افت سطح آب‌های زیرزمینی شهرستان سلسله
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح جودکی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سلسله با اشاره به کم آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی و چشمه‌های شهرستان سلسله اظهار داشت: سطح آب چاه‌های کشاورزی نسبت به سال گذشته حدود ۲ متر افت داشته که بیانگر وضعیت نگران کننده آب زیرزمینی شهرستان سلسله است.

وی با اشاره به کاهش سه و نیم متری سطح آب‌های زیرزمینی در چند ماه اخیر در شهرستان، خواستار همکاری و تعامل کشاورزان در راستای مدیریت آب‌های زیرزمینی شهرستان برای عبور از بحران خشکسالی شد.

فرماندار سلسله نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم نصب کنتورهای هوشمند و انتقاد از فعالیت گشت‌های مشترک کارگروه شورای حفاظت از منابع آب و مشاهده کشت‌محصولات آبدوست در برخی مناطق، خواستار فعالیت ۲۴ ساعته کارگروه به منظور نظارت دقیق‌تر به منظور جلوگیری از کشت این محصولات در شهرستان شد.

مسلم مرادی افزود: در راستای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان و به دستور استاندار، کشت محصولات آبدوست از قبیل برنج و سیب زمینی در شهرستان ممنوع و با کشاورزان متخلف که بدون توجه به تنش‌های آبی اقدام به کشت این محصولات کرده اند برابر قانون برخورد شده است.

پوشش استخر

فرماندار سلسله با اشاره به وضعیت منابع آب گفت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان از هم اکنون باید به فکر الگوی کشت سال آینده در شهرستان باشد و برنامه ریزی منظم و دقیقی در این زمینه ارائه دهد.

کد خبر 5533037

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: