تدارک ۴۰۰ هزار تن بذر گواهی شده گندم برای کاشت
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست مجری طرح گندم با اشاره به تدارک ۴۰۰ هزار تن بذر گندم گواهی شده و استاندارد برای حمایت از کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، افزود: در راستای حمایت از گندمکاران علاوه بر بذرهای گواهی شده و لیبل‌دار، تدارک کودهای پایه مانند ازته، فسفاته و پتاسه با ۴۸ درصد کاهش قیمت نسبت به سال گذشته برای سال زراعی آینده تامین کرده‌ایم.

قیمت عایق استخر

سهراب سهرابی به خط اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری نیز اشاره و اظهار کرد: بخشی از این تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات و دنباله‌بندهای مورد نیاز اراضی و محصولات زراعی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برای سال زراعی آینده برنامه داریم تمام دو میلیون هکتار مزارع گندم آبی را زیر کشت قراردادی ببریم و در این شرایط تمام نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از قبیل کودهای فسفاته، پتاسه و ازته و همچنین سموم و بیمه محصول توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مجری کشت قراردادی انجام می‌شود.

سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های کشاورزان هزینه‌های بالا و تامین به موقع نهاده‌ها برای کشت گندم است که از طریق کشت قراردادی این نیاز برطرف می‌شود و کشاورزان وجه نهاده‌های دریافتی را هنگام تحویل محصول از مبلغ خرید تضمینی پرداخت می‌کنند.

وی گفت: کشت قراردادی دو میلیون هکتار مزارع گندم آبی علاوه بر افزایش تولید، عملکرد در واحد سطح و درآمد کشاورزان، نیاز کشور به واردات این محصول کاهش خواهد یافت.

سهرابی افزود: اگر کشت قراردادی گندم با همراهی کشاورزان اتفاق بیفتد ظرف سه سال آینده به خودکفایی در این محصول دست می‌یابیم.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری در سطح ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی، در ۱۷ استان کشور به صورت پایلوت کشت قراردادی گندم انجام شد.

کد خبر 5528779

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: