نخستین کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی کشور درکرمانشاه به راه افتاد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مویدی ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم اعزام کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی متولی امنیت غذایی مردم از مزرعه تا سفر است و این مساله با توجه به اهمیت فراوان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرارگرفته است.

وی با اشاره اینکه بحث امنیت غذایی، افزود: به منظور دستیابی به امنیت غذایی ایده‌آل باید بهره‌وری در بخش کشاورزی در کشور را به سطحی از خود کفایی رساند.

معاون تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید بیش از ۱۲۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی در کشور، تصریح کرد: تحقیقات کاربردی در حوزه کشاورزی امری لازم بوده که باید تمام اطلاعات کسب شده در این حوزه را به مرحله عملیاتی رساند.

وی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در شعار سال یکی از مواردی که باید در حوزه کشاورزی به آن توجه شود استفاده از ظرفیت تحقیقات دانش بنیان است که قطعاً به افزایش تولیدات کشاورزی کمک خواهد کرد.

مویدی با بیان اینکه نفوذ دانش و حضور محققین و کارشناسان به صورت نهضت جهادی در حوزه کشاورزی باید دنبال شود، خاطرنشان کرد: در این راستا وزارت خانه تصمیم به راه اندازی کاروان ارتقا و ترویج بهره‌وری کشاورزی را گرفته است.

معاون تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت کاروان‌های ارتقا و ترویج بهره‌وری کشاورزی، تاکید کرد: برنامه‌ریزی شده که این کاروان‌ها به همه استان‌ها سر زده و یافته‌های جدید تحقیقاتی را در اختیار کشاورزان هر منطقه قرار دهند.

ژئوممبران

وی کرمانشاه را نخستین استان پیش‌قدم در راه اندازی کاروان‌های ارتقا و ترویج بهره‌وری خواند و افزود: فعالیت این کاروان از امروز دوشنبه در استان کرمانشاه آغاز شده و قرار است طی یک الی ۲ روز به تمام شهرستان‌های استان رفته و با انتقال یافته‌های تحقیقاتی خود مسائل و مشکلات روز کشاورزان را شناسایی کرده و برای رفع این مشکلات اقدامات پژوهشی انجام شود.

مویدی به راه‌اندازی شبکه اختصاصی کشاورزی در رسانه اشاره کرد و گفت: درخواست راه‌اندازی شبکه‌ای مختص به حوزه کشاورزی از سوی وزیر کشاورزی به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شده که در صورت تحقق این طرح در رسانه ملی برای چهار میلیون و ۵۰۰ نفر کشاورز در کشور اتفاقات خوبی در حوزه ترویج یافته‌های جدید تحقیقاتی در بخش کشاورزی را خواهیم داشت.

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: