سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی در حوزه کشاورزی و دامپروری لرستان
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم امروز پنج شنبه در جلسه با مدیران شستا اظهار داشت: بر مبنای سند آمایش لرستان توسعه استان حول محور کشاورزی و دامپروری است، ظرفیت و استعدادهای خدادادی و بی نظیری لرستان را برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به یک بهشت تبدیل کرده است.

وی افزود: آب و هوای مطلوب، خاک حاصلخیز و نیروی ماهر و تحصیل کرده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی است، حدود هشت هزار نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی داریم که ظرفیت بسیار بالایی است.

ژئوممبران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان تولیدات استان در بخش کشاورزی دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن آن را غلات، حبوبات و دانه‌های روغنی تشکیل می‌دهد.

حسنی مقدم گفت: ۳۲۰ هزار تن انواع محصولات باغی، ۴۰۰ هزار تن فرآورده‌های دام و طیور در استان تولید می‌شود، همچنین دو هزار و ۸۰۰ تن عسل سالانه در استان تولید می‌شود.

وی افزود: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است و حجم تولیدات گیاهان دارویی در ۱۴ هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه لرستان از ظرفیت قابل توجهی در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی برخوردار است، عنوان کرد: شرکت شستا می‌تواند در حوزه کشاورزی و دامپروری سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام دهد ما آمادگی لازم را برای همکاری با شستا هم در خصوص تأمین زمین و هم ارائه مجوزها داریم.

حسنی مقدم گفت: ظرف یک سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی و دامپروری توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است، حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آبزی پروری در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در جنوب استان انقلابی در حال رخ دادن است، گفت: همچنین زیرساخت ۳۵۰ هکتار شهرک گلخانه‌ی در استان فراهم است که در صورت سرمایه‌گذاری پنج هزار شغل ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نیاز استان به ۲۰ هزار تن تخم مرغ و حدود ۵۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه است، شستا می‌تواند در این حوزه ورود جدی داشته باشد.

کد خبر 5349478

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: