اختصاص بیش از ۷۰۰میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام هشترود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین مدنی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هشترود، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و همچنین تسلیت حادثه غم انگیز متروپل در آبادان، با بیان اینکه قبل از حضور در شهرستان هشترود ظرفیت‌ها و مشکلات این شهرستان را بررسی کرده‌ایم تا در مصوبات شورای اداری رئیس جمهور حق سفیری خوب برای شهرستان هشترود را ادا کنیم و پیام و درد مردم این منطقه را به رئیس جمهور انتقال دهیم افزود: شهرستان هشترود به حق دارای ظرفیت‌های فوق العاده ای بوده و مشکلات موجود حاصل عدم توجه در طول سالیان گذشته می‌باشد که مشکلات در زمینه‌های مختلف روی هم انباشته شده و حل آن را نیازمند تدبیر و توجه خاص کرده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به این مطلب که مردم در سال‌های جنگ تحمیلی در توده‌ای از مشکلات غوطه ور بودند ولی مشکلات خودشان را با تسهیل دولت حل می‌کردند اظهار کرد: اگر نگرش و روحیه انقلابی زمان جنگ تحمیلی هم اکنون بر جامعه ما سایه افکند باز هم می‌توان مشکلات مردم را با تدبیر و ساماندهی به دست خودشان حل کرد چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر جا مردم در صحنه باشند ما به معنای واقعی کلمه پیروزیم و هر جا که نتوانستیم مردم را به صحنه بیاوریم شکست حق ماست.

مدنی در خصوص مشکلات مطرح شده توسط فرماندار و نماینده شهرستان از جمله نبود تصفیه خانه فاضلاب شهری تصریح کرد: نبود تصفیه خانه ویژه فاضلاب شهری علاوه بر خطرات زیست محیطی می‌تواند عامل مشکلات بهداشتی بسیاری برای مردم شهرستان باشد.

همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شهرستان هشترود و کاهش نرخ بیکاری ۲۵ درصدی این شهرستان مبلغ ۳۷۱ میلیارد تومان جهت ایجاد پروژه عظیم پست ۴۰۰ برق و مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه پایاب سد سهند و جهاد آب شرب و آب رسانی به مناطق روستایی این منطقه اختصاص خواهد یافت.

geogrid

نماینده رئیس جمهور در پایان سخنانش با ابراز تأسف از نرخ بالای بیکاری در منطقه هشترود ادامه داد: با پیگیری‌های بعد از این سفر، زمینه استقرار بنیاد کارآفرینی برکت و صندوق کارآفرینی امید با افزایش پنج برابری میزان اعتبارات، ایجاد خواهد شد. که از این مقدار ۴۰ درصد اعتبارات به اشتغال بانوان اختصاص پیدا خواهد کرد.

نبود تصفیه خانه فاضلاب شهری در شهرستان هشترود

فرماندار شهرستان هشترود نیز در ابتدای جلسه، به قدمت دیرینه این شهرستان و افتتاح فرمانداری هشترود در سال ۱۳۳۷ اشاره کرد و افزود: هشترود بعنوان دروازه ورود آذربایجان شرقی بالاترین ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده که از آنها می‌توان آب، کشاورزی، گردشگری، معدن و صنعت و مهمتر از همه دارا بودن نیروی انسانی متعهد و متخصص را نام برد اما متأسفانه نتوانستیم به آن پیشرفت و توسعه‌ای که باید دست یابیم.

علیرضا توری نبود تصفیه خانه فاضلاب شهری در این شهرستان را از مشکلات گریبان گیر موجود مطرح کرده و بیان کرد: نبود تصفیه خانه و پیوستن فاضلاب شهری به رودخانه پایین دست روستای علی آباد هشترود علاوه بر اینکه زیبایی شهر را به چالش کشیده، آثار زیست محیطی زیادی به بار می‌آورد.

فرماندار شهرستان هشترود با اشاره به اینکه نبود فرصت اشتغال و منبع درآمد مناسب باعث شده تا هشترود جز شهرستان‌های مهاجر فرصت قرار گیرد اظهار کرد: راه‌اندازی واحدهای تبدیلی و تجهیز و زمینه سازی فرصت اشتغال در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی و ناحیه صنعتی فجر و همچنین بهبود وضعیت راه‌های مواصلاتی و آب شرب روستایی، می‌توانند عاملی بر مهاجرت معکوس به شهرستان هشترود باشد.

توری کامل نشدن پروژه پایاب سد سهند را از دیگر مشکلات هشترود برشمرد و ادامه داد: بعد از گذشت ۲۵ سال از افتتاح سد سهند هشترود، فقط ۵ هزار هکتار از اراضی پایاب به زیر کشت آبی رفته و ظرفیت کشاورزی شهرستان خواستار تبدیل کشت دیمی به آبی زمین‌های باقیمانده پایاب سد سهند است.

سکاندار فرمانداری هشترود همچنین خواستار تخصیص اعتبار جهت ساماندهی ورودی‌های شهرستان هشترود و نیز قطعه پنج آزاد راه هشترود مراغه شد و در این رابطه افزود: قطعه پنج آزاد راه شهرستان هشترود- مراغه با عنایت ویژه رئیس جمهور و اختصاص ۱۰۰ میلیارد از ۶۰۰ میلیارد بودجه اختصاص یافته به کل آزاد راه تکمیل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفریان امام جمعه شهرستان هشترود، ضمن تقدیر از حضور ساده و بی آلایش نماینده رئیس جمهور در منطقه و اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص مظلومیت فرهنگ، افزود: انتظار داریم دولت سیزدهم به مسئله فرهنگ اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشد چرا که جوانان در فضای مجازی افسارگسیخته گرفتار شده‌اند و آسیب‌های فرهنگی - اجتماعی با سرعت غیر قابل وصف به جامعه تزریق می‌شود.

کد خبر 5505767

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: