نشست سفیر استرالیا با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان برگزار شد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، با هدف افزایش همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های استرالیا، بعدازظهر یکشنبه نشست مشترک سفیر کشور استرالیا در ایران با رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و با حضور نماینده وزارت امور خارجه در استان، در سالن اندیشه دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست با بیان اینکه استان گلستان با اقلیم‌ها، اکوسیستم‌ها و نژادهای مختلف، استانی بسیار منحصر به فرد است، گفت: فعالیت‌های اصلی استان گلستان، کشاورزی است و این استان سهم زیادی در تولید محصولات غذایی کشور دارد.

علی نجفی‌نژاد افزود: استان گلستان از نظر تولیدات کشاورزی در رتبه یک تا پنجم کشور قرار دارد و دارای نقش اساسی در تامین امنیت غذایی کشور است.

وی گفت: استان گلستان دارای طبیعتی بسیار زیبا و چشم‌نواز است و همچنین، پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند طبیعی جهان و میراث بشری، در این استان قرار دارد.

نجفی نژاد با بیان اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ۶۵ سال قدمت دارد و به عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی شمال کشور و اولین دانشگاه تخصصی کشور محسوب می‌شود، گفت: فعالیت‌های علمی دانشگاه در ابتدا آموزشی و سپس فعالیت‌های پژوهشی بود و هم اکنون در حوزه کارآفرینی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور مطرح است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه باور داریم آموزش عالی نقش بسیار موثری در ثبات و صلح کشورها به خصوص در منطقه خاورمیانه دارد تصریح کرد: اگر به دنبال آرامش و صلح در جهان هستیم، باید بر روی جوانان سرمایه گذاری کرده و بهترین سرمایه گذاری، تحصیل آنان در دانشگاه‌ها است.

ورق ژئوممبران ایرانی

وی، مسائل و مشکلات محیط زیستی مانند تغییر اقلیم‌ها، آلودگی هوا خشکسالی و غیره را چالش‌های مشترک همه کشورهای دنیا دانست و گفت: حل این چالش‌ها جز با همکاری همه کشورهای دنیا قابل حل نیست و دانشگاه‌ها و اساتید با کمک دولت‌ها می‌توانند در حل این مشکلات اقدامات موثری داشته باشند. ما نیز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، برای حل این مشکل، آماده توسعه همکاری‌ها با سایر دانشگاه‌های دنیا هستیم.

نجفی‌نژاد با بیان اینکه گلستان در زمینه حوادث طبیعی با مسائلی روبرو است و دانشگاه برای حل این موارد نقش زیادی دارد گفت:‌ همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند در رفع این مشکلات بسیار موثر باشد.

وی در پایان بر توسعه همکاری‌های علمی و فناوری، تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی در مسائل منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی، انتقال تکنولوژی و تبادل فناوری، بهره‌مندی از تجربیات دانشگاه‌های استرالیا در زمینه ارتباط با صنعت و همچنین بهره‌مندی از تجربیات مراکز تحقیقاتی این کشور تاکید کرد.

کد خبر 5484876

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: