تامین آب و سرمایه ۲ دغدغه اساسی تولید در استان سمنان است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه متأسفانه مشکل تأمین آب مورد نیاز واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی استان وجود دارد، تاکید کرد: افت سفره‌های آب زیرزمینی سبب شده تا نیاز به جابجایی برخی چاه‌ها و همچنین کف شکنی و لایروبی منابع آبی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای واحدهای دامداری و کشاورزی حتی‌المقدور آب تأمین خواهد شد، افزود: از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی می‌توان به تأمین سرمایه در گردش و همچنین سرمایه ثابت اشاره کرد که در این باره از اعتبارات تبصره ۱۸ ماده اشتغال، تسهیلات خوبی پرداخت شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه مصوبات سفر رئیس جمهور نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که به واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص خواهد یافت، گفت: این اعتبارات به ارتقای بهره‌وری و ایجاد و تثبیت اشتغال استان کمک شایانی خواهد کرد.

روف گاردن

هاشمی با بیان اینکه از دیگر اقداماتی که برای رفع مشکلات واحدهای دامداری و کشاورزی به خصوص در روستاها صورت گرفته، راه اندازی کاروان‌های خدمت به حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی است، ابراز داشت: در این کاروان‌ها، مسئولان در روستاها حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای تولیدی روستایی و دامداری‌ها و کشاورزی قرار می‌گیرند که آخرین این کاروان‌ها روز قبل در روستای دهملای شاهرود برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیشترین دغدغه تولید در استان سمنان، آب است، گفت: در زمینه آب شرب مشکل خاصی در استان وجود نداشت و تنها دغدغه ما در بحث اصلاح شبکه آبرسانی فرسوده بود که باید تدبیری در این باره اندیشیده شود اما مبحث دوم که بسیار نیز مورد تاکید است، تأمین آب روستاها با هدف ارتقای شغل و تولید و بازگشت مهاجران به روستاها محسوب می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه در کنار بحث آب، مقوله مسکن ملی نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود که در این ارتباط در شهرهای استان زمین به خوبی آماده و برای ساخت تحویل مردم می‌شود.

کد خبر 5532896

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: