کاهش ۷۰ درصدی کشت گلخانه‌ای در کرمانشاه
نوشته شده توسط : شیما شریفی

امیر یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی باغی دامپروری و محصولات گلخانه‌ای یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

وی افزود: راه گذر از رکود اقتصادی و بیکاری در استان کرمانشاه توسعه بخش کشاورزی و تسهیل فرآیندهای کسب و کار در این بخش است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: پراکندگی، تعدد و تضاد قوانین و دستورالعمل‌ها، بروکراسی اداری و ورود دستگاه‌های غیر تخصصی در بخش کشاورزی از جمله موانع پیش روی توسعه کشاورزی استان کرمانشاه است.

یاوری ادامه داد: قرار گرفتن طرح‌های کسب و کار کشاورزی در بخش تبصره یک ماده یک تغییر کاربری اراضی عملاً منجر به توقف صدور پروانه و مجوزهای این بخش گردیده به طوری که در سال جاری نسبت به مدت مشابه سنوات پیشین ۷۰ درصد کاهش سطح زیر کشت گلخانه را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی نظام مهندسی کشاورزی و آب منطقه‌ای باید با برنامه‌ریزی نسبت به ارائه الگوی کشت متناسب با شرایط کم آبی و ظرفیت موجود منابع آبی اقدام کنند تا از وارد شدن خسارات به منابع آبی و متضرر شدن کشاورزان جلوگیری به عمل آید.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: مهمترین عامل برای رهایی از بحران کم آبی ترویج و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بوده که با حداقل استفاده از منابع موجود و حداقل هدر رفت آب می‌توان حداکثر بهره‌وری را داشت.

یاوری با اشاره به نیاز توسعه روستاها و نیاز روزافزون جامعه به غذا و رشد جمعیت و کاهش منابع غذایی، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد لزوم گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی روستایی است

وی بیان کرد: اصولاً در تعریف صنایع تبدیلی می‌توان به مجموعه فعالیت‌های صنعتی که با فرآوری محصولات کشاورزی از طریق تغییرات فیزیکی و شیمیایی ذخیره سازی، بسته بندی و توزیع، به تبدیل و نگهداری آنها کمک می‌کند اشاره کرد.

یاوری خاطر نشان کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی افزایش درآمد روستاییان، بالا بردن بهره‌وری بخش کشاورزی و افزایش سهم اشتغال صنعتی در مناطق روستایی و نیز به عنوان جزئی از فرآیند توسعه روستایی ایفای نقش می‌کند.

کد خبر 5374158

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: