افتتاح ۲۹ طرح کشاورزی در استان همدان
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین تقوی سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد: این هفته، با توجه به اهمیت جهاد که کمک به محرومین و مستضعفین در روستاها جهاد کشاورزی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی اقدامات گسترده‌ای انجام داده و به بررسی مشکلات نیز می‌پردازد، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی ۳۰ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه میزان محصولات تولیدی بخش کشاورزی در استان بالغ بر ۵ میلیون تن است، خاطرنشان کرد: در هفته جهاد کشاورزی ۲۹ طرح افتتاح می‌شود و ۱۴ طرح در حوزه تولیدات گیاهی با ۶۳ نفر اشتغال و در آبزیان ۴ طرح با ۱۲ نفر و صنایع تبدیلی ۵ طرح اجرا می‌شود.

تقوی ادامه داد: حدود هزار و بیست میلیارد ریال کل هزینه طرح‌های هفته جهاد کشاورزی است و جمعاً ۱۷۲ نفر مستقیم اشتغال پیدا می‌کنند.

عایق استخر

وی افزود: تولید گندم و غلات برنامه مخصوصی داریم که میزان آن از کشور اعلام می‌شود و براساس آن برش شهرستانی تهیه می‌شود، اطلاعات کافی از اراضی کشور وجود ندارد بنابراین کشت‌ها معمولاً تقریبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مجلس باید به جد پیگیر طرح الگوی کشت باشد چرا که امنیت غذایی یکی از مهمترین امور در کشور است.

این مسئول، با بیان اینکه استان همدان به عنوان یکی از استان‌های برتر در تنظیم بازار معرفی شده، گفت: تولیدات دام به اندازه‌ای که برنامه پیش بینی شده در کشور تولیدات داشتیم و تعدیل بازار صورت گرفته و نهاده‌های دامی از ۲۰ اردیبهشت ماه نرخ را آزاد اعلام کرد و قیمت‌های مصوب دولت اعمال می‌شود.

تقوی خاطرنشان کرد: امور اراضی در ایام تعطیل حتی با گشت ۱۳۱ مشغول به کار هستند و اقدامات خوبی صورت گرفته، چرا ذخایر آب و خاک برای آیندگان بسیار با اهمیت است و باید از تخریب اراضی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید به جد پیگیر طرح الگوی کشت باشد، تاکید کرد: حدود ۷۰ کیلوگرم ضایعات مواد غذایی برای هر فرد در کشور داریم.

این مسئول در پایان، با بیان اینکه ضایعات بخش کشاورزی بسیار بالا است، ادامه داد: افزایش ضایعات مواد غذایی بسیار آسیب زا است و می‌تواند امنیت هر کشور را به خطر بیاندازد.

کد خبر 5514337

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: