آبرسانی به ۴۰ هکتار زمین کشاورزی در روستای چوبین با همت جهادگران بسیجی
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سپاه چهارمحال و بختیاری، سید هادی صالحی در خصوص پروژه آبرسانی روستای چوبین گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی سپاه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور است که رهبر معظم انقلاب این وظیفه را یکی از مهمترین وظایف سپاه دانسته و بارها و بارها بر آن تاکید شده است.

قیمت ورق ژئوممبران

 

فرمانده سپاه ناحیه فارسان افزود: در همین راستا در سپاه قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه شهید همدانی تشکیل شد که از مهمترین وظایف این قرارگاه کمک به بحث بهسازی و ترمیم منابع آبی و مسیرهای آبرسانی به کشاورزان و روستائیان است.

صالحی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری 11 درصد از منابع آبی کشور را در اختیار دارد، اما متاسفانه از این پتانسیل استفاده نشده و هنوز بسیاری از مناطق این استان با مشکل آب مواجه هستند.

وی اظهار داشت: یکی از روستاهایی که در شهرستان فارسان از پتانسیل بسیار خوبی در بحث کشاورزی برخوردار است روستای چوبین می‌باشد که با وجود داشتن منابع آبی مناسب هنوز با مشکل آب مواجه بوده و کشاورزان نمی‌توانستند از این آب به دلیل نبود زیرساخت‌ها و کانال‌های مناسب انتقال آب استفاده کنند.

فرمانده سپاه ناحیه فارسان گفت: در همین راستا بسیج سازندگی سپاه ناحیه فارسان با همکاری گروه جهادی شهدای چوبین که غالبا از مردم و بسیجیان خود روستای چوبین بودند ساخت کانال آبرسانی را آغاز کرده و یک کانال آبرسانی به طول یک هزار و 550 متر ساختند، از طریق این کانال آبرسانی مشکل انتقال آب به مزارع کشاورزی تا حدود زیادی مرتفع شده و آب مورد نیاز برای آبیاری 40 هکتار از مزارع کشاورزی روستای چوبین در دسترس کشاورزان قرار می‌گیرد.

فروش ورق ژئوممبران 

 

صالحی در ادامه عنوان کرد: نکته قابل توجه در اجرای این طرح بود که در صحبت با پیمانکاران مختلف اینطور برآورد شد که برای اجرای این پروژه بین 300 تا 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است؛ اما بسیج سازندگی سپاه ناحیه فارسان با استفاده از گروه جهادی شهدای چوبین با 60 میلیون اعتبار توانست این پروژه را به پیش برده و تکمیل کند که این نشان از توان بالای گروه‌های جهادی در ساخت و تکمیل پروژه‌ها دارد.

وی در پایان گفت: در سال جاری تعداد دیگری پروژه محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در سطح شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

منبع فارس نیوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: