کشت ذرت بومی اهر در ۲۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی صبح امروز در آیین رویداد روز مزرعه «اهر مَکَه‌سی» (ذرت بومی اهر) در شهرستان اهر با اشاره به این‌که شهرستان اهر ۷۵۰۰ هکتار باغ و ۲۷۵ هکتار سطح زیر کشت ذرت دارد، اظهار داشت: ذرت بومی اهر که با عنوان اهر مَکَسی شناخته می‌شود. جزو محصولات کشاورزی ارگانیک است و کشاورزان اهری برای تولید این محصول از کو د شیمیایی استفاده نمی‌کنند.

سرپرست جهاد کشاورزی اهر افزود: گاهاً علیه ذرت اهر شایعه‌سازی می‌کنند که با آب فاضلاب آبیاری می‌شود، در حالی که با آب چاه یا رودخانه آبیاری می‌کنند و هرگونه استفاده از آب فاضلاب در حوزه کشاورزی را تکذیب می‌کنم.

لیچینگ

وی ادامه داد: از مجموع ۲۷۵ هکتار سطح زیر کشت ذرت اهر، ۲۵۰ هکتار با سیستم نوار تیپ و ۲۵ هکتار با روش غرق آبی آبیاری می‌شود. در حالی که تا سال گذشته تنها ۲۵ هکتار از مزارع کشت ذرت با سیستم نوار تیپ آبیاری می‌شد اما امسال به همت همکاران آبیاری با نوار تیپ به ۲۵۰ هکتار در شهرستان اهر افزایش یافت.

نجفی از صادرات ذرت بومی اهر (اهر مَکَه‌سی) به استان‌های تهران، اردبیل، گیلان و شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: ذرت اهر در بازار پایتخت و شهرهای گردشگری شمال و شمال‌غرب کشور به فروش می‌رسد، چراکه به لحاظ رعایت امنیت غذایی و سالم بودن محصول، مشتریان زیادی دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی اهر در ادامه بر لزوم همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان در ترویج کشت پاییزه محصولات کشاورزی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش واردات غلات به کشور و کمبود غلات، انتظار داریم با همکاری دهیاران و شوراهای روستاها بتوانیم در بخش کشاورزی شهرستان اهر جهش تولید را عملیاتی کنیم و اراضی کشاورزی که زیر کشت نبود را به مرحله کشت محصولات کشاورزی دربیاوریم.

کد خبر 5549509

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: