیانه ٢٠٠هزار تن ماهی پرورشی دریا در قفس تولید شود اما در حال حاضر این رقم یک دهم میزان پیش بینی شده است. لذا در اینخصوص طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی را ارائه نمودم و پیرو آن نشستی باحضور وزیر و معاونین در تهران و نشستی هم با مدیران استانی در بندرعباس برگزار شد.

 ژئوممبران

 

در این نشست‌ها مسئولین برای عقب ماندن این صنعت اعلام شد ارز دولتی مورد نیاز برای واردات تجهیزات تامین نشده و دوم اینکه امکان ساخت داخلی این تجهیزات وجود ندارد که بازدید امروز هر دو دلیل را کاملا رد می کند.

مرادی افزود جهت بازدید و بررسی دلایل عدم حمایت از تولید داخلی به چیروئیه آمدم تا بتوانم قدمی برای کمک به توسعه این صنعت بردارم.

ورق ژئوممبران

احمد مرادی با ابراز تاسف از عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: متاسفانه صنعتگران خودمان را باور نداریم، چند مرحله تلاش های شرکت های خارجی در اقلیم و سواحل ایران با شکست مواجه شده است این در حالی است که تولیدات متخصصان داخلی در سواحل هرمزگان تا کنون کوچکترین مشکلی نداشته است و از نظر قیمتی هم با نصف بهای تمام شده نمونه های مشابه خارجی در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

مرادی در پایان این بازدید با بیان اینکه پیگیری مشکلات بخش کشاورزی هرمزگان را تا حصول نتیجه مناسب رها نخواهد کرد اعلام نمود، صبح فردا نشستی را با معاونین مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد کرد تا دلایل عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی این صنعت را از وزارت جهادکشاورزی جویا شود.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حکمت‌الله نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: با توجه به وسعت شهرستان و وقوع حوادث غیر مترقبه و مشکلاتی مانند خشکسالی و سیلاب، تگرگ، آتش سوزی و سایر بلایای طبیعی به کشاورزان توصیه می‌شود محصولات خود را بیمه کنند.

geogrid

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت:هر ساله به دلیل شرایط آب و هوایی محصولات کشاورزی دچار خسارت می‌شوند. 

وی ادامه داد: زمان بیمه محصولات  کشاورزی تا 15 بهمن ماه تمدید شده است.

این مسوول گفت:بیمه، پشتیبان کشاورزان بوده و اعتماد و اطمینانی برای محصولات کشاورزی آن‌ها به وجود می‌آورد.

نریمانی گفت: دولت نسبت به خسارت کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نکنند، مسئولیتی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هشت هزار و 200 هکتار از محصولات زراعی، بیش از 36 هزار دام، 93 هکتار باغ و یک میلیون و 165 هزار قطعه طیور بیمه شده بود، گفت: قریب به 18 میلیارد و 500 میلیون ریال غرامت به بیمه شدگان پرداخت شد.

نریمانی تأکید کرد:کارشناسان بیمه در سطح شهرستان آمادگی دارند در سریعترین زمان محصولات کشاورزان را بیمه کنند.

زیر سازی جاده

این مسؤول گفت: کاهش بارندگی و پیش بینی همین روند خسارت‌هایی را متوجه محصولات کشاورزان خواهد کرد بنابراین می‌طلبد کشاورزان نسبت به بیمه اقدام کنند. 

انتهای پیام/82016

 

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

سید مهدی میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر ۱۰۱ طرح جهاد کشاورزی با ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ طرح مربوط به اجرای سیستم‌های آبیاری با ۱۵۸ هکتار است.

جلوگیری از تبخیر آب

وی با بیان اینکه در این زمینه یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است تصریح کرد: اجرای هشت طرح قطره ای در ۸۲ هکتار با یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و ۱۶ طرح سیستم کم‌فشار و زراعی در ۶۹۹ هکتار به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان از دیگر طرح‌های افتتاحی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه در بحث احیای و مرمت و لایه‌روبی قنوات نیز 26 طرح در دهه فجر افتتح خواهد شد افزود: در این زمینه نیز 3 میلیارد و 210 میلیون تومان هزینه شده است.

وی اجرای ۱۰ طرح جاده بین مزارع در ۱۰ کیلومتر با ۴۵۳ میلیون تومان و زهکشی اراضی باغی و زراعی با یک‌هزار و ۲۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیون تومان را از دیگر طرح‌های افتتاحی دانست و گفت: احداث پنج طرح گلخانه سبزی و سیفی به میزان ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و هفت فقره طرح فراز با ۱۱.۵ هکتار از دیگر طرح‌هاست.

میرباقری با بیان اینکه در بخش واحدهای تولیدی نیز دو واحد مرغداری با ظرفیت تولید ۴۰ هزار قطعه با ۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد گفت: در حوزه دامپروری نیز سه واحد و در حوزه شیلات یک واحد ۲۰۰ هزار قطعه‌ای افتتاح می‌شود.

لیچینگ

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ایجاد اشتغال نیز با ارائه تسهیلات پرداختی جهاد کشاورزی ملایر در حوزه‌های مختلف از ابتدای امساال ۵۲۰ مورد اشتغال در سامانه ثبت شده که با توجه به سهمیه ملایر بیشتر از سهمیه و حدود ۱۱۶ درصد بوده است.

انتهای پیام/ 89013

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: گروهی از کشاورزان شهرستان کرج با کمک و تسهیلات دولتی اقدام به خرید پهپاد کشاورزی کردند.

آبیاری تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه به کمک پهپادها می‌توان به زمین‌های کشاورزی و زراعی را سمپاشی کرد، ادامه داد: این پهپادها با استقبال بهره برداران مواجه شده است. به طوریکه برای مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها کاربرد داشته و موجب عدم ورود کشاورز به زمین و اجتناب از تماس آن‌ها با سموم شیمیایی، عدم ورود دستگاه‌ها و ادوات سنگین به مزرعه برای پیشگیری از فشردگی خاک و غیره می‌شود.

وی یادآور شد: این دستگاه‌ها در عین حال هزینه عملیات کشاورزی را کاهش داده و باعث دقت در سمپاشی مزارع، کاهش مصرف آب و سم و تسریع کار شده است، و نهایتا به ما اجازه می‌دهد به مساحت بیشتری از زمین و در زمانی کمتر رسیدگی نماییم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: امروزه پهپادها به همه صنایع و امور اجرایی از جمله کشاورزی راه یافته اند و می توان گفت انقلاب کشاورزی در آینده نزدیک در راه است. در این راستا پهپادها را می توان آینده دنیای کشت و کار دانست که علاوه بر کنترل راحت تر مزرعه، منجر به تولید محصولات باکیفیت تری خواهند شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی

وی ادامه داد: در آینده نزدیک ناگزیر به استفاده از پهپادهای کشاورزی برای مقابله با چالش‌های بیشمار این حوزه خواهیم بود و بدون شک پهپادهای کشاورزی علیرغم گرم شدن کره زمین، بخشی جدایی ناپذیر از توانایی رشد صنعت هستند، در حالی که همزمان تأثیرات مخرب زیست محیطیِ صنعت کشاورزی بر کره زمین را کاهش می‌دهند.

انتهای پیام/ج

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین پژمان طی نشست مشترک با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس اظهار کرد: در بخش اجرا تجارب عملی و مهارت فنی کاربرد زیادی دارد از این رو باید به مهارت آموزی بیش از پیش توجه شود.

استخر کشاورزی

وی با اشاره به همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در زمینه آموزش به بهره برداران بخش کشاورزی، تصریح کرد: به منظور افزایش بهره وری از پتانسیلهای موجود، ارگان ها باید از اقدامات جزیره ای و یا موازی‌کاری پرهیز کنند.

وی، بر ضرورت توجه به یافته‌های تجربی در شرایط اقلیمی متفاوت و مستندسازی تجارب عملی تاکید کرد.

پژمان با اشاره به ارزش اقتصادی گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه ای، خواستار تدوین سند همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فنی حرفه ای استان فارس با محوریت این دو موضوع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: در این زمینه با کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم‌نامه‌ای نوشته و با آموزش نیروهای تحت پوشش این کمیته در نهایت کارآفرینی ایجاد شود.

وی به ضرورت تشکیل شبکه مویرگی انتقال دانش و مهارت آموزی کشاورزی گریزی زد و گفت: مهارت‌های نوین از مراکز تحقیقاتی و کارشناسان اجرایی تا سطح بهره برداران بخش کشاورزی باید منتقل شود.

عایق بندی استخر

پژمان اظهار کرد: به منظور انتقال دانش از شیوه های نوین آموزشی و هوشمند سازی استفاده شود و کلیپ های آموزشی کوتاه در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار داده شود.

انتهای پیام/س

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، همت‌علی انصاری با با اشاره به تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اصفهان اظهار کرد: این قلع و قمع در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش روستای حسین‌آباد تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی براآن شمالی صورت گرفت.

لایه استخر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان افزود: با دستور مقام قضایی و با حمایت همه جانبه دادستان و معاون دادستان استان و حضور مؤثر یگان امداد و فرماندهی و یگان‌های حفاظت اراضی استان و شهرستان و همکاران واحد حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی؛ ۸۱ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اصفهان قلع و قمع شد.

وی یادآور شد: اراضی با قابلیت کشاورزی در شهرستان اصفهان محدود هستند که به منظور حفظ امنیت غذایی از ابتدای سال جاری تاکنون طی هفده مرحله تعداد هزار و ۵۳۲ واحد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان اصفهان تخریب شد و مساحت بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی از چنگ سودجویان آزاد و به چرخه تولید بر می‌گردد که این تعداد در مقایسه با سال قبل حدوداً ده برابر افزایش داشته است.

عایق استخر

انصاری با تأکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است، از شهروندان اصفهانی درخواست کرد ضمن درک اهمیت موضوع حیاتی تأمین غذای مردم، نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، کارشناسان جهاد کشاورزی را در حراست و پاسداری از باغات و اراضی زراعی که سرمایه‌های تجدیدناپذیر ملی هستند همراهی کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، فرید سپری صبح امروز در بازدید رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از طرح جهش تولید شامل مزارع گندم، جو، نخود انتظاری و ماشک شهرستان کامیاران اظهار کرد: طرح جهش تولید امید خوبی در بین کشاورزان کردستان ایجاد کرده است.

ورق استخر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تصمیم داریم با زیرشکن لایه هارت پن را که طی سالیان سال در اراضی کردستان ایجاد شده و نمی‌گذرد تنفس مناسب خاک صورت بگیرد، بشکنیم.

سپری اذعان کرد: دنبال این هستیم برای حفظ و ارتقای مواد الی خاک شخم را حذف کنیم و کار کشت را با استفاده از ماشین‌آلات و روش‌های نوین کاشت مستقیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه روی موضوع بذر کشاورزی به صورت جدی در استان کار می‌کنیم، گفت: در 10 شهرستان قرار است سطوح آیش را کم کنیم و زیر کشت علوفه ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: امسال در زمینه بیمه اراضی کشاورزی در استان انقلابی صورت گرفت و 125 هزار هکتار از اراضی گندم و 4 هزار هکتار از اراضی جو در سال زراعی جاری در استان بیمه شد.

سپری اضافه کرد: سالانه 3.6 دهم میلیون تن واردات جو داریم که با حمایت از تولید این محصول می‌توان تحول عظیمی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: تکنیک‌هایی طراحی کرده‌ایم که می‌توانیم طی 5 سال به افزایش 20 درصدی تولید در استان دست پیدا کنیم.

وی با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان هم گفت: سطح برنامه در این طرح برای 189 هزار هکتار بوده که تا این لحظه 158 هزار و 900 هکتار آن اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: سطح قرارداد 147 هزار و 252 هکتار و سطح بیمه 130 هزار و 203 هکتار است.

استخر ژئوممبران

وی با بیان اینکه 22 هزار و 452 کشاورز در استان از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای 10 شهرستان و یک هزار و 933 روستای سطح استان اجرا شده است.

انتهای پیام/2330/71

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی برنامه سازگاری با کم آبی استان که با حضور معاون وزیر نیرو و نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم آبی به صورت مجازی برگزار شد، به مسئله نگاه عادلانه در تخصیص اعتبارات به تناسب دربرگیری از حوضه آبریز دریاچه ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: آذربایجان‌غربی برای اینکه بخش عمده‌ای از آب دریاچه ارومیه را تامین می‌کند می‌طلبد تا در تخصیص اعتبارات توسعه کشاورزی به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

ورق ژئوممبران ایرانی

وی افزود: برنامه سازگاری با کم آبی استان یک برنامه جامع است که سهم دستگاه‌ها به ویژه در صرفه جویی منابع آبی به خوبی مشخص شده است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در زمان خود که دریاچه حال و روز خوشی نداشت به خوبی عمل کرد و منجر به احیای دریاچه ارومیه شد و امروز نیاز داریم تا آن مصوبات مورد بازنگری قرار بگیرند تا کشاورزی منطقه با حفظ شرایط دریاچه دوباره جان بگیرد.

شهریاری بر تکمیل سدهای نیمه تمام در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: با تخصیص اعتبار لازم و تکمیل این سدها کشاورزی و اشتغال منطقه توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف آب در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی طبق برنامه پیش می‌رود عنوان کرد: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری علاوه بر کمک به رفع موانع حقوقی به کمک‌های اعتباری بلاعوض و کم بهره نیاز دارد.

پوشش استخر کشاورزی

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پروژه احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت با موفقیت همراه بوده است و امروز تداوم همان سیاست‌های چندسال گذشته مانع توسعه کشاورزی استان شده است، بر ضرورت بازنگری در برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه به منظور توسعه کشاورزی نیاز دارد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این جلسه پس از ارائه دیدگاه‌های اعضای عضو کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، کلیات برنامه آذربایجان‌غربی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کرم محمدی فرماندار دالاهو امروز به همراه کریمی مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان، میرزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و تعدادی از مدیران و کارشناسان این حوزه، از چند کارگاه فرآوری و بسته بندی منطقه ریجاب بازدید کردند.

قیمت ورق پلاستیکی

تعدادی از مالکان این کارگاه‌ها و جمعی از باغداران منطقه، مشکلات و نارسایی‌ها و همچنین انتظارات خود را در این بازدید به مسئولان اعلام کردند.

میرزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو گزارشی از وضعیت تولیدات منطقه را ارائه و اظهار داشت: ریجاب قطب تولید زیتون، انجیر و ماهی استان کرمانشاه است و سالیانه بیش از ۴ هزار تن انجیر خشک، بیش از ۳ هزار تن زیتون و بیش از ۶ هزار تن ماهی در این منطقه تولید می‌شود.

کرم محمدی فرماندار دالاهو، با اشاره به انبوه تولید زیتون،گردو، انجیر و منحصربه فرد بودن انجیر ریجاب و صادرات ده‌ها تنی به کشورهای اروپایی و عراق، ضمن تشکر از تلاش و سخت‌کوشی زنان و مردان این خطه از میهن اسلامی، اظهار داشت: اهالی ریجاب فداکاران عرصه تولید و اشتغال هستید و ما وظیفه داریم تا با تمام وجود در جهت برطرف کردن مشکلات فراروی آن‌ها تا حد توان تلاش کنیم.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی در ادامه افزود: ساماندهی کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، این مسئله علاوه بر افزایش درآمد، اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه را در پی خواهد.

انتهای پیام/پ

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

xبه گزارش خبرگزاری فارس از بناب، علی نیّرپور در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان بناب از 485 مورد حیوان گزیدگی در سطح شهرستان بناب طی 10 ماهه گذشته سال جاری خبر داد و اظهار داشت: هر مورد حیوان گزیدگی بالای 20 میلیون ریال برای سیستم درمانی شهرستان هزینه دارد که امیدواریم مسأله مربوط به جمع آوری سگ های ولگرد توسط مسئولان امر بصورت جدی پیگیری شود.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی با اشاره به اینکه از سال 1392 آبیاری قسمتی از مزارع کشاورزی در بناب با فاضلاب انجام می شود؛ تصریح کرد: 40 هکتار از اراضی کشاورزی صیفی جات و 100 هکتار نیز اراضی دامی در شهرستان با فاضلاب آبیاری می شود که با اقدامات صورت گرفته الآن آبیاری صیفی جات با فاضلاب به صفر کاهش یافته ولی یکصد هکتار اراضی دامی همچنان با آب فاضلاب آبیاری می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب را یک چالش جدی و تهدید سلامت شهروندان برشمرد و گفت: بجای اینکه شهرستان در آینده با چالش زیادی روبرو نشود باید طوری عمل کرد که در ابتدای شروع کار مانع کاشت محصول در این اراضی باشند و باید از بسترسازی برای کاشت محصول جلوگیری شود.

ساخت استخر کشاورزی

نیّرپور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی 31 بیمار کرونایی در بیمارستان بناب بستری هستند که حال 4 نفر از آنها وخیم است و اگر وضعیت همین طور پیش برود روزهای سختی را برای شهرستان بناب پیش بینی می کنیم.

وی اذعان کرد: اگر این ویروس را به حال خود رها کنیم، در ماه های آتی شاهد یک فاجعه انسانی خواهیم بود.

انتهای پیام60004

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرام عسکری از خرید محصول کلزای کشاورزان استان خبر داد و گفت: محصول کلزای کشاورزان استان ۵ درصد بیشتر از نرخ مصوب خریداری می‌شود.

قیمت عایق استخر خاکی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات این سازمان برای تشویق کشاورزان جهت خرید کلزا افزود: اعطای تسهیلات ویژه از جمله خرید تضمینی کلزا و حمل رایگان آن به کارخانه روغن‌کشی گچساران بخشی از این حمایت‌ها است.

وی بیان کرد: ‌ امسال یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مناطق گرمسیری به کشت کلزا اختصاص داده شد که نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود به کشت گندم و جو اشاره کرد و گفت: ۱۳۰ هکتار از اراضی استان به کشت این محصول اختصاص داده می‌شود و ۱۰۰ درصد بذور مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، ضمن اینکه کود مورد نیاز کشاورزان خریداری شده است.

قیمت عایق استخر

عسکری  خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف و بذری از کشاورزان خریداری شده است.

 

متبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی و افتتاح تعدادی از پروژه‌های این بخش، اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی است که موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب را به مردم بازگو کنیم.

پوشش استخر

وی افزود: شاید آن‌طور که بایسته و شایسته است اقدامات به خوبی بیان نشده و گاهی دچار خودسانسوری شده‌‌ایم و تعدادی نیز خواسته یا ناخواسته نقاط ضعف را پررنگ می‌کنند؛ هرچند نقد نیاز است ولی نباید به سیاه‌نمایی تبدیل شود.

پورمحمدی اظهار داشت: باید به مردم گفت که ۴۰ سال قبل ایران یک کشور تک‌محصولی و مصرفی مطلق بود ولی امروز به قدری تولید داریم که محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر می‌کنیم.

وی گفت: امام خمینی (ره) خوداتکایی و اعتماد به نفس را به ملت ایران هدیه داد و اکنون شاهد آن هستیم که اتفاقات مهمی در بخش‌های مختلف کشور رخ می‌دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه تولیدکنندگان نمونه استان از دانش جدید، بذر جدید، اصلاح ارقام و علوم جدید بهره‌مند شده اند، افزود: تولیدکنندگان برتر توانسته‌اند میزان تولیدات خود را از طریق افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی افزایش دهند.

اکبر فتحی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید، ادامه داد: در سه سال گذشته ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جلفا، ورزقان و خداآفرین به شبکه های مدرن آبیاری و تحت فشار مجهز شده اند، در حالی که از ابتدای دوره فلاحت تا سال ۱۳۹۲ کل اراضی که مجهز به شبکه های آبیاری شده بودند در حدود ۴۰ هزار هکتار بود.

روف گاردن

وی افزود: در دولت تدبیر و امید خط اعتباری ویژه برای مکانیزاسیون کشاورزی طراحی شده و سالیانه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تراکتور، کمباین و اداوات دنباله بندی ارائه شده است.

فتحی ادامه داد: تا چهار سال گذشته نیاز داشتیم که گوشت مرغ و تخم‌مرغ را از استان های دیگر تامین کنیم ولی اکنون چهار سال است که خودکفا شده ایم و ۱۰ درصد تخم مرغ کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ‌شرقی همچنین از افتتاح ۹۲ پروژه با اعتبار ۲۱۲ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

در این مراسم، محمدتقی ممی‌پور تولیدکننده نمونه حبوبات دیم، رضا محمدیان تولیدکننده نمونه سیب درختی، محمود ابراهیمی تولیدکننده نمونه محصولات گلخانه‌ای، فاطمه ابوالعلایی زن نمونه مشاغل خانگی، عزیز قدرت‌پور بهره‌بردار نمونه نگهداری و بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی، رضا رضایی تولیدکننده نمونه بذر، نادر فشنگچی تولیدکننده نمونه خوراک دام، محمد مهرزاد پرورش‌دهنده نمونه ماهیان سردآبی و محمود باقرزاده بهره‌بردار نمونه سازه‌ها و تاسیسات آبیاری به عنوان تولیدکنندگان نمونه ملی در بخش کشاورزی تجلیل و همچنین 81 تولیدکننده نمونه استانی معرفی شدند.

ژئوگرید

همچنین همزمان با افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی کشور که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، 15 واحد کشت گلخانه‌ای با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/60001/ر

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی گلخانه تولید نهال در پیشوا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با اعمال تحریم‌های فلج‌کننده علیه کشور، تنها بخشی که رشد اقتصادی مثبت داشته کشاورزی بوده که به کمک بخش‌های دیگر هم آمده است.

geomembrane

وی گفت: با صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخل در سال گذشته ۵.۷ میلیارد دلار عاید کشور شده که ۳ میلیارد دلار آن مربوط به بخش باغبانی بوده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: شرایط کشور ما در زمینه کشاورزی بسیار مساعد و حائز اهمیت بوده و در کمربند تولید محصولات استراتژیک قرار گرفته است.

برومندی افزود: در حالی که فقط ۱۰ تا ۱۲ درصد خاک کشور تحت کشت محصولات باغی قرار دارد اما بیش از ۵۰ درصد درآمد ارزی کشور در بخش کشاورزی مربوط به حوزه باغبانی است.

وی خاطرنشان کرد: پیش نیاز و نقطه شروع توسعه تولیدات باغی، دسترسی به نهال سالم و عاری از ویروس است.

 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: چنانچه در احداث یک باغ اگر نهال عاری از ویرو‌س استفاده شود، ۴۰ درصد میزان تولید افزایش خواهد یافت.

برومندی عنوان کرد: برای توسعه باغات همواره دغدغه تأمین نهال سالم را داریم و در سال گذشته به ۶۵ میلیون نهال یارانه پرداخت کردیم.

ورق پلاستیکی

وی ابراز کرد : سرمایه‌گذاری در حوزه باغی بلندمدت است و برای رسیدن به تولید نهال سال باید تلاش مضاعفی انجام گیرد و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حکمت الله نریمانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در سال جهش تولید موفقیت‌های بسیاری در تحقق این شعار که از منویات رهبر معظم انقلاب است داشته‌اند.

پلاستیک استخر

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: در سال زراعی گذشته با کسب رتبه اول استانی بیش از از 27 هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد.

وی ادامه داد: خرید کلزا با جهش امیدوار کننده به ۴۰۰ تن رسیده که با همت همکاران و استقبال کشاورزان این رقم در سال جدید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

نریمانی تنوع کشت و روی آوردن به اقلام استراتژی را از دیگر برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اجرای مزارع p.v.s گندم، جو، کلزا و حبوبات در سطح 7 هکتار و با به کارگیری ۱۴ رقم جدید با همین هدف انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود:در سال زراعی جاری1500تن بذور اصلاح شده گندم بین شهروندان توزیع شد .

وی بیان کرد: به رغم همه مشکلات ۶ هزار و ۶۵۰ تن کود در سطح شهرستان توزیع شد.

وی توجه ویژه به گیاهان دارویی و اجرای6 مزرعه درسطح 10هکتار را از دیگر دستاوردهای بخش کشاورزی خواند و گفت: 6گلخانه کوچک مقیاس در سطح ۱۶۰۰ متر مربع نیز راه اندازی شد.

این مسوول با اشاره به کنترل آفات و بیماریهای مزارع گندم جو و کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار تصریح کرد: مبارزه بیولوژیک علیه شپشک اردالود مرکبات با رهاسازی کفشدوزک کریپتولموس در سطح 5 هکتار انجام و از خسارات به کشاورزان جلوگیری به عمل آمد.

لندفیل

وی اظهار کرد: در مجموع ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی اعطاء شد تا کشاورزان باتوجه به مشکلات و شرایط کرونایی دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه تولیدات دامی نیز گفت: در یک سال گذشته ۱۵۰۰ تن نهاده‌های دامی توزیع و چهار طرح تولیدی که تاثیر چشمگیری در شهرستان داشته است به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۸۲٠۱۶

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حکمت الله نریمانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در سال جهش تولید موفقیت‌های بسیاری در تحقق این شعار که از منویات رهبر معظم انقلاب است داشته‌اند.

پلاستیک استخر

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: در سال زراعی گذشته با کسب رتبه اول استانی بیش از از 27 هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد.

وی ادامه داد: خرید کلزا با جهش امیدوار کننده به ۴۰۰ تن رسیده که با همت همکاران و استقبال کشاورزان این رقم در سال جدید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

نریمانی تنوع کشت و روی آوردن به اقلام استراتژی را از دیگر برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اجرای مزارع p.v.s گندم، جو، کلزا و حبوبات در سطح 7 هکتار و با به کارگیری ۱۴ رقم جدید با همین هدف انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود:در سال زراعی جاری1500تن بذور اصلاح شده گندم بین شهروندان توزیع شد .

وی بیان کرد: به رغم همه مشکلات ۶ هزار و ۶۵۰ تن کود در سطح شهرستان توزیع شد.

وی توجه ویژه به گیاهان دارویی و اجرای6 مزرعه درسطح 10هکتار را از دیگر دستاوردهای بخش کشاورزی خواند و گفت: 6گلخانه کوچک مقیاس در سطح ۱۶۰۰ متر مربع نیز راه اندازی شد.

این مسوول با اشاره به کنترل آفات و بیماریهای مزارع گندم جو و کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار تصریح کرد: مبارزه بیولوژیک علیه شپشک اردالود مرکبات با رهاسازی کفشدوزک کریپتولموس در سطح 5 هکتار انجام و از خسارات به کشاورزان جلوگیری به عمل آمد.

لندفیل

وی اظهار کرد: در مجموع ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی اعطاء شد تا کشاورزان باتوجه به مشکلات و شرایط کرونایی دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه تولیدات دامی نیز گفت: در یک سال گذشته ۱۵۰۰ تن نهاده‌های دامی توزیع و چهار طرح تولیدی که تاثیر چشمگیری در شهرستان داشته است به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۸۲٠۱۶

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم در گزارشی به دلایل گرانی محصولات کشاورزی در ماه‌های اخیر پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

«کشت گلخانه‌ای پیش از آغاز به کار دولت یازدهم و دوازدهم، ۸۰۰۰ هکتار بود که امروز این رقم به ۲۱هزار هکتار رسیده و امید داریم به مساحت ۲۵هزار هکتار دست یابیم.» این صحبت‌های دیروز کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی است که با استناد به این آمار و ارقام، افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای را افتخاری بزرگ برای دولت می‌داند.

 ورق پلاستیک


اما هنوز اخبار آقای وزیر پوشش رسانه‌ای نشده بود که گرانی خیار به عنوان خبر اول همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیگر قرار گرفت. خیار یکی از محصولات گلخانه‌ای است که سال۹۱ پیش از آغاز به کار دولت یازدهم با قیمت ۷۰۰تا ۸۰۰تومان به دست مردم می‌رسید، ولی اکنون به بیش از ۲۰هزار تومان افزایش یافته است. البته برخی کارشناسان دلیل گرانی خیار را سرما و برخی دیگر استخراج بیت کوین در کرمان عنوان می‌کنند که همه این موارد نیاز به بررسی دارد. جام‌جم به دلایل گرانی محصولات کشاورزی از ابتدای سال تاکنون پرداخته است.

رسوب موز در گمرک، دلیل قیمت ۶۰‌هزارتومانی آن؟

این روزها که موز با قیمت ۶۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود برخی افراد از رسوب این کالا در گمرک سخن می‌گویند اما مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران در این زمینه تصریح کرد: همه موزهای وارد شده به گمرک ترخیص شده و در حال حاضر گزارشی از وجود این کالا در گمرک نداریم. چنانچه به کالای موز، ثبت سفارش معتبر و کد ساتا اختصاص یافته باشد، کالا ترخیص می‌شود.

 


وی اضافه کرد: در هفته گذشته، ۱۰۰کانتینر موز، به وزن ۲۰۰۰ تن، ترخیص شده است. میراشرفی با اشاره به محدودیت‌های ارزی گفت: به همین دلیل تصمیماتی در برخی موارد از جمله واردات موز در مقابل صادرات سیب گرفته شد. ضمن این‌که واردات کالاهای گرمسیری نیز محدود شده است.

خیار در سبد میوه‌های لاکچری!

اما در این میان خیار هم در سبد میوه‌های لاکچری قرار گرفته و اکنون با قیمت ۲۰هزار تومان به ازای هر کیلو وارد سبد خانوارها می‌شود. ظاهرا کنترل قیمت در بازار میوه و تره‌بار از دست مسؤولان خارج شده و هر ماه باید شاهد افزایش یک کالا از رده محصولات کشاورزی باشیم. بررسی خبرنگار جام‌جم نشان می‌دهد خیار در میادین میوه و تره‌بار اکنون بین ۱۳تا ۱۴هزار تومان عرضه می‌شود؛ در حالی که کشاورز کیلویی ۸۰۰۰تومان محصول خود را می‌فروشد.

 حوضچه پرورش ماهی


برخی مسؤولان معتقدند سرمای هوا در یک منطقه خاص باعث شده تا تولید خیار کاهش یابد و طی هفته‌های آینده این بازار به تعادل خواهدرسید. این در حالی است که ایران پس از چین و ترکیه در رتبه سوم تولید خیار قرار دارد. سالانه بیش از دومیلیون تن خیار در کشور تولید می‌شود و سابقه گرانی این محصول تاکنون سر زبان‌ها نیفتاده‌بود که اخیرا شاهد گرانی شدید این کالا هستیم.

وعده کاهش قیمت به خیار رسید

رضا نورانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه درباره گرانی خیار به جام‌جم گفت: در جیرفت کرمان توفان و سرمای شدیدی آمد محصول خیار آسیب دید و قول می‌دهیم قیمت این محصول تا دو هفته دیگر کاهش یابد.

وی افزود: این مشکل در محصول گوجه‌فرنگی هم پیش آمد و اکنون با قیمت متعادل در بازار عرضه می‌شود. اخیرا رئیس‌جمهوری موافقت کرده از محل ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس که امکان انتقال آن به داخل کشور وجود ندارد، موز وارد شود. نورانی ادامه داد: در صورت واردات میوه‌های گرمسیری از کشورهای حاشیه خلیج فارس قیمت موز به ۲۰ تا ۲۵هزار تومان کاهش می‌یابد.

 


افت برداشت خیار به دلیل کاهش شدید دما

محمد دل‌زاده، گلخانه دار جیرفتی یکی از دلایل اصلی کاهش تولید خیار و به‌تبع آن افزایش قیمت این محصول در بازار را افت برداشت آن به دلیل کاهش شدید دمای هوای جنوب استان کرمان در یک ماه گذشته می‌داند.

وی می‌گوید: سردی هوا باعث شد برداشت محصول خیار سبز ۹۰درصد کاهش داشته باشد، زیرا خیار سبز ازجمله محصولات کشاورزی است که نسبت به نوسانات هوا حساس است و با سرد شدن هوا باردهی آن کم می‌شود.

محمد دل زاده با انتقاد از افزایش هزینه‌های تولید خیار سبز می‌گوید: امسال هزینه‌های تولید نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است که برای گلخانه داران به‌صرفه نیست.

کمبود سوخت، خیار را گران کرد

آب بندی استخر

مشایخی، کارشناس ارشد کشاورزی و گلخانه‌دار جیرفتی نیز یکی از دلایل کاهش تولید خیار سبز را هزینه‌های بالای تولید آن در سال گذشته عنوان می‌کند که به گفته وی، باعث شده امسال بسیاری از گلخانه‌داران از کشت خیارسبز منصرف شوند.

وی می‌گوید: قیمت بالای بذر خیارسبز که بین ۴ تا ۶ هزار تومان است به همراه دستمزد بالای کارگرانی که باید خیارسبز را برداشت کنند، تولید این محصول را کاهش داده‌است.

 


کاهش صادرات به عراق

سعید برخوری، رئیس جهاد کشاورزی کرمان به خبرنگار ما می‌گوید: «در گذشته ۱۷ هزار هکتار خیار کشت می‌شد که ۱۵ هزار هکتار آن خیار زمینی و ۲۰۰۰ هکتار خیار گلخانه‌ای بود و بخشی عمده‌ای از این تولیدات به کشور عراق صادر می‌شد. اما ممنوعیت واردات خیار ایران توسط عراق، باعث شد که امسال خیار همانند گذشته زیر کشت نرود و سرمای اخیر هم مزید بر علت شد و خیار را گران کرد.»

این در حالی است که برخی کارشناسان استخراج بیت‌کوین در مزارع کشاورزی را عامل افزایش قیمت محصولات کشاورزی مطرح می‌کند که مسؤولان کرمان آن را رد کردند.

تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران هر سال دست کشور برای تخصیص ارز بسته‌تر شد، طوری‌که واردات خودرو از سبد واردات حذف و برخی کالاها در فهرست ممنوعیت قرار گرفتند. با افزایش نرخ ارز، دولت همچنان نرخ ۴۲۰۰ تومان را برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفت که سم و کود برای بخش کشاورزی یکی از این اقلام بود؛ اما حذف آن باعث شد هزینه تولید کشاورزان افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، گیلان همواره یکی پر محصول‌ترین استان کشور به لحاظ تولید محصولات کشاورزی مثل پرتغال، سیب، گردو، زیتون و فندق بوده و هرساله بخشی از این محصولات به استان‌ها و حتی کشورهای دیگر صادر می‌شود.

ورق ژئوممبران قیمت

یکی از عمده نگرانی‌های مردم گیلان در طول سال بارش باران، برف و به‌طورکلی حوادث طبیعی است که می‌تواند محصولات کشاورزی را نابود و یا میزان تولید را به‌شدت کاهش داده و خسارت جبران‌ناپذیری به کشاورزان وارد کند.

به این منظور مسؤولان جهاد کشاورزی توصیه اکید به کشاورزان مبنی بر بینه به‌موقع محصولات خود را دارند تا در صورت بروز خسارت بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند ولی بعضاً برخی از افراد از انجام این کار خودداری کرده و با خسارت شدید مواجه می‌شوند.

به گفته معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان، ارائه خدمات بیمه محصولات کشاورزی به بهترین نحو توسط این بانک انجام و تاکنون این امر با استقبال خوب کشاورزان مواجه شده است لذا از مابقی افراد تقاضا دارم‌ به انجام بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

پیمان معمارزاده می‌گوید چای، مرکبات، زیتون، فندق و گردو جزو خدمات بیمه‌ای محسوب شده و کشاورزان تا پایان بهمن‌ماه وقت دارند نسبت به انجام بیمه اقدام کنند.

ژئوسنتتیک

یکی از سؤالات متداول کشاورزان چگونگی انجام مراحل بیمه است که به گفته معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان کشاورزان برای بیمه این محصولات، به شعبه‌های بانک کشاورزی مراجعه کرده و همکاران ما به آنان مشاوره می‌دهند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،کشاورزی دیجیتال، صنعتی است ادامه یافته از کشاورزی سنتی. روشی برای کسب درآمد و تامین مایحتاج زندگی که از سالیان دور هم‌گام با تاریخ بشر متولد شد و امروز شکل نوین و پیشرفته‌تری به خود گرفته است. ابزارهایی هوشمند به این صنعت راه یافته که به افزایش کیفیت محصولات تولیدی و سرعت دادن به کارها کمک کرده است.

بنا به گفته متخصصان، چشم‌انداز دراز مدت کشاورزی دیجیتال بسیار امیدوار کننده است و این دانش جدید ظرفیت آن را دارد که در زمان مناسب راه‌حل‌های موثری برای رفع مشکلات خود پیدا کند. در واقع در این روش، کشاورزان نیرو و توان علمی می‌یابند و بسیار توانمند تربیت می‌شوند. در ادامه این گزارش با این شرکت‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

 نصب ورق ژئوممبران

1.سامانه پایش رطوبت خاک و گیاه برای آبیاری هوشمند

این محصول توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه یافته است. هوش آب خوان صنعت البرز مجموعه فناوری است که با تولید «سامانه پایش رطوبت خاک و گیاه برای آبیاری هوشمند بر پایه (IOT)» در تلاش است تا کشاورزی دیجتیال را در کشور توسعه دهد. محصولی که به کشاورزان کمک می‌کند رطوبت لازم و مناسب برای خاک و گیاه خود را به صورت هوشمند رصد و پایش کنند.

 

2. مدیریت زمین‌های کشاورزی

«سنسورهای خاک و رطوبت و گیت وی با پروتکل لورا به همراه نرم افزار اینترنت اشیاء برای مدیریت زمین‌های کشاورزی» نام محصولی است که توسط شرکت فناوری آوید نت به تولید رسیده است.

پروتکل لورا، (مخفف LONG RANGE)، جزء مدرن‌ترین شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم است که در زمینه اینترنت اشیا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این پروتکل از الگوریتم‌های ریاضی و رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کند. برنامه‌های کاربردی با نرخ پایین داده، می‌توانند به جای استفاده از سایر فناوری‌های رادیویی، با قیمت مناسب‌تری، از پروتکل لورا استفاده کنند.

ژئوممبران

این شرکت در حوزه طراحی، ساخت و توسعه زیرسیستم‌ها و سامانه‌های مرتبط با فناوری اینترنت اشیاء، انواع شبکه‌های حسگر و سامانه‌های شناسایی رادیویی و رهگیری، طراحی، ساخت، تولید و فروش سامانه‌های هوشمند در صنایع مختلف از قبیل کشاورزی، پزشکی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، دفاعی و فضایی، دامداری و دامپروری، برق، معدن، خدمات عمومی و شهری، تولید و توسعه الگوریتم‌های پردازشی نوین و کاربردی، تولید و توسعه الگوریتم‌های پردازشی و سخت‌افزاری مربوط به فناوری سنجش از دور و غیره نیز فعالیت می‌کند.

 

3. نود سنسور بی‌سیم

هوبر آریا تک نیز مجموعه فناور دیگری است که به این حوزه ورود کرده است و با تولید محصول «نود سنسوری بی‌سیم اینترنت اشیاء در کشاورزی» نقشی اثرگذار در توسعه این حوزه فناورانه دارد. شبکه های بی‌سیم سنسوری برای کاربردهای مانیتورینگ در محیط‌های وسیع جزء فناوری‌های کم هزینه محسوب می‌شوند. این حسگرهای کوچک توانایی انجام اعمالی چون دریافت اطلاعات پردازش و اطلاعات محیطی را دارند.

این شرکت در زمینه طراحی، ساخت و توسعه زیرسیستم و سیستم‌های فناوری اینترنت اشیاء و طراحی، ساخت، تولید و فروش سامانه‌های هوشمند در صنایع مختلف از قبیل کشاورزی، پزشکی، صنایع نفت و غیره فعال است.

ژئوممبران چیست 

 

4.کشاورزی هوشمند

شبکه ایرانیان هوشمند تمدن سبز نیز با تولید محصول کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا به این حوزه ورود کرده است. این شرکت نیز با کمک فناوران خود در تلاش است تا گام‌هایی برای ارتقای این صنعت رو به رشد جهانی بردارد.

شرکتی که در حوزه طراحی، تولید پشتیبانی و ارایه امور نرم افزاری غیررسانه‌ای در زمینه کشاورزی، صنعتی، بازرگانی، بهداشتی، ارایه خدمات و پشتیبانی اینترنتی و اینترانت فعالیت می کند.

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان چادگان ۷ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ‌ بر ۶۴ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ژئوممبران

بختیار حاجتی مدیر جهاد کشاورزی چادگان در توضیح این طرح‌ها گفت: یک گلخانه به مساحت چهار هزار مترمربع و یکی به مساحت پنج هزار مترمربع از با حضور فرماندار و معاونان فرماندار، بخشدار، امام‌جمعه شهرستان و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان و روسای ادارات شهرستان افتتاح شد.

وی بیان داشت: هر دو گلخانه به میزان ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و ۲۰ میلیارد آورده شخصی هزینه شده که میزان اشتغال‌زایی ثابت هر دو گلخانه ۱۰ نفر به‌ طور ثابت و ۴۰ نفر سیار هست.

حاجتی تصریح کرد: در همین راستا ۴۴ هکتار طرح آبیاری بارانی در روستاهای انالوجه، فراموش جان، علی‌آباد و ابادچی با اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال و استخر ذخیره آب در روستای هر مانک بخش چنار رود افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان افزود: در سال جاری تعداد ۷ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان با اعتباری بالغ‌بر مبالغ ۶۴ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسیده است.

وی قابلیت‌های توسعه در این شهرستان را بسیار بالا برشمرد و افزود: توسعه این شهرستان نیاز به همکاری مسؤولان و مردم را می‌طلبد تا با اتحاد و همدلی تلاش خود را در عمران و آبادانی این شهرستان بردارند.

حاجتی اظهار داشت: سالانه ۱۴۰ تن فلفل رنگی به ارزش کیلویی ۴۰ هزار تومان از این دو گلخانه تولید و به کشور روسیه صادر می‌شود که درآمدزایی خوبی نیز برای تولیدکنندگان فراهم می‌شود.

ژئوممبران چیست

مدیر جهاد کشاورزی چادگان بیان کرد: باید تلاش خود را در جذب سرمایه‌گذاران انجام دهیم و در صورت نیاز حتی به استقبال این سرمایه‌گذاران برویم و به خاطر مسائل اداری و بهانه‌های بی‌مورد اجازه ندهیم سرمایه گذران از شهرستان فراری شوند.

انتهای پیام/۶۳۰۴۶/ر۱۰/

 

منبع فارس نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نوربخش حاتمی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص توفیقات بخش کشاورزی استان در طی ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبل از انقلاب کل تولیدات کشاورزی استان کمتر از ۸۰۰ هزار تن بود و امروز با ۶ برابر شدن درسال ۹۹ به بیش از ۵.۱ میلیون تن رسیده‌ است.

ویژگی ورق ژئوممبران

وی ادامه داد: بیش از یک‌میلیون تن از این افزایش تولیدات مربوط به همین دوسه سال اخیر و طی برنامه سه ساله‌ای بوده که از سال ۹۷ برای توسعه بخش کشاورزی تدوین شده، خوشبختانه با عملیاتی شدن این برنامه اقدامات بسیار زیرساختی و کلیدی در بخش کشاورزی انجام و ریل‌گذاری مناسبی شده که علاوه بر افزایش چشمگیر تولید محصول، روند توسعه کشاورزی استان را نیز تسهیل خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه کل تولیدات دامی استان قبل از انقلاب را کمتر از ۱۲۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: امروز با ۵۵۰ هزار تن تولید بخش بزرگی از تولیدات دامی کشور را تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تولیدات باغبانی استان قبل از انقلاب کمتر از ۲۰ هزار تن بوده که امروز به ۳۸۰ هزار تن رسیده است.

حاتمی با اشاره به وضعیت گلخانه‌ها، تصریح کرد: اساسا قبل از انقلاب گلخانه‌ای نداشتیم و فقط در حد گلخانه شیشه‌ای داخل منازل و گل‌های تزئینی بود، که امروز این سطح به ۴۸ هکتار بهره‌برداری و حدود ۳۴ هکتار در حال ساخت رسیده است.

وی اشاره‌ای نیز به تولیدات محصولات استراتژیکی استان داشت و گفت: در نخود رتبه اول تولید کشور را از نظر عملکرد و تولید داریم، متوسط عملکرد استان تقریبا ۲۶ درصد بیشتر از کل کشور است و همچنین ۴۴ درصد نخود تولیدی کشور در کرمانشاه تولید می‌شود.

حاتمی تصریح کرد: در تولید جو دیم رتبه دوم، در تولید ذرت دانه‌ای رتبه دوم، در تولید چغندر قند رتبه سوم، در تولید گندم رتبه پنجم و در تولید کلزا رتبه ششم کشوری را داریم.

نصب ورق ژئوممبران

وی ادامه داد: امسال از میان ۹۰ رشته‌ای که قادر به رقابت بودیم در ۱۰ رشته قهرمانان ملی داشتیم و در کشور رتبه‌های اول را کسب کردیم و ۷۷ تولید کننده برتر استانی نیز معرفی شد.

حاتمی ایجاد صنایع کشاورزی مرتبط اعم از بالا دستی، میانی، پایین دستی، صنایع تبدیلی و فرآوری را یکی از الزامات مهم توسعه کشاورزی در کشور و دنیا دانست و گفت: ظرفیت فرآوری قبل از انقلاب کمتر از ۲۰ هزار تن بوده در سال ۹۷ این ظرفیت یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود و امروز در بخش فرآوری به ۲ میلیون ۲۲۳ هزار تن رسیده و در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی مجموعا به ظرفیت ۵ میلیون تن رسیده‌ایم.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: در بخش سیستم‌های آبیاری حائز رتبه برتری کشوری هستیم، ۱۳۱ هزار هکتار از اراضی استان از حدود ۲۲۰ هزار هکتار تحت سیستم آبیاری تحت فشار است.

انتهای پیام/پ

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()