کلنگ زنی گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی در فامنین
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، منصور خزایی دوشنبه در سومین روز از هفته جهاد کشاورزی ۲ پروژه گلخانه و کشت گیاه دارویی شهرستان فامنین که با حضور فرماندار، بخشداران و جمعی از مدیران شهرستان کلنگ زنی شد، عنوان کرد: مساحت گلخانه هیدروپونیک در شهرستان فامنین برابر ۳۲ هزار و ۴۰۷ متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این گلخانه برابر یک هزار و ۱۳۰ تن سبزی و صیفی و میزان اشتغالزایی ۳۳ نفر است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که این گلخانه در سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه، میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده این طرح را ۸۸۰ میلیارد ریال دانست و افزود: این روند با هزینه شخصی و بدون دریافت تسهیلات بانکی پیش رفته است.

خزایی، به افتتاح پروژه ۲ هکتاری مزرعه گیاه دارویی اسطوخودوس شرکت توداک در حومه فامنین اشاره کرد و افزود: مبلغ کل هزینه احداث هر هکتار این مزرعه ۴۵۰ میلیون ریال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه میزان عملکرد این مزرعه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم گل خشک به همراه ۲ تا ۳ تن برگ خشک (۲ تا ۳ چین) و البته از سال سوم به بعد است، میزان اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم این مزرعه را ۱۵ نفر اعلام کرد.

عایق بندی استخر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه نوع کشت این مزرعه نشایی بوده است، افزود: تولید محصول زیر نظر کارشناسان کشت گیاهان دارویی جهت مصرف متعادل و بهینه انواع کودها و پایش احتمالی آفات و بیماری‌ها و تولید محصول سالم است.

کد خبر 5513503

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: