کشت قراردادی گندم وضعیت خشک‌سالی را بهبود می‌دهد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، تورج نوروزی صبح امروز شنبه در کارگروه استانی کشاورزی قراردادی گندم و بررسی طرح جهش تولید در دیم‌زارها با اشاره به بازدیدی که معاون زراعت وزارت از برداشت کنجد مقاوم به ریزش با کمباین در شهرستان دزفول داشت، گفت: از گلخانه تولید نشا سبزی و صیفی و فرآوری بذور گندم هم بازدید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: کشت گندم در مناطق سردسیر تقریباً به پایان رسیده ولی در مناطق جنوبی هنوز کشت این محصول استراتژیک آغاز نشده و قبل از آغاز کشت و بر اساس دستور وزیر کشت قراردادی گندم در خوزستان ابلاغ شد.

نورزوی افزود: این طرح در ترویج و توسعه و استفاده از کودهای پایه در مزارع گندم بسیار مؤثر خواهد بود و شرایط خوبی را برای تولید به‌خصوص در وضعیت خشک‌سالی فراهم خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان ادامه داد: در این دستورالعمل بر قرارداد با کشاورزان بسیار تأکید شده که این موضوع مستلزم زمان و ایجاد ساختار مناسب، تأمین نهاده و بیمه است.

ورق ژئوممبران

نوروزی با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری این طرح است، گفت: تنظیم قراردادهای اجرایی به‌منظور تأمین کود با شرکت خدمات حمایتی و برای بیمه محصولات با صندوق بیمه خواهد بود؛ همچنین با مجریان غیردولتی قراردادی و تولیدکننده گندم نیز قرارداد بسته خواهد شد که به ساختار محکمی نیاز است.

کد خبر 5339209

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: