نوشته شده توسط : شیما شریفی

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: ظهر امروز حادثه غرق شدگی ۲ نفر در استخر پرورش ماهی حوالی روستای بجد به اورژانس ۱۱۵ بیرجند اعلام که بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس از پایگاه های ۳ و ۴ شهری به محل حادثه اعزام شدند.

قیمت روز ژئوممبران

 


به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی دلخروشان بعدازظهر امروز در جمع با خبرنگاران اظهار داشت: پس از رسیدن تکنسین های اورژانس با دو جوان 20 و 23 ساله روبه‌رو شدند که دچار غرق شدگی در استخر پرورش ماهی شده و توسط کارشناسان آتش‌نشانی‌ از آب خارج شده بودند، فاقد علائم حیاتی بود و متاسفانه قبل از رسیدن کارشناسان اورژانس فوت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری این چهارمین مورد غرق شدگی است که به اورژانس 115 استان اعلام شده و طی آن 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند، افزود: غرق شدگی از علل شایع مرگ غیر عمدی در فصل تابستان بوده که اغلب در استخر،دریاچه و حتی وان حمام اتفاق افتاده که می توان با رعایت برخی نکات ایمنی از بروز این حوادث پیشگیری کرد.

 

لیست قیمت ورق های ژئوممبران

 

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: آسیب اصلی ناشی از غرق شدگی کمبود اکسیژن است و اگر اکسیژن کمتر از 6-4 دقیقه در اختیار ارگان‌های حیاتی بدن (قلب،ریه و مغز) قرار نگیرد، موجب مشکلات تهدید‌کننده حیات و آسیب‌های غیر‌قابل برگشت و در نهایت مرگ می‌گردد‌.

قیمت انواع ورقهای ژئو ممبران

 

دلخروشان بیان کرد: عموم افراد باید احیاء قلبی ریوی پایه(CPR) را فراگرفته و صورت لزوم تا رسیدن کارشناسان اورژانس انجام دهند، اما در هر صورت پیشگیری قبل از وقوع آسیب خیلی بهتر از اقدام به درمان مشکلات بعد از وقوع است.

 

منبع تسنیم

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه تخصیص 100 درصدی اعتبار به 5 استخر پرورش ماهی روستایی در شهرستان آوج به تصویب شورای تخصیص اعتبارات استان رسیده است، اظهار داشت: با این حال بودجه برای تکمیل 5 استخر پرورش ماهی در آوج وجود ندارد و با بودجه 140 میلیون تومانی نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

ورق ژئوممبران چیست

 

وی اضافه کرد: با وجود اینکه این 5 استخر باید تا پایان سال جاری تکمیل شود، باید بودجه عمرانی بیشتری در اختیار جهاد کشاورزی برای تکمیل و اتمام این 5 پروژه بگیرد.

خمسه ادامه داد: البته در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آوج تعداد استخرهایی که باید تا آخر سال تکمیل شود را به 2 استخر کاهش دادند که البته اعتبار و بودجه برای اتمام ساخت همین 3 استخر هم تامین نشده و به همین خاطر فرماندار آوج و روستاییان این شهرستان به دشت پیگیر اجرایی شدن این موضوع و تخصیص بودجه به پروژه‌های یادشده هستند.

قیمت اجرای ورق ژئوممبران

 

وی یادآور شد: هم سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و هم فرمانداری آوج مدام ارباب رجوع از روستاهای آوج برای تکمیل این استخرها دارند و با توجه به اینکه این موضوع مطالبه جدی روستاییان آوجی است، باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه شود و بودجه و اعتبار ویژه برای تکمیل این استخرهای پرورش ماهی اختصاص یابد.

ورق ژئوممبران در پرورش ماهی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: از اعتباری که امسال برای تکمیل این استخرها در نظر گرفته شده، فقط می‌توانیم بستر ژئوممبران 2 استخر شهیدآباد و سعیدآباد که نیمه‌کاره هستند را تکمیل کنیم و با اعتبار کم موجود عملاً امکان اتمام استخرهای پرورش ماهی آوج در سال 1399 را نداریم.

 

منبع تسنیم

 


:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

محمد‌علی حاتمی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ابرکوه اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ مصرف ماهی در خانواده‌ها و افزایش تولید گوشت سفید پیش‌بینی می‌شود مقدار 30 تن ماهی قزل آلا سرد آبی برداشت شود.

ژئوممبران قیمت هر متر مربع

 

وی افزود: حاصل این میزان ماهی از پرورش 100 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا است که در یک دوره 4ماهه و در 15 استخر ذخیره آب کشاورزی تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تولید ماهی را یکی از تولیدات مهم ابرکوه دانست و عنوان کرد: هر قطعه بچه ماهی بین 300 تا 900 گرم و حتی یک کیلوگرم می‌رسد.

حاتمی‌زاده خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه زمینه تولید ماهی گرم آبی کپور را دارد و دراین زمینه تولید آن درابرکوه به 20 تن رسیده است.

هزینه ساخت استخر ژئوممبران

 

حاتمی‌زاده گفت: امسال در فصل پاییز با رها سازی 70 هزار قطعه بچه ماهی کپور در 18 استخر آب کشاورزی مقدار 30 تن ماهی در این شهرستان تولید وروانه بازار مصرف شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 650 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در ابرکوه ساخته شده که علاوه بر افزایش راندمان آبیاری بخشی از آن هم به پرورش ماهی اختصاص یافته است.

 

منبع تسنیم

 


:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا حاجی‌پور عصر امروز در نشست بررسی مشکلات صنایع دلیجان با اشاره به تولید عایق رطوبتی در استان اظهار داشت: خوشبختانه استان مرکزی در زمینه تولید عایق رطوبتی روند روبه رشدی را داشته و صادرات استان در این زمینه به‌ویژه در شهرستان دلیجان افزایش یافته و چهار برابر سال گذشته است.

وی افزود: این موضوع نشانگر این است که گرچه صنایع این استان با مشکلاتی مواجه است ولی واردات روند نزولی پیدا کرده و صادرات درحال افزایش است، یکی از راه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی جلوگیری از وارداتی است که مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: فصل پاییز با افزایش تقاضا برای مواد اولیه در زمینه عایق رطوبتی مواجه بوده و اوج فعالیت صنعت عایق رطوبتی در همین فصل از سال است، دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان اقداماتی را از قبیل پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط، افزایش نقدینگی و تامین مواد اولیه صنایع با کنترل و تنظیم بازار انجام می‌دهد.

حاجی‌پور بیان کرد: خوشبختانه کمبود مواد اولیه برای تولید عایق‌های رطوبتی در صنایع عایق دلیجان نداریم اما مشکلی که وجود دارد این است که با وجود مواد اولیه شاهد بازار سیاه در این شهرستان هستیم، به‌گونه‌ای که بعضی از بنکدارها با خریداری مواد اولیه مورد نیاز این صنعت و احتکار آن به‌دنبال ایجاد بازار سیاه هستند که با آنها مطابق قانون و با جدیت برخورد می‌شود. 

ورق های ژئوممبران

 

وی ادامه داد: به منظور تنظیم بازار تیشو و جلوگیری از بازار سیاه در شهرستان دلیجان و همین‌طور جلوگیری از فعالیت بنکداران در خارج از قطب این منطقه و خرید و فروش تیشو در فضای خارج از قطب بازرسی را دستور کار قرار داده‌ایم و افراد خاطی شناسایی و مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند، راه دیگر برطرف کردن این مشکل حرکت انجمن عایق رطوبتی با برنامه‌ریزی و نیازسنجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی دارای 135 واحد صنعتی عایق رطوبتی فعال با ظرفیت اسمی است، پروانه بهره‌برداری این واحدها 156 میلیون متر مکعب است، واحد صنعتی عایق رطوبتی در دلیجان وجود دارد که ظرفیت اسمی تولیدی آنها 137 هزار متر مکعب است.

تولید ورق ژئوممبران

 

حاجی‌پورافزود: صنعت عایق رطوبتی استان سالانه نیازمند 94 میلیون متر مربع مواد اولیه مورد نیاز تیشو است، این نیاز در ابتدای سال باید به شرکت‌های تولیدی اعلام شود

 

منبع ایسنا

 


:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین با توجه به استقرار طولانی مدت شرایط زمستانی و یخبندان (انتقالی و تشعشعی) به کشاورزان توصیه کرد: نسبت به زیر خاک کردن تنه تاک‌های باغات سنتی و یا پوشش دادن و عایق بندی تنه‌های باغات ایستاده اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین در پی ورود سامانه بارشی و کاهش شدید دما در استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

قیمت انواع ورقهای ژئو ممبران

 

در این اطلاعیه آمده است: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با گذر موج ناپایدار از اواخر وقت امروز سه شنبه 3 بهمن ماه، افزایش ابرناکی، وزش باد و گاه بارش‌های خفیف و پراکنده تا اوایل روز چهارشنبه در برخی مناطق استان اتفاق خواهد افتاد اما از اواخر هفته جاری (جمعه 6 بهمن) با ورود سامانه دیگری، استان تحت تأثیر ناپایداری‌های جدیدی قرار خواهد گرفت که با افزایش پوشش ابر و وقوع نزولات در برخی ساعات( عمدتاً به صورت باران) همراه خواهد بود.

همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی است با پایین آمدن کنتور 540 دکامتری از عرض‌های شمالی از شنبه هفته آتی، این سامانه با توده هوای سرد قطبی (شمالی) همراه خواهد شد و موجب تغییر نزولات جوی به شکل برف خواهد شد و کاهش محسوس و شدید دمایی در طول هفته آتی را تا آستانه‌های بیش از 10- درجه سلسیوس را باعث خواهد شد.

قیمت ژئوممبران در قزوین

 

در این اطلاعیه؛ کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین با توجه به استقرار طولانی مدت شرایط زمستانی و یخبندان (انتقالی و تشعشعی) به کشاورزان توصیه کرد: نسبت به زیر خاک کردن تنه تاک‌های باغات سنتی و یا پوشش دادن و عایق بندی تنه‌های باغات ایستاده و یا رنگ زدن با چسب‌های مخصوص دور تنه درختان هسته دار و دانه دار چراکه با کاهش ابرناکی و استقرار سرما، تابش شدید روزانه و افت خیز دما طی شبانه روز موجب ترک خوردگی یا سوختگی تنه‌ها خواهد شد.

از کشاورزان درخواست شده تا نسبت به پوشاندن محل شکاف نهال‌ها و پوست ساقه‌ها و پارگی‌های عمودی تنه درختان با چسب باغبانی و ترکیبات ضدعفونی‌کننده، تخلیه آب تأسیسات و خطوط انتقال آب برای جلوگیری از ترکیدگی و صدمات ناشی از یخ زدگی ، به تأخیر انداختن محلول پاشی یا هرس درختان، تأمین سوخت کافی و تنظیم دما و تهویه گلخانه‌ها و ترمیم پوشش و تنظیم دریچه ها به علت افت و خیز شدید دمایی ، معدوم نمودن شاخه های آلوده خشک و شکسته و بقایای علف‌های هرز جهت جلوگیری از ریزش بذور آنها و کاهش جمعیت در باغات، تنظیم دما و تهویه انبارهای نگهداری نهاده های کشاورزی به خصوص سموم کشاورزی و عایق بندی تنه و قیم گذاری درختان کوچک و نهال‌ها اقدام شود.

کاربرد ورق ژئوممبران

 

در این اطلاعیه مذکور به کشاورزان توصیه شده تا در صورت امکان انجام آبیاری یخ آب زمستانه (در باغات آلوده) ترجیحاً از منابع آبهای سطحی به لحاظ محدویت منابع زیرزمینی ، تنظیم جیره غذایی آبزیان و طیور و دام‌ها، تنظیم دمای اصطبل‌ها سنتی نگهداری دام و طیور با درزگیری و جلوگیری از ورود هوای سرد و انبارهای نهاده‌های کشاورزی ، انتقال ماشین آلات به اماکن محفوظ و محافظت از تجهیزات فنی مجموعه‌های کشاورزی، تقویت مزارع نسبت به تنش‌های محیطی با استفاده از کودهای پتاسیمی، جلوگیری از یخ بستن سطح استخرهای پرورش ماهی در شیلات جهت ایجاد تهویه و اکسیژن رسی به ماهی‌ها و محافظت از کندوهای زنبور عسل اقدام کنند.

 

منبع تسنیم

 


:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، منوچهر توسطی عصر امروز در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دو دستورکار رسمی و یک دستورکار در میان جلسه مطرح شد که تصمیماتی درخصوص آنها اتخاذ شده است.

وی افزود: یکی از مصوبات این جلسه رفع معضل سند 30 واحد صنعتی واقع در قطب صنعتی شهر اراک بود و این واحدهای صنعتی بدون داشتن سند مالکیت درحال فعالیت هستند و قابلیت بهره‌مندی از امتیازات سند مالکیت خود را نداشتند.

ورق ژئوممبران در پرورش ماهی

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: براساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر شد تا در یک بازه زمانی دوماهه دستگاه‌های مربوط معضل ثبت سند این واحدهای صنعتی را برطرف سازند.

بیشتر بخوانید
110 برنامه حمایتی از صادرات و تبادل فناوری در اتاق بازرگانی فارس تدوین شد

اتاق بازرگانی 8 استان کشور در مرز مهران موکب دایر می‌کنند

درخواست رئیس اتاق بازرگانی ایران از دولت و مجلس برای کاهش فشار بر واحدهای شناسنامه‌دار

قیمت روز ژئوممبران

 

توسطی ادامه داد: مسئله قیر مصرفی واحدهای تولید عایق رطوبتی شهرستان دلیجان از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود،این واحدها تنها یک درصد مصرف قیر کشور را به خود اختصاص داده‌اند اما مصرف همین یک درصد قیر محدودیت‌هایی را در حوزه صادرات ین محصول به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: 60 درصد از عایق رطوبتی کل کشور در استان مرکزی تولید می‌شود که از این میزان تنها 20 درصد نیاز مصرفی داخل است و مابقی آن باید صادر شود و این محصول مشتریانی از عراق و افغانستان نیز دارد اما مسئله خرید قیر تولیدی این محصول از بورس معضلی پیش پای تولید کنندگان قرار داده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک خاطرنشان کرد: براساس مصوبات جلسه امروز مقرر شد که قیر مورد نیاز این صنعت از این پس از بورس تهیه نشود و این کالا در قالب مصالح ساختمانی از قوانین مرتبط با محصولات نفتی جدا شود.

لیست قیمت ورق های ژئوممبران

 

توسطی بیان کرد: یکی از تولیدکنندگان بزرگ قیر استان مرکزی درحالی که تمام مواداولیه خود را برای صادرات مصرف می‌کند، 9 درصد از سرمایه گردش این مجموعه در قالب مالیات بر ارزش افزوده بلوکه می‌شود و این مسئله توان نقدینگی این واحد را برای ادامه فعالیت دچار اخلال می‌کند.

وی افزود: در جلسه امروز مقرر شد در روند پرداخت این 9 درصد تغییراتی اعمال شود و ضمانت‌نامه بانکی جایگزین پرداخت نقدی شود

 

منبع تسنیم

 


:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

با توجه به نامگذاری سال ۸۸ به نام «سال اصلاح الگوی مصرف» و گسترش روزافزون تکنولوژی در آبرسانی، آبیاری و با توجه به افزایش قیمت‌ها، لزوم دقت بیشتر در انتخاب مصالح و لوازم مربوط به پروژه‌های آبیاری و آبرسانی از سوی نماینده مدیریت آب‌وخاک جهاد کشاورزی مورد تاکید قرارگرفته است. در گذشته لوله‌های فولادی، چدنی، آزبست سیمان و غیره در پروژه‌های آبرسانی و آبیاری به کار برده می‌شد، ولی امروزه در میان تمام لوله‌ها، لوله‌های پلی اتیلن سخت (HDPE)و پلی‌پروپیلن (PP) جهت لوله کشی آبرسانی و گازرسانی استفاده می‌شود. ‌این لوله‌ها از سال‌ها قبل در اروپا و آمریکا با موفقیت کاملی مورد استفاده قرار گرفته و روز به روز بر مصرف آنها

 

ژئوممبران قیمت هر متر مربع

 

افزوده شده است. در‌ این راستا، شرکت گسترش پلاستیک برای تولید لوله‌های پلی‌اتیلن از ۲۵سال قبل پا به عرصه حیات گذاشته و هم اکنون با دارابودن ظرفیت حدود ۴۰ هزار تن در سال قادر است انواع لوله‌های پلی اتیلن را برای مصارف آبرسانی، گازرسانی، شبکه‌های فاضلابی و آبیاری تحت فشار تولید کند. مهندس «محمدرضا صاحب نسق» می‌گوید: «بنا به‌گفته مسوولان ذیربط حدود ۴۰‌درصد آب تولیدی در شبکه هدر می‌رود که‌این اتفاق به ۳ دلیل عمده استفاده از لوله‌ و اتصالات نامرغوب، انتخاب ناصحیح نوع لوله و اتصالات و عدم اجرای صحیح است. بر‌این اساس برای تولید یک لوله مرغوب، باید ۴ رکن طلایی نیروی انسانی کارآمد، ماشین‌آلات پیشرفته، مواد اولیه مرغوب و کنترل کیفیت را مدنظر قرار داد.»

متن زیر گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت گسترش پلاستیک‌، دومین تولیدکننده برتر کشور در زمینه لوله‌های پلی اتیلن است.

روند تولید لوله‌های پلی اتیلن در گسترش پلاستیک هم‌اکنون به چه نحوی است؟

 

 

هزینه ساخت استخر ژئوممبران

 

 

شرکت گسترش پلاستیک با سابقه‌ای ۲۵ ساله در عرصه تولید لوله‌های پلی‌اتیلن توانسته با به روز کردن تجهیزات و خریداری دستگاه‌های مدرن از کشور آلمان، سهم به سزایی را در تولید لوله‌های پلی‌اتیلن در کشور داشته باشد.‌این واحد تولیدی توانسته با آموزش و جذب نیروهای متخصص، به تولید سایزهای مختلف لوله اعم از ۱۶‌میلیمتری که برای آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود تا لوله‌های با ابعاد نظیر ۶۳۰ میلی متر بپردازد. بخشی از‌این لوله‌ها در پروژه‌های انتقال گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های گذشته حجم زیادی از لوله‌های تولیدی شرکت برای مصارف گاز مورد استفاده قرار گرفته است. ظرفیت تولید انواع لوله هم‌اکنون ۱۲۰تن در روز است که با توجه به وجود ۱۰ دستگاه خارجی برای تولید لوله از سایز ۱۶ تا ۶۳۰‌میلی‌متر، می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد.

با توجه به وجود نیروی انسانی به عنوان یکی از رکن طلایی تولید محصولات مرغوب، وضعیت در کارخانه گسترش پلاستیک به چه نحوی است؟

۸۰ پرسنل در سطح کارخانه و دفتر مرکزی مشغول به کار هستند. اما نظر به‌اینکه اکثر دستگاه‌های موجود در کارخانه به صورت تمام اتوماتیک و با تکنولوژی بالا هستند، نیاز زیادی به حضور پررنگ نیروی انسانی در خط تولید وجود ندارد، در عین حال بالغ بر ۶۰‌ نفر در کارخانه مشغول به کار هستند.

محصول استراتژیک گسترش پلاستیک برای رقابت با سایر کارخانجات چیست؟

 

 

ورق ژئوممبران چیست

 

فعالیت شرکت در زمینه تولید لوله‌های پلی‌اتیلن با مواد pe۱۰۰ است، ولی برای مشتریان علاقمند که عمدتا در بخش کشاورزی فعال هستند، از مواد اولیه pe۸۰ نیز استفاده می‌شود. اما ‌این روند در حال افزایش به سمت تولید محصولات با مواد pe۱۰۰ است، چراکه دستگاه‌های کارخانه‌این خاصیت را دارند که با مواد pe۱۰۰ تولید کنند. در حالی که به دلیل سختی مواد pe۱۰۰ بسیاری از دستگاه‌های فعال در سایر کارخانجات ‌این توانایی را ندارند. مهمترین مزیت‌این است که شرکت گسترش پلاستیک می‌تواند برای مصارف کشاورزی، آب آشامیدنی، گاز و آب و فاضلاب در سایز دلخواه مشتریان، لوله تولید کند، ضمن ‌اینکه مهمترین اصل تولید لوله در‌این شرکت، ارائه محصول کیفی است. به اعتقاد ‌این گروه صنعتی، کیفیت عاملی است که در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند محصولات را مطرح کند. وجه متمایز‌این شرکت با سایر رقبا، نیروی انسانی کارآمد و ماشین‌آلات پیشرفته در کنار استفاده از مواد اولیه با کیفیت است.

چه برنامه‌ای برای افزایش تولید در سال ۸۸ دارید؟

شرکت افزایش تولید بسیار مناسبی را در سال‌های گذشته تجربه کرده است، به نحوی که تولیدات ما از ۶‌هزار تن سه سال قبل، هم اکنون به بالغ بر ۲۴‌هزار تن در سه سال گذشته رسیده است و روند تصاعدی تولید به همین روش ادامه خواهد یافت. برای‌این کار لازم است که گسترش مکان فیزیکی کارخانه صورت گیرد که البته طرح آن نیز تدوین شده و امید می‌رود که در آینده‌ای نزدیک پیاده‌سازی شود.

هم اکنون با توجه به رکود حاکم بر بخش صنعت، ارزش تولیدات شرکت چگونه است؟

با توجه به نوسانات بازار در سال گذشته‌، به خصوص در سه‌ماه آخر سال ۸۷، روند ارزش تولیدات کند شد، اما هم اکنون رو به افزایش است.

برنامه شرکت برای ارائه محصولات جدید و کسب سهم بیشتر از بازار چیست؟

 

 

قیمت اجرای ورق ژئوممبران

 

شرکت هم اکنون در دو زمینه «اتصالات الکتروفیوژن» و «ورق‌های ژئوممبران» فعالیت عمده‌ای را آغاز کرده و دو نمایندگی از شرکت‌های معتبر دنیا را اخذ کرده است. هم اکنون در ‌این دو‌زمینه تولیدکننده نیستیم. ولی نمایندگی کشورهای خارجی را در اختیار داریم. اما به محض ‌اینکه بازار پذیرنده ژئوممبران باشد، مدیریت آمادگی دارد که ورق‌های آن‌را خود در داخل کشور تولید کند.

پیش‌بینی شما از زمان‌ این رخداد چیست؟

به محض ‌اینکه بتوان از بازار جواب مثبتی دریافت کرد، تولید ‌این محصول آغاز خواهد شد. به هر حال آمادگی تولید در کارخانه وجود دارد.

تکنولوژی برتر استفاده شده در کارخانه که شما را از رقبا متمایز می‌کند، چیست؟

دستگاه‌های استفاده شده در خط تولید کارخانه از مدرن‌ترین دستگاه‌هایی است که در کشور آلمان تولید می‌شود و ساخت سال ۲۰۰۶ به بعد است.‌این امر خود انتخاب شایسته‌ای است که انجام شده است، تمام دستگاه‌های موجود مجهز به گرومتریک و التراسونیک است که گرومتریک خود سبب کنترل دقیق وزن مواد و لوله است، به نحوی که تا کمتر از ۱/۰ گرم را وزن می‌کند و به وسیله آن لوله بدون کوچک‌ترین تغییر وزنی تولید می‌شود. در‌این رابطه لوله به صورت آنلاین از نظر اقطار و ضخامت چک می‌شود و محصول کاملا استاندارد و مطابق معیار و کیفیت تعریف شده، تولید می‌شود.‌ این موارد در کنار نیروی انسانی متخصص موجود در کارخانه و چک‌هایی که به صورت مرتب از سوی شرکت‌های خارجی صورت می‌گیرد، توانسته مزیت رقابتی برای شرکت ‌ایجاد کند.

برنامه برای صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی چیست؟

 

 

ورق ژئوممبران در پرورش ماهی

 

سال جاری برنامه صادرات به کشورهای منطقه به صورت جدی دنبال می‌شود. سمینارهایی در کشورهای منطقه از جمله عراق برگزار شده و در نمایشگاه اربیل نیز حضور داشته‌ایم تا زمینه‌ها را برای حضور قوی آماده کنیم. مقدار کمی ‌صادرات نیز به‌ این کشور انجام شده است. در‌این راستا بیشتر به دنبال منابعی هستیم که بتوان با آنها کار کرد. البته علاقه‌مندی خود را نشان داده‌اند.

به جز عراق، در چه بازارهایی برای صادرات برنامه‌ریزی شده است؟

برای حضور جدی در کشورهای عراق و افغانستان برنامه‌ریزی و در حال حاضر ارتباطات برقرار شده، ولی به صورت جدی لوله ارسال نشده است.

در چه مناقصاتی تاکنون شرکت داشته‌اید؟

طبق یکی از قراردادهایی که با شرکت ملی گاز در شش ماه اول سال ۸۷ به امضا رسیده، شرکت متعهد شد که ۴‌میلیون متر لوله در سایز ۶۳ تولید کند که ‌این یکی از اقلام سفارشی است که توانستیم در ۵ ماه تحویل دهیم. از سوی دیگر بازرسی‌های مکرر از سوی بازرسان شرکت ملی گاز صورت گرفت. ۴۰‌هزار تن ظرفیت، عدد سنگینی است که برای آن سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته است.

تاکنون موفق به دریافت چه جوایزی شده‌اید؟

‌این شرکت طی سال‌های گذشته موفق به کسب گواهینامه‌ها و تندیس‌های بسیاری از مراجع مختلف نظارتی و سیاستگذاری در کشور شده است. دریافت گواهینامه ISO۹۰۰۱,۲۰۰۰ از شرکت URS انگلستان، گواهینامه استاندارد ملی برای کلیه سایزها از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی‌ایران، گواهینامه کنترل کیفی برای کلیه سایزها از موسسه امور زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی (دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، گواهینامه استاندارد ۱۷۰۲۵ از شرکت DAP آلمان، گواهینامه مرکز تحقیقات آب و فاضلاب کشور، گواهینامه شرکت ملی گاز ‌ایران جهت تولید لوله‌های پلی‌اتیلن گاز، انتخاب به عنوان شرکت برتر در سال ۸۲ از سوی وزارت صنایع و معادن‌، انتخاب به عنوان واحد نمونه سال ۸۳ از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی‌ایران و انتخاب به عنوان شرکت نمونه توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی‌ایران از جمله ‌این جوایز است.

همکاری شما با وزارت جهاد کشاورزی برای آموزش کارشناسان و مدیران‌این وزارتخانه به چه نحوی است؟

 

قیمت روز ژئوممبران

 

طی سال‌های ۸۶ و ۸۷ تمرکز اصلی شرکت گسترش پلاستیک بر روی تولید لوله‌های گاز بود و ۹۰‌درصد تولیدات شرکت به طرح‌های گازرسانی اختصاص می‌یافت. اما در دی و بهمن سال گذشته‌ این تولیدات رکود یافت و تمرکز اصلی شرکت به تجهیزات کشاورزی منعطف شد.

تولید لوله‌هایی که در پروژه‌های کشاورزی مصرف می‌شود از سال ۸۷ آغاز و با بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی وزارت جهاد مذاکره شد. در مدت کوتاهی ارتباطات با ‌این وزارتخانه برقرار و دوستان ما از وزارت جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای‌های مختلف علاقه‌مند به کار با شرکت شدند.

ما نیز علاقه‌مند به افزایش شناخت بهتر نمایندگان آنها‌، از محصولات مرتبط با حیطه کاری خود شدیم و بر همین اساس در برنامه داریم که به صورت مرتب از کارشناسان و مدیران وزارت جهاد برای بازدید دعوت به عمل آوریم. به‌ این معنا که هدف ما برگزاری ماهانه یک سمینار مشترک با وزارت جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استا‌ن‌ها است تا به کیفیت محصولات ما پی‌ببرند.

شرکتی که سطح تخصصی خدمات را ارتقا داد

رییس انجمن تولیدکنندگان لوله‌های پلی اتیلن با تشکر از مهندس صاحب نسق، مدیرعامل شرکت گسترش پلاستیک گفت: گسترش پلاستیک از جمله شرکت‌های بسیار توانمند و با مدیریت برجسته است که توانسته در بهبود کیفیت تولید پلی‌اتیلن در کشور گام‌های اساسی بردارد.

 

لیست قیمت ورق های ژئوممبران

 

مهندس توکلی افزود:‌ این شرکت نه تنها در حوزه کاری خود بلکه در کشور و ارتقای سطح تخصصی خدمات نقش بسیار موثری داشته است و از اعضای فعال انجمن به شمار می‌رود.

به گفته توکلی،‌این شرکت همواره نسبت به عملکرد انجمن صنفی انتقادهای بسیار به جایی داشته است و در هیات‌مدیره انجمن نیز از دیدگاه‌های وی بهره‌گیری می‌شود.

خط مشی کیفیت «گسترش پلاستیک»

شرکت گسترش پلاستیک تولیدکننده لوله‌های پلی اتیلن، خط مشی کیفی خود را در راستای اهداف و سیاست‌های تعیین شده به منظور تامین رضایت مشتریان به شرح زیر اعلام می‌دارد:

* وجود و استمرار فعالیت شرکت در رضایت مشتری نهفته است، از این رو برآورده ساختن نیازهای مشتریان و جلب اطمینان آنها از کیفیت محصولات مهمترین هدف کلیه پرسنل شرکت است.

* نیروی انسانی به عنوان راهبر کلیه فرآیندهای منجر به تولید با ارزش‌ترین سرمایه شرکت محسوب می‌شود.

 

قیمت انواع ورقهای ژئو ممبران

 

*به روزآوری دانش پرسنل از طریق مطالعه، آموزش و انتقال تجربیات یا هر راهکار مناسب دیگر از مهمترین اهداف ما می‌باشد.

* نظام تشویق، پشتوانه خلاقیت و بهره‌وری و زمینه‌ساز استقرار سیستم تضمین کیفیت در شرکت گسترش پلاستیک است.

* شناخت و تحلیل بازارهای داخلی و جهانی و حرکت در راستای تامین این نیازها و گام نهادن در مسیر صادرات از اهداف مهم ما می‌باشد.

*تضمین کیفیت وظیفه همه کارکنان و اصل حاکم بر شرکت و راهی برای حصول به سهم بیشتری در بازار است.

 

سایت دنیای اقتصاد

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

شرکت فرنام بسپار، سابقه ۲۰ ساله در صنعت پلاستیک دارد و همواره سعی داشته متناسب با نیازهای بازار این صنعت محصولات خود را انتخاب و به عنوان محصولات هدف قرار دهد و طرح و توسعه داشته باشد. دکترآرین قصری مدیر عامل فرنام بسپار و از فعالان پر تلاش صنعت پلاستیک کشور است. با وی درباره اهداف و برنامه‌های شرکت به گفت و گو نشستیم.

 

شرکتهای تولید کننده ورق ژئوممبران

 


نوع محصولات فرنام بسپار چیست و سهم بازار آن چه اندازه است ؟
فرنام بسپار در سه بخش محصولات خود را تولید می‌کند: قطعات خودرو، صنایع بسته بندی و محصولات ژئوسنتتیک.
در این شرکت حدود ۲۰۰ نفر پرسنل داریم و قراردادهای مختلفی را با شرکت های دولتی و خودروسازی و شرکت های وابسته به وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی بسته‌ایم و در حال کار هستیم.
صنعتگران، راهی جز ارتقای خود ندارند
شرکت فرنام بسپار، سابقه 20 ساله در صنعت پلاستیک دارد و همواره سعی داشته متناسب با نیازهای بازار این صنعت محصولات خود را انتخاب و به عنوان محصولات هدف قرار دهد و طرح و توسعه داشته باشد. دکترآرین قصری مدیر عامل فرنام بسپار و از فعالان پر تلاش صنعت پلاستیک کشور است. با وی درباره اهداف و برنامه‌های شرکت به گفت و گو نشستیم.
نوع محصولات فرنام بسپار چیست و سهم بازار آن چه اندازه است ؟

 

 

خرید ژئوممبران عمده ارزان

 


فرنام بسپار در سه بخش محصولات خود را تولید می‌کند: قطعات خودرو، صنایع بسته بندی و محصولات ژئوسنتتیک.
در این شرکت حدود ۲۰۰ نفر پرسنل داریم و قراردادهای مختلفی را با شرکت های دولتی و خودروسازی و شرکت های وابسته به وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی بسته‌ایم و در حال کار هستیم. سهم تولیدات شرکت فرنام بسپار در بخش قطعات خودرو حدود ۳۵ درصد، در صنایع بسته‌بندی ۱۵ درصد و در محصولات ژئوسنتنیک ۴۵ تا ۵۰ درصد است.
در بخش قطعات خودرو با شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا و گروه بهمن فعالیت و همکاری داریم و عمدتا در تولید محصولاتی که پایه پلیمری دارند شامل محصولات داخل اتاق خودرو یا قطعات موتوری تولید محصول داریم که حدود یکصد شماره فنی و قطعه را برای این شرکت‌ها تامین می‌کنیم.
در بخش صنایع بسته‌بندی هم تولیدکننده ورق‌های پلیمری هستیم که برای تولید ظروف بسته‌بندی مورد استفاده می‌گیرد.
در بخش ژئوسنتیک که یکی از بخش‌های اصلی تولیدات شرکت است، بزرگترین تولیدکننده ژئو ممبرین با عرض 7 متر در کشور با ظرفیت تولید 6 میلیون مترمربع در سال هستیم.
ما به عنوان پیشرو در این صنعت سعی کرده‌ایم از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم.
کاربرد چه استانداردهایی تولیدات این شرکت را متمایز می کند؟
تلاش کرده‌ایم استانداردهای جهانی را برای محصولات خود به ویژه برای محصولات ژئوسنتیک اجرا کنیم. از آنجا که در بدو فعالیت و در بازاریابی محصولات خود در کشور باید با رقبای خارجی رقابت می‌کردیم، در نتیجه این موضوع را به صورت جدی و به عنوان یک هدف برای شرکت قرار دادیم.

 

قیمت ژئوممبران در تبریز

 


استانداردهایی مانند GM13 و GM17، استانداردهای ژئو ممبرین هستند که نتوانسته‌ایم این استانداردها را در تولید رعایت کنیم.
در ارتباط با بحث صنایع قطعه‌سازی خودرو براساس طرح‌هایی که شرکت‌های خودروسازی به ما ارائه کرده‌اند، محصولات خود را تولید کرده‌ایم و کلیه محصولات تولیدی ما با کنترل‌های لازم به خط تولید این شرکت‌ها ارسال شده است.
درباره صنایع بسته‌بندی هم استانداردهای مرتبط با تولید مدنظر قرار گرفته که روند تولید صعودی شرکت و افزایش تقاضای بازار حاکی از رضایت‌مندی مشتری برای توسعه تولید محصولات شرکت بوده است.
آیا در زمینه صادرات هم فعالیت دارید؟
در زمینه صادرات به اهداف خود به صورت قطعی نرسیدیم ولی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم صادرات داشته‌ایم. در بعضی موارد به علت بالا بودن قیمت تمام شده نتوانستیم در زمینه صادرات رقابت کنیم. ولی امیدواریم بتوانیم این بخش را توسعه دهیم.
به عنوان یک تولیدکننده، چه توصیه و پیشنهادی برای بهبود وضعیت صنعت کشور دارید؟
صنعت کشور ما چاره‌ای جز رشد ندارد. هم دولت برای ایجاد اشتغال‌زایی و هم صنعت‌گر، برای موفقیت در بازار رقابتی.
در کشور ما محصولات پتروشیمی را با نرخ ارز آزاد محاسبه می‌کنند در صورتی که کالای تولید شده در خارج از کشور را با ارز مبادله‌ای وارد می‌کنند. این در عمل به این معناست که به کالای وارداتی یارانه تعلق می‌گیرد. این یکی از مخاطرات اصلی صنعت پلاستیک کشور محسوب می‌شود که قدرت رقابت را برای صنعت داخلی کشور از بین می‌برد و باید مورد توجه قرار گیرد.
صنعت پلاستیک کشور تا چه اندازه جوابگوی نیازهای داخلی است؟
تولیدات داخلی در صنعت پلاستیک و پلیمر کشور در تمام زیرمجموعه‌ها ۸۰ تا ۸۵ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند. اگر سرمایه‌گذاران و صنعتگران با روحیه بهتر و با امید به آینده به فعالیت بپردازند، خواهند توانست تمام نیاز کشور را در داخل کشور تولید کنند.

 

ژئوممبران ایرانی

 


تولیدکنندگان صنعت پلاستیک در کشور با چه موانع و مشکلاتی مواجه هستند؟
بخشی از مشکلات صنعت ما، مشکلات کلی است که تمام صنایع کشور با آن مواجه هستند که بخشی از آن ناشی از شرایط اقتصادی کشور است و بخشی مربوط به این صنعت است.
یکی از مشکلات خاص صنعت پلاستیک موضوع مواد اولیه است. به ‌رغم اینکه در کشور ما زنجیره نفت، پتروشیمی و صنایع تکمیلی به توالی در کنار هم قرار دارند، ولی طی سالهای اخیر همیشه واحدهای تولیدی نگران تامین مواد اولیه خود بوده‌اند.
از مشکلات دیگر نوسازی صنایع است. به دلیل محدودیت‌هایی مانند تحریم سیستم‌های بانکی بین‌المللی، بسیاری از شرکت ها نمی‌توانند از تسهیلات برای نوسازی ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های جدید بهره بگیرند. در نتیجه در رقابت با رقبای خارجی عقب خواهیم ماند. در کشورهای پیشرفته بعد از گذشت ۴ تا ۵ سال خط تولید را از مدار خارج می‌کنند و خط جدید جایگزین می‌کنند ولی در کشور ما عمر ماشین‌آلات مورد استفاده در صنایع پلاستیک ۱۵ تا ۲۰ است.

 

تولید ورق ژئوممبران

 


مشکل بعدی، آموزش مدیران و ارتباط با تکنولوژی‌های روز دنیا در بخش پلیمر و سخت‌افزاری است که هم در میدان و هم در منابع انسانی مورد استفاده از این نظر کمبودهایی مشاهده می‌شود.
مشکل بعدی ارتباط اقتصاد با دولت است. از آنجا که در اقتصاد ما منشا تزریق پول از جانب دولت است، سیاست‌های انقباضی اخیر دولت یازدهم نوعی رکود ایجاد کرده است. رونق اقتصاد کشور ما همیشه با تورم همراه بوده است.
در کشورهای پیشرفته که با ایجاد فرهنگ مصرف و تنوع در خدمات فروش مانند کارت اعتباری، مصرف‌کننده را مجاب به خرید می‌کنند، این اتفاق باعث چرخش واحدهای تولیدی می‌شود.

 

خرید ورق ژئو ممبران

 

سهم صادرات صنعت پلاستیک کشور چگونه است؟
برای صادرات نیازمند رعایت چند عامل هستیم. اولا باید کالای تولیدی منطبق با استانداردهای جهانی باشد، دوما تولیدکننده توان ایجاد ارتباط خارجی داشته باشد و قوانین بین‌‌المللی را بشناسد. این دو عامل در کنار هم منجر به موفقیت در صادرات خواهد شد. ما شرکت‌های زیادی در صنعت پلاستیک داریم که در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت کفش، فیلم‌های پلی‌اتیلن، پالت‌ها و سطل‌های زباله‌های شهری، تولیدکنندگان فیلم‌های چندلایه و محصولات ژئوسنتتیک که شامل محصولات پلیمری هستند که از نفوذ پساب‌های صنعتی به منابع آب زیرزمین جلوگیری می‌کنند، موفق عمل می‌کنند.
ولی در بخش محصولات پلیمری مورد استفاده در پزشکی واردات زیادی داریم زیرا هزینه تمام شده محصولات وارداتی که عمدتا از چین وارد می‌شوند، کمتر از محصولات تولیدی در داخل است لذا واردات به صرفه است.
صادرات به کشورهای هدف مانند کشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان انجام می‌شود.

 

منبع سایت دنیای اقتصاد

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

گروه آرین خاک ایرانیان برترین تولید کننده ی ورق های ژئوممبران در خاورمیانه و معرف فن آوری نوین استفاده از مصالح ژئوسینتتیک جهت ایزولاسیون و زهکشی فونداسیون و سایر سازه های زیر زمینی مانند تونل مترو، قطار شهری، بین شهری و سایر تونل و کانال های انتقال تاسیسات و ... می باشد. ورق های ژئوممبران تولید شده توسط گروه آرین خاک ایرانیان دارای 10 سال گارانتی بوده و درحال حاضر نیز به کشورهای کویت، عراق و ترکیه صادر می شوند.

 

قیمت عایق ژئوممبران

 

شماره های تماس: 02188005043 - 02188009862 - 02188009861

وب سایت : www.installgeomembrane.com - www.geosynthetics.co - www.geomembrane.ir

ورق ژئوممبران نمونه ای از مصالح ژئوسنتتیک بوده که جهت ایزولاسیون استخرهای خاکی ، سیمانی ، مخازن آب و مخازن مواد شیمیایی و ... مورد استفاده قرار می گیرد ،اتصال ورق های ژئوممبران از طریق جوش حرارتی (جوش مخصوص دبل ویج) صورت می گیرد.

ژئو ممبران

انواع ورق های ژئوممبران:
ژئوممبران hdpe(پلی اتیلن سنگین)
این محصول نسبت به مدل های دیگر ژئوممبران از قابلیت انعطاف پذیری کمتری برخوردار است، می تواند برای کارهای اجرایی در کشاورزی ، راه و ساختمان ، معدن و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار گیرد.

ژئوممبران lldpe(سبک خطی)

 

ژئو ممبران

 


ژئوممبران LLDPE دارای انعطاف‌پذیری ، استحکام کششی، قابلیت سازگاری و دوام بیشتر و نرم تر می‌باشد. کاربرد این نوع ژئوممبران بیشتر در مواردی است که ایجاد فرایند ترک زایی ناشی از تنش وارده به سازه برای سازه ایجاد مشکل خواهد کرد به همین دلیل از این ژئوممبران که انعطاف پذیری زیادی دارد بهره گرفته می‌شود.(به خاطر انعطاف پذیری بالای که دارد جهت ایزولاسون نقاطی استفاده می شود که دسترسی به آنها سخت بوده و با ژئوممبران hdpe قابل ایزولاسیون نمی باشد )

ژئوممبران PVC
ژئوممبران PVC در ایزولاسیون تونل، فونداسیون انواع سازه ها، پارکینگ های طبقاتی، چاله ی آسانسور و … بعنوان روش رایج در دنیا به لحاظ کیفیت و سرعت بالای اجرا در مقایسه با روش های پیشین مورد استفاده قرار می گیرد .

کاربردها ی ورق ژئوممبران:
• استفاده درمخازن آب جهت ممانعت از هدر رفتن و آلوده شدن مخازن.

• استفاده در مخازن پساب جهت ممانعت از آلودگی آبهای زیر زمینی ومحیط زیست.

• استفاده در محل های دفن بهداشتی زباله بعنوان عایق و عدم نفوذ به محیط زیست.

 

قیمت ژئوممبران

 

 

• استفاده دراستخر های نگهداری آب جهت عایق بندی.

• استفاده در دریاچه های مصنوعی جهت عایق بندی.

• کاربرد فرایند لیچینگ مواد معدنی.

• ایزوله شدن سـازه هـای بتنـی زیـر زمینـی در مقابل رطوبت و مـواد خورنده.

• پوشـش پـی سـاختمان هـای با ارتفاع زیاد جهـت مقاومت در برابر نفـوذ آب در فوندانسـیون.

• پوشش لاگون های تصفیه فاضلاب شهری و پساب صنعتی.

• ایجاد پوشش و حفاظ در قسمت های کف و دیواره مخازن سوخت.

• ایجاد عایق و پوشش در حوضچه های تبخیر.

• پوشش دهی تالاب ها و دریاچه های مصنوعی جهت جلوگیری از هدر رفت آب.

• ایجاد پوشش در حوضچه های پرورش ماهی و میگو.

• ایجاد پوشش وعایق در مخازن ذخیره مواد شیمیایی.

• ایجاد حفاظ و پوشش در تونل های عبور و مرور وسایل نقلیه و مترو.

• ایجاد عایق و پوشش در کانال های انتقال آب و فاضلاب.

 

ضخامت ورق ژئوممبران

 

• کاربرد در راه سازی و بستر سازی جاده ها و خطوط ریلی.

• کاربرد در مناطق ملزم به ایزولاسیون .

 

منبع سایت دنیای اقتصاد

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عمار صالحی فارسانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که در سال‌های نه چندان دور؛ کل نیاز به تخم چشم زده ماهی قزل آلا در کشور تولید می‌شد، افزود: در مقطعی قرار شد با واردات تخم چشم زده؛ اصلاح و تنوع ژنتیکی در ماهیان کشور ایجاد شود، اما چون واردات سودآور بود؛ این کار ادامه یافت و تا پیش از سال ۹۴؛ تخم‌هایی که وارد شد بدون داشتن گواهی سازمان دامپزشکی و آلوده به ویروس‌های VHS، IHN و IPN بود.

 

ویژگی ورق ژئوممبران

 

وی اضافه کرد: به دلیل آلوده شدن بیشتر مزارع تکثیر کشور با این ویروس‌ها به بزرگترین وارد کننده تخم چشم زده تبدیل شده ایم و خسارات بسیار بزرگی به این صنعت وارد شده است.

برخی مسئولان شیلاتی در برابر تولیدکنندگان سنگ اندازی کردند

صالحی فارسانی گفت: البته برخی از تولیدکنندگان به کار خود با مشکلات بسیار ادامه دادند در حالی که برخی افراد در شیلات در مقابل آن‌ها سنگ اندازی کردند.

وی افزود: تولید داخلی تخم چشم زده در سال ۹۷- ۹۸ حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون عدد بوده است.

 

استخر پرورش ماهی ژئوممبران

 

عضو هیأت مدیره اتحادیه سراسری ماهیان سردابی گفت: با اختصاص ارز دولتی به وسیله شیلات برای واردات تخم چشم زده، تیر خلاص به تولید کنندگان داخلی زده شد و به جای این که یارانه دولتی به مصرف کننده نهایی برسد به وارد کننده پرداخت شد.

صالحی فارسانی گفت: اگر پروار کننده تخم ایرانی می‌خرید؛ یارانه دریافت نمی‌کرد، اما اگر تخم خارجی می‌گرفت به آن یارانه اختصاص می‌یافت.

وی گفت: تا پیش از اختصاص ارز دولتی؛ هزار عدد تخم چشم زده ۱۵ یورو قیمت داشت، اما به محض اختصاص ارز دولتی؛ هر هزار تخم ۳۰ یورو شد.

صالحی فارسانی اظهار داشت: سه میلیون یورو ارز دولتی مربوط به شهریور ۹۸ بیش اظهاری شده که بیشتر آن مربوط به دو شرکت است که در حقیقت یک شرکت هستند و بیش از ۸۰ درصد واردات تخم چشم زده را انجام می‌دهند که محصول یک شرکت فرانسوی است.

 

هزینه نصب ورق ژئوممبران

 

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ تولید کنندگان تخم چشم زده؛ ظرفیت پاسخگویی به نیاز داخلی را دارند، اما باید پرسید شیلات برای تولید کننده و تکثیر کننده داخلی چه کمکی کرده است؟

عضو هیأت مدیره اتحادیه سراسری ماهیان سردابی افزود: شیلات ارز دولتی را به شرکت خارجی ندهد بلکه به پروارکننده داخلی پرداخت کند، زیرا اگر ارز دولتی به تولید کننده داخلی اختصاص داده می‌شد، به هر کدام به ازای هر تن ماهی دو میلیون تومان یارانه تعلق می‌گرفت.

صالحی فارسانی گفت: حدود ۶۰۰ میلیون عدد تخم چشم زده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با ارز دولتی وارد کشور شد که عرضه و تقاضا را به هم ریخت و به تولید داخل خیانت شد.

وی افزود: به این دلیل پروارکننده تا شش ماه پیش ماهی را با ضرر می‌فروخت، چون ماهی زیاد بود.

 

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

 

صالحی فارسانی گفت: نیازی به ۳۲۰ میلیون تخم چشم زده نداشتیم، اما ارز بازی بود و وارد کننده اگر تخم را دور نیز می‌انداخت سود می‌کرد.

وی افزود: نیاز کشور سالانه ۲۵۰ میلیون تخم چشم زده است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه سراسری ماهیان سردابی گفت: برای واردات تخم چشم زده از تست PCR استفاده می‌شود که این تست دقت کاملی ندارد.

صالحی فارسانی افزود: افرادی خود را دلسوز صنعت آبزی پروری می‌دانند که ۹ ساعت پشت در اتاق وزیر سابق برای دریافت مجوز صادرات غذای ماهی می‌نشستند.

وی گفت: با توجه به این که ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه تولید ماهی مربوط به خوراک است، برخی سویا و آرد را با ارز دولتی می‌گرفتند و با ارز آزاد به کشورهای دیگر صادر می‌کردند.

 

قیمت ورق ژئوممبران مشهد

 

صالحی فارسانی افزود: مگر ما اقیانوس داریم که پودر ماهی و پودر گوشت صادر می‌کنیم، اما از طرف دیگر کشتی‌های چینی را وارد خلیج فارس می‌کنیم که ماهی‌های ما را جارو کنند.

وی گفت: علت گرانی ماهی؛ افزایش قیمت خوراک است.

حسینعلی عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات نیز در این برنامه گفت: تا سال ۹۴ واردات تخم چشم زده ماهی قزل آلا نداشتیم و مجوزی در این زمینه صادر نمی‌شد، اما از سال ۹۴ اتحادیه‌های تولید کننده ماهی قزل آلا تقاضای واردات دادند و بر این اساس واردات آغاز شد.

اگر متقاضی برای تخم چشم زده وجود نداشته باشد؛ امکان واردات آن نیست

وی با بیان این که ۷۶ هزار میلیارد ریال معادل ۳۰۰ میلیون دلار؛ ارزش جاری صنعت پرورش ماهی در کشور است افزود: در این زمینه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 

ژئوممبران قیمت

 

عبدالحی گفت: صنعت ماهی کشور ۲۲ هزار نفر شاغل دارد و واردات تخم چشم زده بر اساس تقاضای پرورش دهندگان به وسیله شرکت‌های حقوقی انجام می‌شود.

وی افزود: تقاضای بخش خصوصی؛ دلیل واردات است، زیرا اگر متقاضی برای تخم چشم زده وجود نداشته باشد؛ امکان واردات آن نیست.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات گفت: البته واردات؛ ایرادهایی دارد، اما صنعت پرورش ماهی را توسعه داده است.

عبدالحی افزود: تولید داخلی تخم چشم زده پاسخگوی نیاز کشور نیست و در بخش خصوصی تخمی که توان رقابت با محصول وارداتی را داشته باشد تولید نمی‌شود، البته بخشی در حال رقابت هستند.

 

فروش ژئوممبران

 


وی گفت: فقط در مقطع یک ساله؛ ارز دولتی به واردات تخم چشم زده اختصاص داده شد که نباید برای حمایت از تولید داخل؛ این کار انجام می‌شد و من با آن مخالف بودم.

عبدالحی افزود: مجموع ارزی که برای واردات تخم چشم زده قزل آلا اختصاص یافت؛ چند میلیون یورو است و پنج میلیون یورویی که گفته می‌شود در این زمینه گم شده است، صحت ندارد و سازمان‌های نظارتی می‌توانند این را بررسی کنند.

وی گفت: در سازمان شیلات تلاش کردیم تولید داخلی را احیا کنیم و بر این اساس با دانشگاه اصفهان برای تولید تمام ماده تفاهم نامه امضا کرده ایم.

 

منبع مهرنیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مازندران قطب مهم تولیدات کشاورزی به شمار می‌رود و در انواع محصولات رتبه اول کشور را دارد و اجرای مزارع متمرکز می‌تواند به برندسازی و جهش تولید در حوزه کشاورزی کمک کند.

ضعف در زیرساخت‌ها، نبود برندسازی، نداشتن بازارچه فروش، کم توجهی به بازاریابی و بالابودن هزینه‌های تولید از جمله موانع در بخش کشاورزی محسوب و سبب می‌شود تولیدات استان در رقابت با محصولات دیگر استان‌ها و کشورها، عرصه را به رقبا واگذار کند.

 

خرید ورق ژئوممبران

 

در سال جاری برای تحقق شعار سال جاری، طرح مزارع سازگار برای اولین بار در مازندران کلید خورد و این طرح به صورت ابتکاری و در قالب تفاهمنامه ای با یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد شهید کشور در نور آغاز شد.

ایجاد اولین مزرعه سازگار در مازندران

اولین مزرعه سازگار مازندران قرار است در وسعتی به مساحت ۴۰۰ هکتار با کاربری کشاورزی و دامی در استان اجرایی شود. حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تجمع فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری از ملزومات طرح مزارع سازگار به شمار می‌رود، افزود: در این مزارع می‌توان به فعالیت‌های مختلفی نظیر کشاورزی، پرورش دام و طیور، محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی و مشاغل مرتبط پرداخت.

 

خرید ژئوممبران 

 

وی با بیان اینکه مزارع سازگاری مشابه شهرک‌های کشاورزی است، افزود: این طرح در راستای اجرای شعار سال در بخش کشاورزی اجرایی شد و برای تحقق آن باید موانع فراروی و بروکراسی های معمول را برطرف کرد.

وی تاکید کرد: برای اجرای مزارع سازگار تمامی مجوزهای لازم باید در کمتر از یکماه صادر شود و دستگاه‌های مرتبط حمایت و پشتیبانی‌های لازم را از آن به عمل آوردند.
خیریان پور، اجرای پروژه‌های مزارع سازگار در کشور بی سابقه دانست و گفت: این پروژه در زمینه‌های مختلف طیور، زنبورداری، دامپروری، کشت گلخانه‌ای، آبزی پروری و غیره قابلیت اجرا شدن دارد.

همسوبودن فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، گل و گیاه، پرورش طیور و غیره سرمایه گذاری در قالب مزارع متمرکز را در استان مازندران به صرفه می‌کند

 

موارد استفاده ژئوممبران

 

همسوبودن فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، گل و گیاه، پرورش طیور و غیره سرمایه گذاری در قالب مزارع متمرکز را در استان مازندران به صرفه می‌کند، از سوی دیگر محدودیت زمین سبب می‌شود تا فعالیت‌های متمرکز در حوزه‌های مرتبط دارای صرفه اقتصادی باشد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر، مجتمع شهرک‌های کشاورزی را از مزیت‌های مزارع سازگار بیان کرد و گفت: این طرح از مزیت‌های اصلی اقتصاد استان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در قالب این طرح به سرمایه گذارانی که دارای پنج هزار مترمربع زمین و یا بیشتر هستند، مجوز برای چند فعالیت مرتبط کشاورزی داده می‌شود.

وی رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت معکوس را از جمله اهداف مجتمع‌های متمرکز موسوم به مزارع سازگار بیان کرد و گفت: تلاش می‌شود که مجوزها در کمترین زمان ممکن صادر شود.

همچنین عزیزاله شهید فر با بیان اینکه اولین مزرعه سازگار کشور در منطقه بهدشت نور در دست اجرا است، اظهار داشت: این طرح به عنوان پایلوت در کشور و خاورمیانه بی نظیر است.

 

کاربرد ورق ژئوممبران

 

وی با بیان اینکه زندگی روستایی در گذشته یک زندگی طبیعی و مورد بود، افزود: توسعه اقتصادی وتسهیل در فرایند تولید از جمله اهداف طرح مزارع سازگار و شهرک‌های کشاورزی است.

وی تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها را از جمله اهداف طرح مزارع سازگار در استان بیان کرد وگفت: این مزرعه به مساحت ۴۰۰ هکتار در نور در دست اجرا است.

شهیدی فر با اشاره به قابلیت‌های بخش کشاورزی، سرمایه گذاری در این حوزه را مستلزم حمایت‌ها و رفع موانع پیش روی ذکر کرد.

 

مشخصات ورق ژئوممبران

 

بخش کشاورزی مازندران با تولید بیش از هفت میلیون تن با تنوع ۷۰ نوع محصول که در ۱۴ محصول حائز رتبه اول تا سوم کشور است، به دلیل سخت گیری ها در صدور مجوزهای مربوطه، رعایت فاصله و … شاهد تغییر در کاربری اراضی زراعی، مهاجرت از روستا بوده است.

این در حالی است که در گذشته فعالان عرصه اقتصادی روستاها در یک مزرعه توأمان زراعت چند فعالیت کشاورزی را انجام می‌دادند از این رو مقرر شد افراد علاقمند که دارای اراضی ۵ هزار متر مربع, یک هکتار یا بیشتر هستند، براساس نوع پروژه توأمان مجوز فعالیت یکجا چند فعالیت در کمترین فرصت ممکن برایشان صادر شود تا در اجرای پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها از تولید شاهد افزایش تولید و تصاعدی شدن روند مهاجرت معکوس به روستاها، جلوگیری از تغییر کاربری و فروش اراضی و.. باشیم.

 

ویژگی ورق ژئوممبران

 

یکی از معضلات سرمایه گذاری در بخش کشاورزی زمان بر بودن و افزایش هزینه اخذ موافقت‌های اصولی به ویژه بحث رعایت فاصله است؛ در حالی که پرورش طیور، ماهی، کشت گلخانه، زراعت چوب، پرورش دام سبک و سنگین نژاد جدید و … می‌تواند با همزیستی در قالب یک مجوز تحت عنوان مزرعه سازگار احداث شود.

 

منبع مهرنیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

امیر حسین اسماعیلی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اظهار داشت: در سال جاری همچون سال‌های گذشته رئوس برنامه‌های اوقاف از سوی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ می‌شود.

 

مصارف ورق ژئوممبران

 

وی با بیان اینکه در سال جاری بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اولویت برنامه‌های اوقاف در سال جاری تأمین نیازهای عموم مردم از قبیل گوشت، طیور و محصولات کشاورزی است، ابراز داشت: بر این اساس دو پروژه در استان اصفهان برای تأمین گوشت اجرایی شده که یکی از آنها مزرعه شماره دو چاه آب امامزاده آقا علی عباس (ع) است که با ۸۰۰ رأس دام در حال بهره برداری است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان پروژه دوم پرورش دام اوقاف اصفهان در کوهپایه در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه در موقوفه سلطان حسین صفوی معروف به فشارک کهنه که مزرعه پسته، پرورش شترمرغ، دام، تولید ماهی سردآبی با حضور سرمایه‌گذار به مجوز رئیس سازمان اوقاف در دست بهره‌برداری است.

تولید نهال در زمین ۱۲ هکتاری تیران و کرون

 

قیمت ورق ژئوممبران

 

وی با اشاره به طرح‌های کشاورزی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز گفت: یکی از این پروژه‌ها مزرعه تولید دام سبک یک هزار راسی در اردستان است و دیگری تولید نهال در شهرستان تیران و کرون روستای دولت‌آباد است که در زمین ۱۲ هکتاری با دریافت مجوز در دست بهره‌برداری است.

اسماعیلی پور همچنین به بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه استان اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: در ۱۲ بقعه اجرای این طرح را داشته‌ایم که ۳۰۰ کیلووات برق تولید می‌کنند.

راه‌اندازی پنج نیروگاه خورشیدی جدید در بقاع متبرکه اصفهان

وی با بیان اینکه برای سال جاری اجرای نیروگاه‌های خورشیدی را در پنج امامزاده استان در دستور کار داریم، ابراز داشت: از این نیروگاه‌ها ۴۰۰ کیلووات برق تولید خواهد شد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برای بهره برداری از این نیروگاه‌ها مجوز لازم از شرکت برق دریافت شده و به استعلام گذاشته شده و تا خرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

 

فروش ورق ژئوممبران 

 

وی با اشاره به پروژه‌های گردشگری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: در این زمینه در شهرستان نطنز دو پروژه پیش بینی شده بود که برای استعلام به سازمان اوقاف ارسال شد.

حمام تاریخی خورشید نطنز احیا می‌شود

اسماعیلی پور با بیان یکی از این پروژه‌ها حمام تاریخی خورشید بوده که مجوز فعالیت دریافت کرد، اضافه کرد: همچنین حمام پنجاهه نائین نیز در این راستا مجوز دریافت کرده و در حال بهره برداری است.

وی راه‌اندازی کارگاه صنایع دستی در حمام تاریخی شهرستان خوانسار را از دیگر پروژه‌های در دستور کار سال جاری معاونت بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اعلام کرد و گفت: در این کارگاه مجموعه‌ای از همه صنایع دستی استان اصفهان قرار خواهد. گرفت.

 

فروش ژئوممبران 

 

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس اعلام مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه باید این پروژه از طریق مزایده واگذار شود.

 

منبع مهرنیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم مدبری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد افزایش ۴۳ درصدی تولید خاویار در استان گیلان بوده‌ایم، اظهار کرد: از این نظر در جایگاه نخست تولید خاویار کشور قرار داریم.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۴۵۱ کیلوگرم خاویار در استان گیلان تولید شده است، افزود: از این مقدار هزار و ۱۴۰ کیلوگرم به کشورهای فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادر شده است.

مدیرکل شیلات گیلان به فعالیت ۶۷ مزرعه پرورش ماهی خاویاری در استان گیلان اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد مزارع پرورش ماهیان خاویاری کشور در استان گیلان وجود دارد.

 

ورق های ژئوممبران

 

وی در ادامه به کیفیت بالای خاویار تولید شده در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه خاویار تولیدی در استان گیلان از نوع بلوگا است، اضافه کرد: ارزش هر کیلوگرم خاویار صادراتی ۷۰۰ دلار است.

مدبری با بیان اینکه میانگین تولید خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان گیلان حدود ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم بوده است، گفت: این میزان امسال به ۵ هزار و ۴۵۱ کیلوگرم رسیده است.

 

ورق ژئوممبران ایرانی

 

وی با بیان اینکه پرورش دهندگان ماهیان خاویار در گیلان بیشتر تمایل به استفاده از مزارع ساحلی را دارند، ادامه داد: علت این کار طبیعی و ارگانیک شدن طعم ماهی خاویاری طبیعی است.

مدیر کل شیلات گیلان افزود: شهرستان تالش با تولید سالانه دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی رتبه نخست تولید خاویار در گیلان را دارد.

وی با اشاره به اینکه علت افزایش تولید خاویار، تقاضای جهانی و شرایط مطلوب تولید این گونه دریایی است، تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون منابع زنده دریای خزر که ایران نیز در آن عضویت دارد صید تجاری ماهیان خاویاری از این دریا از سال ۲۰۱۲ ممنوع شده و تولید خاویار در گیلان در حال حاضر فقط به صورت پرورشی است.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

اسماعیل صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان کرج به عنوان یک معضل نام برد و اظهار کرد: مقابله با سودجویان و زمین‌خواران نیازمند برخورد جدی مسئولان و مشارکت مردم است و باید در این راستا اقدامات هدفمندی صورت گیرد.

ژئوممبران

وی بیان کرد: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی امروز ۱۵ هکتار از اراضی یکپارچه کشاورزی ماهدشت که دستخوش تفکیک شده بود با حضور به موقع نیروهای جهاد کشاورزی و دستور مقام قضائی آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی کرج از آزادسازی اراضی کشاورزی ماهدشت، خیابان جم و کوچه طراوت با حضور نماینده دادستان و عوامل انتظامی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این عملیات شامل تخریب ۳۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز بود.

اجازه تفکیک اراضی کشاورزی ماهدشت را به سودجویان نمی‌دهیم

وی با بیان اینکه اجازه تفکیک اراضی کشاورزی مرغوب ماهدشت را به سودجویان نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی اصلی‌ترین اقدام برای تأمین منابع غذایی، قطع وابستگی به واردات و پیشگیری از متضرر شدن مردم است.

ورق ژئوممبران

 

صارمی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در ماهدشت کرج گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت از طریق سامانه ۱۳۱ و با حکم مرجع قضائی در ماهدشت، خیابان جم و کوچه طراوت، بالغ بر ۳۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوارکشی، فونداسیون، بنا، استخر، محوطه‌سازی و دپوی مصالح تخریب و ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

وی با بیان اینکه با کسانی که برای کسب درآمد بیشتر اقدام به دیوارکشی یا ساخت باغ‌ویلا می‌کنند برخورد جدی خواهیم کرد، متذکر شد: از شهروندان کرج می‌خواهیم تا از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، به این مجموعه کمک کرده و هرگونه تخلف در این حوزه را به سرعت به اطلاع تلاشگران جهاد کشاورزی برسانند.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()