دامپروری و طیور مزیت نسبی گیلان در بخش کشاورزی است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع بزرگ کشت و صنعت و دامپروری در سیاه‌اصطلخ رشت در گفتگو با خبرنگاران کشاورزی را یکی از مزیت‌های استان گیلان عنوان و اظهار کرد: در این بخش دامپروری و طیور نیز از مهم‌ترین مزیت‌ها محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب انجام شده در بخش کشاورزی به ویژه دامپروری، افزود: باید زنجیره ارزش در بخش تولید مواد لبنی در استان گیلان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان به تعطیلی برخی کارخانه‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده نبود شیر مورد نیاز برای تولید مواد لبنی مهم‌ترین علت تعطیلی این کارخانجات است که مقرر شده از استان‌های همجوار تأمین شود.

قیمت عایق استخر

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های نادرست اتخاذ شده در گذشته مبنی بر انتقال دام‌های گیلانی به استان‌های دیگر، تصریح کرد: تفاهم نامه‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید مجتمع کشت و صنعت و دامپروری امضا شده است.

عباسی با بیان اینکه قرار است ۱۰۰۰ رأس دام شیری به گیلان منتقل شود، گفت: با ایجاد زنجیره ارزش در مجموعه فوق زمینه تولید شیر و گوشت مورد نیاز گیلان و سایر استان‌ها فراهم می‌شود.

وی همچنین به حمایت دولت از تولیدکنندگان به ویژه این مجتمع‌ها اشاره کرد و افزود: با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تسهیلاتی که در اختیار این مجتمع‌ها قرار می‌گیرد می‌توانیم پتانسیل‌های استان را به شایستگی مورد استفاده قرار دهیم.

رساندن تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی همچون برنج، چای، ابریشم، آبزی‌پروری و سایر محصولات به حداکثر ظرفیت آنها از دیگر مواردی بود که مورد تاکید استاندار گیلان قرار گرفت.

وی همچنین برای فراهم ساختن زیر ساخت‌های لازم در جهت توسعه و شتاب در رفع موانع افزایش تولید این مجموعه، دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 5529008

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: