نوشته شده توسط : شیما شریفی

اگر به فکر دستیابی به کیفیت عالی و در عین حال قیمت های مناسب هستید، ام دی اف سینکرونایز پیشنهاد مناسبی است.

چه نیازی به تولید ام دی اف های سینکرونایز بود؟
با ورود ام دی اف ها به بازار به مرور زمان فرنام بسپار مقبولیت مناسبی میان مصرف کنندگان پیدا کردند. ام دی اف های خام به اندازه ای به کار گرفته شدند که صنایع مرتبط با آن ها رونق بسیاری یافت. انواع روکش ها تولید شدند و به بازارهای رقابتی راه یافتند. در واقع ام دی اف ها جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی بودند. قیمت بالای استفاده از چوب طبیعی در طراحی و ساخت بسیاری از لوازم، زمینه ای جهت رونق گرفتن ام دی اف ها بود.

پس از مدتی نیاز بازار تقاضا داشت که این نمونه از فرآورده های چوبی به چوب شبیه باشند. در حقیقت شبیه بودن روکش ام دی اف به چوب به یک مزیت بزرگ تبدیل شد و متخصصان به دنبال فناوری رفتند که سطح صاف ام دی اف را برجسته می کرد. در نتیجه سینکرونایز ورق ژئوممبران فرنام بسپار یک فناوری جدید و استثنایی بود و توانست ام دی اف های ساده را به نمونه هایی جذاب و پرطرفدار بدل سازد.

ویژگی ­های منحصر به فرد ام دی اف سینکرونایز
تا وقتی که یک محصول از ویژگی های مناسب و منحصر به فردی برخوردار نباشد، خریداری آن با قیمت های بالاتر مقرون به صرفه و معقولانه نیست. اما مزیت های ام دی اف سینکرونایز به اندازه ای است که اگر با محدودیت بودجه مواجه نیستید؛ خرید آن کاملا به صرفه و اقتصادی است.

ظاهر محیط خود را به شکل معجزه آسایی زیبا کنید!
شاید در نگاه نخست این یک جمله صرفا تبلیغاتی باشد؛ اما پس از به‌کارگیری ام دی اف در محیط و اجرای نهایی آن، نتیجه کار شما را شوکه خواهد کرد! ظاهر محیط پیش از اجرای دکور و بعد از آن اصلا قابل مقایسه نیست.

اگر قصد دارید که ظاهر آشپزخانه خود را تکان حسابی دهید از ام دی اف سینکرونایز جهت طراحی و ساخت کابینت یا صفحات کابینت استفاده کنید. علاوه بر زیبایی قطعا تماشای طرح هایی شبیه چوب طبیعی حس ایده آلی را در شما ایجاد می­کند. علاوه بر کابینت، ورقه ام دی اف در ساخت کف پوش، دیوار پوش و برخی از سقف ها نیز استفاده می شود. در واقع هر جایی که در ساخت آن از چوب طبیعی استفاده می شود، خرید ورق ژئوممبران ام دی اف به راحتی جایگزین آن می شود.

بهره مندی از قیمت های فوق العاده مناسب
از دیگر مزیت­ هایی که به‌کارگیری ام دی اف ها را ایده آل می کند؛ قیمت های مقرون به صرفه و اقتصادی آن ها است. مخصوصا نمونه های سینکرونایز که به چوب طبیعی شباهت بسیاری دارند از این نظر بسیار عالی هستند. در واقع با پرداخت هزینه ای مناسب ام دی اف های فوق العاده زیبا و کارامدی را به دست می آورید.

مقاومت بی نظیر در برابر حرارت
چوب طبیعی مقاومت کمی در برابر آتش دارد و در صورت بروز آتش سوزی، کابینت هایی که از جنس چوب طبیعی باشند به سرعت شعله‌ور می شوند. اما نمونه های ام دی اف در قالب وسایل چوبی مختلف مقاومت بیشتری در برابر حرارت از خود ورق ژئوکامپوزیت نشان می دهند.

هنگام فرآوری این دسته از محصولات، به خصوصیات و ویژگی هایی که بروز می دهند؛ توجه ویژه ای می شود. در واقع طراحی و ساخت ام دی اف های سینکرونایز به گونه ای است که در برابر عوامل فرسایشی و دمای بیش از اندازه مقاومت مناسبی دارد. حتی زمان بروز آتش سوزی نیز محصولاتی که از ام دی اف سینکرونایز ساخته شده اند؛ دیرتر از دیگر محصولات شعله‌ور می شوند و در جلوگیری از پیشرفت آتش و اطفای حریق کمک موثری محسوب می شوند.

ام دی اف ها و عایق های صوتی؟!
برخلاف انتظار جنس و ضخامت ام دی اف های سینکرونایز به گونه ای است که در طراحی و ساخت بسیاری از وسایلی که نیاز به عایق صوتی دارند؛ استفاده می شود. البته محصولات صدا را از خود عبور می دهند اما میزان عبور صدا از ام دی اف هایی با ضخامت ۱۶ میلیمتری، در حدود ۱۵ دسیبل است که رقم ناچیزی است. عملا این محصولات را عایق صوتی محسوب می کنند و در ساخت ابزار و وسایلی که خاصیت عایق بودن اهمیت ویژه ای دارد؛ به کار گرفته می شود.

با لکه ها برای همیشه خداحافظی کنید!!
ساختار ام دی اف ها به گونه ای است که مقاومت بالایی در برابر لکه پذیری دارند. محصولات یا اصلا لکه نمی پذیرند یا دیر دچار لکه می شوند. بنابراین با خرید محصولاتی که از ام دی اف های سینکرونایز ساخته شده اند؛ لکه پذیری در حد قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

این قابلیت خصوصا در محصولاتی که دائما در معرض تماس قرار دارند؛ بسیار مهم است. به عنوان مثال کابینت های آشپزخانه، صفحه کابینت، مبلمان و بسیاری از وسایل چوبی خانگی، اداری وغیره به مواد اولیه ای از این جنس احتیاج دارند. بنابراین بسیاری از صاحبان کارگاه های تولید و ساخت تجهیزات چوبی در طراحی و ساخت لوازم و وسایل خود از این دسته از مواد اولیه استفاده می کنند.

 

منبع خبر ایلنا

 



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ژئوگرید , ورق عایق , ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

برتریَ ساندویچ پانل ها باعث شده است تا این روزها تبدیل به یکی از مصالح محبوب و پرطرفدار در حوزه صنایع ساخت و ساز شوند. اما علت این برتری چیست و چرا جایگزین مصالح سنتی شده اند؟ اینها سوالاتی هستند که قرار است در این مقاله به آنها پاسخ دهیم.

 

دلیل برتری ساندویچ‌پانل ها بر مصالح سنتی به ساختار این محصول بازمی گردد. ورق ژئو کامپوزیت ساندویچ پانل نوعی مصالح کامپوزیت است که از یک هسته با تراکم پایین و لایه های بیرونی فلزی ساخته شده است. این ساختار باعث شده است تا ساندویچ‌پانل بتواند در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت جهانی در صنایع ساخت و ساز دست یابد. امروزه ساندویچ پانل ها نه تنها در صنایع مدرن بلکه در بازسازی بناهای قدیمی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

در یک نگاه کلی می توان گفت برتری ساندویچ پانل ها به کیفیت و انعطاف پذیری مواد مصرفی، زیبایی نهایی سازه، چند منظوره بودن استفاده از ورقه ها، ایمن و مقاوم بودن آنها بر می گردد. ساندویچ پانل ها برای ساخت سوله های ورزشی، سردخانه های صنعتی، استادیوم ها، کلینیک های پزشکی و حتی منازل مسکونی نیز استفاده می شوند.

 

 

از آنجایی که در ساخت ساندویچ پانل از متریال کم وزن در قسمت هسته ورقه، استفاده می شود، در نتیجه وزن نهایی سازه نیز سبکخواهد بود. برای مثال وزن دیواری که با استفاده از ساندویچ پانل ساخته می شود، نسبت به همتا های سیمانی و یا آجری خود ۵۰ برابر سبکتر می باشد. اما این سبک بودن باعث نمی شود که از مقاومت ساندویچ پانل در برابر ضربه و فشار کاسته شود. ساختار ورقه های ساندویچ پانل به نحوی است که هر گونه نیروی فشاری و یا ضربه ای را به خوبی جذب کرده و مقاومت بالاتری نسبت به چوب را از خود نشان می دهد. این ویژگی به خصوص برای ساخت بخش هایی چون دیوارها و سقف اهمیت دارد.

ورق ژئوممبران فرنام بسپار

 

 

بر خلاف مصالح سنتی بتنی ساندویچ پانل ها در برابر رطوبت هوا و سایر عوامل خورنده مثل باران های اسیدی دچار خوردگی نمی شوند. این وضعیت باعث می شود تا هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان به کمترین مقدار ممکن برسد. در صورتی که سقف بنای شما که از ساندویچ پانل ساخته شده است آسیب جدی ببیند، شما به راحتی می توانید آن را با ورقه های جدید تعویض نمایید. هزینه تعویض بسیار کمتر از هزینه تعمیر سقف با استفاده از مصالح سنتی است.

اگر از ساندویچ پانل ها در محیط‌های مرطوب استفاده شود، نسبت به پارتیشن های چوبی دارای طول عمر بیشتری خواهند داشت. همچنین از این بابت که دچار پوسیدگی نمی شوند و کپک ها قادر به رشد بر روی این سطوح نیستند، به لحاظ بهداشتی نیز دارای استانداردهای بالا و مطلوب می باشند.

 

بخش مهمی از هزینه های ساخت و ساز به علت بالا بودن هزینه مصالح سنتی است. استفاده از ساندویچ پانل بطور قابل توجهی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های تمام شده یک ساختمان می شود. زیرا هم هزینه های ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی کمتر است و هم اینکه به علت سبک بودن سقف و دیوارهای ساخته شده با ساندویچ پانل، هزینه های مربوط به پی سازی و اسکلت سازی ساختمان نیز کاهش می یابد.

ورق ژئوگرید

از طرف دیگر سرعت بالای حمل و نصب آسان ورقه ها باعث می شود تا قیمت نهایی یک پروژه کاهش پیدا کند. این کاهش در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد تخمین زده شده است.

 

فرنام بسپار

 

معمولاً در مصالح سنتی برای آنکه بتوانند به سازه خصوصیاتی چون عایق بودن در برابر حرارت و صوت را بدهند، از لایه های مختلفی چون پشم شیشه استفاده می شود. امروزه خطرات استفاده از پشم شیشه به دلیل آسیب زدن به دستگاه تنفسی ثابت شده است.

اما ورقه های ساندویچ پانل حتی بدون استفاده از پشم شیشه در برابر نفوذ سرما و گرما، اتلاف انرژی، آتش سوزی و صوت عایق هستند. زیرا در ساختار قسمت مرکزی ورقه ها از فوم پلی اورتان، پلی استایرن و یا پشم سنگ استفاده می شود.

 

منبع خبر : ایلنا



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ژئوگرید , ورق عایق , ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

معرفی ورق گالوانیزه و ورق سفید

ورق گالوانیزه که به دلیل رنگ آن همواره به عنوان ورق سفید ورق ژئوممبران نیز از آن یاد می شود، در برابر خوردگی، زنگ زدگی و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و به همین جهت از ورق گالوانیزه و ورق سفید در صنایع مختلف می توان استفاده کرد. در واقع همانطور که می دانید رطوبت یک تهدید جدی برای سازه های فولادی و فلزی به شمار می رود که می تواند بر استحکام و مقاومت سازه ها تاثیر گذاشته و پیامدهای جبران ناپذیری را برای پروژه های عمرانی به دنبال داشته باشد. به همین جهت در صنایع مختلف برای افزایش مقاومت سازه های فولادی و فلزی از روش های متعددی استفاده می کنند تا سازه ها را در برابر رطوبت و انواع خوردگی ها مقاوم سازند.

گالوانیزه کردن ورق های فولادی و تولید ورق های گالوانیزه از جمله مهم ترین و پرکاربردترین روش ها در زمینه ی مقاوم سازی ورق ها و سازه های فولادی به شمار می رود. همچنین لازم به ذکر است که گالوانیزه کردن ورق های فولادی نیز از روش های متعدد همچون گالوانیزه گرم (گالوانیزه به روش حرارتی) و الکتروگالوانیزه (گالوانیزه به وسیله برق) استفاده می شود؛ اما آنچه در خصوص تولید و کاربرد ورق گالوانیزه و ورق سفید حائز اهمیت است، قیمت ورق سفید می باشد، چرا که این ورق ها با توجه به کیفیتی که دارند همواره در بهترین قیمت ها در بازار به فروش می رسند و می توان گفت که استفاده از این محصولات در پروژه ها و صنایع مختلف می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

آشنایی با روش های متعدد تولید ورق گالوانیزه

همانطور که گفته شد از روش های متعددی برای تولید ورق های گالوانیزه و مقاوم سازی سازه های فولادی استفاده می شود که از جمله این روش ها می توان به روش های گالوانیزه گرم (گالوانیزه به روش حرارتی) و الکتروگالوانیزه (گالوانیزه به وسیله برق) اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که شناخت چگونگی تولید ورق گالوانیزه و آشنایی با روش های مختلف گالوانیزه کردن ورق های فولادی می توان با ساختار این ورق های عایق و مقاوم نیز آشنا شد، بنابراین قصد داریم در این بخش از مقاله با آموزش روش های متعدد گالوانیزه سازی ورق های فولادی، شما را با ساختار ورق های گالوانیزه آشنا سازیم.

گالوانیزه گرم: در این روش آهن یا فولاد را در مخزنی از فلز مذاب روی فرو می برند تا مقاومت سازه های فولادی را در برابر رطوبت و خوردگی افزایش دهند. به این روش از گالوانیزاسیون، روش غوطه وری گرم نیز می گویند. همچنین لازم به ذکر است ورق ژئوکامپوزیت که در این روش فولاد و روی به سختی به یکدیگر می چسبند و همواره پس از پایان عملیات گالوانیزاسیون لایه ی محافظی از روی بر سطح فولاد ایجاد می شود.
الکترو گالوانیزه: این روش که به الکتروپلات نیز شهرت دارد، از جمله روش های نوین در زمینه تولید ورق گالوانیزه و ورق سفید به شمار می رود. در این روش محلول فلز سولفات روی یا سیانید به وسیله برق به ورق ها و نوارهای فولادی اعمال می شود.
همچنین لازم به ذکر است که در این روش پوشش محافظ ورق گالوانیزه سبک‌تر و نازک‌تر از روش گالوانیزه گرم می‌باشد و لذا در این روش می‌توان به راحتی ضخامت ورق های تولید شده را به طور دقیق کنترل کرد.

بنابراین می توان گفت ورق گالوانیزه از ورق های فولادی و یک روکش فلزی روی تشکیل شده که می تواند در برابر انواع خوردگی و زنگ زدگی از خود مقاومت نشان دهد و از بروز مشکلات و پیامدهای جبران ناپذیر جلوگیری نماید. همچنین لازم به ذکر است که ورق گالوانیزه و ورق سفید را براساس شکل ظاهری آن به سه دسته تقسیم می کنند:

ورق گالوانیزه بدون گل
ورق گالوانیزه گل درشت
ورق گالوانیزه گل ریز
dfg

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه و ورق سفید

همانطور که گفته شد ورق گالوانیزه و ورق سفید به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و زنگ زدگی از خود نشان می دهد، مورد توجه افراد در صنایع مختلف قرار گرفته و همچنین به عنوان کاربردی ترین ابزارها در صنایع عمرانی و ساخت و ساز به شمار می رود؛ اما لازم به ذکر است که استفاده از ورق گالوانیزه و ورق سفید در صنایع مختلف می تواند مزایای بی شماری را برای صنعت شما به همراه داشته باشد.

بنابراین در این بخش از مقاله تصمیم داریم شما را با سایر مزایای فوق العاده این ورق آشنا سازیم:

طول عمر بالا: ورق گالوانیزه و ورق سفید در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی دارند و می توانند بین 20 الی 70 سال عمر داشته باشند.
جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی: شما با گالوانیزه کردن ورق های فولادی، می توانید از خوردگی و زنگ زدگی سازه های فولادی جلوگیری کنید و در نتیجه هزینه های کمتری را در زمینه ی تعمیر و نگه داری سازه ها و ساختمان ها ورق ژئوممبران فرنام بسپار پرداخت نمایید.
بازرسی آسان: همانطور که می دانید برای نگه داری سازه ها و افزایش طول عمر آن ها لازم است به صورت سالیانه سازه ها را مورد بررسی قرار داد و لذا باید گفت که روش بازرسی می تواند بسیار حائز اهمیت و گاها پر هزینه باشد؛ اما از آنجا که بازرسی ورق گالوانیزه و ورق سفید به آزمایشات گوناگون نیازی ندارند و از طریق چشم قابل رویت هستند، بنابراین می توان گفت که برای آزمایش و تست کیفیت آن ها به هزینه های هنگفتی نیاز ندارید.
سختی: ورق گالوانیزه و ورق سفید همواره توسط فلز روی پوشش داده شده اند و لذا گفته می شود که این ورق ها جزء سخت ترین و مقاوم ترین ورق های محافظ می باشند.
تمیز کردن آسان: ورق گالوانیزه و ورق سفید را می توانید به راحتی تمیز کنید و همچنین برای تمیز کردن آن ها می توانید از آب قلیایی و پارچه های نرم استفاده نمایید.
قابلیت اطمینان بالا: ورق گالوانیزه و ورق سفید همواره مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته می شوند و لذا بر این اساس گفته می شود که این محصولات از قابلیت اطمینان بالایی برخوردارند.

خرید ورق گالوانیزه و ورق سفید

برای خرید ورق گالوانیزه و خرید آهن آلات همواره می توانید به فروشگاه های عرضه کننده این محصول مراجعه کنید؛ اما فراموش نکنید که تهیه ی اجناس مرغوب، با کیفیت و با اصالت در دنیای امروزی ما، به شدت کار سخت و دشواری می باشد، چرا که روی کار آمدن محصولات تقلبی و بی کیفیت در بازار موجب شده تا گاها در خریدهای خود اشتباه کرده و با پرداخت هزینه های سنگین محصولات بی کیفیتی را خریداری نمایید؛ اما توجه کنید که خرید محصولات بی کیفیت نه تنها سرمایه ی اولیه شما را از بین می برد بلکه می تواند در مدت کوتاهی هزینه های اضافی دیگری نیز برای شما به دنبال داشته باشد.

 

ژئوگرید

بنابراین برای تهیه ی هر نوع کالا و محصولی باید به کیفیت، مرغوبیت و اصالت آن توجه داشته باشید و در واقع می توان گفت که برای خرید ورق گالوانیزه نیز لازم است که در زمان خرید وسواس به خرج داده و محصول را با ضمانت کیفیت و اصالت آن تهیه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایران متال سال ها است که در زمینه ی خرید و فروش ورق های گالوانیزه و خرید آهن آلات فعالیت داشته و با فروش محصولات با کیفیت همواره می تواند گزینه ی مناسبی برای خرید ورق گالوانیزه مورد نیاز شما باشد. همچنین لازم به ذکر است که با مراجعه به سایت اینترنتی این فروشگاه می توانید قیمت ورق گالوانیزه را بررسی کرده و با سایر فروشگاه ها مقایسه نمایید؛ اما فراموش نکنید که کیفیت محصولات ایران متال تضمینی بوده و لذا قیمت های مناسب و مقرون به صرفه محصولات این فروشگاه قابل مقایسه با سایر فروشگاه ها نیست.

منبع خبر ایلنا

 



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ژئوگرید , ورق عایق , ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به ‌گزارش ایلنا به نقل از سازمان جنگل ها، ابوالقاسم حسین پور گفت: طرح آبخیزداری و کاهش مخاطرات سیل بر کانون های جمعیتی شهری و روستایی کشور با هدف پیشگیری و کاهش آسیب سیل به ۴۵۰ شهر و ۸۶۵۰ روستای در معرض خطر سیلاب در سطح کشور تدوین شده است.

ورق ژئوکامپوزیت

وی افزود: کلان شهر تهران بواسطه شرایط استقرار در ارتفاعات پرشیب البرز جنوبی، گسترش بیش از حد سطوح عایق شهری و کاهش عرصه های جذب روان آب در درون و پیرامون شهر و همچنین افزایش شدت وقوع بارش ها و سیلاب ها ناشی از تغییرات اقلیمی، از جمله مراکز جمعیتی پرخطر در معرض تهدید سیل به شمار می رود‌.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب سازمان جنگل ها اضافه کرد: بررسی سیل های تاریخی کشور نشان می دهد که تهران محل وقوع یکی از ۱۲ سیل ویرانگر ایران در چهل سال گذشته بوده است و آن سیل مرداد ۱۳۶۶ تجریش بود که به دلیل رخداد بارش و سیلاب ناگهانی حوزه آبخیز دربند و گلاب دره متاسفانه ۳۰۰ نفر از هموطنان در این سیل جان باختند و آسیب جدی به بخش هایی از پایتخت و زیرساخت های آن وارد گردید.

حسین پور گفت: بیش از ۴۰۰۰۰ هکتار از گستره آبخیزهای ژئوممبران سیل خیز بحرانی مشرف به پایتخت، نیازمند اجرای طرح های آبخیزداری و کنترل سیلاب می باشد.  

وی حوزه های آبخیز کن، وردیج واریش، ولنجک، درکه، دربند، گلابدره و دارآباد را از جمله حوزه های آبخیز سیل خیز اولویت دار با خطر سیلاب های مخرب واریزه ای برشمرد و گفت؛ فعالیت های اجرایی آبخیزداری و کنترل سیلاب در هفت حوزه آبخیز مذکور در حال انجام است.

حسین پور مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری پیرامون وقوع سیل با پذیرش و تصویب تغییر نگرش از جمع آوری و دفع آبهای سطحی شهرها، به "مدیریت سیلاب های شهری با رویکرد پیشگیرانه در سطح حوزه های آبخیز بالادست"، و "انجام طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در سطح حوزه های آبخیز مشرف بر شهرها با مشارکت شهرداری ها با هدف کنترل سیل و رسوب ورودی به شهرها را مثبت ارزیابی کرد و از شهرداری ها خواست بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر گسترش دامنه مجاز فعالیت در این خصوص به خارج از محدوده شهر و در سطح حوزه آبخیز مشرف و موثر بر شهرها، بیش از پیش با بهره گیری از ظرفیت موجود نسبت به مشارکت در انجام طرح های آبخیزداری و آبخوانداری با راهبری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای کاهش مخاطرات سیل خرید ورق ژئوممبران در شهرها اهتمام ورزند.

وی کمک به توسعه تفرجگاه های طبیعی پیرامون مراکز جمعیتی از طریق اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، استفاده از فرصت مهار سیلاب در افزایش سبزینگی، ایجاد چشم اندازها و مناظر آبی در قالب احداث پارک آبخیز با مشارکت شهرداری ها، دهیاری ها و بخش خصوصی در مناطق مستعد را از جمله ظرفیت های موجود در حوزه های آبخیز دانست که به توسعه پایدار سکونتگاه ها کمک می کند.

ورق ژئوممبران فرنام بسپار

مدیرکل کنترل سیلاب سازمان جنگل ها با اشاره به خسارات سیل در سال های اخیر به شهرها و روستاهای مناطق مختلف کشور و اثربخشی طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش سیلاب و کمک به ایمن سازی مراکز جمعیتی تحت پوشش طرح های مذکور در برابر مخاطرات سیل، خواستار احیای ردیف بودجه ای "آبخیزداری و کنترل سیل حوزه های شهری" در سطح ملی و تقویت منابع اعتباری لازم جهت سرمایه گذاری در این بخش شد.

 

منبع خبر ایلنا

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ژئوگرید , ورق عایق , ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی پیش ساخته است که در سال 1930 ساخته شده است. این سازه در ابتدا با عنوان عایق های ساختاری و حرارتی عرضه شده و جنس آن از مواد کامپوزیت ساختمانی تشکیل شده است. ساندویچ پانل ها در حقیقت دارای ساختار مرکب و سبک هستند ، این سازه ها از دو طرف به دو لایه محدود می شود و در قسمت میانی آن یک لایه ی عایق قرار گرفته است. این ماده ی عایق که فوم هم نامیده می شود بسیار سبک و انعطاف پذیر است که دارای خواص فیزیکی منحصر به فردی هستند.

این پانل ها به دو گروه ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می شوند مواد تشکیل دهنده ی فوم میانی این سازه ها معمولا از موادی مانند پلی اورتان، پشم سنگ، پلی استایرن تشکیل شده است. از لحاظ کاربردی این سازه ها جایگزین مناسبی برای دیوارها، تیغه های سفالی و آجری به شمار می روند.

علت نام گذاری این محصولات به دلیل شکل ظاهری آن ها است . جنس لایه های بیرونی در ساندویچ پانل ها از ورق های فلزی مانند آلوزینک و آلومینیوم ، همچنین ورق های گالوانیزه است. هسته یا قسمت میانی این پانل ها از مواد عایق تشکیل شده است. همان طور که قبلا اشاره کردیم این مواد عایق شامل پشم سنگ و پشم شیشه، پلی استایرن (یا همان یونولیت)، پلی اورتان ساخته شده است.

بشر با پیشرفت فناوری در امر ساختمان سازی به دنبال راه های ساده تری برای ساخت و ساز است این پانل ها نمونه ای از این نوآوری ها بوده که آن را جایگزین مصالح سنتی شده اند. ساختار پانل ها باعث می شود سازه ها یا ساختمان ها سبک تر ساخته شده و از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

ساندویچ پانل را بهتر بشناسیم

 

ژئوممبران

5
برای شناخت بیشتر ساندویچ پانل باید بدانید که با گسترش یافتن تقاضا در زمینه مسکن سازندگان ساختمانی همواره به دنبال استفاده از روش های جدید و راهکارهای نوین بوده تا بتوانند سرعت ساخت و ساز را بالا ببرند. در کنار آن نیز به دنبال روش هایی هستند تا عمر مفید و مقاومت این بنا ها را در مقابل بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان بالا ببرند و همچنین ایمنی لازم را برای زندگی افراد ایجاد کنند. ساندویچ پانل ها نیز به عنوان پاسخی برای این نیاز بوده که جایگزین مصالح سنتی شده تا سرعت کار و ایمنی در ساخت و ساز بالا برود.

فرنام بسپار

امروزه در کشورهای صنعتی و پیشرفته مانند کشورهای اروپایی برای ساخت ساختمان ها و سازه ها از مصالح سنتی سنگین و سخت استفاده نمی کنند. جالب است بدانید که مصالح سنتی علاوه بر وزن سنگین از قیمت بالایی برخوردار بوده همچنین این مصالح را باید به شکل ترکیبی استفاده کرد تا از مقاومت لازم برخوردار شوند. با استفاده از ساندویچ پانل ها سازندگان ساختمان دیگر مشکلات معمول استفاده از مصالح سنتی را نداشته همچنین روند ساخت و ساز تسریع شده و سازه ی مورد نظر با استفاده از یک نوع متریال ساخته خواهد شد.

دلایل استفاده از ساندویچ پانل چیست
جالب است بدانید که ساندویچ پانل ها کاربردهای زیادی در امر ساخت و ساز دارند این فواید شامل :

این سازه ها را می توان به عنوان عایق در ساختمان ها به کار برد که عملکردی بسیار قوی در نگهداری از انرژی یا ورود دمای ناخواسته دارند. همچنین می توانیم از آن ها به عنوان عایق های ضد حریق، رطوبتی و گرمایشی، سرمایشی استفاده کرد.

خرید ورق ژئوگرید

از دیگر ویژگی های این پانل ها مقاومت بسیار بالا در مقابل بارهای اضافی در ساختمان دارند که به عنوان مثال می توانیم از نیروهای برشی ناشی از زلزله اشاره کرد.

از دیگر مزایای استفاده از ساندویچ پانل ها باید به مقاومت بالای آن ها در برابر خوردگی، حلال ها، همچنین محیط های بازی و اسیدی اشاره کرد.

این سازه ها در مقایسه با مصالح سنتی وزن بسیار سبکی دارند که می توانند به راحتی در سقف و دیوارها به کار روند.

ساندویچ پانل ها بسیار سریع و آسان نصب می شوند .

از لحاظ قیمت این پانل قیمت کمتری نسبت به مصالح سنتی دارد همچنین فاقد آلودگی های صوتی و گردو غبار هستند.

از دیگر ویژگی های این پانل ها تنوع در رنگ آن ها است که متناسب با سلیقه ی سازندگان ورق ژئوممبران فرنام بسپار انتخاب شود.

از دیگر ویژگی های این پانل ها انعطاف پذیری بسیار بالای آن ها در استای ساخت طرح های خاص بوده همچنین امکان سفارشی سازی طرح برای سازه های خاص است.

یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از ساندویچ پانل ها در مقابل مصالح سنتی افزایش عمر مفید ساختمان ساخته شده با آن است.

نکته ی مهم این است که در هنگام استفاده از مصالح سنتی نیروی انسانی به مقدار زیاد استفاده شده و کارها نیز به کندی پیش خواهد رفت. در کنار آن باید هزینه های هنگفتی برای دستمزد کارگران نیز پرداخت کنید این در حالی است که در ساختمان هایی که با ساندویچ پانل ساخته می شوند این عملکرد بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد به این ترتیب که پانل ها در کارخانه ساخته شده و برای نصب فرستاده می شوند با این روند به میزان زیادی در هزینه ها و زمان صرفه جویی خواهد شد.

معرفی انواع ساندویچ پانل
6

همان طور که قبلا اشاره کردیم این پانل ها به دو دسته ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می شوند. هر کدام از این دسته ها نیز خود داری انواع مختلفی هستند که بنا بر نوع ساختار و کاربری در دیوار و سقف به کار برده می شوند. قصد داریم در ادامه انواع این سازه ها را معرفی کنیم.

ساندویچ پانل پلی اورتان: یک نوع از پانل است که با محیط زیست سازگار است همچنین میزان اشتغال پذیری در آن بسیار کم بوده و میزان جذب رطوبت نیز بسیار پایین است. در این نوع پانل از فوم پلی اورتان مناسب است که در دو نوع تولید می شود که نوع اول آن به PIR معروف است. این نوع از ترکیب ایزو سیانورات و پلی یول ساخته می شود. نوع دوم آن به PUR معروف است که در هر دو روش ساخت برای سرعت در ساخت استفاده از کاتالیزور الزامی است.

ساندویچ پانل پلی استایرن: این نوع ساندویچ پانل با ماده ای سفید رنگ که در برابر رطوبت و صدا عایق است پر شده این نوع پانل ها برای اولین بار توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم به کار رفت. آن ها از این سازه ها برای ساخت پل های شناور بهره می گرفتند. فوم پلی استایرن که فاصله ی بین دو لایه فلزی را پر می کند نوعی فراورده ی پتروشیمی است که ظاهر آن به شکل بلورهای ریز است زمانی که این بلورها در مجاورت فشار و گرما قرار بگیرند دچار انبساط می شوند. ساختار خاص این نوع پانل باعث شده که مقاومت بالایی در برابر آب داشته همچنین در مقابل رشد باکتریایی و فساد پذیری نیز از خود مقاومت قابل توجه ای را نشان بدهد. این نمونه در حال حاضر با رشد صنعت ساندویچ پانل سازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ساندویچ پانل پشم سنگ: اولین ویژگی ساندویچ پانل پشم سنگ ضد حریق بودن آن است، ژئو کامپوزیت این نوع پانل از دو ورق فلزی ساخته شده که هسته ی میانی آن از پشم سنگ تشکیل شده است. فوم پشم سنگ ماده ای است که از ترکیب مواد معدنی به وجود آمده است و مواد اولیه ی اصلی آن سنگ بازالت نام دارد. مهم ترین ویژگی این ماده نسبت به دیگر عایق های به کار رفته در ساندویچ پانل ها مقاومت بالای آن در برابر حرارت و آتش است.

ساندویچ پانل سردخانه ای: این نوع پانل ها با ضخامت 8 تا 20 سانت تولید می شوند همچنین ساختار اصلی آن از ترکیب فوم پلی اورتان با لایه های فلزی شکل می گیرد. البته نکته مهم در مورد این پانل ها نوع پلی اورتان به کار رفته در آن است که بسیار شکننده می باشد و همین امر باعث شده که نشود به تنهایی از آن ها استفاده کرد اما یک نکته ی دیگر نیز وجود دارد که آن قدرت کششی بسیار بالای این مدل است.

ساندویچ پانل سقفی: از این نوع پانل ها به عنوان پوشش برای سقف ها استفاده می کنند، استفاده از این پانل ها برای ساخت سقف باعث سبک شدن و کم شدن بار مرده ی ساختمان می شود. از ویژگی های سقف های ساخته شده با این مصالح استحکام و دوام بالای آن ها همچنین عایق یا هسته ای که بین دو صفحه وجود دارد باعث جلوگیری از ورود هوای سرد و گرم به داخل ساختمان شده و به این ترتیب دمای بنا به شکل یکنواخت خواهد بود.

ساندویچ پانل دیواری: همان طور که از نام آن مشخص است از این نوع پانل ها برای ساخت دیوارها کمک می گیرند این پانل ها شباهت زیادی با پانل های سقفی دارند و نکته ی قابل ذکر در مورد آن ها این است که نوع فوم به کار رفته در آن ها براساس نوع کاربرد و مصرف آن ها است.

 

منبع خبر: ایلنا



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ژئوگرید , ورق عایق , ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()