آغاز خزانه گیری زمین‌های کشاورزی از ۱۵ فروردین‌ماه
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از رست، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند شخم زمستانه در شالیزارهای گیلان کماکان ادامه‌دار است، اظهار کرد: بر اساس کارشناسان جهاد کشاورزی تاکنون ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل ۶۰ درصد زیر شخم رفته که بسیار می‌تواند به افزایش محصول در سال زراعی جدید کمک کند.

جلوگیری از تبخیر آب

وی از اقدامات و تدارکات لازم در خصوص آغاز سال زراعی جدید خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته تاکنون دو هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی‌شده تأمین و که از این میزان ۸۰ درصد آن بین شالی‌کاران توزیع و مابقی هم توسط شرکت‌های تعاونی و کارگزاری‌ها توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با درخواست از کشاورزان در خصوص استفاده صحیح از کودهای شیمیایی افزود: ۳۳ هزار تن کود شیمیایی در بین شالی‌کاران توزیع و کماکان روند توزیع ادامه دارد است، ولی بااین‌حال از شالی‌کاران درخواست دارم از کودهای شیمیایی استفاده صحیح و متناسب کنند.

لیچینگ

الماسی یکی از الزامات برای آمادگی در سال زراعی جدید را فراهم آوردن ماشین‌آلات زراعی دانست و تصریح کرد: کشت و برداشت مکانیزه محصولات کشاورزی بسیار می‌تواند به افزایش کیفی و کمی محصولات کمک کند، لذا در تلاشیم تا در سال زراعی جدید ماشین‌آلات تأمین و اقدامات لازم برای آمادگی و استفاده از آن‌ها در سال زراعی جدید انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه‌ کشاورزان به تقویم زراعی سال جدید بیان کرد: تمامی شالی‌کاران باید متناسب با تقویم زراعی کار کشت خود را آغاز کرده و متناسب با شرایط اقلیمی، فنی و آب موجود در استان پیش‌بینی‌شده و کار خزانه گیری از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز می‌شود

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: