کاروان ترويجي ارتقا بهره‌وري کشاورزي در اردبيل به راه افتاد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده عصر سه‌شنبه در مراسم آغاز فعالیت کاروان ترویجی ارتقا بهره‌وری کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: از امروز و در قالب اکیپ‌های مختلف در شهرستان‌های استان اردبیل این کاروان ترویجی و آموزشی سعی می‌کنند با حضور در مزارع و همراه با کشاورزان و تولیدکنندگان بستر و زمینه توانمندی در بخش تولید را مهیا کنند.

 

وی تصریح کرد: این کاروان در اردبیل و در گام نخست از مرکز تولید داروهای گیاهی مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بازدید کرده و در جریان فعالیت محققان و پژوهشگران در تولید ۷۰ نوع محصول با پایه گیاهی قرار گرفتند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های قطب تولید محصولات متنوع کشاورزی است که در تأمین امنیت غذایی و بهبود معیشت مردم در ابعاد مختلف فعالیت کرده و در اراضی زراعی اعم از دیم و آبی استان تولید بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را شاهد هستیم.

 

تقی‌زاده به طرح نظام نوین ترویج و آموزش در بخش کشاورزی و انتقال دانش و تجربه از طریق کانون‌ها و مراکز ترویجی و مزارع الگویی اشاره کرد و افزود: در قالب یاوران تولید، سعی ما بر این است تا جدیدترین یافته‌های علمی را با همراهی کارشناسان و متخصصان امر به زارعین و کشاورزان در جبهه تولید منتقل کرده و شرایط مطلوبی را در توانمندی تولید با نوآوری و فناوری‌های جدید فراهم کنیم.

 ژئوممبران

وی حضور این کاروان را در مزارع سیب‌زمینی کلخوران و راه‌اندازی سیستم نوین آبیاری هوشمند یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این مزارع با همراهی خود کشاورزان و تولیدکنندگان روش‌های جدید تولید مورد توجه قرار گرفته و آبیاری‌ها نیز در شرایط خشکسالی به شکل هوشمند، تیپ و قطره‌ای انجام می‌شود.

 

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» سعی بر این است تا تولید محصولات با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه به سمت بهره‌وری بیشتر و ارزش افزوده بالاتر حرکت کرده و ما بتوانیم در مسیر دستیابی به نوآوری و فناوری گام‌های اساسی را برداریم.

 

وی وجود مزارع با رویکرد نوآوری را در شهر اردبیل و بازدید کاروان ترویجی از این مجموعه‌ها را یادآور شد و بیان کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی این کاروان در کنار ترویج و ارتقا بهره‌وری در بخش تولید، تقویت ارتباط با جهادگران اصلی تولید بخش کشاورزی همان زارعان سر مزرعه هستند که در مسیر تولید تلاشی جدی انجام می‌دهند.

 

تقی‌زاده ادامه داد: در کنار حضور در مزارع سیب‌زمینی در دشت اردبیل، این کاروان با حضور در منطقه فندقلوی نمین نیز از کانون جدید راه‌اندازی شده دختران روستایی و عشایری در نمین بازدید کرده و در جریان فعالیت آنها قرار گرفتند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: دختران و پسران روستایی و عشایری شهرستان نمین با حضور در کارگاه‌های آموزشی با مسائل و موضوعات به ویژه نحوه شکل‌گیری تشکل‌ها، صدور مجوزها و همچنین تولید محصولات گیاهان دارویی و سایر حوزه‌ها آشنایی پیدا کرده و با داشتن کارت همیار طبیعت سعی می‌کنند صیانت‌کننده این مواهب خدادادی باشند.

 

کد خبر 5504108

 

منبع مهرنیوز

 

 

 

 
 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: