کاهش ۱۳ تا ۲۵ درصدی جوجه ریزی در قزوین
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که صبح یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون مهمترین فعالیت ما خرید گندم و کلزا از کشاورزان که هر دو جز محصولات استراتژیک هستند است و در سراسر استان ۲۰ عامل و مرکز خرید را در این زمینه تجهیز کرده‌ایم.

وی افزود: تا امروز که برداشت گندم در آبیک و بوئین زهرا آغاز شده موفق شده‌ایم ۲۶۱ تن گندم و ۱۰ تن کلزا خریداری نمائیم ولی مهمتر از این مسئله خوش قولی و تصفیه حساب به موقع با کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این موضوع که رتبه استان در ثبت نام و معرفی تولیدکنندگان دام، طیور و آبزی پروران برای تسهیلات سرمایه در گردش ۵۵ درصد رشد کرده است عنوان کرد: رتبه استان قزوین تا هفته‌های گذشته ۲۷ کشوری بود که اکنون با این میزان رشد به رتبه ۱۲ رسیده است.

پوشش استخر کشاورزی

وی گفت: دو مسئله مهم پیش روی ما این است که تسهیلات و نهاده‌های دامی باید به موقع و به میزان مناسب در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد. نهاده دامی آزاد ظرف مدت ۴۸ ساعت به استان حمل می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد و نهاده دامی دولتی که تعهد ما بوده است در زمینه ذرت و جو تقریباً صفر شده است و در سویا که بخش باقی مانده تعهدات است نیز یک کشتی حامل ۱۰ هزار تن سویا وارد بندر کشور شده است و به زودی این نیاز نیز تأمین خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون گوشت قرمز منجمد موجود در سردخانه های استان زمان زیادی برای ماندن در سردخانه‌ها ندارند و بهتر است این گوشت موجود در تعاونی‌های مورد اعتماد که میدانیم قطعاً با قیمت مناسب و در جهت حمایت از مصرف کننده فعالیت می‌کنند به دست مردم برسانند.

افلاطونی مطرح کد: هم اکنون با کاهش جوجه ریزی در استان رو به رو هستیم و بین ۱۳ تا ۲۵ درصد جوجه ریزی در استان کاهش یافته است و ممکن است تا دو ماه آینده در تأمین مرغ نیاز استان با چالش رو به رو می‌شویم و امروز باید با قیمت مصوب همین جلسه به صورت روزانه مرغ مازاد نیاز بازار را خریداری کنیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

این مسئول با اشاره به آغاز فصل گرما و قطعی برق واحدهای صنعتی در مقاطع مختلف عنوان کرد: برخی واحدهای کشاورزی و دامی با مشکلات قابل توجه با این روند رو به رو می‌شوند، برای مثال اگر کارخانه‌ای که محصولات مرتبط با شیر دارد با این موضوع رو به رو شود برای هر بار قطعی برق بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن شیر را از دست می‌دهد و شیر فاسد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اگر دمای برخی از سردخانه‌ها حتی یک درجه کم یا زیاد شوند موجب لطمه جدی به موجودی آنها می‌شوند و این ملاحظات باید مورد توجه جدی قار بگیرد.

کد خبر 5512519

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: