برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون آغاز شد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رشیدی با اشاره به رشد سه برابری کشت چغندرقند پاییزه در اراضی این شهرستان گفت: سال گذشته ۲۳۰ هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون کشت شد که این میزان امسال به ۷۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط عملکرد چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون ۶۰ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۲ هزار تن محصول چغندرقند تولید و تحویل کارخانجات شود.

رشیدی افزود: کشت چغندر قند در قالب کشاورزی قراردادی و با انعقاد قرارداد کشت انجام می‌شود و طبق قرارداد با کارخانه‌های قند مرودشت و کوار، محصول برداشت شده از کشاورزان با قیمت هر کیلو ۱,۶۴۱ تومان خریداری و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر تحویلی، ۴۳۰ تومان کمک هزینه حمل، ۲ کیلوگرم شکر و ۲۰ کیلوگرم تفاله به کشاورز پرداخت می‌شود.

عایق بندی استخر

وی با بیان اینکه کاشت تا برداشت محصول چغندرقند به صورت مکانیزه است گفت: تمهیدات لازم برای برداشت چغندرقند در این شهرستان اندیشیده شده، و ۷ ست مکانیزه پیشرفته برای برداشت چغندرقند کازرون فعال است.

رشیدی با اشاره به مرغوبیت قابل قبول چغندرقند تولیدی در شهرستان کازرون گفت: این شهرستان کانون و از قطب‌های اصلی کشت چغندر پاییزی در استان فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: استفاده از رقم آنتک به عنوان بهترین و جدیدترین رقم چغندرقند سازگار با منطقه، یکی از اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش میزان تولید این محصول در کازرون است.

کد خبر 5495988

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: