نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس فریدون همتی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان ظرفیت های بسیاری دارد که این استان را در کشور به یک استان ویژه تبدیل کرده است.

ورق های ژئوممبران

 

وی افزود:یکی از کارهای مهمی که باید در جهت توسعه استان هرمزگان انجام شود دو خطه شدن راه آهن بندرعباس - تهران است.

بیشتر بخوانید
وزیر راه در گفت‌وگو با تسنیم: تلاش بر فعال کردن قطعه دوم راه آهن چابهار-سرخس تا پایان سال+ فیلم

استاندار هرمزگان: زنان دوشادوش مردان در تمام صحنه‌های انقلاب ایستاده‌اند

استاندار هرمزگان: بیش از 100 مدرسه با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی و خیرین در هرمزگان ساخته می‌شود

استاندار هرمزگان بیان داشت: با احداث خط دوم راه آهن بندرعباس - تهران، ظرفیت حمل بار در این مسیر افزایش خواهد یافت و همچنین موجب کاهش زمان سفر با قطار در مسیر بندرعباس - تهران می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام می تواند گام بزرگی در راستای جذب گسترده گردشگران به استان هرمزگان باشد و به رونق گردشگری اعم از دریایی، ساحلی و جزایر این استان کمک کند.

همتی خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهیم تا تخصیص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خط دوم راه آهن بندرعباس - تهران را در اولویت قرار دهد.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

انتهای پیام/864/ ع

 

منبع تسنیم نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در جریان بازدید استاندار خراسان جنوبی از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که بین سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وجود دارد برای توسعه زیرساخت‌های شرق کشور اقداماتی انجام شده که مکمل یکدیگرند و با جدیت و سرعت قابل قبولی در حال اجرا هستند.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه راه آهن در خراسان رضوی از مسیر یونسی به گناباد تا منتهی الیه جنوب خراسان رضوی در حال اجراست و این پروژه از بیرجند به سمت گناباد نیز اجرای آن آغاز شده است. پروژه بزرگراه چابهار- زاهدان- میلک نیز در حال اجراست و این بزرگراه که در ادامه از خراسان جنوبی عبور کرده و به خراسان رضوی می‌رسد برای اولین بار ردیف اعتبار ملی گرفته است. این اعتبار باعث شتاب‌گیری خوب در اجرای این پروژه می‌شود.

بیشتر بخوانید
دولت برای رانندگان خارجی بندر چابهار تسهیلات ویزا و بیمه در بازه بلند مدت فراهم کند

خط مسافری چابهار- مسقط بعد از دو سال وقفه راه‌اندازی می‌شود

وزیر راه در گفت‌وگو با تسنیم: تلاش بر فعال کردن قطعه دوم راه آهن چابهار-سرخس تا پایان سال+ فیلم

استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: برنامه‌ریزی شده تا از مرزهای مشترک بین ایران و افغانستان بویژه مرز میلک که از مرزهای مهم و پر تردد است بازدید کنیم تا بتوانیم با هم فکری و هم‌اندیشی زمینه‌های همکاری مشترک بین دو استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را فراهم کنیم. تجربیات خوبی در سیستان و بلوچستان در حوزه شیلات وجود دارد که در این زمینه همکاری‌هایی را از چندماه گذشته با این استان آغاز کرده‌ایم.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در بحث گلخانه برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان خراسان جنوبی آغاز شده، افزود: همچنین در بحث تامین دام و تبدیل منطقه به منطقه هاب شتر سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است. امیدواریم در پایان این سفر بتوانیم تفاهم‌نامه همکاری با سیستان و بلوچستان داشته باشیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه را شناسایی و شاهد افزایش همکاری بین این دو استان در بخش‌های مختلف باشیم.

تولیدکننده ژئوممبران

 

بنا بر این گزاش استانداران سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در ادامه سفر به منطقه سیستان، برای استفاده از تجربه سیستان و بلوچستان در خصوص آبزی‌پروری و پرورش دام از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان و مرکز تحقیقات و پرورش گاو شهرستان زهک بازدید کردند.

انتهای پیام/392/ش

 

منبع تسنیم نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در تفاهم نامه حمل مرسولات پستی بین شرکت راه آهن و شرکت ملی پست، دو طرف برای ارایه خدمات پستی در برخی از ایستگاه های راه آهن و حمل محمولات پستی توسط ناوگان ریلی کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ورق ژئوممبران



در تفاهم نامه ای دیگری که بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استانداری قزوین به امضا رسید، طرفین توافق کردند برای راه‌اندازی دهکده لجستیک در استان قزوین همکاری‌های لازم را برای اخذ مجوزهای قانونی به عمل آورند و در خصوص جذب سرمایه گذار برای تامین مالی این پروژه بزرگ لجستیکی کشور در استان قزوین همکاری کنند.

در تفاهم نامه دیگر بین شرکت راه آهن و استانداری اردبیل دو طرف موافقت کردند، در انجام مطالعات و اخذ مجوزهای قانونی برای جذب سرمایه گذار و تامین مالی احداث و راه‌اندازی مرکز لجستیک ریلی پارس آباد با یکدیگرهمکاری کنند.

در تفاهمنامه‌ چهارم راه آهن جمهوری اسلامی ایران و صاایران توافق کردند طراحی، نصب و راه اندازی سیستم علائم الکتریکی محور ریلی بافق - کرمان توسط شرکت صا ایران انجام شود.

تولید کننده ورق ژئوممبران

 

در تفاهمنامه پنجم بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و صاایران به امضا رسید دو طرف موافقت کردند در زمینه اجرای پروژه های ریلی کشور با استفاده از فناوریهای نوین و هوشمند سازی شبکه ریلی با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/

.

منبع تسنیم نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری شامگاه جمعه در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه وبودجه خراسان جنوبی از پروژه احداث راه آهن خراسان جنوبی اظهار داشت: خدا را شاکریم روند راهسازی در استان قوت گرفته و قطعه 16 راه‌آهن شرق کشور در خراسان جنوبی به طول 32 کیلومتر مهرماه امسال با پیگیری و تلاش مدیریت عالی استان و مساعدت دولت آغاز به کار کرد و در حال حاضر عملیات زیرسازی پروژه در حال انجام است.

geogrid

 

وی با بیان اینکه شرکت ویسا با مبلغ 90 میلیارد تومان برنده مناقصه راه آهن در این قطعه شده که به مدت 42 ماه تعهد اجرای طرح را دارد افزود: درحال حاضر 25 دستگاه در پروژه مشغول به کار است که پیمانکار مسئول آماده سازی تونل در کیلومتر 6 راه آهن است و در حال حاضر پروژه هفت درصد پیشرفت دارد.

جعفری با بیان اینکه پروژه راه آهن امسال 25 میلیارد تومان اعتبار داشته که با پیگیری استاندار و سازمان مدیریت برنامه و بودجه تخصیص پیدا کرد افزود: 90 درصد نیروهای به کار گرفته و در پروژه راه آهن خراسان جنوبی بومی هستند.

وی با اشاره به افتتاح 124 کیلومتر باند دوم افزود: اردیبهشت ماه امسال حدود 124 کیلومتر باند دوم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح کردیم از اول امسال نیز 90 کیاومتر باند دوم افتتاح شده که فقط نصب علائم باقیمانده است و 86 کیلومتر باند دوم آماده آسفالت داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به افزایش اعتباراتی که داشتیم اعتبارات حوزه راه چهار برابر شده است‌. برای سال آینده و 1400 نیز 112 درصد رشد اعتبارات راه را داریم و از ابتدای امسال 197 کیلومتر برای دو پروژه راه آهن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید

زیر سازی جاده


مشهد|عملیات احداث باند دوم بزرگراه 75 متری رضویه کلید خورد

12 پروژه باند دوم در خراسان جنوبی در دستور کار قرار دارد

اختصاص 10 میلیارد تومان به پروژه باند دوم محور اردستان

وی افزود: راه آهن بیرجند و فردوس به طول 100 کیلومتر و همچنین 100 کیلومتر باند دوم آغاز شده و 170 کیلومتر نیز پروژه‌هایی است که به مناقصه رفته یا به زودی برگزار خواهد شد و طی این پروژه‌ها اشتغال خوبی در استان را شاهد هستیم.

جعفری گفت: آمادگی داریم تا پایان سال آینده 200 کیلومتر باند دوم را با توجه به تزریق اعتباراتی که صورت گرفته تحویل دهیم و تا پایان دولت نیز بیش از 300 کیلومتر برنامه است که طول 50 درصد باندهای دوم استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه راه آهن در استان دو کریدور اصلی داریم که یکی کریدور چابهار به مشهد مقدس به طول 1500 کیلومتر که 414 کیلومتر در استان خراسان جنوبی است و تاکنون 197 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و هفت پیمانکار در این پروژه کار می‌کنند.

جعفری گفت: کریدور بعدی بندرعباس به مشهد مقدس به طول 1400 کیلومتر که 356 کیلومتر در استان خراسان جنوبی است و 204 کیلومتر از این باند دوم به بهره برداری رسیده و پنج پیمانکار در این پروژه کار می‌کنند.

وی اظهار داشت: کریدورهای شرقی به غربی داریم که با توجه به ضروری‌تر بودن یک محور درخواست داریم از بیرجند به طبس اجرا شود که از طبس به یزد و اصفهان ردیف مصوب داریم اما برای طبس به بیرجند ردیف مصوب نداریم محور دیگری در سه راهی روم به طرف بیرجند که جزو کریدورهای غربی است که درخواست کمک برای اجرا داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: طول راه آهن زاهدان تا بافق 901 کیلومتر است که 271 کیلومتر حدفاصل بیرجند تا ایستگاه یونسی است و حدفاصل بیرجند تا زاهدان 630 کیلومتر است که سه پیمانکار در این مسیر کار می‌کنند که در خراسان جنوبی 57 کیلومتر با پیشرفت 40 درصد زیرسازی انجام شده است.

ژئوممبران

 

جعفری گفت: برای قطعه بیرجند به ایستگاه یونسی فاینانس داخلی و خارجی به مبلغ 700 میلیون دلار انجام شده است.

انتهای پیام/254/ز

 

منبع تسنیم نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسین کلانتری صبح امروز در نشست شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای اتصال این استان به خط آهن 1300 میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که در این زمینه نیازمند توجه و نگاه ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور و دیگر مسئولان و متولیان امر هستیم.

جلوگیری از تبخیر آب

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف ابراز کرد: محرومیت زیبنده استانی با داشتن 8 درصد جنگل‌های کشور، 10 درصد منابع آبی و 20 درصد نفت و گاز نیست.

کلانتری با بیان اینکه ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این دیار وجود دارد، افزود: هم اکنون در بخش‌های مختلف 8300 میلیارد تومان پروژه در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید
120 میلیارد تومان اوراق به پروژه راه آهن دورود-خرم‌آباد اختصاص یافت

وزیر راه: تکمیل راه آهن رشت-انزلی به ‌دلایل زیست‌محیطی نیازمند مطالعات بیشتر است

90 درصد نیروی کار پروژه راه آهن خراسان جنوبی بومی هستند

وی ادامه داد: امسال یک هزار و 410 میلیارد تومان برای برای یک هزار و 476 پروژه در استان اختصاص یافته که امیدوارم این میزان اعتبار تخصیص 100 درصدی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به دلیل تپوگرافی خاص این استان هزینه اجرای برخی از پروژه‌ها از جمله در حوزه راهسازی چندین برابر دیگر استان‌ها است.

لیچینگ

 

کلانتری تصریح کرد: در دهه فجر امسال 384 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتبار مورد نیاز یک هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد که برای سه هزار و 284 شغل ایجاد می‌شود.

 

منبع تسنیم نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کردستان که به‌عنوان استان مرزی، قطب کشاورزی و قطب گردشگری در کشور شناخته می‌شود، با بی‌توجهی دولت و غفلتی تاریخی هنوز صاحب خط ریلی نشده و تمامی حمل‌ونقل عمومی کالا و مسافر در این استان از طریق جاده‌ها و بخشی نیز از طریق فرودگاه نیمه‌تعطیل سنندج، انجام می‌شود.

عایق بندی استخر

 

احداث راه‌آهن کردستان یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقل کشور است که ساخت آن از اوایل دهه 70 مطرح و کلنگ عملیات اجرایی‌اش از سال 83 بر زمین زده شده اما پس از گذشت 15 سال هنوز به اتمام نرسیده و اخیراً در (29 دی‌ماه) در یک برنامه تبلیغاتی عملیات ریل‌گذاری‌اش آغاز شد!

راه‌آهن سنندج در 3 قطعه در حال اجراست که قطعه اول آن 64 کیلومتر با 72 درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی، قطعه شماره 2 به‌طول 56 کیلومتر با 32 درصد پیشرفت و زیرسازی قطعه شماره 3 به‌صورت 100 درصد انجام شده است.

پروژه راه‌آهن همدان ــ سنندج به‌تعبیر مسئولان و پیمانکاران از پروژه‌های سخت و پیچیده ریلی در منطقه کوهستانی کشور است که در حال حاضر 151 کیلومتر از آن باقی مانده و دولتمردان از استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گرفته تا نمایندگان مجلس و مدیران حوزه راه و شهرسازی در یکی دو سال اخیر بارها و بارها در جلسات و نشست‌های استانی و در حضور میهمانان کشوری وعده شنیدن سوت قطار تا پایان سال 99 را به مردم دادند.

گرچه بارها و بارها و اخیراً نیز در (29 دی‌ماه) معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان پایان سال 99 را زمان اتمام راه‌آهن همدان به سنندج اعلام کرده، اما تنها پس از گذشت 16 روز خود مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان این ادعا را تکذیب کرد و با اعلام وعده جدید برای بهره‌برداری از این پروژه، پرده از وعده‌های غیرواقعی برداشت.

بیشتر بخوانید

آبیاری تحت فشار


قطاری که بعد از 15 سال به مقصد نرسید؛ وعده جدید به پایان دولت موکول شد

راه‌آهن سنندج به اقلیم کردستان عراق متصل می‌شود / راه‌آهن همدان ــ سنندج تا پایان سال 99 به اتمام می‌رسد‌

وعده جدید سوت قطار کردستان بعد از 15 سال انتظار؛ عملیات ریل‌گذاری آغاز شد

محمدصدیق ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به پروژه راه‌‌آهن تهران ــ همدان ــ سنندج اشاره و خاطرنشان کرد: مسیر تهران به همدان به اتمام رسیده و در حال حاضر 151 کیلومتر از این پروژه از همدان به سنندج (گردنه صلوات‌آباد آخرین ایستگاه) باقی مانده است.

وی همانند همیشه تعریف و تمجید از استاندار، معاون امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان را دینی بر گردن خود دانست(!) و افزود: برای روسازی این پروژه، تفاهم‌‌نامه‌ای مبنی بر اختصاص 800 میلیارد تومان اعتبار منعقد شده که اختصاص چنین اعتباری در شرایط کنونی همانند یک رؤیا بوده و در سال جاری 370 میلیارد تومان اعتبار آن تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: عملیات ساخت روسازی در قطعه یک و دو راه‌آهن همدان ــ سنندج به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام بوده است و سازمان برنامه‌ریزی اختصاص بقیه بودجه را مشروط بر جذب کل اعتبار عنوان کرده است و برای تکمیل این پروژه تا پایان سال مالی 99 (31 تیرماه سال بعد) بسیار خوشبین هستیم.

وی اذعان کرد: گرچه استاندار کردستان و دیگر مسئولان مربوطه، در مصاحبه‌های خود پایان سال 99 را زمان اتمام راه‌آهن همدان به سنندج اعلام کرده، ‌اما به‌دلیل حجم کاری بالا، پیش‌بینی ما اسفند یا همان تیرماه سال 1400 و منوط به تأمین اعتبار است!

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

ثابتی اذعان کرد: بنده مطمئنم اصحاب‌رسانه اظهارات متناقض ما درباره اعلام اتمام راه‌آهن همدان به سنندج را منعکس می‌کنند و از هم‌اکنون خود را آماده کرده‌ام!

 

منبع تسنیم نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: پروژه راه آهن دورود - خرم‌آباد به‌عنوان یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور در حال اجراا ست و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عباس خطیبی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان اظهار داشت: در رابطه با طرح راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد مهمترین موضوعی که ما پیگیری کردیم بحث تامین اعتبار پایدار و انتفاعی کردن آن بود که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

عایق استخر

 

وی با اشاره به در نظر گرفتن مبلغ 120 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این طرح، افزود: امسال میزان اعتبار طرح، 27 میلیارد تومان بوده که برای سال بعد 60 درصد افزایش اعتبار در قانون بودجه را پیشنهاد داده ایم که در حال تصویب است.

بیشتر بخوانید
وزیر ‌راه و شهرسازی: 14 هزار کیلومتر خط ریلی در کشور اجرا می‌شود / تامین فاینانس ‌برای راه آهن اردبیل

اتصال کهگیلویه و بویراحمد به راه آهن 1300 میلیارد تومان نیاز دارد

راه آهن اردبیل طعم تلاش را چشید+تصاویر

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در رابطه با کیفیت پروژه راه آهن دورود - خرم‌آباد عنوان کرد: این 114 کیلومتر پروژه ریلی یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور است ما در این مسیر حدود 31 کیلومتر تونل داریم.

وی با بیان اینکه طویل‌ترین تونل‌های ریلی کشور و خاورمیانه در این پروژه ساخته می‌شود، بیان کرد: دو تونل سه هزار و 700 متری و یک تونل چهار هزار و 800 متری در این پروژه داریم که از نظر طول و ابعاد، در کشور بی‌سابقه‌اند و روش ساخت، بهره‌برداری و روش ایمنی آن هم در نوع خودش کم نظیر است.

خطیبی خاطرنشان کرد: 30 درصد مسیر این پروژه، پل و تونل است در حالی که در سایر پروژه‌هایی که در دست احداث داریم، طول پل‌ها و تونل‌ها حداکثر به 20 کیلومتر می‌رسد.

استخر کشاورزی

 

وی گفت: راه آهن دورود - خرم‌آباد 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود 300 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که تمام تلاشمان را به‌کار می‌گیریم تا آن را در زمان مناسب به بهره‌برداری برسانیم.

 

منبع تسنیم نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

مدیر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان از اعلام اتمام ریل‌گذاری خط‌آهن خاش-زاهدان همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم در ۷ مرداد خبر داد و گفت: تمام ریل مورد نیاز این پروژه، ریل ملی و از تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان تامین شده است.

پوشش استخر کشاورزی


به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید خیرخواه با اشاره به اینکه طول راه‌آهن چابهار-زاهدان 635 کیلومتر است، اظهار کرد: این پروژه بندر شهید بهشتی چابهار را به شهر زاهدان متصل می‌کند که با احتساب خطوط ایستگاهی طول ریل‌گذاری 760 کیلومتر خواهد بو

وی با بیان این که راه‌آهن چابهار-زاهدان به هشت قطعه نامگذاری شده اما در عمل 9 قطعه اجرایی دارد، افزود: قطعه 6 دو قطعه 6 الف و 6 ب است. قطعه یک از چابهار آغاز و در قطعه 8 به شهر زاهدان ختم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که راه آهن چابهار-زاهدان از شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش عبوری می‌کند، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فردا همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم پایان ریل‌گذاری مسیر زاهدان-خاش به طول 155 کیلومتر اعلام می‌شود.

مدیر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان تصریح کرد: به این ترتیب یک چهارم کل پروژه چابهار-زاهدان ریل‌گذاری می‌شود و پس از آن با انجام کارهای مربوطه حداکثر تا چهار ماه آینده این مسیر ریلی به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرخواه با اشاره به اینکه تاکنون برای خط‌آهن زاهدان-خاش حدود 1600 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: تمام ریل مورد نیاز این پروژه، ریل ملی و از تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان تامین شده است.

ورق استخر

 

وی یادآور شد: برای اتصال ریلی زاهدان به خاش 20 هزار تن ریل ملی استفاده شده و برنامه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء این است که برای ریل‌گذاری کل مسیر از تولید داخل استفاده کند

 

منبع تسنیم نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی امام با بیان اینکه مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه دولت‌آباد فراهم شده است، اظهار کرد: به‌زودی این پایانه استراتژیک که نقشی مهم در کاهش زمان تعمیر واگن‌ها و همچنین تقلیل سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط 6 ایفاء می‌کند،‌ وارد فاز اجرایی می‌شود.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

وی افزود: پایانه دولت‌آباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های تعمیراتی شبکه متروی تهران در زمینی به مساحت 44 هکتار واقع شده است. ظرفیت این پایانه برای 58 رام قطار و در خط 6 متروی تهران پیش‌بینی شده است که تمام سطوح تعمیراتی تا سطح تعمیرات سالانه در آن انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: پایانه دولت‌آباد با ظرفیت تعمیرات 2000 واگن در سال، امکان تعمیر اساسی قطارهای خط 6 و همچنین خطوط 7، 8 ، 9 را دارا بوده و بدین ترتیب یکی از نیازهای اساسی شبکه متروی تهران مبنی بر ایجاد محلی برای تعمیرات اساسی قطارهای مترو با ساخت آن برآورده می‌شود.

وی ادامه داد: فاز نخست این پایانه در زمینی به وسعت 14 هکتار و شامل ساختمان‌های اداری و تجهیزاتی، محوطه‌سازی، تونل ارتباطی، راه‌های دسترسی، سوله‌های پارکینگ و تعمیرگاهی، خط تست و تأسیسات برقی و مکانیکی احداث خواهد شد.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

امام در پایان با ذکر این نکته که 70 درصد بودجه مورد نیاز برای ساخت پایانه دولت‌آباد از طریق روش‌های پرداخت غیرنقد و تهاتر املاک تأمین می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این پایانه، حجم قابل ملاحظه‌ای از خدمات تعمیر و نگهداری قطارها به مجموعه مذکور منتقل می‌شود که یکی از اثرات زود هنگام آن،‌ افزایش نرخ دسترسی به ناوگان موجود،‌ کاهش زمان تعمیر و نیز زمان انتظار برای استفاده مجدد از قطارها و در نتیجه کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها و افزایش بازدهی شبکه متروی تهران خواهد بود.

بیشتر بخوانید

 

منبع تسنیم نیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - آناهیتا رحیمی و بهنام عبداللهی: هر چند کرونا سفرهای نوروزی مردم را تحت تأثیر قرار داده، اما نوروز ۱۴۰۰ فرصتی مناسب برای کابینه دولت سیزدهم است که با بررسی نیازمندی‌ها و کمبودهای آذربایجان شرقی زمینه را برای توسعه و پیشرفت این استان فراهم کنند به همین دلیل به بررسی یکی از پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات استان می‌پردازیم.

موارد استفاده ژئوممبران

بزرگراه تبریز - بازرگان یکی دیگر از پروژه‌های به گل نشسته‌ای است که سال‌ها است خاک خورده وعده‌های توخالی است. پروژه‌ای که در انتظار تزریق بودجه به انتظار نشسته و دولت یازدهم خیال به اتمام رساندن این پروژه را ندارد.

مسیر بازرگان مسیر اصلی ترانزیت کالا و مسافر با کشور ترکیه، اتحادیه اروپا و منطقه قفقاز است که سالانه بیش از ۱۵ میلیون تن بار و قریب ۱۰ میلیون نفر مسافر از طریق آن جابه‌جا می‌شود.

کریدور شماره ۲ از کریدورهای ۱۰ گانه نوع یک کشور مرز دوغارون در استان خراسان رضوی را به مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی متصل می‌کند که آزادراه تبریز- مرند – بازرگان حلقه مفقوده این کریدور شرق به غرب بسیار حائز اهمیت است.

 

این آزادراه نه تنها خواسته مردم آذربایجان و ایران، بلکه به عنوان بزرگراه آسیایی از اولین تعهدات دولت ایران بوده است و برای این پروژه در قوانین بودجه برای تأمین منابع مالی، سهم دولت اعتبار مناسبی پیش بینی کرده بودند.

مسائل اعتباری و عدم تأمین مصالح

در این رابطه مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: قرارداد پروژه تبریز- مرند- بازرگان در اسفندماه سال ۱۳۹۷ و تحویل زمین برای این پروژه در اردیبهشت سال ۹۸ انجام گرفته است.

ابوالقاسم سلطانی ادامه داد: عمده مشکلات موجود در این پروژه مربوط به مسائل اعتباری است و در بخشی از مسیر مشکل تملک و همچنین مشکل تأمین مصالح از معادن منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۶۵ درصدی در این پروژه افزود: اجرای کل ۶۴ کیلومتر به بودجه‌ای حدود ۴,۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و به دلیل کسری منابع مالی قسمت مهم پروژه به طول ۳۵ کیلومتر تحت عنوان پروژه جهش تولید در فاز ۲ مورد توجه قرار گرفته است که پتانسیل اتمام تا پایان دولت دوازدهم را دارد.

 کاربرد ورق ژئوممبران

بهره‌برداری از پروژه تا پایان تیر ماه سال جاری

سلطانی به خبرنگار مهر گفت: برای اتمام فاز اول به بودجه‌ای بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان نیاز است که تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان آن تأمین شده اما چنانچه دولت، منابع مالی سهم خود به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان را تأمین کند این فاز تا پایان تیر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، میزان پیشرفت پروژه تا کیلومتر ۶۴ (در حال احداث) ۱۷ درصد می‌باشد ولی تا کیلومتر ۳۷ به عنوان فاز اول جهش تولید بالای ۶۰ درصد و تا کیلومتر ۴۳ به عنوان فاز دوم جهش تولید ۴۳ درصد است.

چنانچه دولت، منابع مالی سهم خود به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان را تأمین کند این فاز تا پایان تیر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید

وی اتمام پروژه تبریز- مرند- بازرگان را با توجه به ماهیت مشارکتی پروژه، در قطعات باقیمانده بستگی به جذب سرمایه‌گذار دانسته و ادامه داد: این پروژه مجوز استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ قانون بودجه را از سازمان برنامه و بودجه اخذ نموده و برای قطعات به پیمان نرفته در حال مذاکره با مشارکت کننده (بانک‌های عامل) می‌باشد که توسط استاندار آذربایجان شرقی مکاتبات و رایزنی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

لزوم مشارکت سرمایه گذاری در این پروژه

سلطانی بیان کرد: از کیلومتر صفر تا ۲۵۸+۱۳ هم اکنون به عنوان کنارگذر غربی تبریز زیر ترافیک بوده و از کیلومتر ۲۵۸+۱۳ تا ۴۷۹+۶۴ دارای ۱۷ درصد پیشرفت می‌باشد هم چنین از مرند تا سه راهی ایواوغلی به عنوان قطعه ۲ به پیمان نرفته و نیاز به جذب و مشارکت سرمایه گذار دارد که در این راستا در حال مذاکره و رایزنی با بانک‌های عامل هستیم.

وی با تأکید به اینکه از کیلومتر ۴۷۹+۶۴ تا ۲۵۴ واقع در استان آذربایجان غربی به پیمان نرفته است، به خبرنگار مهر توضیح داد: براساس برآورد با فهرست بهای سال ۹۵ بالغ بر ۶۹۰ میلیارد تومان برای قطعه در دست احداث به طول ۵۲ کیلومتر قرارداد مبادله شده است ولی با توجه به تعدیل‌های متعلقه و نیز افزایش هزینه‌ها بخصوص تملک اراضی، اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای هر کیلومتر پیش بینی می‌شود.

 

سلطانی اضافه کرد: در این پروژه سرمایه گذاری خارجی صورت نگرفته است و به شکل مشارکتی به نسبت ۳۵ درصد دولت و ۶۵ درصد سرمایه گذار داخلی در حال انجام است.

وی در پایان در رابطه با تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات توضیح داد: مشخصات فنی آزادراهی موجب کاهش تصادفات و افزایش سرعت و راحتی برای مسافرین خواهد شد و همچنین با توجه به جذب قسمت بزرگی از ترافیک مسیر موجود تبریز – مرند، موجب کاهش ترافیک در این مسیر خواهد شد.

دولت به وظایف خود عمل نکرده است

ویژگی ورق ژئوممبران

در این رابطه نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مهر گفت: آزادراه تبریز- بازرگان در قالب پروژه سرمایه گذاری تعریف شده است.

دولت در رابطه با پروژه آزادراه تبریز- بازرگان عمل نکرده و امیدوار به رخ دادن اتفاق جدیدی در رابطه با این پروژه در دولت یازدهم نیستیم

احمد علیرضابیگی ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام گرفته قرار بر این بود که بخشی از اعتبارات راه‌آهن به دلیل عدم آغاز این پروژه به آزادراه تبریز- بازرگان اختصاص یابد و حتی با وجود قول مساعدت رئیس برنامه و بودجه، خبرهای دریافتی حاکی از این است که این مساعدت محقق نشده و متأسفانه توجهی از سوی دولت را شاهد نیستیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه آزادراه تبریز- بازرگان نیازمند بودجه است افزود: دولت در رابطه با پروژه آزادراه تبریز - بازرگان عمل نکرده و امیدوار به رخ دادن اتفاق جدیدی در رابطه با این پروژه در دولت یازدهم نیستیم.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، فخرالدین پیروز فر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته علیرغم شیوع ویروس کرونا در حوزه بازرگانی و بار بیش از ۱۸۲ هزار تن از مبادی راه آهن بارگیری و از طریق خطوط ریلی استان جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته‌ایم، همچنین طی این مدت تن کیلومتر بار حمل شده خالص و ناخالص رشد شش درصدی داشته است.

خرید ورق ژئوممبران

وی افزود: در همین راستا با رایزنی‌های انجام شده بارگیری و حمل محصولات صادراتی پتروشیمی خرم آباد از مبدا ایستگاه راه آهن دورود مجدد از سر گرفته شد.

مدیرکل راه آهن لرستان ادامه داد: طی یک سال گذشته در بحث جذب بار و افزایش ظرفیت خطوط فرعی صنعتی توانستیم بار «کلینکر» شرکت سیمان دورود جذب و از طریق خطوط ریلی به مقاصد بار ارسال کنیم، همچنین در این مدت با احداث خط آنتنی در ایستگاه راه آهن «مؤمن آباد» حمل و جابجایی مواد و تولیدات کارخانه فروآلیاژ ازنا برای نخستین بار از طریق ناوگان راه آهن تخلیه و جابجا شد.

پیروز فر ادامه داد: در راستای افزایش ایمنی و بازسازی نقاط آسیب دیده از سیلاب فروردین ۹۸، از ابتدای سال ۹۹ همه پروژه‌های سیلاب بدون وقفه در حال انجام بوده و ظرف مدت گذشته چهار پروژه شامل حوضچه‌های رسوب گیر بین بلاک، دیوار ضامن حفاظتی، ساحلی و دیوار سیل برگردان به پایان رسید.

وی عنوان کرد: مجموعه راه آهن لرستان با تدابیر پیشگیرانه و رعایت ضوابط ایمنی در مقایسه با سال گذشته در حوزه سوانح ریلی ۵۴ درصد کاهش داشته است

مدیرکل راه آهن لرستان افزود: احداث خط سوم و خط تأمین ایستگاه «قارون» به عنوان تنها ایستگاه دوخطه راه آهن لرستان و محور جنوب که پس از ۸۲ سال با هدف رفع گره ترافیکی ریلی، توسعه خطوط ایستگاهی و همچنین رفع گلوگاه‌های ظرفیتی در خردادماه به بهره برداری رسید.

خرید ژئوممبران 

پیروز فر گفت: همچنین در این ایستگاه به منظور نوسازی سیستم «سیگنالینگ»، سیستم قدیمی حذف و اعزام و قبول قطارها با سیستم جدید به صورت الکترونیک امکان پذیر شده است.

وی ادامه داد: بازسازی خطوط سه و چهار ایستگاه راه آهن دورود از زمره پروژه‌های زیرساختی این اداره کل در سال ۹۹ بود که پس از هشت دهه انجام شد.

مدیرکل راه آهن لرستان اظهار داشت» طی سال ۹۹ در راستای بازسازی و نوسازی سیستم روشنایی ایستگاه راه آهن «بیشه» که از مقاصد گردشگری استان است، برج‌های نوری فوق کم مصرف نصب و به بهره برداری رسید.

پیروز فر ادامه داد: همچنین در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت، ارتقای سرعت بازرگانی و همچنین کاهش هزینه‌ها با برنامه ریزی دقیق و تلاش همکاران، بهره وری لکوموتیو در مقایسه با سال قبل، رشد ۱۹ درصدی داشته است.

وی بیان داشت: بیش از ۱۱۲ هزار مسافر حومه‌ای و بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابجا شده‌اند.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره برنامه‌های پیش روی این اداره کل در سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما تامین انرژی مصرفی در فضاهای مدیریت شهرداری تهران است که به صورت سالانه از انرژی‌ها تجدید پذیر (به میزان ۲ درصد سالانه) استفاده شود.

وی افزود: توسعه ظرفیت اسمی نیروگاههای خورشیدی (سالانه ۶۰۰ کیلووات ساعت تا سال ۱۴۰۲) از سوی شهرداری با همکاری سازمان مدیریت پسماند در جهت استحصال انرژی پایدار از پسماند (سالانه ۲ مگاوات تا سال ۱۴۰۲) نیز دنبال می‌شود.

فروش ژئوممبران 

وی از کاهش مصرف انرژی در مجموعه شهرداری تهران (به میزان ۱۰ درصد سالانه) بر اساس برنامه‌های جامع این دستگاه خبر داد و گفت: ممیزی انرژی ساختمان‌های جدید و اجرای راهکارهای ارائه شده برای ساختمان‌های سال قبل (سالانه ۲۵۰ ساختمان تا سال ۱۴۰۲) بوده است.

 

انصاری به موضوع معاینه فنی موتورخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این معاینه فنی سالانه از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه تامین انرژی مصرفی در فضاهای تحت مدیریت شهرداری تهران به صورت سالانه از انرژی‌های تجدید پذیر به میزان ۲ درصد سالانه باید افزایش یابد، اظهار داشت: به همین منظور توسعه ظرفیت اسمی نیروگاههای خورشیدی سالانه ۶۰۰ کیلووات ساعت تا سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان مدیریت پسماند در جهت استحصال انرژی پایدار از پسماند (سالانه ۲ مگاوات تا سال ۱۴۰۲) در نظر گرفته شده که به کاهش مصرف انرژی در مجموعه شهرداری تهران (به میزان ۱۰ درصد سالانه) کمک می‌کند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه ممیزی انرژی ساختمان‌های جدید و اجرای راهکارهای ارائه شده برای ساختمان‌های ممیزی شده سال قبل از برنامه‌های پیش رو است، گفت: سالانه ۲۵۰ ساختمان تا سال ۱۴۰۲ باید طبق این برنامه ممیزی شوند.

وی افزود: معاینه فنی ۵۰۰ موتورخانه تا سال ۱۴۰۲ نیز در نظر گرفته شده است.

خرید ژئوممبران 

انصاری شناسایی و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی، به‌روزآوری اطلس مناطق و تهیه اطلس جامع محیط زیست شهر تهران و بارگذاری در رصدخانه شهر تهران، همچنین طراحی سامانه پایش کیفی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی شهر تهران را از برنامه‌های ۱۴۰۰ شهرداری تهران در حوزه محیط زیست برشمرد و گفت: شناسایی عوامل بوی نامطبوع شهر تهران و ارائه راهکارهای کنترل و رفع آن و تدوین برنامه عملیاتی احیای ساختار و میراث طبیعی شهر تهران و پیرامون آن، چاپ کتابچه «راهنمای شناسایی گونه‌ها حیات وحش شهر تهران از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

وی از راه‌اندازی سامانه ارزیابی اثرات زیست‌محیطی پروژه‌ها و تدوین نظام‌نامه ارزیابی اثرات زیست‌محیطی پروژه‌های شهرداری تهران استقرار نظام مدیریت محیط‌زیست (ISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵) در ۵ معاونت، سازمان و شرکت و انجام مطالعات بررسی وضعیت محیط زیست شهر تهران (SoE) خبر داد و گفت: انجام مطالعات تاب‌آوری اکولوژیک شهر تهران و ابلاغ و راهبری پروژه محله سبز همچنین راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست با مشارکت ستاد مدیریت محله از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

انصاری به تهیه دستورالعمل اصناف سبز (سوپرمارکت، داروخانه، میوه فروشی، …) و تهیه دستورالعمل اجرایی ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف در شهرداری تهران نیز اشاره کرده و گفت: همکاری در راه‌اندازی ایستگاه مترو محیط‌زیستی با همکاری شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از دیگر برنامه‌های ما در سال پیش رو است.

کد خبر 5179404

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

فرهاد احدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده در مناطق مختلف استان اردبیل ۲۳۶ میلیارد تومان بوده که با قیمت‌گذاری کارشناسی محاسبه ارزش اراضی رفع تصرف شده به انجام رسیده است.

قیمت ژئوممبران

وی به فعالیت چهار ساله یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اشاره کرد و گفت: در گام اول برگزاری دوره‌های ضابطین دادگستری با دعوت از مسئولان قضائی استان و همچنین تأمین تجهیزات مورد نیاز برای نیروها انجام شده تا در انجام مأموریت مشکلی در گشت‌های حفاظت اراضی نداشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل به تجهیز سه دستگاه خودروی گشت حفاظت اراضی به سیستم جی.پی.اس و تأمین چراغ گردون و صدور مجوز کارت تردد خودروها از طریق پلیس پیشگیری اشاره کرد و افزود: در کنار ارتقا توان خودرویی و نیروی انسانی سعی کردیم تا با راه‌اندازی گشت‌های حفاظت اراضی به صورت شبانه‌روزی با ۲۰ نفر نیرو در خدمت هموطنان باشیم.

کثرت تصرف اراضی ملی در ۷ شهرستان اردبیل

این مسئول تصریح کرد: در هفت شهرستان استان مسئولان یگان حفاظت تلاش می‌کنند تا با همکاری فرمانداران و مسئولان انتظامی و قضائی جلوی تخلفات احتمالی را گرفته و با تصرف اراضی ملی برخورد کنند.

احدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در چهار سال گذشته در ۲۶۶ مرحله عملیات رفع فوری تصرف اراضی و اجرای احکام مراجع قضائی با بهره‌گیری از توان همکاران و مأموران انتظامی و یگان امداد انجام شده تا رفع تصرف و خلع ید از ۲۵۹ هکتار از اراضی مرغوب متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان به ارزش ۹۰۵ میلیارد تومان انجام شود.

قیمت ورق ژئوممبران

وی نمونه این رفع تصرف را از اراضی ملی مربوط به شهرهای پارس‌آباد و اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: رفع تصرف از اراضی ۳۸ هکتاری شهرستان پارس‌آباد با قلع و قمع بیش از ۶۰ باب مغازه در این مدت به انجام رسیده تا اراضی برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار راه و شهرسازی استان و شهرستان قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان از آزادسازی محوطه اراضی ۱۰۰ هکتاری پروژه راه آهن اردبیل و تحویل آن به پیمانکاران خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه نیز سعی کردیم تا فضای توسعه‌ای برای اجرای راه آهن اردبیل را با خلع ید از متصرفان به وجود آوریم.

رفع تصرف ۵۵۰ هکتاری با شناسایی ۴۲۶ مورد تخلف

احدی از شناسایی و تشکیل پرونده برای ۴۲۶ مورد از متصرفان اراضی در سال‌های گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت ۵۵۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی را در سطح استان اردبیل رفع تصرف کرده و پرونده‌هایی را برای پیگیری قانونی و حقوقی تشکیل دادیم که تاکنون برای بیش از ۲۵۵ هکتار از اراضی حکم رفع تصرف صادر شده است.

وی اظهار کرد: با طراحی و توزیع ۶۰ هزار بروشور و پوستر، آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری و پلیس پیشگیری به انجام رسیده که امیدواریم نتایج آن در ارتقا آگاهی مردم و کاهش التهابات روانی در منطقه باشد.

فروش ورق ژئوممبران 

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: ما با راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ در خدمت هموطنان هستیم تا با دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی ملی ورود پیدا کرده و با متخلفان برخورد قانونی را داشته باشیم.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، از اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ که بازار سرمایه با اقبال عمومی مواجه شده و به رشد باورنکردنی در جذب سرمایه‌های مردمی و سرگردان دست یافت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در اوایل سال گذشته از واگذاری تعدادی از پروژه‌های عمرانی در قالب صندوق پروژه یا سازوکارهای مشابه آن به مردم از محل بازار سرمایه خبر داد.

ورق های ژئوممبران

این اظهارات اسلامی در طی سال گذشته نیز بارها تکرار شد و اعلام کرد: ۱۴ پروژه عمرانی زیرساخت‌های حمل و نقلی از محل بازار سرمایه تأمین مالی می‌شود.

رئیس سابق سازمان بورس: سازوکار تأسیس صندوق‌های پروژه محور در شورای عالی بورس تصویب شد

همچنین حسن قالیباف اصل رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار شهریور سال گذشته از تعیین سازوکار صندوق‌های پروژه در شورای عالی بورس خبر داد و در خصوص تأسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه محور، ابراز داشت: تأسیس این شرکت‌ها در راستای تأمین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری در شورای عالی بورس به تصویب رسید.

وی ادامه داد: مقرر شده تا شرکت‌های تأمین سرمایه و سهامداران عمده پروژه‌های خود را در قالب یک شرکت سهامی عام در سازمان به ثبت برسانند. پس از ثبت شرکت‌ها به عنوان سهامی عام، سهامدار عمده می‌تواند ۵۰ الی ۶۰ درصد از سرمایه خود را به بازار وارد کند و بلافاصله پس از پذیرش در فرابورس و بازگشایی نماد، معامله صورت می‌گیرد.

مدل آزمایشی موفق: قطعه گرمسار-سمنان آزادراه حرم تا حرم

یک شرکت تأمین سرمایه وابسته به بانک تخصصی بخش مسکن نیز سال گذشته نسبت به راه اندازی یک صندوق پروژه برای تأمین مالی قطعه گرمسار-سمنان از آزادراه حرم تا حرم اقدام کرد و توانست در یک روز ۳۰۰ میلیارد تومان از یونیت‌های مربوط به این صندوق را به فروش رسانده هزینه احداث این زیرساخت حمل و نقلی را تأمین مالی کند.

وزیر راه: راه آهن بیرجند-یونسی از بورس تأمین مالی می‌شود

ورق ژئوممبران ایرانی

وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه سال قبل از عرضه پروژه راه آهن بیرجند-یونسی به عنوان بخشی از خط آهن استراتژیک چابهار-سرخس در بازار سرمایه خبر داد که این مهم تا کنون اتفاق نیفتاده است.

این در حالی است که در اغلب کشورهای دنیا تأمین مالی بخش مولد اقتصادی از طریق بازارهای سرمایه و به‌واسطه عرضه اولیه شرکت‌ها و پروژه‌ها انجام می‌شود. به بیان دیگر، یکی از نقش‌های اصلی بازارهای مالی در کشورهای پیشرفته، تأمین مالی برای پروژه‌ها و شرکت‌هایی است که به تازگی می‌خواهند وارد فعالیت اقتصادی شوند.

مردم را به جای دعوت به سرمایه گذاری در صندوق‌ها، به خرید و فروش مستقیم سهام تشویق کردند

بر خلاف این رویه متداول اما در کشور ما، از ابتدای سال گذشته، بازار سرمایه با دعوت از مردم، به جای عمق بخشی به بازار و تأمین مالی بخش مولد اقتصاد، به رونق بازار ثانویه و خرید و فروش سهام سوق پیدا کرد. در حالی که در بازارهای مالی بین‌المللی، ورود به بازار ثانویه و خرید و فروش سهام، تنها برای کارشناسان متخصص امکان پذیر بوده و مردم عادی سرمایه خود را صرفاً در بازار اولیه که متعلق به تأمین مالی تولید است وارد می‌کنند.

انتقال ریسک معامله مستقیم سهام در بورس به صندوق‌های سرمایه گذاری

صندوق‌های سرمایه گذاری پروژه محور که مجوز تأسیس آنها در شورای عالی بورس مصوب و صادر شد، می‌تواند بستری را فراهم کند تا مردم به جای حضور در بازار پر ریسک ثانویه و متحمل شدن زیان مالی به واسطه نداشتن دانش و تخصص کافی، در بخشی از بازار با درصد ریسک پایین‌تر سرمایه گذاری کرده و علاوه بر این که نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از نوسانات ذاتی بازار ثانویه اتفاق نمی‌افتد، بخش مولد اقتصادی بتواند بحران تأمین مالی خود را مرتفع کند تا به این واسطه اقتصاد کشور، خود را بازیابی کند؛ چیزی شبیه ساختار صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت که سرمایه گذاران اگرچه ممکن است از سودهای کمتری نسبت به خرید و فروش مستقیم سهام برخوردار شوند، اما با حداقل ریسک می‌توانند به سود بیشتری از سپرده‌های بانکی دست یافته و ریسک کاهش ارزش سهام را به صندوق منتقل کنند.

کارشناس اقتصاد حمل و نقل: توسعه زیربناهای حمل و نقلی را می‌توان مردمی کرد

د رهمین ارتباط، محمد جواد شاهجویی، کارشناس اقتصاد حمل و نقل در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص صندوق‌های پروژه اظهار داشت: در حال حاضر تنها بخشی از توسعه زیربناهای حمل و نقلی که مردم یا در تأمین مالی اصل آن یا سود آن شریکند، بخش آزادراهی است که یا از محل سرمایه گذاری در احداث آن یا از محل پرداخت عوارض تردد از آزادراه‌ها که به بازگشت اصل و سود سرمایه منجر می‌شود، این اتفاق رخ می‌دهد.

وی افزود: این در حالی است که با تسهیل شدن فرآیند تأسیس صندوق‌ها و شرکت‌های پروژه محور، توسعه منطقه‌ای که در سال‌های گذشته با استفاده از بودجه عمرانی مصوب شده در لوایح بودجه سنواتی انجام می‌گرفت، در قالب پروژه‌هایی شفاف و با قابلیت نظارت به مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می‌شود.

شاهجویی ادامه داد: همین موضوع، بار مالی پروژه‌های زیربنایی که لازمه پیشرفت در تولید و اقتصاد است را از روی دوش دولت برداشته و علاوه بر آن، به تکمیل پروژه‌های عمرانی سرعت می بخشد. به بیان دیگر علاوه بر اینکه بخشی از کسری بودجه دولت به واسطه انتقال بار مالی پروژه‌های زیربنایی جبران می‌شود، شتاب توسعه اقتصادی که متأثّر از توسعه متوازن زیرساخت‌های حیاتی اقتصاد است هم افزایش می‌یابد.

صندوق‌های بورسی پروژه، جایگزین فاینانس خارجی

وی درباره ضرورت ایجاد صندوق‌های پروژه محور در ساختار بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دولت به واسطه کسری بودجه امکان تکمیل به موقع پروژه‌های زیربنایی را ندارد و از سوی دیگر شرایط برای ورود سرمایه گذاران خارجی و استفاده از وام‌های بین المللی یا فاینانس و امثال آن وجود ندارد، لازم است زمینه لازم برای ورود مردم به عرصه سرمایه گذاری در پروژه‌های زیربنایی فراهم شود.

هدایت نقدینگی به بورس، کاهش تورم وتکمیل پروژه‌های زیربنایی

مصارف ورق ژئوممبران

وی تأکید کرد: حضور مردم مشروط بر ایجاد اعتماد برای آنها می‌تواند لیست بلندبالای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را سر و سامان داده و زمینه ساز شکوفایی اقتصادی کشور شود. در غیر این صورت و با ادامه روند معمول تأمین اعتبار برای پروژه‌های زیربنایی، تکمیل نشدن پروژه‌های معطل مانده و طولانی‌تر شدن لیست پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در کشور اجتناب ناپذیر است.

پژوهشگر اقتصاد حمل و نقل ادامه داد: برای مثال، هم اکنون بیش از ۸۰ پروژه ریلی در کشور وجود دارد که اگر بخواهد با فرآیندهای فعلی تأمین اعتبار شود، بالغ بر ۶۰ سال طول می‌کشد تا تکمیل شوند. آن هم در صورتی که در این مدت پروژه جدیدی به مجموع پروژه‌های ریلی اضافه نشود. در حالی که ورود مردم و بخش خصوصی به فرآیند تأمین مالی و حتی ساخت و بهره برداری از این پروژه‌ها می‌تواند نیاز به یک شبکه ریلی منطبق با استعدادهای اقتصادی کشور را در مدت زمانی کوتاه به صورت کامل مرتفع کند.

این کارشناس اقتصادی از دیگر فواید انتقال پروژه‌های عمرانی به بازار سرمایه را هدایت نقدینگی به بورس دانست و افزود: در سال گذشته مطابق با اعلام بانک مرکزی، به صورت میانگین ماهانه ۷۴ هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور به واسطه اعطای سود سپرده تسهیلات بانکی افزوده شده است؛ از آنجایی که این میزان رشد نقدینگی به سمتی درست هدایت نمی‌شود، موجب ایجاد تورم شده است؛ در حالی که با همین حجم از افزایش نقدینگی در طول یک ماه، می‌توان پروژه‌های ریلی مهم از جمله خط آهن چابهار-سرخس، رشت-آستارا، کرمانشاه-خسروی، شلمچه-بصره و رشت-کاسپین را تأمین مالی کرده و از این طریق هم نیاز زیرساختی کشور را تأمین و هم سودآوری مولد برای مردم و سرمایه گذاران ایجاد کرد.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، از اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ که بازار سرمایه با اقبال عمومی مواجه شده و به رشد باورنکردنی در جذب سرمایه‌های مردمی و سرگردان دست یافت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در اوایل سال گذشته از واگذاری تعدادی از پروژه‌های عمرانی در قالب صندوق پروژه یا سازوکارهای مشابه آن به مردم از محل بازار سرمایه خبر داد.

تولید کننده ورق ژئوممبران

 

این اظهارات اسلامی در طی سال گذشته نیز بارها تکرار شد و اعلام کرد: ۱۴ پروژه عمرانی زیرساخت‌های حمل و نقلی از محل بازار سرمایه تأمین مالی می‌شود.

رئیس سابق سازمان بورس: سازوکار تأسیس صندوق‌های پروژه محور در شورای عالی بورس تصویب شد

همچنین حسن قالیباف اصل رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار شهریور سال گذشته از تعیین سازوکار صندوق‌های پروژه در شورای عالی بورس خبر داد و در خصوص تأسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه محور، ابراز داشت: تأسیس این شرکت‌ها در راستای تأمین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری در شورای عالی بورس به تصویب رسید.

وی ادامه داد: مقرر شده تا شرکت‌های تأمین سرمایه و سهامداران عمده پروژه‌های خود را در قالب یک شرکت سهامی عام در سازمان به ثبت برسانند. پس از ثبت شرکت‌ها به عنوان سهامی عام، سهامدار عمده می‌تواند ۵۰ الی ۶۰ درصد از سرمایه خود را به بازار وارد کند و بلافاصله پس از پذیرش در فرابورس و بازگشایی نماد، معامله صورت می‌گیرد.

مدل آزمایشی موفق: قطعه گرمسار-سمنان آزادراه حرم تا حرم

یک شرکت تأمین سرمایه وابسته به بانک تخصصی بخش مسکن نیز سال گذشته نسبت به راه اندازی یک صندوق پروژه برای تأمین مالی قطعه گرمسار-سمنان از آزادراه حرم تا حرم اقدام کرد و توانست در یک روز ۳۰۰ میلیارد تومان از یونیت‌های مربوط به این صندوق را به فروش رسانده هزینه احداث این زیرساخت حمل و نقلی را تأمین مالی کند.

وزیر راه: راه آهن بیرجند-یونسی از بورس تأمین مالی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه سال قبل از عرضه پروژه راه آهن بیرجند-یونسی به عنوان بخشی از خط آهن استراتژیک چابهار-سرخس در بازار سرمایه خبر داد که این مهم تا کنون اتفاق نیفتاده است.

این در حالی است که در اغلب کشورهای دنیا تأمین مالی بخش مولد اقتصادی از طریق بازارهای سرمایه و به‌واسطه عرضه اولیه شرکت‌ها و پروژه‌ها انجام می‌شود. به بیان دیگر، یکی از نقش‌های اصلی بازارهای مالی در کشورهای پیشرفته، تأمین مالی برای پروژه‌ها و شرکت‌هایی است که به تازگی می‌خواهند وارد فعالیت اقتصادی شوند.

مردم را به جای دعوت به سرمایه گذاری در صندوق‌ها، به خرید و فروش مستقیم سهام تشویق کردند

تولیدکننده ورق ژئوممبران

بر خلاف این رویه متداول اما در کشور ما، از ابتدای سال گذشته، بازار سرمایه با دعوت از مردم، به جای عمق بخشی به بازار و تأمین مالی بخش مولد اقتصاد، به رونق بازار ثانویه و خرید و فروش سهام سوق پیدا کرد. در حالی که در بازارهای مالی بین‌المللی، ورود به بازار ثانویه و خرید و فروش سهام، تنها برای کارشناسان متخصص امکان پذیر بوده و مردم عادی سرمایه خود را صرفاً در بازار اولیه که متعلق به تأمین مالی تولید است وارد می‌کنند.

انتقال ریسک معامله مستقیم سهام در بورس به صندوق‌های سرمایه گذاری

صندوق‌های سرمایه گذاری پروژه محور که مجوز تأسیس آنها در شورای عالی بورس مصوب و صادر شد، می‌تواند بستری را فراهم کند تا مردم به جای حضور در بازار پر ریسک ثانویه و متحمل شدن زیان مالی به واسطه نداشتن دانش و تخصص کافی، در بخشی از بازار با درصد ریسک پایین‌تر سرمایه گذاری کرده و علاوه بر این که نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از نوسانات ذاتی بازار ثانویه اتفاق نمی‌افتد، بخش مولد اقتصادی بتواند بحران تأمین مالی خود را مرتفع کند تا به این واسطه اقتصاد کشور، خود را بازیابی کند؛ چیزی شبیه ساختار صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت که سرمایه گذاران اگرچه ممکن است از سودهای کمتری نسبت به خرید و فروش مستقیم سهام برخوردار شوند، اما با حداقل ریسک می‌توانند به سود بیشتری از سپرده‌های بانکی دست یافته و ریسک کاهش ارزش سهام را به صندوق منتقل کنند.

کارشناس اقتصاد حمل و نقل: توسعه زیربناهای حمل و نقلی را می‌توان مردمی کرد

د رهمین ارتباط، محمد جواد شاهجویی، کارشناس اقتصاد حمل و نقل در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص صندوق‌های پروژه اظهار داشت: در حال حاضر تنها بخشی از توسعه زیربناهای حمل و نقلی که مردم یا در تأمین مالی اصل آن یا سود آن شریکند، بخش آزادراهی است که یا از محل سرمایه گذاری در احداث آن یا از محل پرداخت عوارض تردد از آزادراه‌ها که به بازگشت اصل و سود سرمایه منجر می‌شود، این اتفاق رخ می‌دهد.

وی افزود: این در حالی است که با تسهیل شدن فرآیند تأسیس صندوق‌ها و شرکت‌های پروژه محور، توسعه منطقه‌ای که در سال‌های گذشته با استفاده از بودجه عمرانی مصوب شده در لوایح بودجه سنواتی انجام می‌گرفت، در قالب پروژه‌هایی شفاف و با قابلیت نظارت به مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می‌شود.

شاهجویی ادامه داد: همین موضوع، بار مالی پروژه‌های زیربنایی که لازمه پیشرفت در تولید و اقتصاد است را از روی دوش دولت برداشته و علاوه بر آن، به تکمیل پروژه‌های عمرانی سرعت می بخشد. به بیان دیگر علاوه بر اینکه بخشی از کسری بودجه دولت به واسطه انتقال بار مالی پروژه‌های زیربنایی جبران می‌شود، شتاب توسعه اقتصادی که متأثّر از توسعه متوازن زیرساخت‌های حیاتی اقتصاد است هم افزایش می‌یابد.

صندوق‌های بورسی پروژه، جایگزین فاینانس خارجی

وی درباره ضرورت ایجاد صندوق‌های پروژه محور در ساختار بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دولت به واسطه کسری بودجه امکان تکمیل به موقع پروژه‌های زیربنایی را ندارد و از سوی دیگر شرایط برای ورود سرمایه گذاران خارجی و استفاده از وام‌های بین المللی یا فاینانس و امثال آن وجود ندارد، لازم است زمینه لازم برای ورود مردم به عرصه سرمایه گذاری در پروژه‌های زیربنایی فراهم شود.

هدایت نقدینگی به بورس، کاهش تورم وتکمیل پروژه‌های زیربنایی

تولیدکننده ژئوممبران

وی تأکید کرد: حضور مردم مشروط بر ایجاد اعتماد برای آنها می‌تواند لیست بلندبالای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را سر و سامان داده و زمینه ساز شکوفایی اقتصادی کشور شود. در غیر این صورت و با ادامه روند معمول تأمین اعتبار برای پروژه‌های زیربنایی، تکمیل نشدن پروژه‌های معطل مانده و طولانی‌تر شدن لیست پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در کشور اجتناب ناپذیر است.

پژوهشگر اقتصاد حمل و نقل ادامه داد: برای مثال، هم اکنون بیش از ۸۰ پروژه ریلی در کشور وجود دارد که اگر بخواهد با فرآیندهای فعلی تأمین اعتبار شود، بالغ بر ۶۰ سال طول می‌کشد تا تکمیل شوند. آن هم در صورتی که در این مدت پروژه جدیدی به مجموع پروژه‌های ریلی اضافه نشود. در حالی که ورود مردم و بخش خصوصی به فرآیند تأمین مالی و حتی ساخت و بهره برداری از این پروژه‌ها می‌تواند نیاز به یک شبکه ریلی منطبق با استعدادهای اقتصادی کشور را در مدت زمانی کوتاه به صورت کامل مرتفع کند.

این کارشناس اقتصادی از دیگر فواید انتقال پروژه‌های عمرانی به بازار سرمایه را هدایت نقدینگی به بورس دانست و افزود: در سال گذشته مطابق با اعلام بانک مرکزی، به صورت میانگین ماهانه ۷۴ هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور به واسطه اعطای سود سپرده تسهیلات بانکی افزوده شده است؛ از آنجایی که این میزان رشد نقدینگی به سمتی درست هدایت نمی‌شود، موجب ایجاد تورم شده است؛ در حالی که با همین حجم از افزایش نقدینگی در طول یک ماه، می‌توان پروژه‌های ریلی مهم از جمله خط آهن چابهار-سرخس، رشت-آستارا، کرمانشاه-خسروی، شلمچه-بصره و رشت-کاسپین را تأمین مالی کرده و از این طریق هم نیاز زیرساختی کشور را تأمین و هم سودآوری مولد برای مردم و سرمایه گذاران ایجاد کرد.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، ایران سرزمین کم بارشی است و طبق آخرین گزارش وزارت نیرو، امسال خشکسالی و مشکلات آبی کشور را تهدید می‌کند چرا که میزان بارندگی سال آبی بسیار پایین بوده است.

زیر سازی جاده

از طرف دیگر تبخیر آب در کشورمان به قدری زیاد است که سه برابر میزان تبخیر میانگین آب در جهان محاسبه شده است. آن هم در کشور ما که آمار بارندگی‌های سالانه اش، حکایت از آن دارد که یک سوم میانگین جهانی بارندگی است؛ آمارهایی که نشان می‌دهد چقدر اوضاع آب در کشورمان وخیم و بحرانی است.

در بیشتر مناطق ایران میزان بارندگی زیر ۱۰۰ میلی‌لیتر و میانگین تبخیر سالانه ۲۵۵۶ میلی‌لیتر در سال است؛ این در حالی است که بحران آب، مشکلات زیست‌محیطی، اجتماعی و سیاسی را به وجود می‌آورد که در نتیجه آن، راهکارهای مختلفی در خصوص کاهش مصرف آب در حوزه‌های مختلف پیشنهاد می‌شود.

اما بر خلاف تصور عمومی به طور میانگین ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی، ۷ درصد برای شرب و تنها ۳ درصد در صنعت مصرف می‌شود، در حالی که صنعت ۲۰ برابر کشاورزی شغل ایجاد می‌کند.

با همه این تفاسیر توجه به کمبود آب همواره در کارخانه‌های صنعتی به خصوص سیستم‌های خنک‌کن آنها مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌ها بوده است.

در این میان فولاد مبارکه همواره مدیریت پایدار آب و توجه به ارزش اساسی آب را سرلوحه کار خود قرار داده است توانسته است در مقایسه با شرکت‌های بزرگ فولادساز جهان رکورددار کمترین حجم آب مصرفی به ازای هر تن تولید فولاد باشد. موضوعی که باعث شده شرکت فولاد مبارکه در زمینه مصرف آب به عنوان شاخص جهانی مطرح شود. یعنی نه تنها در بین رقبای داخلی، کمترین مصرف آب برای تولید یک تن فولاد را دارد بلکه در جهان هم کم مصرف ترین تولیدکننده به اضای هر تن فولاد است.

همچنین بهینه‌سازی مصرف آب در شرکت فولاد مبارکه و استفاده از آب‌های کم‌کیفیت باعث شده سالانه از مصرف ۷۰۰ هزار مترمکعب آب تازه جلوگیری به عمل آمد.

ژئوممبران

جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب باران (آب‌های سطحی) از طریق شبکه‌های گسترده در فولاد مبارکه و استفاده مجدد از آن به‌طور متوسط در سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب کاهش مصرف آب تازه را به دنبال داشته است به علاوه بهسازی شیمیایی آب‌های گردشی در برج‌های خنک‌کاری که امکان استفاده چندین و چندباره از آب در فرآیند تولید را مهیا کرده است از دیگر اقدامات این شرکت درراستای بهینه سازی مصرف آب در این کارخانه است.

بازسازی برج‌های خنک‌کاری واحدهای نیروگاه، اکسیژن، فولادسازی و نوردگرم به منظور کاهش هدررفت و افزایش راندمان برج‌های خنک‌کن، تغییر سیستم برج خنک‌کن تر به هیبریدی و کاهش تلفات آب در فرآیند تولید آهن اسفنجی از دیگر اقدامات مهم این مجتمع صنعتی در راستای کاهش مصرف آب است.

همچنین بهینه‌سازی مصرف آب با کاهش تلفات در شبکه‌های توزیع، یکی از پروژه‌های جدی در دست اجراست و قرار بر این است که بازسازی و نوسازی شبکه‌های فرسوده به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر انجام شود. این فعالیت از سال ۱۳۸۸ در شرکت فولاد مبارکه اصفهان شروع شده و تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است؛ به نحوی که در قالب این طرح، عمده شبکه‌های توزیع نوسازی شده‌اند.

نکته بسیار مهم دیگر در مورد این کارخانه بهینه‌سازی مصرف آب با جایگزینی قسمتی از آب تازه با پساب تصفیه‌شده شهری است که بر مبنای آن، بر اساس قرارداد متقابل بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان سرمایه‌گذار و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در سال ۱۳۹۲ اجرایی و مقرر شده با احداث تصفیه‌خانه‌های جدید فاضلاب و تکمیل تصفیه‌خانه‌های موجود، شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در ۹ شهر این استان یعنی زرین‌شهر، مبارکه، زیباشهر، دیزیچه، صفائیه، کرکوند، ورنامخواست، سده لنجان و چمگردان اجرا شود و پس از اجرای این پروژه‌ها که بیش از ۶,۵۰۰ میلیارد ریال هزینه دربر داشته، پساب خروجی از تصفیه‌خانه شهرهای مذکور به فولاد مبارکه منتقل شود و پس از تصفیه تکمیلی در تصفیه‌خانه فولاد مبارکه در چرخه تولید فولاد، مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال پساب به شرکت فولاد مبارکه از اواسط سال ۹۶ تا اواخر سال ۹۸، به طور متوسط سالانه یک میلیون مترمکعب پساب به شرکت فولاد مبارکه وارد شده و در سال ۹۹ تقریباً ۴ میلیون مترمکعب پساب شهری به این شرکت وارد شده است که در افق بلندمدت این طرح نیز قرار است سالیانه ۱۳ میلیون مترمکعب پساب شهری جهت استفاده در شرکت فولاد مبارکه وارد شود که با تکمیل شبکه‌های جمع‌آوری، پمپ‌خانه‌ها و خطوط انتقال، این امیدواری وجود دارد که تا پایان سال ۱۴۰۰ این مهم محقق شود. این پروژه علاوه بر کاهش مصرف آب خام رودخانه با جلوگیری از تخلیه فاضلاب خام شهرهای مجاور زاینده‌رود به رودخانه، باعث افزایش سطح بهداشت و حفظ محیط زیست منطقه شده است.

ورق ژئوممبران

پروژه مهم و حیاتی دیگر در این کارخانه در زمینه کاهش مصرف آب بحث بازچرخانی در فولاد مبارکه است که در در سه مرحله صورت می‌گیرد.مرجله اول بازچرخانی کل فرآیند آب در یک واحد انجام می‌شود و آب تا هفت یا هشت‌بار در سیکل همان واحد چرخش می‌کند که این روش از ابتدای فعالیت فولاد مبارکه وجود داشته است.

در مرحله دوم، بازچرخانی آب در بیش از یک واحد چرخش می‌کند؛ بدین معنا که پس از چند بار چرخش آب در مدار یک واحد و نهایتاً با خارج شدن از استاندارد کیفیت برای آن واحد، بایستی این آب از چرخه واحد مذکور خارج شود. این آب می‌تواند به عنوان آب ورودی واحد دیگری که نیاز به کیفیت کمتری دارد، در نظر گرفته شود و سیکل بازچرخانی واحد دوم و بعضاً واحدهای بعدی انجام شود.

مرحله سوم بازچرخانی تجمیع آب خروجی واحدها و تصفیه آن در یک تصفیه‌خانه مرکزی و تبدیل آن به آب کیفی مورد نیاز خطوط تولید است. بنابراین مجدداً این آب به چرخه تولید بازمی‌گردد. این فعالیت در فولاد مبارکه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و بنابراین بازچرخانی آب در مراحل ۱ و ۳ به حد نهایی خود رسیده و در مرحله دوم متناسب با شرایط واحدها قابل توسعه است.

مجموع این اقدامات همه نشان دهنده این است که فولاد مبارکه به دلیل شناخت اقلیم و مشکلات ناشی از بحران کم آبی از ابتدای راه‌اندازی تاکنون همواره مصرف بهینه آب را را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و امروزه توانسته است به یک الگوی جهانی در زمینه مصرف آب در بین فولادسازان جهان تبدیل شود.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - محمد حسین عابدی: سال‌هاست که مردم شهرک نوین (یا همان صدیق) و روستاهای همجوار آن در امتداد خط راه آهن در جنوب شهر شاهرود از فعالیت‌های کارخانه قند و ذرت شکایت دارند زیرا بوی متعفن ناشی از آلایندگی کارخانه‌ها، برای خانواده‌هایشان مشکل ساز شده است. بوی متعفنی که تحملش برای نیم ساعت نیز دشوار است چه برسد به اینکه در جوار آن زندگی کرد.

شرکت مذکور یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسعه صنایع شمال کشور در شهرستان شاهرود است که با هدف تولید نشاسته و گلوکز و مشتقات آن از ذرت آغاز به کار کرد. این کارخانه همچنین در جوار کارخانه قند شاهرود ایجاد شد.

به گفته اهالی منطقه انبارهای نگهداری ملاس و چغندر در این کارخانه به دلیل قدیمی بودن یکی از متهمان بوی بد و متعفن شهرک نوین در کنار فعالیت‌های کارخانه فرآوری ذرت هستند.

 نیروگاه سیکل ترکیبی

شدت بوی متعفن

شهرک نوین که به واسطه نام بومی آن منطقه، قلعه صدیق نامیده می‌شد، در واقع شهرک مسکونی و خانه‌های سازمانی مهندسان آلمانی و آمریکایی کارخانه فرآوری شکر و قند است که در دهه ۴۰ ساخته و موجبات اسکان آنها را فراهم کرده است.

این شهرک دارای خانه‌های متعدد ویلایی است که تمام آنها زمین‌های بسیار بزرگی دارد و یک خانه در میان آن قرار گرفته در حالی که مابقی فضا را درختان و گیاهان می‌پوشانند در نتیجه این منطقه یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین بخش‌های زندگی در سطح استان سمنان محسوب می‌شود اما فعالیت کارخانه‌های صنعتی در کنار آن باعث شده تا مردم ناراضی باشند.

نارضایتی مردم

یکی از ساکنان این شهرک با بیان اینکه مشکل بوی بسیار بد از چند سال پیش وجود داشته و حتی منجر به شکایت در مراجع قضائی از طرف مردم نیز شده است، به خبرنگار مهر، گفت: این بو به حدی نامطبوع و تهوع‌آور است که هیچ مثالی برای آن نمی‌شود زد. چندین نفر از اهالی شهرک نوین به خاطر همین مشکل منزل خود فروخته یا رها کرده و به داخل شهر رفته‌اند.

محمد رضائیان با بیان اینکه در تابستان که درب و پنجره‌ها باز است و یا کولرها کار می‌کنند هنگام انتشار این بو تمام این منطقه به هم می‌ریزد، و در زمستان هم علی رغم اینکه درب و پنجره‌ها دوجداره است بو به داخل نفوذ می‌کند، بیان کرد: مراجعه به فرماندار وقت طی سال‌های قبل و بازدید وی از منطقه در هنگام انتشار بو، مراجعه به دادسرا و گذاشتن جلسه با حضور نمایندگان مردم و مدیر عامل شرکت، بازدیدها از شرکت، اعتراضات و … هیچکدام نتوانسته کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه بوی بد کارخانه مذکور فقط در هنگامی که اعتراضات مردمی بالا می‌گیرد و مسئولان به دنبال موضوع می‌افتند، کمی کاهش پیدا می‌کند اما بعد از مدتی دوباره همه چیز مثل روز اول می‌شود، افزود: مردم چند بار قصد تجمع مقابل شرکت را داشته‌اند که با وساطت یکی از مدیران شرکت در شاهرود این کار صورت نگرفته است. از سوی دیگر مدیران شرکت فراموش کرده‌اند که اول مردم اینجا زندگی می‌کرده‌اند و بعد این شرکت تأسیس شده است.

قابل تحمل نیست

دیگر ساکن شهرک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بوی بسیار متعفن کارخانه آلاینده همجوار شهرک نوین مردم را آزار می‌دهد، بیان کرد: پنج سال است که کسی به وضعیت ما رسیدگی نمی‌کند و البته باید گفت در مقطعی بوی بد کم شده اما مشکل برطرف نمی‌شود. وضعیت ما بسیار بد است زیرا این بو اصلاً قابل تحمل نیست.

جلوگیری از تبخیر آب

مژگان محمدیان با بیان اینکه وقتی شرایط نامساعد می‌شود که مهمان به خصوص از راه دور داشته باشیم، گفت: در مقابل مهمانان فقط خجالت زده هستیم لذا از مسئولان می‌خواهیم کاری برای ما کنند تا از این شرایط رها شویم وگرنه مجبور به فروش منزلمان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مسئولی حاضر نیست ۲۴ ساعت در این شهرک زندگی کند تا شرایط را متوجه شود، افزود: این شهرک ۶۰۰ خانوار جمعیت دارد اما کم کم این میزان به نصف تبدیل شده‌اند زیرا همه عطایش را به لقایش بخشیده و رفته‌اند، همین حالا دو همسایه ما طی ماه‌های اخیر از اینجا رفته‌اند و جالب اینکه یکی شأن حتی اجاره نشین شده در حالی که خودش خانه‌ای ۶۰۰ متری و ویلایی دارد.

این شهروند با ابراز تأسف از اینکه به هر جا شکایت می‌کنیم کاری نمی‌کنند، افزود: فرمانداری اصلاً هیچ کاری که به ضرر کارخانه‌ها باشد نمی‌کند و بهانه شأن هم این است که باید از تولید حمایت کرد، گو اینکه مردم می‌گویند کارخانه را تعطیل کنید! اصلاً چنین چیزی نیست ما خواهان تعطیلی نیستیم و فقط می‌خواهیم وضعیت نابسامان شرکت یک جا بالاخره اصلاح شود.

 

مشکل برطرف نشده است

در برخی ساعات در شهرک نوین بویی به شدت متعفن که به دشواری می‌توان آن را توصیف کرد همه جا را فرا می‌گیرد و هر قدر به سمت شمال و شمال غربی شهرک نزدیک‌تر می‌شویم این بو بیشتر هم می‌شود. عجیب‌تر اینکه پس از مدتی حضور در این شرایط احساس سردرد و تهوع نیز به انسان دست می‌دهد زیرا بو اصلاً قابل تحمل نیست.

سید محمد موسایی یکی از اهالی شهرک با بیان اینکه دولت به بهانه حمایت از تولید هیچ فشاری بر روی کارخانه‌های منطقه نمی‌آورد تا از فیلترهای مناسب استفاده کند و همچنین آب آلاینده را به درون زمین‌های کشاورزی نریزند. چندی پیش با اعتراض ما شرکت مجبور به نصب فیلتر شد اما هنوز مشکل برطرف نشده است.

وی افزود: موضوع اینجا است که کارخانه قند و زرین ذرت بالاخره آلاینده است یا خیر؛ اگر آلاینده است چرا ملزم به استفاده از فیلترهای به روز و استاندارد نمی‌شوند اگر آلاینده نیستند پس این بوی متعفن چیست که مردم را آزار می‌دهد. مشکل اینجا است که مسئولان ما هرگز خودشان را جای مردم نمی‌گذارند.

مشکلات شهرک نوین پرتعداد هستند

خبرگزاری مهر استان سمنان چندی پیش گزارشی مفصل از مشکلات شهرک نوین نوشت و این بار دوباره شهرک نوین و مشکلی دیگر گویا قرار نیست این شهرک از مشکلات دور شود. شهرک نوین مکانی است که به دلیل قرارگیری در نزدیکی شهر شاهرود، از یک سو خارج از حریم شهر محسوب می‌شود اما از سوی دیگر داخل محدوده شهری است. به عبارت دیگر اینجا نه شهر است نه روستا.

این امر سبب شده تا از شش سال پیش تاکنون این شهرک درگیر مشکلاتی از جمله دریافت خدمات شهری شود. شهرداری شاهرود برای دوره‌ای از ارائه خدمات به این شهرک سر باز می‌زد لیکن مردم خودشان زباله‌هایشان را جمع آوری و به بیرون از شهرک منتقل می‌کنند یا می‌سوزانند.

وظیفه خدمات دهی به شهرک نوین سابقاً بر عهده بخشداری مرکزی شاهرود بود اما شش سالی می‌شود که بخشداری از ارائه خدمات به آن سر باز زده و شهرداری را موظف به خدمت رسانی می‌کند. موضوعی که تا همین امروز هم ادامه دارد. این موضوع که شهرک نوین نه شهر است و نه روستا سبب بروز بلاتکلیفی شده که مشکلات را به این منطقه زیبا گره زده است.

خبرنگار خبرگزاری مهر، بارها تلاش کرد تا با مسئولان کارخانه زرین ذرت نیز مصاحبه کند. از سویی شماره‌ای که از شرکت در سامانه‌های مختلفی مانند ۱۱۸ ثبت است، توسط فردی پاسخ داده می‌شود که صحبت درباره مسائل کارخانه را به مدیریت ارجاع می‌دهد حال آنکه تماس با دفتر مدیریت پس از دقایق طولانی وصل نمی‌شود و اصلاً کسی پاسخ گو نیست. در نتیجه برای شنیدن اقدامات انجام شده در درون شرکت برای کاهش آلایندگی باید به سراغ محیط زیست رفت.

نصب فیلتر تحمیل شد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود درباره بوی بسیار بد کارخانه‌های مذکور، به خبرنگار مهر، گفت: قبل از عید نوروز بازدید و جلسه‌ای با حضور نماینده مردم شهرک، مسئولان و همچنین عوامل کارخانه از کارخانه مذکور انجام گرفت. در همین بازدید هم به نظر می‌آمد که کارهایی در این مجموعه انجام شده است، همچنین تنی چند از مردم شامل شهردار سابق شاهرود، نماینده مردم شهرک نوین و… در این بازدیدها حضور داشتند و می‌توانند این اقدامات را تصدیق کنند.

علی اکبر قربان لو افزود: پس از دریافت گزارش‌های مردمی و بررسی، ما در مجموعه محیط زیست شهرستان شاهرود کارخانه مذکور را تحت فشار قرار دادیم و حتی موضوع را به دادگاه نیز کشانده و طرح دعوا کردیم جالب اینجا است که حتی حکم هم صادر شد و لذا شرکت فیلترهای هوازی در مخازن و همچنین فیلترهای شنی خوبی را نصب کرد.

وی بیان کرد: با این حال به نظر می‌رسد بخشی از بوی موجود در شهرک نوین از لابون‌های کارخانه قند است که سال‌های سال پیش ساخته شده و وقتی برق قطع می‌شود و تهویه درستی در این لابن‌ها صورت نمی‌گیرد بوی بسیار بدی تولید می‌کند و باعث تشدید شرایط می‌شود.

 لیچینگ

آزمایش آب در محل

رئیس اداره محیط زیست شاهرود ادامه داد: در خصوص پساب‌های این کارخانه و همچنین کارخانه قند نیز که یکی دیگر از نگرانی‌های مردم به خصوص کشاورزان است باید توضیح داد که ما کارخانه‌ها را ملزم به نمونه‌گیری و آزمایش (توسط آزمایشگاه معتمد) از آب‌ها کرده‌ایم و هم اکنون این اقداما ت انجام می‌شود اما از سوی دیگر باید گفت شرکت‌ها خودشان هم باید رعایت کنند زیرا در صورتی که آلایندگی آنها اثبات شود باید مالیات و عوارض بسیار سنگینی را پرداخت کنند.

قربان لو با بیان اینکه به هر حال باید توجه داشت که ما هم در برخورد با واحدهای تولیدی دارای مشکلات و محدودیت‌هایی هستیم، بیان کرد: در کارخانه مذکور که صحبت از بوی بد آن است ۱۴۷ نفر مشغول به کار هستند در نتیجه مسئولان نسبت به این وضعیت، مسائل اجتماعی و کارگری و تولید آن حساسیت نشان می‌دهند و در برخی جاها حتی دست محیط زیست را بسته‌اند برای مثال به تازگی ابلاغ کتبی آمده که محیط زیست بدون هماهنگی نمی‌تواند واحد تولیدی را تعطیل کند حتی اگر آلاینده باشد و لذا این اقدامات در راستای حمایت از تولید کار را دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه آلایندگی وقتی ورود به ماجرا کردیم حتی از محیط زیست شکایت هم شد، لذا باید گفت شرایط کمی تفاوت کرده است، افزود: جالب اینجا است که هم اکنون کارخانه‌ای در شهرک صنعتی شاهرود در حال تولید زغال است که نه از محیط زیست و نه از هیچ ارگان دیگری مجوزی ندارد اما محیط زیست بنا به مسائلی، نمی‌تواند مستقیماً ورود کند و از سوی دیگر امیدواریم به زودی بتوانیم تمهیداتی بیندیشیم که کارخانه‌ها به صورت کلی از حریم شهرها دور شوند.

حمایت از تولید در کنار حفظ محیط زیست

تولید و رفع موانع آن بسیار اهمیت دارد آن هم در زمانی که حمایت از تولید داخلی، رفع تحریم‌ها، شکوفایی اقتصادی و اشتغال آن قدر اهمیت دارند اما آیا اینگونه نیست که تمام تولیدات و فعالیت‌های صنعتی و معدنی و… برای زیست بهتر انسان و رفاه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی انسان‌ها است؟

به نظر می‌رسد در این بین باید راهکار میانه‌ای برگزید که نه کارخانه‌های تعطیل شوند و نه مردم اذیت شوند. نمونه‌های بسیاری از تخریب محیط زیست در استان سمنان وجود دارد که به بهانه حمایت از تولید، در واقع مردم رها شده‌اند و این موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

geogrid

در نهایت باید گفت نصب فیلترها، نظارت درست و صحیح، احساس مسئولیت تولیدکنندگان نسبت به مردم بومی و محلی در مکان کارخانه، وجدان کاری، وضع قوانین مناسب، باز گذاشتن دست محیط زیست برای مقابله با آلایندگی‌های زیست محیطی که مستقیماً با جان و غذای مردم سر و کار دارد و… می‌تواند مشکلاتی از این دست را کاهش دهد.

کد خبر 5177285



https://mehrnews.com/xV2jT
mehrnews.com/xV2jT

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – مریم یاوری: فروش سهام دارایی‌های در اختیار دولت که در اوایل انقلاب و به دلیل نابسامانی‌های ایجاد شده در کشور به دولت واگذار شد از سال ۱۳۶۰ در دستور کار قرار گرفت و در نهایت در سال ۱۳۸۰ به بار نشست و اولین اساسنامه خصوصی سازی در هیئت وزیران به تصویب رسید.

ساخت استخر کشاورزی

 

اساسنامه‌ای که به اعتقاد برخی از کارشناسان اقتصادی دارای اشکالات فراوان است و روندی بیمار گونه را طی می‌کند، نتیجه این روند را نیز می‌توان در چالش‌های ایجاد شده برای شرکت‌هایی همچون پلی اکریل اصفهان، هفت تپه و … یافت.

۲۰ سال از فروش دولت به بهانه کوچک سازی و کاهش تصدی گری می‌گذرد و این در حالی است که حجم دولت از اقتصاد بزرگ‌تر شده و بودجه دولت بیش از سه برابر تولید ناخالص ملی است و این امر بدان معناست که برنامه‌های خصوصی سازی مطابق با وضعیت و شرایط جامعه تدوین نشده و از سویی دولت نیز دغدغه جدی برای تحقق اهداف مندرج در این اساس‌نامه را نداشته است.

شدت تخلفات در واگذاری شرکت‌های شبه دولتی

در این ارتباط سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی در کشور اظهار می‌کند: دو نوع واگذاری برای خصوصی‌سازی انجام می‌شود که بسته به مبدا آنها متفاوت است؛ اگر مبدا دولت باشد که شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود. البته در گذشته به صورت فروش به اشخاص و نقد و اقساط بوده و اخیراً بیشتر به صورت عرضه در بورس است، یعنی کشف قیمت می‌شود و سپس در بورس عرضه می‌شود.

مهدی طغیانی ادامه می‌دهد: اما اگر مبدا شرکت‌های شبه دولتی مانند صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی (شستا) و یا صندوق بازنشستگی کارکنان ارتش باشد، معمولاً سازمان‌های متولی، خصوصی سازی و هیئت عالی واگذاری دولت طبق قوانین اصل ۴۴ در مرحله اول انتقال از دولت سختگیری می‌کنند.

باید نظارت در مرحله بعد از واگذاری بیشتر و با دقت انجام شود تا فردی که شرکت را می‌خرد تولیدکننده باشد نه اینکه طمع به زمین‌های شرکت و امکانات آن داشته باشد و دارایی‌های دیگر را نقد و سوءاستفاده کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: این در حالی است که در مرحله دوم که شرکت‌ها واگذار می‌شوند نظارت سختی انجام نمی‌گیرد، در واقع این شرکت‌ها با سهولت بیشتری بدون نظارت قبلی واگذار می‌شوند و بسیاری از تخلفات در این مرحله رخ می‌دهد.

او با بیان اینکه در واگذاری‌های نوع دوم یعنی شبهه دولتی‌ها تخلفات شدت بیشتری دارد و نظارت کمتر است، تصریح می‌کند: باید نظارت در مرحله بعد از واگذاری بیشتر و با دقت انجام شود تا فردی که شرکت را می‌خرد تولیدکننده باشد نه اینکه طمع به زمین‌های شرکت و امکانات آن داشته باشد و دارایی‌های دیگر را نقد و سوءاستفاده کند.

قیمت ورق پلاستیکی

 

طغیانی در پاسخ به اینکه در چه صورتی این واگذاری‌ها بازپس‌گرفته می‌شود، ادامه می‌دهد: تخلف واگذاری‌هایی که از دولت منتقل شده براساس حکم هیئت داوری که در قانون مشخص شده است، رسیدگی می‌شود، برای مثال اگر وجه مورد نظر را در زمان مشخص پرداخت نکند و یا اصلاً پرداخت نکرده باشد، هیئت داوری می‌تواند قرارداد واگذاری را ابطال و به دولت باز گرداند؛ اما اگر در روند واگذاری شرکت‌های شبهه دولتی تخلفی صورت گیرد، فقط از طریق دادستانی، قانون و قاضی می‌توانند قرارداد واگذاری را لغو کنند و این دو رویه از یکدیگر مجزاست.

تخلفات را به پای مردمی کردن اقتصادی ننویسیم

او با اینکه گفته می‌شود خصوصی سازی در کشور ما شکست خورده، مخالف است و در ادامه تصریح می‌کند: بسیاری از خصوصی‌سازی‌ها توانسته‌اند موفق عمل کنند؛ مانند یک شرکت هواپیمایی که واگذار شده و از رتبه ۱۳ شرکت‌های هواپیمایی به رتبه اول رسیده است. بنابراین تخلفات را نباید به پای اصل واگذاری و یا مردمی‌سازی اقتصاد بنویسیم، زیرا یا به اهل شایسته واگذار نمی‌شود و یا فرآیند واگذاری به درستی اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است که نظارت‌های جدی بر عملکرد واگذاری‌ها صورت نمی‌گیرد که آیا طبق قرارداد پیش می‌روند یا خیر؛ این ایرادات در فرآیند خصوصی‌سازی وجود دارد و مجموعه نظارتی و اجرایی کشور زمانی از خواب بیدار می‌شوند که این سرمایه‌ها از بین رفته است.

وی ادامه می‌دهد: نمونه یکی از این ایرادات شرکت کشت و صنعت هفت تپه بود که به اهلش واگذار نکردیم و خود مجموعه با پول ناسالمی این شرکت را خریدند و حتی شایستگی مدیریت را نیز نداشتند و نظارت‌های آتی هم وجود نداشته است. بنابراین جایی که نظارت نداشته‌ایم چوب آن را خورده‌ایم.

خصوصی‌سازی پارچه اصفهان را نبافت/ گره از تاروپود کارخانه باز شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: قوانین مردمی کردن اقتصاد و یا همان خصوصی‌سازی به صورت صریح و شفاف در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ذکر شده اما به درستی توسط مجریان اجرا نمی‌شود، هرچند که برخی از بندهای آن نیاز به اصلاح دارد.

اصفهان و واگذاری‌های غیر اصولی

یکی از این واگذاری‌های غیر اصولی نیز در اصفهان رخ دادکه مربوط به کارخانه تولید پارچه است. کارخانه قدس که در دهه ۸۰ واگذار شده و اکنون نیز وجود خارجی ندارد.

طغیانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده کارخانه قدس در اصفهان به عنوان یک نمونه واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی ابراز می‌کند: زمانی متوجه این پرونده شدیم که در سیستم تسویه و منحل شدن بود، البته با اقدامات دادستانی و مجموعه‌های نظارتی تا حدودی روند آن دشوارتر شده اما این بدان معنا نیست که به حالت اول بازگشته باشد.

او می‌افزاید: در سال ۸۱ این کارخانه به صورت یک کارخانه فعال در تولید پارچه به همراه چند واحد فروش در تهران و شهرستان‌ها با قیمت نازلی فروخته می‌شود؛ در قرارداد صندوق بازنشستگی واگذاری شرط شده که این شرکت نباید تعطیل و دچار مشکل شود اما متأسفانه کسانی که این کارخانه را خریدند به این شروط توجه نکردند و آن رابه نابودی کشاندند، تمام کارگران را بازخرید و ماشین آلات فرسوده شده را دور ریختند و یا به فروش گذاشتند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان می‌کند: دیگر کارخانه قدسی وجود ندارد و سایر واحدهای مربوطه نیز به فروش رفته است و بخش زیادی از مبالغ آن به صورت سرمایه از کشور خارج شده است؛ از سویی دیگر هیچ سرمایه گذاری جدیدی با آن مبالغ ایجاد نشده که در صنعت دیگری سرمایه گذاری شود.

رسیدگی جدی به پرونده کارخانه قدس انجام نشده است

او با بیان اینکه پرونده‌های تخلف اقتصادی از جنس چنین پرونده‌هایی را رئیس قوه قضائیه در برخی از سفرها مورد بررسی قرار داده اند، می‌گوید: اما برخورد جدی با پرونده کارخانه قدس تاکنون نشده است، البته دادستانی در اصفهان پیگیری کرده که به معنای سرعت گرفتن این پرونده نیست؛ زیرا تخلف گسترده است و متخلفان صاحب این شرکت توانسته‌اند رأی بگیرند.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

خصوصی‌سازی پارچه اصفهان را نبافت/ گره از تاروپود کارخانه باز شود

طغیانی ادامه می‌دهد: این کارخانه در ابتدای واگذاری ورشکسته بوده و عملاً امکان واگذاری به بخش خصوصی را نداشته است و از سویی دیگر طبق شرایط قرارداد، تولید آن حفظ نشده که حداقل به صورت توجیه شده اصلاحاتی در این شرکت انجام شود نه اینکه آن را نابود و دارایی‌های آن به یغما برود که در حال حاضر این موارد مهم پیگیری این پرونده است.

خصوصی سازی به شیوه درست اجرا نشده است

همچنین مشاور دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ایرادات واگذاری و محقق شدن اقتصاد مردمی می‌گوید: برای عمل به بندهای اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای مردمی کردن اقتصاد نباید از واگذاری‌ها آغاز می‌کردیم و یا واگذاری‌ها از شرکت‌های کوچک شروع می‌شد.

حمیدرضا فولادگر می‌افزاید: متأسفانه در حال حاضر دولت به واگذاری‌ها نگاه درآمدی دارد و درآمد حاصل از آن را برای رفع نواقص و پرداخت دیون خود استفاده می‌کند، بنابراین با توجه به شرایط امروزه و گزارش‌های فعلی مجلس می‌توان گفت که خصوصی‌سازی به شیوه درستی اجرا نشده و سرمایه گذاری‌ها در جهت گسترش عدالت و بهبود فضای کسب و کار صرف نشده است و این در حالی است که بهبود محیط کسب و کار و توانمند سازی بخش خصوصی و تعاونی در اولویت خصوصی سازی بوده و نگاه درآمدی به واگذاری‌ها در رده بعدی قرار داشته است.

رابطه جای ضابطه را گرفته است

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این ارتباط معتقد است که مسئولان اجرایی طرفدار خصوصی سازی هستند، به خبرنگار مهر می‌گوید: اما باید خصوصی سازی به معنای درست و واقعی باشد نه اینکه تنها اسم روند تغییر یابد و در عمل شاهد تغییری نباشیم.

ولی الله هادیان تاکید می‌کند: ضروری است واگذاری‌ها به بخش خصوصی بر اساس پروسه تعریف شده راهکارهای منطقی باشد و به جای روابط برگزاری مزایده در واگذاری‌ها تعیین کننده باشد.

او ادامه می‌دهد: در بررسی‌های صورت گرفته شاهد هستیم که واگذاری‌ها به بخش خصوصی در بسیاری از موارد منجر به ایجاد رانت شده و روند قانونی خود را طی نکرده است.

واگذاری‌ها کامل صنایع بزرگ در اصفهان را نداشتیم

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد امور دارایی استان اصفهان نیز در این ارتباط با بیان اینکه در استان اصفهان اغلب واگذاری‌ها به بخش خصوصی با توجه به وجود صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن، پالایشگاه، نیروگاه و … به صورت موردی و یا بخشی از سهام انجام می‌شود، به خبرنگار مهر می‌گوید: از سوی دیگر باید توجه داشت که در برخی از موارد آنچه برای واگذاری مصوب می‌شود به فروش نمی‌رسد و یا در مواردی قراردادهای واگذاری در نیمه راه کنسل می‌شود.

خصوصی‌سازی پارچه اصفهان را نبافت/ گره از تاروپود کارخانه باز شود

خالد امیر یوسفی با بیان اینکه شاخص‌ترین اقدامات در استان اصفهان در زمینه واگذاری به بخش خصوصی فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب آهن، نیروگاه برق حرارتی شهید محمد منتظری، نیروگاه اسلام آباد و شرکت پشتیبانی امور دام کشور بوده است، ابراز می‌کند: برای مثال شرکت پشتیبانی امور دام در استان اصفهان دارای بخش‌های مختلفی از جمله انبارهای نگهداری، مراکز اقامتی و سایر املاک است که واگذاری آنها را در دستور کار داریم.

او ادامه می‌دهد: حتی در بخش ورزش نیز شرکت مادر تخصصی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مجموعه سوارکاری شرق اصفهان را برای واگذاری در دستور کار داریم.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

واگذاری‌های بزرگ مستعد ایجاد رانت است

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد امور دارایی استان اصفهان که معتقد است واگذاری‌های بزرگ مستعد ایجاد رانت است، اضافه می‌کند: در این زمینه رانت‌های اطلاعاتی برش بیشتری دارد چرا که برای مثال برای واگذاری بنگاه‌های اقتصادی قیمت سال آینده محصولات تولیدی این بنگاه تأثیر بسزایی در میزان تمایل به خرید سهام بنگاه دارد و یا اینکه رانت‌هایی که مشخص می‌کند برای مثال در سال آینده معافیت مالیاتی مشمول چه بخش‌هایی می‌شود.

امیر یوسفی در خصوص روند نظارتی بر شرکت‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده است، می‌گوید: در این زمینه باید توجه داشت که ارزیابی عملکرد همه شرکت‌ها تا سال ۹۷ در استان اصفهان در قالب طرح پژوهشی انجام شده است.

در نیروگاه‌ها به میزان وحشتناکی جا برای رانت وجود دارد و از این رو این بخش به صورت ویژه مورد نظارت سازمان خصوصی سازی قرار می‌گیرد

او با بیان اینکه نیروگاه‌ها از مراکز دائم الشک است، ابراز می‌کند: در این مراکز به میزان وحشتناکی جا برای رانت وجود دارد و از این رو این بخش به صورت ویژه مورد نظارت سازمان خصوصی سازی قرار می‌گیرد.

امیر یوسفی با بیان اینکه خوشبختانه واگذاری‌های صنایع در استان اصفهان در دوره پس از نظام مند شدن واگذاری‌ها انجام شده است، ادامه می‌دهد: از این رو در استان اصفهان مشکل جدی در زمینه واگذاری‌ها به بخش خصوصی وجود ندارد و در شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن جایی برای رانت وجود نداشت.

برای واگذاری‌های دارایی‌های دولت به بخش خصوصی محدودیت جغرافیایی تعریف نشده است

او در ادامه با بیان اینکه برای واگذاری‌های دارایی‌های دولت به بخش خصوصی محدودیت جغرافیایی تعریف نشده است، می‌افزاید: بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی ایران (فیپا) و قانون ورود خارجی‌ها از طریق بورس هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید سهام در ایران وجود ندارد.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد امور دارایی استان اصفهان اضافه می‌کند: در استان اصفهان تعدادی از سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارند که ۱۰۰ در صد از سهام شرکت‌های استان اصفهان را خریداری کرده‌اند اما کارکنان این واحدها ایرانی هستند البته در گذشته حداکثر سهام خارجی‌ها ۴۹ درصد بود که با لغو آن در سال ۷۲ این مشکل نیز برطرف شده است.

پوشش استخر کشاورزی

 

او به متقاضیان خرید سهام دولتی توصیه می‌کند که از طریق سازمان خصوصی سازی وارد بستر خرید شوند و در این ارتباط می‌گوید: چنانچه از این روند خصوصی سازی دنبال شود شاهد چالش‌های اینچنینی در واگذاری‌ها نخواهیم بود.

بررسی شرایط موجود در زمینه خصوصی سازی بیانگر این امر که اصلاح ساختار دولت در خصوصی سازی امری ضروری است و تا دولت در این زمینه به باور نرسد ریزدانه‌های بخش خصوصی نمی‌تواند در برابر قدرت بالای دولت قد علم کرده و خواستار اصلاح شرایط واگذاری‌ها باشد.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر_گروه استان‌ها: راه‌آهن همدان-سنندج، به عنوان بخشی از طرح بزرگ ریلی راه‌آهن تهران - همدان - سنندج است که در راستای ایجاد کریدور ریلی در غرب کشور اجرا می‌شود.

قیمت عایق استخر خاکی

 

این مسیر ریلی از ایستگاه راه‌آهن همدان منشعب می‌شود و پس از گذشت از شهرهای بهار، لالجین و در ادامه صالح‌آباد، قروه و دهگلان، به ایستگاه راه‌آهن در حال ساختِ سنندج در شهر سنندج متصل می‌شود.

این مسیر ریلی ۱۵۱ کیلومتر طول دارد و در ۳ قطعه در حال احداث است، که حدود ۴۸ کیلومتر از این مسیر ریلی در استان همدان ساخته می‌شود و ۱۰۲ کیلومتر ادامه مسیر، در استان کردستان است، مسیر فعلی این ریل عمدتاً از مناطق کوهستانی و اراضی روستاییان عبور می‌کند و مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد کرده است.

در این زمینه گفتگویی با دهیار و شورای روستای پرلوک که که بخشی از این مسیر ریلی در این روستا قرار گرفته داشتیم.

عضو شورای اسلامی روستای پرلوک با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه حدوداً از سال ۸۴ آغاز شده و بارها مسئولان استانی و ملی خبر از اتمام این پروژه در آینده نزدیک داده‌اند گفت: در آغاز پروژه ۴ سالی عملیات اجرایی فعال بود و پس از آن نیز غیر فعال شد و در این برهه از زمان راه‌های عبور بین مزارع و روستاهای اطراف مسدود گردید.

محمدعلی حیدری گفت: حدود ۱۰ مسیر مسدود شده، شاهد تخریب مزارع و حتی قنات شدیم پیگیری کردیم و هیچ مشکلی حل نشده و اهمیتی ندادند.

عدم تکمیل راه آهن همدان به سنندج بلای جان کشاورزان همدانی

قیمت عایق استخر

 

وی با بیان اینکه اهالی روستا به شدت از این شرایط نگران هستند، گفت: ۳۵ کیلومتر از این پروژه در مسیر روستا قرار گرفته و بالغ بر ۹۰ درصد اهالی روستا در بخش کشاورزی فعالیت دارند که حتی عبور ماشین آلات و گرد غبار نیز بر محصولات روستاییان خساراتی وارد کرده است.

دهیار روستای پرلوک از شهرستان بهار نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه این خط آهن راه دسترسی به زمین‌ها کشاورزی چندین روستای منطقه از قبیل قره آقاج، جعفر اباد، ساربانلر، جهاد آباد و خود پرلوک را قطع کرده و کشاورزان و اهالی مجبورند روزانه عرض مسیر شن ریزی شده راه آهن را طی کنند.

احمد کاویانی با بیان اینکه در صورتی که شرکت اقدام به ریل گذاری مسیر نماید دیگر ماشین آلات و ادوات کشاورزی نخواهند توانست از این راه گریز فعلی نیز عبور کنند، اظهار داشت: در حال حاضر تنها پاسخ مسئولین به مکاتبات و درخواست‌های متعدد اهالی این است که از راه غیر استاندار پلی ریلی واقع در نزدیکی روستا به عنوان راه روستایی استفاده نمائید.

وی افزود: در فصول سرد سال و با اندک بارندگی امکان تردد از این مسیر خاکی و غیر ایمن وجود نخواهد داشت.

عدم تکمیل راه آهن همدان به سنندج بلای جان کشاورزان همدانی

دهیار این روستا همچنین به نامه نگاری‌های متعدد خود با معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: علی رغم پیگیری‌های متعدد و جلسات با پیمانکار اما از رسیدگی به این موضوع سر باز می‌زند.

وی افزود: حتی زیر ساخت‌های روستا به ویژه آسفالت نیز بر اثر ترددهای ماشین‌های سنگین باری در جهت احداث پروژه آسیب دیده و با وجود لکه گیری ها نیز این مشکل وجود دارد.

کاویانی گفت: جمعیت روستای پرلوک ۲ هزار و ۲۰ نفر و اکثراً در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت دارند که ۱۲ دامداری و گاوداری به‌صورت صنعتی در روستا وجود دارد.

وی ادامه داد: از کشاورزان روستا نیز با بیان اینکه راه‌های کشاورزی از قدیم محل عبور و مرور روستاییان بوده که متأسفانه با بی مهری تمام توسط این خط آهن قطع شد، گفت: کشاورزان و روستاییان هیچ انتظاری از مسئولین غیر از رسیدگی به خواسته قانونی و ایجاد یک راه ارتباطی امن ندارند.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

رسولی یکی دیگر از روستاییان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متأسفانه مسیرهای آبرو در طول مسیر هم قابل استفاده و عبور وسایل و ادوات کشاورزی همچون تراکتور و کمباین نمی‌باشد.

به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید مسئولین استانی و شهرستانی چه اقدامی در راستای اتمام این پروژه که مطالبه اصلی مردم شهرستان به جهت نامناسب بودن وضعیت جاده‌های مواصلاتی و همچنین حمایت و حل مشکلات روستاها و روستانشینان واقع در مسیر این خط آهن که بدون شک نقش بی بدیلی در توسعه کشور و ظرفیت بالقوه ای برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دارند، انجام خواهند داد.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سید ضیا ایمانی با اشاره به ترکیب اعضای هیئت‌مدیره این شرکت گفت: هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه تغییراتی داشته و دو عضو جدید که از معاونان فولاد مبارکه هستند به هیئت‌مدیره اضافه شده‌اند.

استخر ذخیره آب باران

 

وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت فولاد مبارکه یک مجموعه صنعتی مادر و قطب صنعت کشور است که باید به‌صورت همه‌جانبه، در بخش‌های مختلفی همچون حوزه مدیریتی، مسائل اقتصادی، تولید، اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور و… تقویت شود.

هیئت‌مدیره فولاد مبارکه درصدد افزایش نقاط قوت این صنعت است

به گفته وی، شرکت فولاد مبارکه یک مجموعه ممتاز در کشور است و اکنون تیمی که با تمام مسائل شرکت فولاد مبارکه آشنایی دارند در قالب هیئت‌مدیره در کنار هم قرار گرفته‌اند. اولین جلسه هیئت‌مدیره نیز تشکیل شد و در آن اتفاقات خوبی رخ داد و تصمیم‌گیری‌های مناسبی برای این شرکت فولادی صورت گرفت.

ایمانی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه باید به نقطه اوج خود که سیاست و تدابیر هیئت‌مدیره نیز بر پایه آن استوار شده، دست پیدا کند؛ چراکه اگر این شرکت در شرایط کنونی و با مدیریت فعلی نتواند به آرمان‌ها و واقعیت‌هایی که لازمه کار است دست یابد، باید تعمق بیشتری داشته باشد و درصدد رفع مشکلات و ایرادات برآید.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه افزود: همه اعضای هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه تصمیم گرفتند با تدابیر ویژه و سیاست‌های مناسب، همچنین در نظر گرفتن تمامی مسائل و مشکلات مجموعه فولاد مبارکه و با تکیه بر نیروی انسانی و ارتباطات موجود، این شرکت را که همیشه خوش درخشیده و با تلاش کارشناسان و مدیران طی سال‌های گذشته باعث سربلند و سرافرازی ایران اسلامی شده، در این مسیر نگه دارند و نقاط قوت شرکت فولاد مبارکه را افزایش دهند.

مقررات دست و پاگیر بزرگ‌ترین مانع برای تولید

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در ادامه افزود: در حال حاضر علاوه بر شرایط اقتصادی و مشکلات موجود در کشور، برخی مقررات دست و پاگیر و یا موضوعات سلیقه‌ای وجود دارند که خود بزرگ‌ترین مانع برای تولید به شمار می‌آیند. این در حالی است که گروه فولاد مبارکه مجموعه‌ای حساس محسوب می‌شود و منافع آن نیز ملی و مردمی است، چراکه درآمدهای آن به‌نوعی به مردم بازگشته و متعلق به مردم است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه در جلسه با اعضای این هیئت ضمن تأکید بر توجه این شرکت بر تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۰ که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدابیر حکیمانه خود و با تأکید بر اشتغال‌آفرینی، شعار «اقتدار ملی و اشتغال‌آفرینی» را نام‌گذاری فرمودند، فولاد مبارکه در راستای تحقق شعار همان سال گام‌های زیادی برداشت و این مهم تاکنون ادامه داشته است.

بصیرت در جنگ اقتصادی و تلاش برای رونق تولید

عایق استخر خاکی

 

وی با تأکید بر ضرورت پیروی از منویات مقام معظم رهبری افزود: ایشان هرساله با در نظر گرفتن شرایط کشور، شعار آن سال را تعیین و ابلاغ می‌فرمایند و نکته قابل‌توجه در نام‌گذاری مدبرانه ایشان در همه سال‌های دهه ۹۰ این بوده که ایشان همواره بر اقتصاد و تولید تأکید زیادی داشته و دارند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه نام‌گذاری سال‌های دهه ۹۰ توسط رهبر معظم انقلاب را نشان از اهمیت تولید و اقتصاد برای کشور دانست و عنوان داشت: حضور فولاد مبارکه در خط مقدم جبهه اقتصاد و صنعت نیازمند بصیرت داشتن و توجه به منویات مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی است که حقیقتاً این شرکت علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه، نهایت تلاش خود را برای رونق تولید به کار گرفته است.

ایمانی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در رونق و جهش تولید در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بیان کرد: فولاد مبارکه در اواخر دهه ۹۰ و طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ با ثبت رکوردهای پی‌درپی تولید فولاد توانست نیاز بسیاری از صنایع کشور را تأمین، از خروج ارز از کشور جلوگیری و سهم قابل‌توجهی از رونق و جهش تولیدات کشور را از آن خود کند.

افزایش تولید و اشتغال نیازمند همدلی بیشتر است

قیمت عایق استخر

 

وی ادامه داد: بنابر آنچه گفته شد، باید فضایی ایجاد شود که همدلی بیشتری در آن وجود داشته باشد و مسئولان استان اصفهان، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و… کمک کنند تا شاهد تولید و اشتغال بیشتر در شرکت فولاد مبارکه باشیم. البته تصور ما بر این است که با توجه به شرایط موجود، همه پای کار آمده‌اند و با نگاهی به ارزش‌آفرینی فولاد مبارکه، تلاش بیشتری در جهت تحقق اهداف این شرکت خواهند داشت.

به گفته رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، اکنون با توجه به فضای همدلی موجود در شرکت، پیش‌بینی می‌شود مسیری که پیشِ روی این شرکت بزرگ صنعتی است چشم‌انداز بسیار خوبی دارد و فولاد مبارکه در آینده بیش از پیش خواهد درخشید.

ایمانی در پایان گفت: انتظار ما از فعالان روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه این است که در برنامه‌های آتی این مجموعه حضور بیشتر و پررنگ‌تری داشته باشند و دستاوردهای فولاد مبارکه را به نحو مطلوب‌تری اطلاع‌رسانی کنند؛ همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز همواره در فرمایشات خود به اطلاع‌رسانی درباره اقدامات و فعالیت‌های مجموعه‌ها تأکید داشته‌اند. این اقدام هم‌اکنون نیز به‌خوبی انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه اتفاقاتی که در بخش‌های مختلف فولاد مبارکه رخ داده، بی‌نظیر است، هر اندازه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد، به نفع صنعت فولاد خواهد بود. البته هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه نیز از فرایند اطلاع‌رسانی پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد.

مانع‌زدایی‌های فولاد مبارکه از طریق بومی‌سازی

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر لزوم ارتقای تولید خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه در سال جدید به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر پشتیبانی از تولیدکنندگان، به‌عنوان یک صنعت مادر با حداکثر توان خود درصدد ارتقای تولید جهت تأمین کامل نیاز بازار خواهد بود و با تکیه بر توان داخلی در ارائه محصولات جدید نیز اتفاقات ویژه‌ای را رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به برنامه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در معاونت بهره‌برداری فولاد مبارکه، پیش‌بینی می‌شود با افزایش تولید نسبت به سال گذشته، بتوانیم با تأمین فولاد موردنیاز کشور، از صنعت و اقتصاد به‌خوبی پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به موانع تولید و ضرورت تلاش برای از میان برداشتن این موانع بیان داشت: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعتی با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» در فولاد مبارکه منجر به بی‌نیازی این صنعت از واردات بسیاری از قطعات و تجهیزات خارجی و از میان برداشته شدن یکی از مهم‌ترین موانع تولید گردیده است.

عایق استخر

 

عظیمیان در پایان ابراز امیدواری کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تعیین تکلیف در قیمت‌گذاری فولاد می‌تواند گام بسیار مؤثری در مانع‌زدایی تولید در فولاد مبارکه و دیگر صنایع معدنی بردارد. امیدواریم در سال جاری برای فولاد مبارکه در زمینه تأمین سنگ‌آهن مانعی ایجاد نگردد تا از سرعت قطار پرشتاب این صنعت کاسته نشود.

کد خبر 5213078

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسمی بیان داشت: ۸۱ واحد صنعتی و معدنی راکد استان در سال گذشته فعالیت مجدد خود را آغاز کردند که با احیای آن برای ۹۲۷ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

ورق پلاستیکی استخر

 

وی با اشاره به اینکه درسال جدید نیز برای احیای دیگر واحدهای راکد برنامه ریزی‌هایی انجام شده است و تلاش ما بر این است تا واحدهای بیشتری به چرخه تولید بازگردند، افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال ۲۴ واحد صنعتی فلزی و غیرفلزی با سرمایه گذاری ۱۴۹ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال احیا و به چرخه تولید برگشته‌اند.

وی بیان داشت: در این مدت ۱۲ واحد صنعتی غیرفلزی با اشتغال ۱۲۳ نفر و سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال و ۱۲ واحد غیرفعال صنعتی فلزی با میزان سرمایه گذاری ۸۳ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال و اشتغال ۶۴ نفر احیا شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به اینکه تعداد ۹ واحد صنعتی نیز به علت فعال نشدن پروانه آن‌ها باطل شده است، اظهارداشت: همچنین دراین مدت تعداد ۳۲ فقره پروانه صنعتی با نرخ رشد ۷۷ درصدی با سرمایه گذاری ایجاد شده ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال صادر شده است.

قاسمی ادامه داد: میزان تولید صنایع غیرفلزی نیز از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال ۶ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۵۹ هزار تن با نرخ رشد ۹ درصدی نسبت به همسنجی با پارسال بوده است.

وی ادامه داد: با وجود چالش‌های پیش روی شامل کاهش برق، مشکلات گازرسانی و محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا در تمام موارد یادشده، رشد صورت گرفته است.

استخر ذخیره ی کشاورزی

 

این مسؤول یادآورشد: بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت پالایش نفت بندرعباس و صدور پروانه بهره‌برداری با افزایش سرمایه گذاری ۲۸ هزار و ۶۸ میلیارد ریال و اشتغال ۲ هزار و ۵۱۵ نفر و بهره‌برداری از ۲ کارخانه کنسانتره سنگ آهن پدیده کاوش ایرانیان و تنگ زاغ در راستای تکمیل زنجیره ارزش فولاد از دیگر اقدام‌های صورت گرفته امسال در حوزه صنایع هرمزگان بوده است.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در بخش صنایع هرمزگان اقدام‌های دیگری همچون پیگیری و اجرای برنامه‌های توسعه و تعمیق ساخت داخل، رفع مشکلات و موانع تولید و تأمین محصولات مبارزه با کرونا به‌ویژه تأمین اکسیژن طبی مورد نیاز بیمارستان‌های استان انجام شده است.

ژئوتکستایل

 

قاسمی یادآورشد: پیگیری موضوع فعال سازی بندر شیلاتی گوکسر جاسک به بندر چند منظوره جهت انجام فعالیت تجاری، پیگیری راه‌اندازی بازارچه ملوانی در مناطق گچین، هرمز و بندرعباس، پیگیری تخصیص سهمیه ۱۰۰ میلیون دلاری برای پیله وران، پیگیری موضوع اجرای دستورالعمل ورود قاچاق کالا و ارز استان برای سفر شناورهای سنتی زیر ۵۰۰ تن و برگزاری میز کشوری میگو از دیگربرنامه‌های مهم حوزه صنعتی و تجاری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در سالجاری است.

کد خبر 5297320

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا محمدی کرجی ران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه امسال، ۱۵۶ هزار و ۹۰۰ تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی بوسیله حمل و نقل ریلی به سراسر کشور حمل شده است..

بام سبز

 

وی ادامه داد: این میزان کالا شامل گندم، روغن نباتی، جو و ذرت از طریق ۶۳ کیلومتر خطوط ریلی داخلی بندرشهید رجایی متصل به خطوط دوگانه راه آهن سراسری با اقصا نقاط کشور ارسال شده است.

مدیر مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس، توسعه فعالیت‌ها و جابجایی کالا ازطریق ریل را یکی از راهبردهای مهم اداره کل بنادر و دریانودری هرمزگان عنوان کرد و ابرازداشت: درحال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی در بندرشهید رجایی فعال می‌باشد که جابه جایی انواع کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری جابجا می‌شود.

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

 

بندرشهید رجایی با ظرفیت اسمی ریلی ۱۴ میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال دارای بیش از ۶۳کیلومتر شبکه ریلی درون بندری و اتصال به خطوط دوگانه راه‌آهن سراسری است. خطوط ریلی اختصاصی در بندرشهید رجایی شامل تخلیه و بارگیری کانتینری، مواد و مشتقات نفتی، کالای اساسی(گندم، شکر، روغن نباتی، فرآورده‌های دامی) و مواد معدنی و غیره است.

کد خبر 5298304

 

منبع مهرنیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی صبح شنبه پس از بازدید از روند اجرای پروژه‌های شهرستان بشاگرد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: طی سه سال اخیر در شهرستان بشاگرد، کار جهادی و بی‌نظیر در زمینه ساخت راه صورت گرفت و در این راستا احداث ۳۲۴ کیلومتر راه در چند محور اصلی، هدف گذاری و عملیاتی شد.

روف گاردن

 

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه‌ها تکمیل شده و بخش دیگری در حال اجراست و منابع اعتباری خوبی در این زمینه به شهرستان بشاگرد تخصیص یافته است.

استاندار هرمزگان افزود: طی سال جاری و سال آینده، بخش عمده‌ای از جاده‌های شهرستان بشاگرد، آسفالت و زیرسازی می‌شود و این شهرستان از نظر برخورداری از جاده و راه مناسب به سطح خیلی خوبی خواهد رسید و از این زیرساخت مناسب برخوردار خواهد شد و علاوه بر آن توسط فرمانداری و مدیریت بحران، مطالعات در حال انجام است تا مسیر راه روستاهای این شهرستان، از رودخانه‌های فصلی جدا شود.

همتی تصریح کرد: همچنین در بخش آب، پروژه‌های خوب و بزرگی از جمله آبرسانی از سد جگین به شهر سردشت و روستاهای در مسیر و آبرسانی از سد سهران به شهر گوهران و روستاها انجام شد که زیرساخت بسیار مهمی برای این شهرستان محسوب می‌شود.

وی گفت: پروژه‌های آبخیزداری نیز در بسیاری از روستاهای این شهرستان اجرایی شد که برای تأمین آب، کشاورزی، حفظ محیط زیست و مهار روان آب‌ها بسیار مفید و مؤثر است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و تعداد بیش از ۱۰ ایستگاه مخابراتی و دکل جدید در این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد که موجب بهبود وضعیت دسترسی به شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت، در شهرستان بشاگرد شد.

همتی با اشاره به ساخت شش مدرسه شبانه‌روزی و خانه‌های بهداشت در شهرستان بشاگرد، اظهار داشت: زیرساخت‌های راه‌اندازی ناحیه صنعتی شهرستان بشاگرد نیز در حال ایجاد است.

ژئوگرید

 

وی اضافه کرد: همچنین پروژه راه‌اندازی کارگاه آموزشی ویژه قالی بافی در شهر سردشت در حال انجام است و ۷۰ نفر نیروی حرفه‌ای و حدود ۸۰۰ نفر نیروی آموزش دیده در زمینه تولید قالی در شهرستان بشاگرد فعال هستند که حمایت ویژه‌ای از این صنعت در این شهرستان صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، کشاورزی، رساندن محصولات کشاورزی این شهرستان به بازار مصرف و ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، از دیگر برنامه‌ها در زمینه رونق تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان بشاگرد است.

همتی عنوان کرد: با انجام مطالعات اکتشافی در حوزه معدن، دو معدن با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن آهن منگنز در این شهرستان شناسایی شده که پیگیر جذب سرمایه‌گذاری در این معادن هستیم.

وی ادامه داد: طی چهار سال اخیر کارهای بی نظیری در شهرستان بشاگرد صورت گرفت و این شهرستان در همه شاخص‌ها در حال رسیدن به سطح برخورداری مطلوب است. همه این اقدامات، نوید بخش آینده‌ای خوب و درخشان برای شهرستان بشاگرد است.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

ابراهیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره صنعت ترانزیت اظهار کرد: من معتقدم ترانزیت یک نوع از تجارت و کسب و کار است نه جابه‌جایی کالا از یک مبدأ به مقصد؛ شما وقتی کالایی را از کشوری به کشور دیگر از طریق خاک خود منتقل می‌کنید مانند ایجاد جوی آب است که در کنار آن آبادانی و زندگی رشد می‌کند؛ ترانزیت هم همین گونه است؛ اگر برای آن سامانه‌ای ایجاد نشود و این جریان آب به یک جریان دائمی تبدیل نشود، اگر رقبا آن را از ما بگیرند، دیگر امکان بازگرداندن این جریان و حرکت به خاک کشورمان وجود ندارد.

لندفیل

 

ترانزیت با خود سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌ها را می‌آورد

وی با بیان اینکه ترانزیت می‌تواند در کنار خود سرمایه گذاری جذب کند و زیرساخت‌ها را توسعه دهد، گفت: متأسفانه این جریان را از دست داده‌ایم و تغییر شرایط ژئوپلیتیک منطقه کاملاً محسوس است؛ ما همچنان در منطقه قره باغ، مشکل ارتباط با ارمنستان به عنوان عضو اتحادیه اوراسیا را داریم؛ شاید به طور موقت آن را حل کرده باشیم، اما ترکیه هنوز هم دنبال دسترسی مستقیم به آسیای میانه از طریق آذربایجان است.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بحثی تحت عنوان «استحکام درونی قدرت» مطرح کرده‌اند؛ ما در مدل‌های مدیریت استراتژیک برای آنکه بتوانیم به نقطه فرصت و قدرت برسیم، باید اولاً از نقطه ضعف به نقطه قدرت برسیم ثانیاً تهدیدها را در مرحله بعدی به فرصت تبدیل کنیم. ترانزیت هر دو راهبرد را می‌تواند اجرایی کند آیا در حالی که در صادرات برخی کالاها از جمله نفت تحریمیم، سعی کردیم برای جبران کاهش درآمدهای صادراتی، در جذب ترانزیت کالاهای آسیای میانه اقدامی کنیم؟ یا اینکه کالاهای هند را به اروپا برسانیم؟ تبدیل تهدیدها به فرصت در ترانزیت، به همین موارد برمی‌گردد.

وی افزود: برخی کشورهای همسایه ما یا برخی کشورهای جنوب خلیج فارس، مشتری غلات قزاقستان هستند؛ چرا برای ترانزیت این کالاها تلاشی نشد؟ غیر از ترانزیت، حتی در حمل کالاهای داخلی هم نتوانسته‌ایم سامانه‌های اطلاعاتی در خصوص نقطه‌یابی حمل این کالاها ایجاد کنیم که چه کالاهایی از چه مبادی با ریل و چه کالاهایی با جاده قابل حمل است.

توسعه ترانزیت؛ مؤثر در ارتقای امنیت ملی

محمدی ادامه داد: ترانزیت را می‌توان به عنوان شاخصه ارتقای امنیت ملی در نظر گرفت؛ چون با ترانزیت امنیت اقتصادی ایجاد می‌شود؛ وقتی در پایانه‌های مرزی بتوانیم برای ساکنان از طریق ترانزیت، درآمد ثابت ایجاد کنیم، هیچ گاه فردی وارد مقوله قاچاق نمی‌شود؛ چون به تجارت مرزی و ترانزیت از مرزها اهمیت نداده‌ایم، قاچاق در مرزها افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی به سود حداکثری در ترانزیت فکر می‌کنیم، شاخصه امنیت ملی را زیر سوال برده‌ایم؛ من زمانی که معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن بودم، با وزیر راه آهن قزاقستان در خصوص ترانزیت غلات این کشور از طریق ایران نشست‌هایی برگزار کردم اما به نتیجه نرسید؛ علت آن این است که یکپارچگی حمل و نقل در ایران مورد غفلت واقع شده است؛ هر دستگاهی به فکر درآمدهای اختصاصی خودش است؛ سازمان بنادر، سازمان راهداری، شرکت راه آهن و… در یکپارچگی حمل و نقل نقشی ندارند؛ حتی به مدل‌های توسعه حمل و نقل در کشورهای CIS هم بی توجه بوده‌ایم.

کریدور لاجورد به خاطر غفلت ما از ترانزیت ایجاد شد

geomembrane

 

وی با تأکید بر اینکه ترانزیت مشمول تحریم نیست، تصریح کرد: ترکیه کریدور لاجورد را علی رغم اینکه امنیت ندارد، راه اندازی می‌کند؛ کریدوری که از افغانستان وارد ترکمنستان شده و سپس از طریق بندر ترکمن باشی با کشتی‌های رو-رو به بندر باکو می‌رود سپس از آنجا از طریق کشورهای همسایه ما به خلیج فارس می‌رسد؛ در حالی که طی این مسیر از خاک ایران به مراتب ارزان‌تر و کوتاه‌تر است.

معاون سابق سیر و حرکت شرکت راه آهن با اشاره به تردد ۵ رام قطار حامل کالاهای چینی از خاک ایران گفت: تصویب کردیم تا هر کانتینر ۲۰ فوت ۱۲ سنت در کیلومتر و ۴۰ فوت، ۲۰ سنت در کیلومتر از چین به ایران بیاید؛ اما ادامه اجرای این قطار متوقف شد و دیگر ادامه نیافت که جای سوال دارد. اگر این خط ترانزیتی به صورت دائمی راه می‌افتاد، دیگر تحریم‌ها بی اثر می‌شد.

درآمد ترانزیت هر یک تن کالا معادل درآمد فروش یک بشکه نفت / ‬ تردد سالی ۱۰۰ هزار تن کالا از اطراف ایران

وی با تأکید بر اینکه هر یک تن ترانزیت درآمدی معادل فروش یک بشکه نفت خام دارد، بیان کرد: با زیرساخت‌های موجود می‌توانیم تا ۵۰ میلیون تن ترانزیت کالا داشته باشیم؛ بر اساس اعلام سازمان تجارت جهانی، بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالا از اطراف ما در سال جابه‌جا می‌شود ولی ما این فرصت را از دست داده‌ایم.

دستیابی به ترانزیت سالانه ۵۰ میلیون تن کالا، شدنی است

ورق پلاستیکی

 

محمدی اضافه کرد: اگر تفکر راهبردی بر سیاست‌های حمل و نقل حاکم شود، می‌توانیم به ترانزیت سالانه ۵۰ میلیون تن کالا دست یابیم؛ در حال حاضر در داخل کشور سالانه ۵۰ میلیون تن کالا جابه‌جا می‌شود؛ در حالی که در ترانزیت، نیازی به اضافه کردن واگن جدید نیست چون واگن‌های کشورهای آسیای میانه و CIS از خاک کشور عبور می‌کند؛ آنهایی که می‌گویند واگن برای ترانزیت کم است، راه را اشتباه می‌روند؛ ما برای ترانزیت فقط کشنده نیاز داریم.

همه مشاغلی که در کنار ترانزیت تقویت می‌شوند

وی ادامه داد: ترانزیت انبارها و مخازن بنادر جنوبی و پایانه‌های بنادر شمالی را فعال می‌کند که اینها نیز به خودی خود درآمدزایی برای صنعت حمل و نقل کشور است. ولی در حال حاضر فقط برای هر کانتینر ۵۰ دلار می‌گیریم که از مرزهای زمینی به بنادر جنوبی منتقل کنیم حال آنکه تخلیه و بارگیری در بنادر، انبارش کالاها در انبارها و سیلوهای بندر، بیمه کشتی‌ها و… هر کدام می‌تواند جداگانه درآمد برای کشور داشته باشد.

ما در شاهراه منطقه قرار داریم ولی کشوری مانند آذربایجان از ترانزیت منتفع می‌شود

عضو هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل گفت: در حالی که کشوری مانند جمهوری آذربایجان که در یک منطقه مسدود و بسته قرار دارد، توانسته از محل بی تفاوتی ما به ترانزیت، این صنعت را برای کشور خود فعال کند ولی ما در شاهراه هستیم؛ اگر تردد کشتی‌های رو-رو را از بنادر شمالی فعال کرده بودیم، می‌توانستیم ترانزیت کشورهای حاشیه دریای خزر و تردد کشتی‌ها از بنادر اکتائو، ترکمن باشی و آستاراخان را به بنادر شمالی کشورمان منتقل کنیم نه بندر باکو.

چرا ایجاد اسکله‌های رو-رو در بنادر شمالی موفق نبود؟

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای تردد کشتی‌های رو-رو از بنادر شمالی ما مشتری پیدا نشد و تجار و بازرگانان منطقه، همچنان حاضرند از مرز آستارا وارد بندر باکو شده و سپس از کشتی‌های رو-روی این بندر استفاده کنند، اظهار کرد: چون بندر باکو برای این موضوع سرمایه گذاری سنگینی کرده است؛ اسکله رو-رو نیاز به پسکرانه و دیپلماسی اقتصادی فعال دارد؛ ولی کدام یک از نمایندگان ایران در کشورهای منطقه توانسته‌اند برای انتقال بار تجار و بازرگانان به بنادر شمالی بازاریابی کنند؟

پوشش استخر

 

محمدی با تأکید بر اینکه ما در ترانزیت و زنجیره حمل و نقل، راهبرد برای خودمان تعریف نکرده‌ایم، ابراز داشت: راهبرد تنها شامل خط مشی گذاری نمی‌شود؛ بلکه باید چشم‌انداز و نقشه راه طراحی شود و برنامه‌ای که تدوین شده، بر اساس آن سال‌ها در حوزه ترانزیت کار شود؛ اگر می‌بینیم امروز قزاقستان این حجم عظیم غلات برای کشورهای مختلف تأمین می‌کند، قطعاً با یک برنامه کوتاه مدت نیست. چرا پنبه، گوگرد و غلات آسیای میانه از خاک ایران به خلیج فارس نمی‌رود؟

کد خبر 5301650

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا، کنسرسیومی از فعالان باسابقه در صنعت فولاد است که در سال ۱۳۹۰، با هدف انجام پروژه‌های پیمانکاری در صنایع نفت و گاز تأسیس شد. این مجموعه در سال ۱۳۹۷، تحت برند تجاری آیرومارت، فعالیت خود را در زمینه تأمین انواع آهن‌آلات و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلفی چون مشاوره فنی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازرگانی و بازاریابی محصولات مرتبط، آغاز نمود.

بازرگانی آیرومارت با پشتوانه بیش از ۳۵ سال تجربه در بازار داخلی و خارجی فولاد، چشم انداز خود را سهولت، اطمینان و خرید آگاهانه در بازار فولاد ایران قرار داده و با ارائه خدمات آنلاین و در بستر وب، قدم بزرگی را در خرید راحت و امن متقاضیان محصولات آهنی، برداشته است.

ژئوسنتتیک

 

تهیه مقاطع فولادی و استیل از شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا، تأمین‌کننده سبدی بسیار متنوع از انواع محصولات فولادی و استیل برترین برندهای داخلی و خارجی است که این محصولات را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن برای مشتریان خود فراهم می‌کند. برخی از مقاطع فولادی قابل تأمین توسط این مجموعه شامل موارد زیر می‌شود:

میلگرد ساده، میلگرد آجدار و کلاف

پروفیل ساختمانی، صنعتی، پروفیل Z، مبلی و لوله داربستی

انواع ورق گرم، سرد و گالوانیزه

تیرآهن، تیرآهن بال پهن یا هاش

نبشی، ناودانی و سپری (پروفیل T)

انواع لوله درزدار و بدون درز

انواع اتصالات

ورق استیل صنعتی و دکوراتیو

پروفیل استیل صنعتی و دکوراتیو

لوله استیل صنایع غذایی

میلگرد استیل

نبشی و ناودانی استیل

راه‌های خرید از شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا علاوه بر روش سنتی، از راه‌های مدرن نیز برای ارائه محصولات و خدمات خود استفاده می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از این راه‌ها خواهیم پرداخت.

خرید آنلاین آهن‌آلات

امروزه خرید و فروش و ارائه قیمت روز آهن نیز مانند سایر کالاها، وارد فضای اینترنتی و مجازی شده و به واسطه ایجاد شرایط بهتر در خرید، مورد توجه بسیاری از فعالان این حوزه قرار گرفته است. آیرومارت نیز از این قاعده مستثنی نیست و فعالیت خود را در فضای وب گسترش داده است.

برای خرید آنلاین انواع محصولات فولادی از این مجموعه، می‌توانید مشخصات و سفارش خود را در وبسایت آیرومارت به نشانی www.iromart.com ثبت کنید، تا در کمترین زمان ممکن، متخصصان و کارشناسان سفارش شما را پیگیری کنند. در صفحات مربوط به هر کالا مثل قیمت تیرآهن به نشانی www.iromart.com/beam می‌توانید از جدیدترین قیمت هر مقطع مطلع شوید.

خرید تلفنی

ورق پلاستیک

 

برای انجام خرید از طریق تلفن، می‌توانید با شماره ۴۵۳۰۶-۰۲۱ تماس گرفته و به بخش مربوط به مقطع مورد نظرتان متصل شوید. در اینصورت شما با یک متخصص با تجربه در بازار، در خصوص آن مقطع خاص، روبه‌رو هستید که می‌توانید تمامی سوالات خود را پرسیده و پاسخ را دریافت نمائید.

خرید حضوری

در صورتی که نیاز باشد تا مشتری خرید خود را به صورت حضوری انجام دهد، می‌توانید در محل دفتر به آدرس تهران- نلسون ماندلا- بالاتر از میرداماد- خیابان تابان غربی- پلاک ۳۶- طبقه ۵، مراجعه کرده و مستقیماً با کارشناسان فروش، گفتگو کنید.

خدمات قابل ارائه توسط شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا علاوه بر تأمین انواع مقاطع فولادی، به ارائه خدماتی پیش، حین و پس از خرید به مشتریان خود می‌پردازد. این مجموعه علاوه بر انجام پشتیبانی تا لحظه تحویل سفارش مشتری، ارائه گواهینامه معتبر جهت تضمین کیفیت محصولات، خدمات انبارداری پس از خرید و عدم جابجایی بار، مشاوره فنی و مهندسی به صورت تلفنی و حضوری، در رابطه با هر محصول نیز خدماتی را ارائه می‌دهد.

خدمات در رابطه با انواع مقاطع فولاد

ورق فولادی

علاوه بر استعلام قیمت ورق در صفحه www.iromart.com/sheet خدمات قابل ارائه آیرومارت چون برشکاری طولی و عرضی، اسیدشویی، گالوانیزه گرم و سرد، نورد کاری، خمکاری، سوراخکاری، پرسکاری، جوشکاری، خدمات فرمینگ، نوار بر، رول بر و سایر فرایندهای ثانویه قابل اجرا بر روی انواع ورق‌های فولادی و استیل عنوان شده است. قیمت ورق تحت تأثیر هر کدام از این فرایندها تغییر می‌کند.

خرید حرفه‌ای از شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا، مرجع تخصصی فروش و قیمت‌دهی آهن‌آلات

میلگرد

برشکاری و سایز کردن، خمکاری، رزوه‌کاری، گالوانیزه گرم و ایجاد پوشش با ضخامت مشخص و متناسب با نیاز مشتری

پروفیل

تأمین انواع پروفیل با آلیاژهای سفارشی در ابعاد، ضخامت و طول مورد درخواست مشتری و گالوانیزه کردن

تیرآهن و هاش

برشکاری به ابعاد مورد نظر مشتری و شبکه کردن تیرآهن و تولید تیرآهن لانه زنبوری (CPE)

نبشی، ناودانی و سپری

برشکاری و سایز کردن نبشی، ناودانی و سپری، انجام گالوانیزه گرم، تأمین محصول با آلیاژ مورد نظر مشتری

لوله فولادی

حوضچه پرورش ماهی

 

پوشش دهی داخلی و خارجی، برشکاری و سایز کردن، گالوانیزه گرم و سرد، خمکاری، رزوه‌کاری، زنگ زدایی و شیارزنی برای لوله جدار چاه

محصولات استیل

برشکاری و سایز کردن، خدمات بسته بندی، خش دار و روکش‌دار کردن مطابق با نظر مشتری، خمکاری، پرسکاری، سوراخکاری و پانچ‌کاری

فعالیت شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا در فضای آنلاین

بازرگانی فولاد آیرومارت در فضای آنلاین نیز خدمات بسیاری را به فعالان و علاقه‌مندان حوزه فولاد ارائه می‌دهد. در همین راستا شاهد فعالیت گسترده این مجموعه در بستر وبسایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف هستید.

معرفی وب سایت آیرومارت

آگاهی از قیمت انواع مقاطع فولادی، دغدغه بسیاری از فعالان این حوزه محسوب می‌شود. وبسایت آیرومارت، مرجعی معتبر برای استعلام قیمت انواع آهن‌آلات می‌باشد که هر روز و متناسب با وضعیت بازار، بروزرسانی می‌گردد. امکان ثبت سفارش سریع از طریق سایت نیز برای مشتریان فراهم شده است. به اینصورت که افراد متقاضی، با ثبت مشخصات خود و محصولی که مورد نظرشان است، سفارش خود را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن، کارشناسان آیرومارت، برای دریافت جزئیات خرید و ارائه مشاوره، با آن‌ها تماس می‌گیرند.

از دیگر نقاط قوت وب سایت آیرومارت مربوط به بخش وبلاگ آن می‌شود که حاوی به‌روزترین مقالات درباره تمامی مقاطع فولادی و نیز راهنمای خرید هرکدام، می‌باشد. مراجعه به این مقالات کمک بسیاری در انجام خرید بهتر، می‌تواند داشته باشد.

فضای مجازی آیرومارت

به همان‌اندازه که فعالان صنایع وابسته به آهن و فولاد به دنبال استعلام قیمت روز مقاطع هستند، سعی بر پیش‌بینی قیمت‌ها و تعیین زمان مناسب برای خرید، نیز دارند. اما باید توجه داشت که پیش بینی بازار پرتلاطم آهن و فولاد، راحت نبوده و نیازمند تجربه و تخصص می‌باشد. متخصصان آیرومارت با تکیه بر تجربه و دانش خود، تحلیل هفتگی بازار فولاد را انجام داده که به صورت ویدئو در صفحه اینستاگرام به نشانی @iromartco، کانال تلگرام و نیز در وبسایت این مجموعه قرار می‌گیرد.

چرا شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا را انتخاب کنیم؟

در انتخاب یک منبع مناسب برای تهیه آهن‌آلات، فاکتورهای بسیاری را باید مدنظر قرار داد. برخی از این فاکتورها شامل موارد زیر است:

ارائه محصولات باکیفیت

تأمین سبد متنوعی از محصولات مختلف فولادی در استانداردها، سایزها و برندهای معتبر

آب بندی استخر

 

ارائه قیمت مناسب به واسطه ارتباط مستقیم با کارخانه تولیدکننده

ارائه بهترین خدمات در رابطه با هر محصول

فراهم نمودن امکان مشاوره تخصصی و فنی پیش از خرید

پشتیبانی مناسب تا زمان تحویل بار

ارائه تمامی مدارک تضمین‌کننده کیفیت کالا

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا به عنوان یکی از تامین‌کنندگان معتبر آهن‌آلات در بازار ایران، تمامی خصوصیاتی که در بالا ذکرشد را دارد. با این تفاوت که برخی امکانات تکمیلی شامل امکان رؤیت بار قبل از خرید، بازرسی کالا در زمان تولید، امکان دریافت لیست سفارشی مشتری و تولید آن‌ها به واسطه تعامل با کارخانه‌های اصلی تولیدکننده را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده و به واسطه ارائه این امکانات، جایگاه ویژه‌ای را در بین بسیاری از تامین‌کنندگان داخلی مقاطع فولادی، کسب نموده است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

عباس خطیبی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت راه آهن چابهار-زاهدان اظهار کرد: با توجه به منابعی که برای این مسیر در اختیار ما گذاشته شد و روند پول دهی که تأمین شده، سیاست گذاری و هدف گذاری کردیم.

ژئوممبران چیست

 

وی افزود: در حال حاضر روی راه آهن زاهدان به خاش بیشتر متمرکز شده‌ایم؛ این فاصله ۱۵۰ کیلومتر را برای فاز اول بهره برداری پروژه برنامه ریزی کرده و انرژی زیادی را روی این قطعه گذاشته‌ایم.

خطیبی یادآور شد: پیشرفت طرح در کلان پروژه، ۵۲ درصد است پیشرفت بخش زیرسازی نیز ۶۸ درصد است در فاصله زاهدان-خاش، زیرسازی به طور کامل به اتمام رسیده و مشغول عملیات ریل گذاری هستیم؛ تا کنون ۱۲۰ کیلومتر آن ریل را گذاری کرده‌ایم و به سرعت خوبی پروژه در این حد فاصل در حال پیشروی است.

وی تأکید کرد: تمام تلاش ما این است تا آخر خرداد ماه قطعه زاهدان-خاش به بهره برداری برسد اگرچه روی قطعات دیگر در حال کار کردن هستیم، اما تمام تمرکز فعالیت اجرایی ما در این پروژه، عمدتاً روی این محدوده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه افزود: از ۳۰۰ میلیون یورویی که از محل صندوق توسعه ملی به پروژه راه آهن چابهار-زاهدان اختصاص یافته، تا کنون وجه متناظر ریالی ۱۳۵ میلیون یورو را دریافت و هزینه کرده‌ایم.

ورق ژئوممبران قیمت

 

خطیبی درباره اینکه آیا با ۱۷۵ میلیون یوروی باقی مانده، شرکت ساخت می‌تواند پروژه راه آهن چابهار-زاهدان را به سرانجام برساند؟ اظهار کرد: اگرچه نرخ ارز مرتباً تغییر و این تغییرات ارزی، منابع ما را کم و زیاد می‌کند، اما به نظر می‌رسد پیش بینی ما این است که با ۳۰۰ میلیون یورو بتوانیم کل خط آهن چابهار-زاهدان را به سرانجام برسانیم ولی برخی اقدامات تکمیلی آن باقی بماند.

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالقاسم سلطانی، طول کلی ۱۲ پروژه احداث و توسعه راه‌های اصلی و فرعی استان را ۳۱۱ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: این پروژه‌ها در مجموع دارای ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تاکنون بهسازی جاده بیلوردی - زرنق، راه مهربان - هریس، شهرک صنعتی به باسمنج، کردکندی -

نصب ورق ژئوممبران

 

بخشایش و بهسازی و تعریض راه مرند - بناب جدید، روکش اهر - هوراند تمام شده و بهسازی راه ارتباطی جلفا - اصلاندوز - پارس‌آباد - بیله سوار، احداث راه ملکان - مراغه، میانه - فیروزآباد و پل‌های قوریچای میانه و اوجان چای بستان‌آباد در حال اجرا بوده و احداث و آسفالت راه اصلی بناب - نقده راکد است.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی ۲ پروژه راه‌آهنی شامل راه‌آهن تبریز - میانه و بستان‌آباد - سراب در سطح استان در دست اجراست، یادآوری کرد: تاکنون ۱۳۲ کیلومتر از راه‌آهن تبریز - میانه به بهره‌برداری رسیده، ۵۷ کیلومتر آن در دست اجرا بوده و ۱۵ کیلومتر آن واگذار نشده و پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه به ۸۶ درصد رسیده است.

ژئوممبران

 

سلطانی ادامه داد: ۱۵ کیلومتر از راه‌آهن بستان‌آباد نیز در دست اجرا بوده و ۷۳ کیلومتر از طول این مسیر هنوز واگذار نشده و میزان پیشرفت قطعه در دست اجرای این پروژه حدود ۱۴ درصد است.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر بسطامی عصر دوشنبه در جلسه جمع بندی سفر نظارتی رئیس مجلس با گرامیداشت یادو خاطره ۷۲ شهید شهرستان ملکشاهی و ۱۵۰ شهید شهرستان ایوان اظهار داشت: رژیم منحوس بعثی در ۱۷ و ۱۸ خرداد ۱۳۶۴ با بمباران ملکشاهی و ایوان لکه ننگی در تاریخ جنگ ۸ ساله برجای گذاشت.

کاربرد ورق ژئوممبران

 

وی با انتقاد از عدم دعوت اهالی رسانه در سفر رئیس مجلس به استان گفت: رسانه‌ها با دلسوزی زبان گویای جامعه هستند و نباید نسبت به این قشر زحمتکش بی مهری شود.

وی سپس به مسئله راه‌های ارتباطی استان به عنوان مهمترین عامل توسعه اشاره و بیان کرد: عدم اتصال ایلام به شبکه ریلی ظلمی در حق مردم بوده است.

بسطانی ادامه داد: استان‌های نفت خیز و گاز خیز بر اساس مفاد قانون باید در اولویت اتصال به شبکه ریلی کشور باشند، اما این موضوع در خصوص استان ایلام اجرا نشده است.

نماینده ایلام در مجلس گفت: جاده کرمانشاه - حمیل - ایلام با توجه به طبیعت کوهستانی برای رانندگان و مسافران به قتلگاه تبدیل شده و باید روند چهار بانده شدن این مسیر شتاب گیرد.

بسطامی با اشاره به بروز سیل ویرانگر در منطقه عرب رودبار گفت: رودخانه بزرگ سیمره به منشا خیر و آبادانی برای سایر استان‌ها تبدیل شده، ولی در منطقه عرب رودبار به دلیل بروز سیل، زمین‌های زراعی و مسکونی مردم به زیر آب رفته و معیشت مردم به خطر افتاده است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات ساکنان این منطقه اقدام شود.

لزوم اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه در استان

وی به اهمیت اشتغالزایی بازارچه‌های مرزی پرداخت و همچنین خواستار فعال شدن بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی شد و گفت: منطقه آزاد مهران که بعد از سال‌ها با هشت هزار هکتار تصویب شده است، انتظار داریم در مسیر درست هرچه زودتر وارد فاز بهره برداری شود.

ویژگی ورق ژئوممبران

 

بسطامی یکی از مزیت‌های استان را وجود میدان مشترک نفتی چنگوله برشمرد و یادآور شد: در صورت بهره برداری از این میدان برای سه هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی یادآدور شد: نگاه تمامیت خواه نداریم، اما از مطالبه رعایت عدل در خصوص مردم استان ایلام برای اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه با موضوع بومی گزینی در پروژه‌های صنعت نفت و گاز و توجه به اشتغال جوانان و نیروی انسانی این منطقه، کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استمهال بدهی بانکی واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا با توجه به ادامه یافتن شیوع این ویروس و تعطیلی مشاغل مختلف، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: شیوع این ویروس زندگی بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است و تعداد زیادی نیز بیکار شده‌اند که باید اقدامات جبرانی برای کمک به این افراد اندیشیده شود.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت تراورس دیروز ۱۷ خرداد در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.

خرید ورق ژئوممبران

 

رسولی در این مراسم گفت: آنچه اهمیت دارد و باید از آن به عنوان یک نقطه عطف یاد کرد، تغییر رویکرد و دیدگاهی است که هم‌اکنون در این شرکت به وجود آمده و آن، استفاده حداکثری از ظرفیت این شرکت تخصصی در توسعه ریلی کشور است.

تلاش خانواده بزرگ راه‌آهن همچون یک پیکره واحد در جهت اعتلای صنعت ریلی

مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر اینکه تمام افراد یا مجموعه‌هایی که در حوزه صنعت ریلی فعالیت می‌کنند، جزو خانواده راه‌آهن محسوب می‌شوند، عنوان کرد: خانواده بزرگ راه‌آهن یک پیکر واحد است و اجزای آن همچون چرخ‌دنده‌های یک موتور همگی اعم از دولتی و غیردولتی در تعامل با هم در راستای اعتلای این صنعت تلاش می‌کنند.

سیاست اصولی راه‌آهن؛ توجه به نیروی انسانی

وی اظهار کرد: اکنون یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های شرکت راه‌آهن، توجه به نیروی انسانی و ارتقای بهره‌وری و اثربخشی راه‌آهن است و به همین منظور تلاش شده است تا مشکلات نیروهای انسانی شناسایی و دسته‌بندی شوند و ضمن ریشه‌یابی مشکلات، برای تمامی آن‌ها راه‌حلی پایدار پیدا شود.

مدیریت شرکت تراورس با پرهیز از شعارزدگی

خرید ژئوممبران 

 

رسولی با یادآوری این نکته که شرکت راه‌آهن در شرایطی مسئولیت شرکت تراورس را به عهده گرفت که برخی آن را منع می‌کردند و از این اتفاق به عنوان بازگشت و پس رفت یاد می‌کردند، تأکید کرد: زمانی که این مسئولیت را در راه‌آهن پذیرفتیم، همگی بدون شک و شبهه اعتقاد داشتیم که این مسئولیت نه تنها مشکلی برای راه‌آهن ایجاد نمی‌کند، بلکه ظرفیتی ایجاد می‌نماید که اگر به دور از شعار زدگی آن را خوب مدیریت کنیم، با سرمایه‌های انسانی متخصص و کارآمدی که در آن وجود دارد، می‌تواند فرصت خوبی برای ارتقا و توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور ایجاد شود.

الحاق شرکت تراورس به شرکت راه‌آهن به عنوان یک مجموعه دولتی

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اهمیت و لزوم خروج نام شرکت تراورس از فهرست واگذاری‌ها، عنوان کرد: اکنون این شرکت جزو یکی از شرکت‌های دولتی زیر مجموعه شرکت راه‌آهن قرار گرفته است و بودجه آن در قانون تصویب شده و به‌طور روزانه پیگیر انجام کارهای باقیمانده در جهت تثبیت و پایداری آن در ذیل شرکت راه‌آهن هستیم و با توجه به حمایت وزیر راه و شهرسازی، امیدواریم که هر چه زودتر پیشنهاد ما در هیأت دولت به تصویب برسد.

ضرورت اتخاذ رویکرد مدیریت جهادی جهت رفع مشکلات شرکت تراورس

رسولی با تأکید بر اینکه با مدیریت جهادی می‌توان بر مشکلات شرکت تراورس غلبه کرد، افزود: این شرکت با توجه به نیروهای متخصص، ماشین‌آلات و امکانات و اعتباری که دارد باید در یک تراز خوب قرار داشته باشد، نه اینکه در حداقل‌ها درجا بزند و مشکلات ریز و درشت آن را ناتوان کند. به مدیران جدید این شرکت تأکید شده و به آن‌ها یادآور شدیم که مدیریت این شرکت را یک کار معمولی ندانند، بلکه یک کار جهادی دانسته و باید وضعیت موجود در این شرکت به سرعت تغییر کند.

تعیین دستیار ویژه مدیرعامل جهت رسیدگی به وضعیت کارگران

موارد استفاده ژئوممبران

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از تعیین دستیار ویژه مدیرعامل جهت رسیدگی به وضعیت کارگران این شرکت خبر داد و اظهار کرد: البته از سال ۹۸ کمیته‌ای در راه‌آهن تشکیل و قدم‌های بلندی هم برداشته شد. بخشی از این قدم‌ها شامل تجمیع ۳۵۰ شرکت در قالب ۳۲ شرکت ساماندهی بود که طی آن قراردادهای بیش از چهار هزار نفر بازنگری شد و برنامه‌ریزی مناسب برای بیمه تکمیلی و پرداخت‌های آنان صورت گرفت و این کار را تا آخرین شرکت و بهره‌مندی همکاران شرکت‌های طرف قرارداد از حقوق قانونی خود ادامه می‌دهیم.

گفتنی است مصطفی معینی، مرتضی مولادوست و علی خدایی طی احکام جداگانه‌ای در تاریخ نهم خرداد ماه امسال از سوی سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن به عنوان اعضای هیأت مدیره شرکت تراورس منصوب شده‌اند.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، بخش معدن و صنایع معدنی ایران یکی از پتانسیل‌های مهم و اثربخش در توسعه پایدار کشور است، از این رو فعال شدن معادن و به تبع آن صنایع معدنی می‌تواند نیروی محرکه و پیشران رشد همه‌جانبه کشور باشد؛ به طور مثال توسعه بخش معدن و صنایع معدنی به دلیل گستره‌ی وسیع اثرگذاری بر سایر بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشور، موجب تقویت زیرساخت‌ها مانند زیرساخت‌های انرژی، توسعه سایر صنایع مانند بنادر، حمل‌ونقل ریلی و …، رونق فضای کسب و کار و صادرات می‌شود.

قیمت ورق ژئوممبران

 

آنطور که کارشناسان تاکید می‌کنند بخش معدن و صنایع معدنی کشور می‌تواند هم‌پای منابع نفتی و گازی کشور به عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی و توسعه متوازن مطرح شود. بنابراین در شرایط فعلی و با توجه به جایگاه ایران در نظام بین‌المللی، الزامی است که دولت سیزدهم توسعه معادن را به عنوان یک راهکار هوشمندانه به منظور مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در برابر فشارها و تحریم‌های بین‌المللی را در دستور کار خود قرار دهد.

البته طی ادوار گذشته مطالبات در بخش معدن همواره وجود داشته اما به دلایل مختلف دولت‌ها کمترین توجه را به این بخش داشته‌اند که همین امر سبب بروز مشکلاتی در بخش معدن شده است. نکته قابل توجه آنکه عمده این مشکلات صرفاً با صدور چند آئین نامه و بخشنامه قابل رفع هستند اما باز هم دولت‌ها وقعی به این موضوع نمی نهند.

نبود زیرساخت‌های نظارت بر فعالیت‌های معدنی

بر پایه این گزارش، مالکیت معادن در کشور ما، بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی، به اشخاص حقیقی و حقوقی منتقل نمی‌شود و در انحصار دولت باقی می‌ماند، اما دولت حق انجام فعالیت‌های اکتشافی و استخراجی را برای مدت محدودی در اختیار اشخاص قرار می‌دهد. بر اساس ماده ۱۹ قانون معادن، بهره‌برداران اجازه معطل گذاشتن محدوده‌های اکتشافی و استخراجی را ندارند و در صورت اثبات عدم فعالیت (چه در فعالیت‌های اکتشافی و چه در استخراج)، پروانه فعالیت باطل و بر اساس فرآیندهای قانونی تعریف‌شده به متقاضی بعدی منتقل می‌شود. با این حال برخی افراد با سوءاستفاده از وجود ضعف در جمع‌آوری اطلاعات مربوط به میزان فعالیت‌های اکتشافی و استخراج معادن اقدام راکد گذاشتن محدوده‌ها و کسب درآمد از خریدوفروش آن‌ها می‌کنند.برخی افراد با سوءاستفاده از وجود ضعف در جمع‌آوری اطلاعات مربوط به میزان فعالیت‌های اکتشافی و استخراج معادن اقدام راکد گذاشتن محدوده‌ها و کسب درآمد از خریدوفروش آن‌ها می‌کنند

مهم‌ترین راه کسب اطلاعات در بخش معدن توسط وزارت صمت بر پایه اظهار صاحب پروانه و تأیید مسئول فنی است. ذکر این نکته ضروری است که صلاحیت مسئول فنی توسط سازمان نظام‌مهندسی معدن تأیید می‌شود، اما حقوق خود را از بهره‌بردار معدن می‌گیرد، لذا در واقع آن چیزی که رخ می‌دهد همان خواسته بهره‌بردار یعنی کم اظهاری در میزان برداشت اعلام‌شده است.

در این رابطه امیر مددی، عضو اندیشکده راهبردی معادن ایران به خبرنگار مهر گفت: از سوی دیگر ملاک سازمان‌های صمت استان‌ها برای تشخیص فعالیت یا تعطیلی معادن پرداخت حقوق دولتی است که عمدتاً در مقابل درآمد حاصل از خرید حق بهره‌برداری و فروش آن در زمان مناسب ناچیز است. در بررسی‌های میدانی صورت گرفته مشخص شد که بسیاری از معادن و محدوده‌های اکتشافی با وجود عدم فعالیت، تنها به‌واسطه ارزش ذاتی آن و به‌منظور فروش در موقعیت مناسب، حقوق دولتی را به میزانی که موجب تعطیلی معدن نشود، پرداخت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر راکد ماندن معادن، کاهش درآمدهای دولت از ناحیه حقوق دولتی یکی از آثار نبود سامانه دقیق رصد اطلاعات معادن است. از آنجا که میزان حقوق دولتی معادن نیز بر پایه میزان استخراج سالانه اظهار شده توسط بهره‌بردار مشخص می‌شود، انگیزه لازم برای کم اظهاری موجود است که بر اساس بررسی‌های میدانی فاصله میان استخراج اظهارشده تا واقعیت از ۲ تا ۱۰ برابر متغیر است.

مددی تاکید کرد: از جمله سیاست‌هایی که در قبال این موضوع می‌توان در پیش گرفت و دولت سیزدهم حتماً باید در دستور کار خود قرار دهد، اعمال مالیات بر نگهداری مجوزهای معدنی و پلکانی کردن میزان آن، حذف مجوز برداشت محدود برای معادن و ساماندهی سازوکار بخشودگی حقوق دولتی برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه، تشکیل نهادهای حقوقی نظارت بر معادن، ارائه مشوق برای اکتشاف ذخایر بزرگ و ارائه مشوق برای پرداخت مبالغ بالا برای حقوق دولتی است.

موازی‌کاری و نامناسب بودن اختیار ساختارهای حاکمیتی به منظور انجام وظایف محوله

فروش ورق ژئوممبران 

 

از سویی دیگر نیز شاهد موازی کاری در بخش معدن هستیم، به شکلی که در مجموع متولیان معدن کشور شامل معاونت معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان توسعه و نوسازی معادن هستند که همه بخش‌ها در همه حلقه‌های معدن‌کاری، بدون هماهنگی و گاهاً به صورت موازی فعالیت می‌کنند که عدم مرزبندی بین میزان مداخلات هر یک از این بخش‌ها باعث کُندی حرکت و از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی پیش روی این بخش شده است.

این موازی کاری‌ها بیش از همه در بخش اکتشاف عمومی و پایه نمود داشته تا جایی که این امر حاکمیتی که بر عهده سازمان زمین‌شناسی نهاده شده است توسط ایمیدرو نیز انجام می‌شود.

عدم پویایی و بودجه ناکافی سازمان زمین‌شناسی در دو دهه گذشته می‌تواند یکی از عوامل سوق داده شدن سایر بخش‌ها از جمله سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی به انجام فعالیت‌های اکتشافی پایه و عمومی باشد.

دلیل اصلی این مسئله این است که ایمیدرو برای انجام اکتشافات گسترده و تفصیلی نیازمند اطلاعات پایه اکتشافی است وعدم توانمندی سازمان زمین‌شناسی در سال‌های گذشته برای در اختیار قرار دادن اطلاعات پایه اکتشافی موجب ورود سایر بخش‌ها شده است عدم توانمندی سازمان زمین‌شناسی در سال‌های گذشته برای در اختیار قرار دادن اطلاعات پایه اکتشافی موجب ورود سایر بخش‌ها شده است. در کنار ایمیدرو، سازمان انرژی اتمی ایران نیز ضمن تأسیس یک شرکت اقدام به انجام مطالعات اکتشافی در سراسر کشور کرده است و اطلاعات حاصل از این مطالعات در اختیار این سازمان قرار دارد.

در این رابطه نیز مددی معتقد است که برای رفع این مسئله دولت می‌تواند مسیرهایی از جمله جرم‌انگاری عدم ارائه اطلاعات زمین‌شناسی به وزارت صمت و سازمان زمین شناسی، اصلاح ساختار درآمدی سازمان زمین‌شناسی و اصلاح ساختار اکتشافات پایه‌ای کشور با ارائه مشوق به بخش خصوصی برای ورود به آن را مد نظر قرار دهد.

مشکلات تأمین مالی در معادن

همچنین در بیان مشکل دیگر معادن باید اشاره شود که معادن در کشور ما به عنوان انفال شناخته می‌شود؛ یعنی مالکیت آن‌ها در اختیار دولت است و نمی‌توان آن را به اشخاص حقیقی و حقوقی منتقل کرد.

بر این اساس وزارت صمت اجازه انجام فعالیت‌های معدنی را به متقاضیان بر اساس شرایطی خاص و مدتی مشخص ارائه می‌کند. این موضوع زمانی ایجاد مشکل می‌کند که مکتشفان یا بهره‌برداران بخواهند اقدام به تأمین مالی از بانک‌ها و مؤسسات مالی کنند؛ چون این نهادها پروانه‌های صادرشده از سوی وزارت صمت را نمی‌توانند به‌عنوان مرهون (مالی که برای تضمین بازپرداخت وام به رهن گذاشته می‌شود) بپذیرند.

بر اساس حقوق عمومی کشور مرهون باید عین مال باشد نه منافع حاصل از آن؛ به بیان ساده‌تر از آن‌جا که معدن سند مالکیت ندارد و تنها اجازه انجام فعالیت‌هایی خاص در مدتی محدود در اختیار فعالین وجود دارد بانک‌ها به‌طور معمول این اسناد را قبول نمی‌کنند. این در حالی است که در ماده ۹ این قانون پروانه بهره‌برداری را به‌عنوان سندی رسمی و قابل توثیق تعریف نموده‌است.

فروش ژئوممبران 

 

از سوی دیگر با توجه به عدم شفافیت در فرآیند جمع‌آوری اطلاعات معدنی، اطلاعات مندرج در این پروانه‌ها نیز نیاز به صحت سنجی داردبا توجه به عدم شفافیت در فرآیند جمع‌آوری اطلاعات معدنی، اطلاعات مندرج در پروانه‌ها نیاز به صحت سنجی دارد. به طور خلاصه باید گفت که نظام جمع‌آوری اطلاعات در حوزه معدن برپایه خوداظهاری صاحبان پروانه و تأیید مدیر فنی (مهندس معدن که از سوی سازمان نظام مهندسی معدن تأیید شده باشد) شکل می‌گیرد. با توجه به اینکه این اعداد پایه‌ای هستند برای محاسبه حقوق دولتی و وجود رابطه مالی میان این دو نقش، نمی‌توان انتظار داشت که صداقت در پروانه‌های معدنی جایی داشته باشد.

با توجه به موارد فوق در قانون معادن فعلی در ماده ۳۱، بحث وجود صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی مطرح شد. این صندوق علاوه‌بر ارائه تسهیلات نسبت به صدور بیمه‌نامه برای فعالیت‌های معدنی برای اعطای وام از سوی بانک‌ها و مؤسسات مالی اقدام کرده‌است. علی‌رغم فعالیت‌های مثبت این صندوق در سال‌های گذشته، فعالان معدنی همواره از پایین بودن میزان اعتبار و همین طور بروکراسی طولانی این نهاد شکایت داشته‌اند، که ناشی از تمرکز تمام درخواست‌ها در آن است.

به منظور اصلاح ساختار تأمین مالی معادن، عضو اندیشکده راهبردی معادن ایران تاکید کرد که تجمیع اطلاعات معادن در سازمان ثبت اسناد کشور و ایجاد صندوق‌های خصوصی به‌منظور کاهش ریسک اعطای وام به بهره‌برداران معادن می‌تواند راه‌های مؤثری باشد که لازم است دولت سیزدهم در دستور کار خود قرار دهد.

مشکل در تأمین مواد اولیه برای صنایع معدنی

همچنین به دلیل عدم تناسب برنامه‌های توسعه صنایع معدنی با ذخایر کشور، تأمین مواد اولیه مورد نیاز این بنگاه‌ها در سال‌های اخیر به دغدغه مدیران آنها تبدیل شده است. برای مثال می‌توان به صنعت فولاد و آلومینیوم اشاره کرد.

در این رابطه مددی گفت: برای تولید ۲۵ میلیون تن فولاد به حدود ۳۰ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن و در انتها استخراج بیش از ۹۰ میلیون تن سنگ‌آهن نیاز است، بنابراین با توجه به هدف‌گذاری انجام‌شده در سال ۱۴۰۴، کشور به استخراج بیش از ۱۸۰ میلیون تن سنگ‌آهن نیاز دارد. بر اساس نظر کارشناسان، ذخایر کشور تنها برای ۱۰ سال تولید چنین حجمی از فولاد کافی است. تولید این ماده معدنی در حال حاضر در حدود ۸۰ میلیون تن است که بیش از ۸ میلیون تن آنکه بیشتر از نوعی است که مورد استفاده صنایع داخلی نیست، به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: همچنین بنابر ظرفیت‌های ایجاد شده فعلی صنعت آلومینیوم کشور (ایرالکو ۱۷۵ هزار تن، المهدی ۱۱۱ هزار تن، هرمزال ۱۹۷ هزار تن و فاز اول سالکو ۱۰۰ هزار تن) و با توجه به احداث دیگر طرح‌های تولید (از قبیل آلومینیوم کاوه مسجدسلیمان در خوزستان، آلومینیوم جاجرم در خراسان شمالی، فاز سوم آلومینیوم المهدی در بندرعباس و توسعه ایرالکو در اراک) مجموع تولید آن چیزی حدود ۱.۵ میلیون در سال پیش‌بینی می‌شود، یعنی نیاز کشور به آلومینا (ماده اولیه اصلی تولید آلومینیوم) به ۳ میلیون تن خواهد رسید. این درحالی است که تنها مجموعه تولیدکننده آلومینا در ایران، شرکت آلومینای جاجرم (زیرمجموعه ایمیدرو) با ظرفیت اسمی سالانه ۲۵۰ هزار تن آلومینا است.

عضو اندیشکده راهبردی معادن ایران گفت: بررسی ظرفیت‌های معدنی کشورهای همسایه و همسو (مانند افغانستان و ونزوئلا) و بررسی فناوری‌های نوین بهره‌برداری از منابع غیرمتداول از جمله راه‌هایی است که باید در این بخش مورد بررسی دولت سیزدهم قرار گیرد.

معارضین محلی

خرید ژئوممبران 

 

از سویی دیگر نیز معادن به‌عنوان مهم‌ترین ابزار توسعه محلی در سراسر جهان به شمار می‌رود. امکان ایجاد ارزش افزوده قابل توجه، در صورت وجود زیرساخت‌های مورد نیاز، می‌تواند زمینه‌های پیشرفت و توسعه مناطق دورافتاده را فراهم کند. همچنین تعامل بی واسطه با مردم که یکی از ویژگی‌های ذاتی فعالیت‌های معدنی است، می‌تواند منجر به بروز مشکلات متعددی برای این بخش از اقتصاد شودتعامل بی واسطه با مردم که یکی از ویژگی‌های ذاتی فعالیت‌های معدنی است، می‌تواند منجر به بروز مشکلات متعددی برای این بخش از اقتصاد شود. نبود سازوکار نفع‌بری اهالی اطراف معدن، آنها را در مقابل پاردوکسی حقیقی قرار می‌دهد؛ «تمام رنج و عذاب‌های ناشی از معدنکاری برای ماست و سودهای سرشار برای کسانی که هیچ تعلقی به اینجا ندارند!». بر این اساس و با توجه به نبود چنین ساختارهایی، از جمله مهم‌ترین مشکلات بهره برداران معادن کشور، تعامل با جوامع پیرامونی است.

در این رابطه مددی به خبرنگار مهر گفت: به منظور حل این مشکل در قانون معادن فعلی اقدام نظامی برای تقسیم مالیات‌های اختصاصی معادن (حقوق دولتی) درنظر گرفته شده است. در قانون معادن درآمدهای ناشی از اخذ حقوق دولتی مشخص شده است که بر این اساس ۶۵ درصد جهت اجرای بهینه تکالیف و مأموریت‌های توسعه‌ای معادن و صنایع معدنی توسط وزارت، ۱۵ درصد برای اضافه کردن به اعتبارات همان استان جهت ایجاد رفاه، زیر ساخت و توسعه در شهرستان، ۱۲ درصد برای احیا و بازسازی محل عملیات معدنی توسط منابع طبیعی توسط جهاد کشاورزی در صورتی که در زمین‌های مربوط به منابع طبیعی اقدام به راه اندازی معدن شود، ۵ درصد در حمایت از فعالیت‌های صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی و ۳ درصد آن نیز از اعتبارات اعطایی به سازمان نظام مهندسی به مصرف برسد.

عضو اندیشکده راهبردی معادن ایران افزود: علی‌رغم این تصریح در قانون، تقریباً هیچگاه مبالغ ناشی از این درآمد در مسیرهای ذکر شده صرف نشده‌اند. این چالش به علت واریز این مبالغ به خزانه و درگیر بودن دولت‌ها با کسری بودجه اتفاق می‌افتد.

وی گفت: بنابراین به دولت سیزدهم پیشنهاد می‌شود قدرت تصمیم‌گیری در خصوص بخشی از حقوق دولتی به تعامل میان بهره‌برداران و برخی سازمان‌های ذی‌نفع محلی سپرده شود. مثلاً می‌توان ادارات استانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را موظف به تعریف پروژه در حیطه کار خود کرد و تأمین مالی آن را به بهره‌برداران معدنی سپرد یا اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌های محل وقوع معدن با هماهنگی با فعالان این حوزه نسبت به تعریف پروژه‌های عمرانی و آموزشی اقدام کنند.

کد خبر 5230686

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

عباس خطیبی در بازدید از ایستگاه راه آهن اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: راه آهن اردبیل – میانه در دو سال اخیر با جدیت در حال تکمیل است و ما در وزارت راه و شهرسازی مراحل اجرایی این پروژه را با دقت بیشتر دنبال می‌کنیم.

وی به روند زیرسازی و روسازی این پروژه اشاره کرد و گفت: در بخش زیرسازی راه آهن اردبیل – میانه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌های ریلی پرتحرک کشور است و در کنار آن بخش‌های ایستگاهی راه آهن اردبیل – میانه در مرحله تکمیل و افتتاح قرار دارد.

مصارف ورق ژئوممبران

 

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی به احداث سه ایستگاه فیروزآباد، مهمان‌دوست و گنجگاه اشاره کرد و افزود: کار طراحی و واگذاری پروژه به پیمانکار از طریق مناقصه و عقد قرارداد به انجام رسیده و ایستگاه‌های احداثی با ۵۵ درصد پیشرفت در حال انجام است.

خطیبی به پیشرفت ۹۸ درصدی ساختمان ایستگاه راه آهن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ساختمان ایستگاه راه آهن اردبیل تکمیل شده و تنها محوطه‌سازی آن باقی مانده که امیدواریم هر چه سریع‌تر این مرحله نیز به انجام برسد.

وی طراحی منحصر به فرد ایستگاه راه آهن اردبیل را در ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع یادآور شد و تصریح کرد: در مجموع ایستگاه راه آهن اردبیل با ۲۵ هزار متر مربع زیربنا شامل ساختمان اصلی و جنبی و بخش تأسیسات و فنی در مرحله اجراست.

خطیبی به پیشرفت ۷۰ درصدی روسازی راه آهن اردبیل – میانه نیز اشاره کرد و گفت: به رغم آنکه در سال ۹۹ با مشکلات و برخی نارسایی‌ها روبه‌رو بودیم اما ۶۱ کیلومتر ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه انجام شده و پروژه در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری کامل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: راه آهن اردبیل – میانه جز هشت پروژه ریلی اولویت‌دار کشور است که با سرعت مناسب در حال انجام است و منابع لازم برای تکمیل این پروژه که یک‌هزار میلیارد تومان است، قطعاً تخصیص یافته و برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ و در بدبینانه‌ترین پیش‌بینی اوایل سال آینده پروژه ریلی اردبیل آماده بهره‌برداری خواهد شد.

۱۰ هزار کیلومتر طرح ریلی در کشور در حال اجراست

قیمت ژئوممبران

 

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: ۱۰ هزار کیلومتر طرح ریلی در کشور در حال احداث است که سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن در مناطق مختلف کشور در مرحله اجرا قرار گرفته است.

خطیبی با بیان اینکه ۹۰۰ کیلومتر از این خط ریلی دارای اولویت است، اظهار کرد: تا پایان امسال به نظر می‌رسد ۶۵۰ کیلومتر از این خط ریلی در سراسر کشور آماده افتتاح شود.

وی تصریح کرد: یکی از این پروژه‌های اولویت‌دار راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر است که امیدواریم در کنار پروژه‌های همچون خط ریلی بستان‌آباد – تبریز و همدان – سنندج به بهره‌برداری برسد.

خطیبی به مطالعات راه آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز جز اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است که امیدواریم با اتمام مطالعات در سال آینده احداث خط ریلی اردبیل – پارس‌آباد را نیز شروع کنیم

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محمد حسین عابدی: پس از انتخابات ۲۸ خرداد و بیرون آمدن نام حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی از صندوق‌های رأی استان سمنان و کشور، یکی از موضوعاتی که در بین مردم استان مطرح می‌شود این است که رئیس دولت سیزدهم در بدو ورود بر مستند اجرایی کشور، درباره استان سمنان باید چه اقداماتی را صورت دهد.

برخی اقدامات در استان سمنان هستند که در دوره ریاست جمهوری روحانی و تصدی منصوبان وی در استانداری سمنان مغفول مانده و علی رغم اینکه ده‌ها بار هم از سوی رسانه‌ها مطرح شده، همچنان بی توجهی بزرگی نسبت به آن وجود دارد.

تولید کننده ورق ژئوممبران

 

ظرفیت‌های مغفول

تکمیل زنجیره تولید، بازار الکترونیک روستایی، توجه به صنایع دستی، کاهش اتکا به بانک‌ها و تسهیلات بانکی که جز بدهکار کردن تولیدگران هیچ عایدی ندارد، تاکید بر مشاغل روستایی و گردشگری، تسهیل سرمایه گذاری در سراسر استان سمنان به یک اندازه، دوری از توسعه غیر متوازن، شفافیت اقتصادی در بخش‌های مختلف بودجه، آمار اشتغال‌زایی، آمار بیکاری و سرمایه گذاری و… همگی در زمره مسائلی هستند که با بی توجهی نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم در سطح استان روبرو و همگی از مطالبات مردم استان سمنان از دولت جدید هستند.

اقتصاد استان سمنان دارای مشکلات متعددی است که یکی از مهمترین آنها توسعه کاریکاتوری است یعنی غرب استان ۷۵ درصد کل صنعت را در دو شهرستان گرد هم آورده و پول و سرمایه فقط در این دو شهرستان است و دیگر شهرستان‌ها نه صنعت قوی دارند و نه کشاورزی در این سال‌های خشک می‌تواند برای مردم دیگر نقاط استان اشتغال و ثروت تولید کند. در حالی که گردشگری، معدن و فرآوری کشاورزی در زمره مزیت‌های مغفول استان است.

نهایت کاری که مسئولان استانداری سمنان درباره توسعه اقتصادی یکپارچه استان انجام داده‌اند تسهیلات بانکی برای توسعه مشاغل خانگی و روستایی، گردشگری و… بوده که نتیجه نداده است. برای مثال تعریف مزیت‌های گردشگری در شرق استان صرفاً به اعطای مجوزهای فله‌ای بوم گردی متمرکز بوده حال آنکه نه گردشگری شرق استان برند سازی شده و نه در کشور توانسته‌ایم آن را با داشتن دامغان، شاهرود و میامی و حتی شهمیرزاد و مهدی شهر و سرخه، معرفی کنیم در نتیجه اقتصاد استان در سال‌های پیش رو، نیاز به یک شخم زنی اساسی و کاشت مجدد و دوباره دارد.

انتظارات اقتصادی استان سمنان از رئیسی/ زنجیره تولید تکمیل شود

فقط برنامه‌ریزی و مزیت شناسی

کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مشکل اساسی اقتصاد استان فقدان برنامه‌ریزی مبتنی بر مزیت‌ها و آمایش سرزمینی است، گفت: خط کشی فرضی دو بخش استان سمنان را به کشاورزی و صنعتی تقسیم کرده و ۵۰ سال است که روند تغییری نیافته است حال آنکه مزیت‌های جدید اقتصادی در استان ایجاد و حتی بسیاری مزیت‌های سابق امروز، نابود شده‌اند مانند کشت خشخاش در شرق کشور در زمان پیش از انقلاب اسلامی.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

علیرضا صالحیان با بیان اینکه امروز مزیت‌های جدیدی مانند بوم گردی و اکو توریسم در استان سمنان پدید آمده اما چون برنامه‌ریزی ما مبتنی بر همان خط کشی ۵۰ سال پیش است، نمی‌توانیم برای آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم، تاکید کرد: امروز معادن فلزی در شرق و معادن غیر فلزی در غرب استان است سوال اصلی اینجا است که چرا خط کشی‌های صنعتی و کشاورزی که شرق را از غرب جدا می‌کند، در زمینه معادن صورت نمی‌گیرد؟! یا مثلاً گردشگری و منابع طبیعی مزیت شرق استان است، چرا عمده اقدامات این حوزه در شرق نیست؟

وی با بیان اینکه مشکل استان تجمیع همه چیز بدون آمایش درست سرزمینی در مرکز استان و گرمسار است، تاکید کرد: مسئولان استان حتی آمار اشتغال و بیکاری را به تفکیک شرق و غرب استان و شهرستان‌ها اعلام نمی‌کنند تا مشخص شود در دیگر نقاط استان چه اقداماتی صورت گرفته است این ابهامی است که رسانه‌ها بارها به آن اشاره کرده‌اند اما متأسفانه نگاه درستی به پاسخگویی این زمینه در مرکز استان نیست.

سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی بر حسب مزیت و آمایش

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه معضل بزرگ استان عدم بومی بودن برنامه ریزان استانداری است که مزیت‌های استان سمنان را بشناسند، بیان داشت: ۲۰ درصد کل کرومیت ایران در فرومد میامی است اما سوالی که بارها مطرح کرده‌ایم این است که آیا این مزیت ویژه توانسته فقط یک روستای فرومد با ۴۰۰ نفر سکنه را توسعه دهد! چه برسد به شهرستان میامی یا شرق استان سمنان؛ در نتیجه باید گفت برنامه‌ریزی مبتنی بر آمایش و سرمایه گذاری بر حسب مزیت‌ها، مهمترین اقدامی است که باید دولت جدید در استان سمنان انجام دهد.

صالحیان با بیان اینکه اگر مسئولان معتقد هستند که استان سمنان به یک اندازه توسعه یافته کافی است آمار سرمایه گذاری تولیدی و صنعتی، حتی معدنی و کشاورزی و گلخانه‌ها و دامداری و شهرک‌های صنعتی و… را به صورت ریز به ریز و شهرستانی، یک بار برای همیشه منتشر کنند، ابراز داشت: در تمام این سال‌ها این تقاضا صورت گرفته اما هرگز به آن عمل نشده لذا این شائبه که اراده‌ای برای توسعه شرق استان و حتی مهدی شهر و سرخه وجود ندارد، تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه آمایش سرزمینی می‌تواند مزیت‌های هر منطقه استان را به خوبی احصا و نمایان کند، تاکید کرد: دامغان مزیت پسته و فندق و حتی فرآوری پسته و معادن و سنگ‌های فلزی در کنار گردشگری است در میامی معادن فلزی مانند کرومیت و مس و بوکسیت را داریم، در شاهرود پتاس، گردشگری، فرآوری کشاورزی و… وجود دارند و در مهدی شهر لبنیات، عشایر، گردشگری و تولیدات روستایی اما چقدر از آنها برای اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری استفاده شده است؟ سوال اساسی این است که در پنج سال اخیر چند سرمایه گذاری از درون و خارج از استان برای این مزیت‌ها جذب شده و چند سرمایه گذار برای صنعت در غرب استان سمنان دعوت شده است؟

انتظارات اقتصادی استان سمنان از رئیسی/ زنجیره تولید تکمیل شود

تولیدکننده ژئوممبران

 

تکمیل زنجیره تولید اولویت دولت جدید

دیگر صاحب نظر مسائل استان سمنان درباره اولویت‌های دولت جدید به خبرنگار مهر، گفت: یکی از مواردی که دولت جدید باید به آن توجه داشته و فوراً درباره آن اقدام عاجل صورت دهد، کمک به تکمیل زنجیره تولید در سطح استان سمنان است روزگاری روستاها تولید کننده اصلی استان و شهرها مصرف کننده اصلی بودند اما امروز به دلیل خشکسالی، بیکاری و مهاجرت و… روستاها خالی از سکنه و تولید شده و در نتیجه حتی نیازهایشان را هم از شهرها تأمین می‌کنند چه برسد به تولید؛ در نتیجه می‌بایست به روستاها توجه داشت.

محمد تقی ناصری با بیان اینکه اقتصاد روستایی امروز نیازمند کمک است تا از بحران بیرون بیاید، ابراز داشت: ما اگر همین امروز تمام روستاهای استان را مملو از تولید هم کنیم، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت زیرا زیرساخت‌ها و از هم مهم‌تر ساختارها آسیب دیده‌اند، در نتیجه دولت جدید باید بتواند در ابتدای امر، ساختار تولید محور روستا را دوباره بازگرداند، تاکید داشت: به واسطه عدم تعریف بازار روستایی و همچنین زنجیره تولید ما نمی‌توانیم به این راحتی شاهد موفقیت روستاها در زمینه تولید باشیم.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید یعنی ما بتوانیم مزیت تولیدی روستا را احصا کنیم مثلاً مهدی شهر و سنگسر به واسطه تولید لبنیات و گوشت می‌تواند مزیت‌های خوبی را ایجاد کند، سپس باید به فکر تعریف زنجیره از تأمین کننده نهاده دامی، تا ظرف‌های پلاستیکی لبنیات، تا بسته بندی، دوشیدن، ساخت پنیر و کشک، استاندارد، سیب سلامت، توزیع، حمل و نقل، فروشگاه،، انتقال به تهران، برند سازی با استفاده از اقتصاد دیجیتال و بازار الکترونیک روستایی و.. بود وگرنه موفق نخواهیم شد.

باید روستاها را به حرکت واداشت

ورق های ژئوممبران

 

این کارشناس تولیدات روستایی که در زمینه گیاهان دارویی نیز فعالیتی دارد، می‌گوید: وقتی ما قدرت تولید و نیروی انسانی مولد را به دلیل خشکسالی و همچنین بی توجهی به تولیدات روستایی از دست داده‌ایم، در نتیجه زنجیره تولید از مدت‌ها پیش از کار افتاده است، تاکید کرد: تولید مانند زنجیره است که اگر دانه‌های آن نباشد، نمی‌توان آن را به حرکت واداشت در نتیجه مهمترین کاری که باید صورت دهیم، ایجاد تحرک در بازار روستایی است.

ناصری با بیان اینکه ما اول می‌خواهیم جمعیت را به روستاها بازگردانیم سپس به فکر تولید و بازار باشیم، گفت: یک موردی که امروز دیده می‌شود بوروکراسی و مسائلی مانند سیب سلامت است که تولیدکننده را آصی می‌کند و دیگر رغبتی برای تولید نمی‌ماند در حالی که روستاها همین‌گونه هم نمی‌توانند زنجیره تولید شأن را کامل کند، چه برسد به مشکلات بوروکراتیک و سنگ اندازی؛ لذا باید از دولت جدید خواست اقدامی عاجل در زمینه روستاها انجام دهد وگرنه شاید نتوانیم دیگر ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی روستاهای استان را به حرکت در بیاوریم.

وی افزود: استان سمنان دو فرودگاه با مرز هوایی دارد از سوی دیگر لبنیات، گیاهان دارویی، واحدهای گلخانه، تولیدات روستایی، صنایع دستی، گردشگری، اکوتون های فراوان، سوغات، تولیدات صنعتی و صدها مزیت تولیدی دیگر در استان وجود دارد اما تمام صادرات استان از مرز هوایی یک محموله شش هزار تنی انگور به از شاهرود بوده که آن هم معلوم نشد که چرا تداوم نیافت. این نشان می‌دهد که ما هنوز خیلی کار داریم که بتوانیم اقتصاد استان را مولد کنیم.

انتظارات اقتصادی استان سمنان از رئیسی/ زنجیره تولید تکمیل شود

بانک‌ها دست از سر تولید بردارند

یکی از موضوعات دیگری که این روزها بسیار به آن توجه شده بانک‌ها و تسهیلات بی رویه‌ای است که دولت روحانی در استان داده در نتیجه بیکاران استان به بیکاران بدهکار و تولید کنندگان مشکل دار استان به تولید کنندگان مشکل دار بدهکار بدل شده‌اند. در این باره یک بازنشسته بانک و مطلع در زمینه مسائل تولیدی استان، به خبرنگار مهر، می‌گوید: مسئولان استان سمنان بیش از دو هزار واحد تولیدی را به بانک‌ها بدهکار کرده‌اند اما کسی نمی‌گوید که چند درصد از همین واحدها توانسته‌اند امروز تولیدات خود را داشته و اقساط بانک را هم بدون مشکل برگردانند.

مرتضی عرب با بیان اینکه بانک‌ها وام را برای مشارکت در تولید می‌دهند اما فقط در سود آن سهیم هستند و اگر واحد ضرر کند، نه تنها او را تنها گذاشته بلکه حتی واحد تولیدی‌اش را هم از تولید خارج و تملک می‌کنند، ابراز کرد: کجای دنیا نام این موضوع شراکت است که شما باید همه زندگی‌تان را راحت در اختیار بانک‌ها بگذارید تا مثلاً ۷۰ درصد سرمایه مورد نیاز کارخانه‌تان را به شما بدهد اما از شما دوبرابر آن را پس بگیرد.

وی با اشاره به سفر معاون قوه قضائیه در ماه گذشته به استان سمنان، تاکید کرد: این مقام مسئول در بازدید از یک واحد تولیدی اعلام کرد که بانک‌ها تردستی می‌کنند و به واقع تعبیر درستی هم است زیرا بانک‌ها به شما ۱۰۰ واحد وام می‌دهند اما ۱۰۰ واحد سفته و چک، ۱۰۰ واحد ضامن کارمندی و ۱۰۰ واحد زمین و سند به عنوان ضمانت می‌گیرند تا ۷۰ درصد از سرمایه مورد نیاز شما را تأمین و شما با ۳۰ واحد سهم خودتان یک کارخانه راه بیندازید یعنی به عبارت دیگر شما هنوز کارخانه را راه نینداخته، سه برابر آنچه دارید را در اختیار بانک گذاشته‌اید و عجیب اینکه در نهایت بانک تا از شما ۱۵۰۰ حتی ۲۰۰ واحد پول پس نگیرد ول کن نیست! و این در حالی است که ضرر شما اصلاً برای بانک اهمیتی ندارد.

دست بانک در جیب تولید

ورق ژئوممبران ایرانی

 

این کارشناس بانک بیان کرد: شما اگر اقساط خود را ندهید در واقع ۱۰۰ واحد یک کارمند را به بانک بدهکار کرده این ۱۰۰ واحد (بجز سود) خودتان به بانک بدهکار هستید و ۱۰۰ واحد هم زمین و کارخانه‌تان را از دست داده‌اید به عبارت دیگر شما با گرفتن ۱۰۰ واحد تسهیلات از بانک ۳۰۰ واحد پول از دست داده‌اید و این تازه بدون سود بانک است و اگر فرض کنیم ۱۸ درصد هم سود بانکی بر روی وام شما باشد در ظرف سه سال شما باید ۵۰ واحد هم سود بانک بدهید پس شما برای ۱۰۰ واحد وام در واقع ۴۵۰ واحد پول از دست داده‌اید و این نظام بانکداری و تسهیلات کشورمان و استان سمنان است.

عرب افزود: عاجزانه التماس می‌کنیم که دولت دست بانک‌ها را از بنگاه داری و جیب تولید بیرون بیاورد و اصلاً تولید با وام در دولت سیزدهم ممنوع شود تا بتوانیم فرهنگ سرمایه گذاری و شراکت را راه بیندازیم. امروز استانداری سمنان اعلام کند که چند واحدی که وام دریافت کرده‌اند امروز بدبخت نشده و از شرایط کنونی شأن راضی هستند؟ داروسازی شاهرود، ذوب آهن، زغال شویی، کارخانه فرآوری دامغان و ده‌ها کارخانه دیگر در چنگال بانک‌ها قرار دارند و زندگی شأن سیاه شده است سوال اصلی این است که با این شرایط اصلاً می‌توان سرمایه گذار به استان دعوت کرد؟ با این کارنامه سیاه کسی هم رغبت به سرمایه گذاری در استان دارد؟

در نهایت باید گفت مطالبات مردم استان سمنان از دولت جدید بسیار است و ما سعی کردیم به سه مورد از اساسی‌ترین حوزه‌های برنامه‌ریزی اشاره کنیم و قطعاً در گزارش‌های بعدی به موارد دیگری مانند بورس، اشتغال‌زایی، صنعت، معدن و گردشگری و.. خواهیم پرداخت زیرا هر کدام شأن با توجه به مدیریت ضعیف استانداری سمنان و دولت دوازدهم برای خود یک کتاب، حرف خواهند داشت.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا شهبازی در نشست مجازی آسیب‌شناسی بحران فرونشست‌ها و مأموریت نوآوران و استارت‌آپ‌ها، اصفهان را تنها کلانشهر کشور دانست که دامنه فرونشست به درون شهر نفوذ کرده و اظهار داشت: علاوه بر آن دشت مهیار این استان با دارا بودن زیر ساخت‌های مهمی چون خط راه‌آهن، انتقال لوله پالایشگاه و جاده کمربندی از ۳۷ سال قبل تاکنون با مخاطره فرونشست مواجه است.

عایق بندی استخر

 

وی پدیده فرونشست زمین را یک مشکل رسمی کشور دانست و افزود: شناسایی پدیده فرونشست زمین مربوط به سال ۱۳۸۰ می‌شود که در سال تصاویر ایستگاه‌های سازمان نقشه‌برداری جابه‌جایی‌هایی را در سطح زمین نشان می‌داد که در آن زمان مشخص نبود که این جابه‌جایی ناشی از خطای دستگاه است یا خیر.

مدیرکل دفتر مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ادامه داد: از این رو این سازمان این موضوع را با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مطرح کرد و محققان این سازمان مطالعات وسیعی را در این زمینه آغاز کردند که نشان داد که این جابه‌جایی نه از بابت خطای دستگاه بلکه به دلیل خشکسالی‌های پیاپی بوده که در سال‌های ۷۷، ۷۸ و ۷۹ در کشور رخ داده و محققان سازمان با اجرای این مطالعات اولین مستندات فرونشست زمین را تهیه کردند و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دادند.

شهبازی با بیان اینکه در سال‌های ۸۴ و ۸۵ فناوری رادار در اختیار محققان قرار گرفت، ادامه داد: با بهره‌گیری از این فناوری دشت‌های مهم کشور مورد بررسی و پایش مجدد قرار گرفتند و نقشه‌های فرونشست تهیه شده نشان داد که دشت رفسنجان، جنوب تهران، دشت فامنین همدان با پدیده فرونشست و فروچاله مواجه هستند.

مدیرکل دفتر مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور پایش دوم دشت‌های کشور را مربوط به سال ۹۰ دانست و یادآور شد: در این مطالعات که تیمی از محققان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و همچنین تیمی بین‌المللی حضور داشتند، فرونشست به عنوان یک مخاطره معرفی شد؛ چرا که در جنوب تهران فرونشست ۳۶ سانتی‌متری گزارش شد.

آبیاری تحت فشار

 

وی تاکید کرد: بعد از این مطالعات در سال ۱۳۹۵ یک بار دیگر کل دشت‌های کشور مورد بررسی قرار گرفتند که بیشینه فرونشست در دشت‌های کشور حدود ۱۵ تا ۱۷ سانتی متر بوده و آخرین پایش این سازمان مربوط به سال ۹۸ می‌شود که اطلاعات آن در سال ۹۹ ارائه شد.

نتایج آخرین مطالعات درباره فرونشست

شهبازی با اشاره به نتایج آخرین پایش انجام شده بر روی ۶۰۹ دشت کشور، توضیح داد: از تعداد ۶۰۹ دشت کشور، حدود ۵۰۰ دشت دارای آب‌های شیرین هستند و به جرأت می‌توان گفت که در حال حاضر هیچ دشتی در کشور وجود ندارد که در آن آب شیرین موجود باشد ولی با پدیده فرونشست مواجه نباشد.

وی دلیل این امر را برداشت بی‌رویه آب از آبخوان‌ها و عدم مدیریت منابع آب ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی در کشور دور از انتظار نیست که در مطالعات سال آینده ما نشان داده شود که شهرهای شمالی گیلان و مازندران نیز به جمع شهرهای درگیر با مخاطره فرونشست اضافه شده‌اند.

دامنه فرونشست به درون شهر اصفهان کشیده شده است

مدیرکل دفتر مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با اشاره به نرخ فرونشست در نقاط مختلف کشور خاطرنشان کرد: نتایج بررسی ما نشان می‌دهد که به عنوان مثال در دشت‌های تهران نرخ فرونشست نسبت به ۵ سال گذشته کمتر شده، ولی وسعت آن افزایش یافته است. البته با این گفته نباید تصور کرد که فرونشست متوقف شده، بلکه برداشت بی‌رویه آب همچنان ادامه دارد و لایه‌ها خود به بیشینه فرونشست رسیده‌اند.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

شهبازی با تاکید بر اینکه به دام اصطلاح "نرخ فرونشست" نباید بیفتیم، ادامه داد: نرخ فرونشست تنها و تنها یک مؤلفه است و به تنهایی پاسخگوی نرخ‌های فرونشست نیست، زیرا واحدهای ناهمگن زیر سطحی با فرونشست مواجه هستند و نرخ فرونشست مسیر انحرافی برای مدیریت فرونشست است.

فرونشست زمین، سوگواره‌ای برای اصفهان

وی خطرناک‌ترین استان کشور به لحاظ فرونشست را استان اصفهان عنوان کرد و گفت: این روند به گونه‌ای است که روزی نیست که برای ما پیام ناگواری از این استان در زمینه فرونشست ارسال نشود و اصفهان تنها کلانشهر کشور است که فرونشست به سمت درون شهر نفوذ کرده است.

وی کمربندی شاهین‌شهر، فرودگاه اصفهان و دشت مهیار را از مناطقی نام برد که درگیر مخاطره فرونشست زمین هستند، یادآور شد: فرونشست در حالی در دشت مهیار از ۳۷ سال قبل آغاز شده که زیر ساخت‌های مهمی چون جاده ترانزیت تهران-اصفهان- شیراز در آن واقع است و تاکنون چندین بار به دلیل فرونشست تخریب شده است. علاوه بر آن دکل‌های فشار قوی برق و خط راه آهن و خطوط انتقال پالایشگاه و بنزین از این منطقه عبور می‌کنند.

جلوگیری از تبخیر آب

 

شهبازی ادامه داد: شاید بتوان خارج شدن قطار از ریل را به مخاطره فرونشست مرتبط کرد؛ چرا که خطوط ریل همانند باند فرودگاه نیست. باندهای فرودگاه بر اساس استانداردها به اندازه‌ای مستحکم ساخته می‌شوند که سازه باند فرودگاه می‌تواند از این مخاطره عبور کند، ولی این امر درباره خطوط ریل قابل تسری نیست.

کد خبر 5294257

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در خصوص وضعیت اتصال بنادر به شبکه ریلی، اظهار داشت: هم اکنون بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره)، امیرآباد و خرمشهر به شبکه سراسری ریل متصل هستند و در سال جاری نیز شاهد افزایش حجم عملیات ریلی بنادر مذکور هستیم.

عایق استخر

 

وی در مورد واگذاری امور ریلی بنادر کشور به اپراتورهای ریلی، اعلام کرد: برای واگذاری اپراتوری ریلی به بخش خصوصی اقدامات متعددی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: نوع قرارداد تهیه و به تصویب هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی رسیده و جهت اجرا به بنادر کشور ابلاغ شده است.

منتصر کوهساری با اشاره به اینکه تعرفه عملیات ریلی تهیه، تصویب و به بنادر ابلاغ شده است، گفت: در خصوص واگذاری عملیات ریلی به اپراتور واحد با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه منعقد شده و اپراتور مورد تأیید شرکت راه آهن بر اساس تفاهم نامه به سازمان معرفی شده است.

استخر کشاورزی

 

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه یاد شده، مقرر شد شرکت راه آهن اقدام به احداث دو خط آهن کند که البته تاکنون عملیاتی نشده است بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به احداث دو خط آهن کرده است.

کد خبر 5294396

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کلنگ آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد به‌عنوان بخشی از قطعه سوم پروژه راه‌آهن اصفهان- چهارمحال بختیاری- خوزستان در تاریخ ۲۸ تیرماه سال ۹۰ با حضور علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی وقت به زمین زده شد.

ورق استخر

 

علی نیکزاد در مراسم کلنگ زنی طرح پروژه راه چهارمحال و بختیاری در منطقه سفیددشت احداث پروژه راه‌آهن اصفهان- چهارمحال و بختیاری- خوزستان را ازجمله طرح‌های بزرگ کشور در راستای اتصال مرکز این استان به شبکه ریلی اعلام کرد.

این پروژه در حالی توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت جزو پروژه‌های مهم دولت عنوان و اعلام شد که تا پایان سال ۹۱ به بهره‌برداری برسد که هنوز این پروژه نیمه‌تمام است و در آستانه رسیدن به سن ده‌سالگی قرار دارد.

اتصال «بام ایران» به شبکه ریلی به کجا رسید؟

پروژه راه‌آهن مبارکه - شهرکرد ۵۷ درصد پیشرفت دارد

حسینعلی مقصودی امروز پنج‌شنبه در جریان بازدید خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری‌های این استان از پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد پیشرفت کلی پروژه راه‌آهن را ۵۷ درصد اعلام کرد.

وی گفت: این پروژه شامل چهار قطعه بوده و از سال ۹۱ شروع‌شده، اما تا سال ۹۷ پیشرفت و اعتبار قابل‌توجهی نداشته است.

مقصودی اعتبار هزینه شده این پروژه را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: راه‌آهن استان برای تکمیل، نیازمند حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار بوده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل زیرسازی است.

استخر ژئوممبران

 

سال آینده مردم چهارمحال و بختیاری از راه‌آهن بهره‌مند می‌شوند

وی ادامه داد: با روند مناسبی که این پروژه دارا است؛ زیرسازی آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و در صورت تأمین اعتبار، سال آینده مردم استان چهارمحال و بختیاری از این زیرساخت مهم ارتباطی بهره‌مند می‌شوند.

اتصال «بام ایران» به شبکه ریلی به کجا رسید؟

مدیر پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد هم به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: طول کل خط راه‌آهن ۹۰ کیلومتر و حدود ۴۰ درصد مسیر کوهستانی است.

داوود پرویزی افزود: سال ۹۷ قطعه یک و سال ۹۸ نیز تکمیل قطعه دو و احداث قطعه سه و چهار به دو پیمانکار سپرده شد و هم‌اکنون با پیشرفت خوب در حال اجرا است.

وی گفت: این خط ریلی دارای ۱۵ تونل کوچک و بزرگ، جمعاً به طول ۵۲۰۰ متر است.

۷۰ درصد از حفاری تونل‌ها انجام‌شده است

وی ادامه داد: ۷۰ درصد از حفاری تونل‌ها انجام‌شده و آنچه از حفاری باقی‌مانده، مربوط به تونل‌های کوچک بوده و زمان‌بر نیست.

اتصال «بام ایران» به شبکه ریلی به کجا رسید؟

مدیر پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد همچنین خط ریلی مبارکه - سفیددشت - شهرکرد را دارای بالاترین استانداردهای موجود راه‌آهن خواند و گفت: درمجموع ۳۵۰۰ متر پل بزرگ در مسیر طراحی‌شده است که ۱۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم پروژه هستند.

احجام سنگین و زمان‌بر این خط ریلی انجام‌شده است

پرویزی همچنین گفت: خوشبختانه احجام سنگین و زمان‌بر این خط ریلی انجام‌شده و باقی‌مانده پروژه علیرغم رقم اعتباری قابل‌توجه، ازنظر زمانی طولانی نخواهد بود.

لایه استخر

 

وی به اشتغال راه‌آهن استان نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه برای ۲۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده که در قطعات مختلف مشغول به کار هستند و ۵۰ درصد آن‌ها نیروهای بومی منطقه هستند.

وی اشتغال غیرمستقیم خط راه‌آهن را هم حدود ۲۰۰۰ نفر عنوان کرد.

بنابراین گزارش، تسریع در اجرای پروژه اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور زمینه شتاب در مسیر توسعه استان را فراهم و این استان را با توجه به توانمندی‌های خود به یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل می‌کند.

کد خبر 5295370

 

منبع مهرنیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، عاطف ناصری شامگاه سه‌شنبه در جریان بازدید از طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در نمین اظهار کرد: در روستاهای این شهرستان و با همکاری زارعان کشت گیاهان دارویی شتاب گرفته چرا که کارخانه‌های فرآوری این محصول کشاورزان را برای کشت و برداشت اصولی این گیاهان ترغیب و تشویق می‌کنند.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

وی تصریح کرد: در فاز اول یک تا دو هکتار اراضی با اشتغال ۲۰ نفر تولید گیاهان دارویی را انجام می‌داد که عمدتاً مربوط به کشت گیاه ختمی و گل همیشه بهار بوده که در ۱۰ هکتار اراضی این محصولات کاشته شده تا با فرآوری مناسب تحویل کارخانه‌های داروسازی شود.

فرماندار شهرستان نمین گفت: با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره‌ها به شکل فنی و تخصصی کشت این محصولات در شهرستان وسعت گرفته به گونه‌ای که کشاورزان به کشت ۹ گونه متنوع گیاهان دارویی ترغیب و تشویق شدند.

ناصری هدف‌گذاری اصلی در این حوزه را کشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار اراضی اعلام کرد و افزود: امیدواریم با رونق گرفتن کشت گیاهان دارویی زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر در منطقه فراهم آید تا فرصت فرآوری و تولید محصولات متنوع را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان نمین ۷۰ درصد گونه گیاهان دارویی گل همیشه بهار است که به دلیل مرغوبیت زمین و حاصلخیزی آن کشت گونه‌های مختلف با استقبال خوبی مواجه شده است.

پوشش استخر کشاورزی

 

ناصری به آغاز فعالیت کارخانه داروسازی به شکل شیمیایی و گیاهان دارویی در شهرک صنعتی شماره دو در جوار نمین اشاره کرد و ادامه داد: راه‌اندازی این کارخانه زمینه‌ای را فراهم کرده تا با ترغیب و تشویق کشاورزان کشت گیاهان دارویی در انواع مختلف رونق بگیرد که انتظار می‌رود این شهرستان به برند تولید این محصولات در آینده نزدیک تبدیل شود.

فرماندار شهرستان نمین بیان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی کارخانه‌ها و واحدهای خشک‌کنی و فرآوری این محصولات در سال‌های آینده بتوان در این حوزه اشتغال پایداری را برای جوانان منطقه فراهم کرد.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

سیاوش سماوی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح بیماری کوتولگی رازک نارنگی سیاهو بیان داشت: ویروئیدها کوچکترین بیمارگرهای گیاهی شناخته شده محسوب می‌شوند که درون سلول‌های میزبان تکثیر می‌شوند و در سیستم رشد گیاهان اختلال ایجاد می‌کنند. ویروئید کوتولگی رازک‎(Hop Stunt Viroid (HSVD)) ‏ عامل بیماری کاچکسیا در درختان مرکبات است که علایم رنگ پریدگی، چسبندگی و قهوه‌ای شدن آوندهای آبکشی گیاه، ترک خوردگی پوست و ساقه آبله‌ای را در این درختان ایجاد می‌کند.

قیمت ورق پلاستیکی

 

وی افزود: این ویروئید دارای دامنه میزبانی وسیعی است و در درختان میوه مثل آلو، هلو، بادام و زردآلو باعث آلودگی می شود. این بیماری می‌تواند باعث خسارت اقتصادی در مرکبات حساس نظیر نارنگی شود. ویروئید کوتولگی رازک از طریق مکانیکی و پیوند منتقل می شود.

سماوی اظهارداشت : با بازدیدهای انجام شده از درختان نارنگی سیاهو که دارای علایم زوال و زردی بودند، در برخی از درختان، علایم شدید ساقه آبله‌ای معکوس (Inverse pitting) در قسمت طوقه و تنه‌ی اصلی مشاهده شد.

محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گفت: با توجه به نوع علایم، این درختان از نظر وجود ویروئید کوتولگی رازک مورد بررسی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج آزمایشگاهی نشان داد که توالی قسمتی از این ویروئید با توالی متناظر آن در جدایه‌های ویروئید کوتولگی رازک شباهت دارد.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

سماوی با تاکید بر اینکه این اولین گزارش از وقوع ویروئید کوتولگی رازک به عنوان عامل بیماری کاچکسیا در درختان نارنگی سیاهو در استان هرمزگان است، مهمترین توصیه ها در خصوص این بیماری را تغذیه مناسب و تقویت درختان، استفاده از نهال های سالم، حذف گیاهان بیمار و جایگزینی آنها با گیاهان سالم. اسپری پاشی ترکیبات افزایش دهنده مقاومت القایی نظیر فوزتیل آلومینیوم، فسفیت پتاسیم عنوان کرد

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کیوان شکوه ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان چناران، اظهار کرد: برداشت ذرت از سطح دو هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان چناران آغاز شد که سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

ساخت استخر کشاورزی

 

وی ادامه داد: متوسط عملکرد این محصول از مزارع برداشت شده تاکنون ۴۵ تن در هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان برداشت افزایش داشته باشد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان چناران به میزان زیر کشت ذرت علوفه‌ای این شهرستان در سال گذشته اشاره و بیان کرد: با توجه به این‌که سال گذشته از سطح هزار و ۷۳۷ هکتار از اراضی زیرکشت ذرت علوفه‌ای، ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تن از این محصول برداشت شده است، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری و با افزایش سطح زیر کشت این محصول، میزان بیشتری ذرت علوفه‌ای برداشت و به بازار عرضه شود.

وی با بیان این‌که برداشت ذرت علوفه‌ای در چناران تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: کاشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان چناران برای ۱۲ نفر اشتغالزایی داشته است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

کیوان شکوه ضمن ابراز امیدواری از افزایش قابل توجه میزان برداشت این محصول، گفت: برداشت محصول این مزارع، علاوه بر تأمین علوفه مورد نیاز واحدهای دامداری شهرستان چناران، می‌تواند زمینه اشتغال در بخش کشاورزی و دامپروری را نیز فراهم کند.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صمد مبصّر با بیان این مطلب گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی در سال جاری که در مقایسه با ۳۰ گذشته بی سابقه بوده است، تحقق ۷۰ درصدی تولید بذر گندم، عملکرد قابل قبولی را برای شرکت‌های تولیدکننده بذر گندم رقم زده است.

قیمت عایق استخر خاکی

 

صمد مبصّر افزود: از ۳۹۱ هزار تن بذر خام گندم خریداری شده پیمانکاران، ۲۶۴ هزار و ۲۶ تن بذر ارقام آبی و ۱۰۱ هزار و ۳۷۵ تن ارقام دیم در طبقات مختلف می‌باشد.

وی درصد تحقق برنامه در ارقام آبی را نزدیک به ۷۹ درصد و در ارقام دیم ۵۴ درصد عنوان کرد.

مبصّر اضافه کرد: با توجه به ماهیت تولید، تأمین بذر ارقام دیم بیشتر تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته است.

وی درباره جزئیات تحقق برنامه خرید بذر گندم آبی و دیم در استان‌ها توضیح داد: کرمانشاه با تحقق ۱۱۰ درصد برنامه و تولید ۳۸ هزار و ۸۵۹ تن بذر، البرز با ۱۰۸ درصد تحقق برنامه و تولید ۲۷۱۷ تن بذر، فارس با ۸۷ درصد تحقق برنامه و تولید ۴۷ هزار و ۴۰۲ تن بذر گندم، استان‌های موفق در تأمین بذر گندم سال زراعی جاری بودند.

معاون مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، میزان تحقق برنامه خرید بذر گندم در استان‌های بوشهر را ۸۵ درصد معادل ۱۱ هزار و ۳۴ تن، تهران ۸۲ درصد معادل ۴۷۹۵ تن و مازندران را ۸۰ درصد معادل ۴۲۸۷ تن اعلام کرد.

وی همچنین به استان‌هایی که به دلیل خشکسالی کمتر از ۴۰ درصد برنامه خرید بذر گندم در آن‌ها محقق شده اشاره کرد و اظهار داشت: در استان‌های اصفهان ۴۰ درصد، چهار محال و بختیاری ۳۹ درصد، خراسان جنوبی ۳۶ درصد، سیستان و بلوچستان ۳۴ درصد، مرکزی ۲۹ درصد و خراسان شمالی ۲۹ درصد برنامه خرید بذر گندم محقق شده است.

مبصّر گفت: با توجه به پیش بینی شرایط ویژه آب و هوایی از آغازین روزهای سال ۱۴۰۰ توسط این مؤسسه و معاونت امور زراعت وزارتخانه، تصمیمات و اقداماتی صورت گرفت تا تولید و تأمین بذر گندم برای کشت پاییزه در سال زراعی آینده با آسیب پذیری کمتری همراه باشد.

وی افزود: بر اساس این تصمیمات، شرکت‌های تولیدکننده بذر گندم موظف شدند با اتخاذ تمهیدات فنی، تمامی بذرهای تولید شده پیمانکاران را خریداری کنند.

قیمت عایق استخر

 

مبصّر ادامه داد: برای آن که تأمین و کیفیت بذر، آسیب کمتری ببیند، قرار شد بذرهای گندم در فرآیند بوجاری با دقت بیشتری اصلاح شود و تا ۱۵ درصد میزان افت بذر در بوجاری را وزارت جهاد کشاورزی در هزینه‌های تبعی تولید بذر شرکت‌ها منظور کند.

مبصّر درباره علت اتخاذ این تصمیم اظهار داشت: با افزایش قیمت گندم، بخشی از بذر گندم به ویژه ارقام آبی توسط کارخانجات آرد و ماکارونی با قیمت بالاتر از قیمت خرید تضمینی از پیمانکاران خریداری و از دسترس شرکت‌های تولیدکننده بذر خارج می‌شود.

وی یکی از دلایل فروش بخشی از بذر گندم پیمانکاران به کارخانجات آرد و ماکارونی را پرداخت نکردن به موقع تسهیلات بانکی به شرکت‌های تولیدکننده بذر گندم برای تأمین نقدینگی و خرید دانست و گفت: اگر تسهیلات خرید بذر از سوی بانک‌ها به موقع فراهم می‌شد، احتمالاً خرید بذر گندم ارقام آبی توسط شرکت‌های تولید کننده بذر از ۷۹ به ۸۵ تا ۹۰ درصد هم می‌رسید.

وی گفت: متأسفانه شرکت‌های تولیدکننده بذر در مورد دریافت تسهیلات بانکی خرید بذرشان از کشاورزان چند سالی است که با مشکل روبرو هستند و این مشکل تاکنون ادامه داشته است.

معاون مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال اذعان داشت: برای تأمین نقدینگی خرید بذر مورد نیاز شرکت‌ها از پیمانکاران و مطابق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، به حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز است و تا به امروز که برنامه تولید بذر گندم تقریباً به پایان رسیده است، تنها بخشی از این تسهیلات در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است.

کد خبر 5294617

 

منبع مهرنیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل نیروی انتظامی استان مازندران، سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

قیمت عایق استخر

 

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات زمین‌های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو اقدام به احداث بنا شده بود، شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی و با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی، حصارکشی و بناهای احداث شده در این زمین‌ها را تخریب و آزادسازی کردند.

بیشتر بخوانید
519 هکتار از اراضی ملی به ارزش 707 میلیارد در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

22هزار متر مربع اراضی دولتی در قشم رفع تصرف شد

تشدید مبارزه با زمین‌خواری/ رفع تصرف 488 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی

میرزایی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی زمین‌ها 40 میلیارد ریال برآورد شده بیان کرد: در این ارتباط 2 متهم به تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران یادآور شد: هر گونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در بخش تولید و اشتغال کشاورزان شده و بر اساس قانون جرم محسوب می‌شود..

عایق استخر

 

میرزایی از مردم خواست قبل از خرید هر گونه زمین اعم از مسکونی و زراعی از وضعیت کاربری ملک و یا ملی و خصوصی بودن آن با استعلام از ادارات ذی‌ربط اطمینان پیدا کنند.
انتهای پیام/ح

 

منبع تسنیم نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()