کاهش 27 درصدی بارندگی در کردستان زنگ خطری برای کشاورزی است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری ظهر امروز در جلسه توسعه سرمایه‌گذاری که با حضور مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته کارهای خوبی در راستای توسعه و رونق کشاورزی در استان انجام گرفت که قابل تقدیر است.

قیمت ورق پلاستیکی

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این نام‌گذاری رسالت و وظیفه ما را به عنوان یکی از متولیان بخش تولید مضاعف می‌کند باید با تلاش جهادی و مضاعف و پشتیبانی‌ مناسب از تولید موانع موجود در این مسیر را برداریم و تولید را رونق ببخشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: این جلسات می‌تواند تاثیر بسزایی در رفع موانع و مشکلات دارد و باید به صورت مستمر برگزار شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ریسک بالایی دارد، گفت: این بخش نیاز به مردم و سرمایه‌گذاری دارد، بیش از 90 درصد از فعالیت‌ها و کارهای این بخش توسط خود مردم انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: متاسفانه امسال به لحاظ بارش سال بسیار بدی را تجربه کرده‌ایم که زنگ خطری برای کشاورزی استان است.

وی افزود: امسال 184 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است که نسبت به مدت زمان مشابه 27 درصد و نسبت به بلند مدت 17 درصد کاهش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: کشاورزان بخاطر کاهش بارندگی مقداری ناامید شده‌اند اما با توجه به تجربیات کشورهای مختلف که با وجود کمترین میزان بارش‌ها بالاترین تولید داشته‌اند تولید پایدار را برای خود ایجاد کنیم.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

سپری با بیان اینکه مشکلات در سال‌جاری با موضوع مرغ و کمبودها در این حوزه شروع شد و با خشکسالی ادامه پیدا کرده است، گفت: بارندگی فوق‌العاده ضعیف است و درجه حرارت هم رو به بالا است هر یک درجه بالاتر نیاز آبی را 15 درصد افزایش می‌دهد.

وی با تاکید براینکه در ردیف مکانیزاسیون باید حوزه دامداری دیده شود، گفت: طرح‌های داریم که باید نسبت احیای آنها تلاش کنیم باید بهترین استفاده و بهره‌وری را از اعتبارات ببریم.

انتهای پیام/2330/71

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: