۲ برابر شدن اراضی آبی زمینه ساز توسعه اقتصادی کردستان است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کردستان حوزه آبریز استان‌های همجواری است که بیش از کردستان اراضی آنها آبی است و این در حالی است که تنها حدود ۱۲ درصد اراضی کشاورزی این استان آبی است.

وی افزود: از یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی در کردستان تنها ۱۲۶ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

وی با تأکید بر اینکه صرفه جویی و بهره وری آب در بخش کشاورزی کردستان بهتر از استان‌های دیگر انجام شده است، تصریح کرد: تولید ثروت و اشتغال زایی در کردستان به شدت به بخش کشاورزی وابسته است و باید این بخش به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بهترین حوزه برای جبران کمبودها، ایجاد اشتغال و مبارزه با مشاغل کاذبی چون کولبری در کردستان، توسعه و حمایت همه جانبه از بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: بحث تخصیص و آبی کردن اراضی دیم استان یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی است که انتظار می‌رود مسئولان م تصمیم گیران کشوری در این خصوص نگاه ویژه ای به استان کردستان داشته باشند.

اسکندری گفت: تنها ۱۱ و ۲ دهم درصد اراضی کشاورزری کردستان آبی است لذا تخصیص آب برای توسعه بخش کشاورزی در استان ضروری است.

وی تأکید کرد: در صورت ۲ برابر شدن اراضی آبی، بیشتر مشکلات اقتصادی و اشتغال زایی در کردستان حل خواهد شد و شاهد توسعه همه جانبه خواهیم بود.

جلوگیری از تبخیر آب

وی ابراز امیدواری کرد که کردستان در برنامه ۵ ساله وزارت جهاد کشاورزی به صورت ویژه دیده شود و در روند تأمین اعتبار و تخصیص منابع لازم برای توسعه اراضی آبی بیشتر حمایت شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: اقتصاد استان کردستان وابسته به بخش کشاورزی است و باید برنامه‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی کردستان به صورت ویژه حمایت شود.

کد خبر 5495920

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: