صدور حکم تخریب تغییرکاربری های غیر مجاز در جهرم
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رستگار بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان ۵ مورد حکم قطعی در مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز و مستحدثات موجود در آنها صادر شده که مهمترین آن مربوط به مجموعه‌ی باغ شهری بهارستان می‌باشد که در مورد آن، حکم تخریب صادر شده است.

وی افزود: از آنجایی که کاربری اراضی مذکور کشاورزی است لذا هر گونه ساخت و ساز در آن غیر مجاز بوده و برخلاف قانون می‌باشد. در همین راستا، پیرو برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت چگونگی اجرای حکم تخریب صادره، انجام شد.

رئیس دادگستری شهرستان جهرم بیان کرد: بر همین اساس، اجرای حکم طی چند مرحله و با اطلاع رسانی قبلی صورت می‌گیرد که در مرحله اول قطع خدمات با اطلاع رسانی قبلی و نصب بنر، مرحله دوم به صورت جمع‌آوری تأسیسات، مرحله سوم برداشتن دیوارهای پیرامونی و مرحله آخر در خصوص اجرای حکم، تخریب مستحدثات غیر مجاز موجود در آن است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی بیان کرد: توصیه ما بر این است که هیچگونه ساخت و ساز در این اراضی صورت نگیرد، چرا که برخلاف قانون بوده و خسارات ناشی از تخریب، نهایتاً متوجه متخلفان خواهد شد.

رستگار خاطرنشان کرد: در بحث اراضی حسین آباد قبله تداخل سندی بین منابع طبیعی و اداره اوقاف اتفاق افتاده است. سند ۱۸ هکتار از اراضی حسین آباد قبله که قبلاً به اسم منابع طبیعی بوده، اوقافی تشخیص داده شده و حکم ابطال آن صادر شده است.

وی گفت: بخشی از این اراضی مذکور در گذشته از منابع طبیعی به بنیاد مسکن واگذار شده بوده که بنیاد مسکن هم بخشی از آن را به مردم واگذار نموده است که در مورد این اسناد صادره نیز حکم قطعی وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر، اراضی حسین آباد قبله شامل سه بخش بخش اراضی موقوفه که در وسط روستا واقع شده، بخش اراضی ملی که به بنیاد مسکن واگذار شده و از لحاظ سند ایرادی ندارد، در قسمت‌های پیرامونی روستا واقع شده است و اراضی منابع طبیعی می‌شود.

رستگار عنوان کرد: در بخش اراضی موقوفه، بواسطه نامه نگاری‌هایی که با اداره ثبت و اسناد صورت گرفته، صدور سند و نقل و انتقال آن متوقف گردیده است، لذا همشهریان گرامی اگر قصد خرید و فروش اراضی این منطقه را دارند، قبل از انجام معامله برای حصول اطمینان از وقفی نبودن زمین، از اداره اوقاف استعلام کنند.

کد خبر 5528758

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: