رفع مشکل آب دشتستان از مسیر شیرین‌سازی آب دریا می‌گذرد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی اظهار داشت: امام خمینی (ره) همچون جد بزرگوارش امیرمومنان (ع) جامع اضداد بود و بخش مهمی از میراث‌های گرانبهای ایشان از این ویژگی ناشی می‌شوند.

نیروگاه سیکل ترکیبی

وی با تشریح برخی از ویژگی‌های امام راحل بیان کرد: امام خمینی فقیه زمان شناس، فیلسوف متبحر، عارف اجتماعی، سیاستمدار مسلط، مجاهد در راه خدا و رهبر و مدیر موفق بود.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: اندیشه‌های ابتکاری امام مدل جدیدی از مدیریت و حکومت داری را به بشریت ارائه کرد که امروز در قالب میراث‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در اختیار ملل جهان قرار داد.

وی افزود: از جمله میراث امام می‌توان به اصل انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، ولایت مطلقه فقیه، رهبری امام خامنه ای، وحدت و بیداری اسلامی، ایجاد اعتماد به نفس، روحیه استکبار ستیزی، مجموعه ۵۰ جلدی بیانات امام، مجموعه صحیفه نور و وصیت نامه سیاسی الهی اشاره کرد.

مصلح گفت: رسالت‌های ملت انقلابی ایران اطاعت و پیروی کامل و عملی از فرامین رهبری، حفظ روحیه انقلابی و مسؤولیت پذیری در قبال انقلاب اسلامی، حفظ روحیه استکبار ستیزی و قطع امید از بیگانگان، حمایت و دفاع از مظلومان، محرومان و مستضعفان جهان، انتخاب کارگزاران لایق، کارآمد و معتقد به مبانی امام و رهبری و استقامت و پایداری در برابر دشمنان است.

کشاورزی

امام جمعه دشتستان از آثار و برکات قیام ۱۵ خرداد به آشکار شدن ماهیت ضد دینی رژیم منحوس پهلوی، افشای توطئه‌های غرب علیه ملت ایران، بالا رفتن رشد سیاسی مردم ایران، شکل گیری گروه‌ها و تشکل‌های اسلامی، مشخص شدن چهره واقعی ملی گرایان، فروپاشی تز انگلیسی جدایی دین از سیاست، محوریت قرار گرفتن امام و روحانیت در امر مبارزات ضد رژیم و فراهم شدن زمینه‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی با خیر مقدم به معاون پارلمانی رئیس جمهور و تشکر از نماینده مردم دشتستان بابت دعوت ایشان چند خواسته و مطالبه مهم مردم شریف دشتستان را مطرح کرد و گفت: معضل کم آبی اعم از آب شرب و کشاورزی، مردم نجیب و شریف ما را رنج می‌دهد، مسؤولان عزیز باید برای حل این معضل یک برنامه ریزی بنیادی و اساسی میان مدت و بلند مدت داشته باشند.

مصلح بیان کرد: برای تأمین آب شرب چاره‌ای جز تأسیس دستگاه‌های آب شیرین کن در کنار دریا وجود ندارد با این وضعیت کم بارشی و خشکسالی و برای تأمین آب کشاورزی تکمیل سد دالکی و توسعه سدهای آبخیزداری می‌تواند چاره ساز باشد.

وی افزود: تنها بیمارستان شهید گنجی جوابگوی این شهرستان بزرگ نیست، باید برای تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور بودجه کافی تخصیص یابد و پروژه فعال شود.

امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه راه آهن برای استان ما با این ظرفیت عظیمی که دارد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که کار این پروژه به کندی انجام می‌گیرد.

وی گفت: چاره‌ای برای اشتغال، مسکن جوانان، معیشت، گرانی و تورم افسارگسیخته داشته باشید.
کد خبر 5506124

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: