نرخ مرغ و برنج در اردبیل قد کشید/ تقاضا کمتر شده است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: بازدیدهای میدانی از سطح شهر اردبیل و سایر شهرها نشان می‌دهد که قیمت مرغ، برنج، روغن، شکر و سایر اقلام در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش یافته و توان خرید مردم نیز به شدت تعدیل شده است.

آب بندی استخر

کاهش ۵۰ درصدی تقاضای مرغ در بازار

قیمت هر کیلو مرغ در این ایام به ۳۱ هزار تومان افزایش یافته و اکثر مرغداری‌ها اعلام می‌کنند که به رغم کشتار مناسب فروش آنها تا نصف کاهش یافته و دلیل این امر افزایش قیمت و ناتوانی مردم در خرید مرغ به نرخ ۳۱ هزار تومان است.

در کنار مرغ به عنوان نیاز اکثر خانواده‌ها به جای گوشت قرمز که نرخ آن سر به فلک کشیده، قیمت برنج ایرانی نیز در کنار برنج خارجی افزایش چندین برابری پیدا کرده و شکر به عنوان اقلام ضروری مردم در این روزها حتی در برخی از مغازه‌ها نایاب شده است.

نرخ مرغ و برنج در اردبیل قد کشید/ تقاضا کمتر شده است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام اینکه مرغ به مقدار کافی در بازار وجود دارد، اظهار کرد: نرخ مصوب مرغ هر کیلو ۳۱ هزار تومان تعیین شده و در بازار در کنار مرغ گرم، مرغ منجمد نیز با نرخ ۲۰ هزار تومان به مردم عرضه می‌شود.

تولید مازاد گوشت سفید / ‏یک ‬هزار تن گوشت مرغ صادر شد

پلاستیک استخر

نادر تقی‌زاده به جوجه‌ریزی مناسب مرغ در ۲ ماه اخیر در مرغداری‌های استان اشاره کرد و گفت: میزان تولید گوشت سفید در این استان بیشتر از نیاز همشهریان است و ما مازاد بر مصرف خود را که بیش از یک‌هزار تن است، به سایر استان‌ها ارسال می‌کنیم.

وی دلیل افزایش قیمت مرغ را در آستانه ماه مبارک رمضان مشکلات تأمین نهاده‌های دامی اعلام کرد و افزود: قرار است از طریق وزارت جهاد کشاورزی تأمین نهاده‌های دامی به میزان کافی انجام شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد حذف ارز ترجیحی در تأمین نهاده‌های دامی نیز تصریح کرد: هنوز در این زمینه بخشنامه‌ای به استان ابلاغ نشده ولی از طریق وزارت تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده تا شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم نباشیم و در این ایام خجسته مردم بتوانند نیازمندی‌های خود را تهیه کنند.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسات مستمر قرارگاه امنیت غذایی سعی بر این است تا مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن و سایر ارزاق عمومی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان به وفور تأمین شده و شرایط مطلوب‌تری را در سطح استان شاهد باشیم.

لندفیل

نرخ مرغ و برنج در اردبیل قد کشید/ تقاضا کمتر شده است

نرخ گذاری سلیقه‌ای کالاها و اعتراض مردم

اما در آستانه ماه مبارک رمضان تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز تلاش می‌کند تا با راه‌اندازی اکیپ‌های نظارتی بر عرضه کالاهای اساسی مردم که بیشتر در این ایام مورد نیاز است، نظارت دقیق‌تری انجام داده و اجازه افزایش قیمت غیرقانونی را ندهند.

گلایه عمده مردم در سطح بازار به افزایش نرخ درج شده در روی کالاهاست که فروشندگان ۱۵ تا ۲۰ درصد نیز در این نرخ‌گذاری اعمال سلیقه کرده و با قیمت‌های متفاوت کالاها و مایحتاج مردم را عرضه می‌کنند.

هر چند سامانه ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت آماده دریافت گزارش‌های مردمی است اما عمده همشهریان بر این باورند که در قالب این سامانه کمترین نظارت و پیگیری‌ها انجام می‌شود و برخی از صاحبان واحدهای صنفی به نرخ دلخواه کالاها را عرضه کرده و حتی کالاهایی که با نرخ قبلی به مردم عرضه می‌شود نرخ آنها به قیمت جدید اعمال شده و مغازه‌داران سعی می‌کنند تا سود بالاتر از متعارف خود را نیز در منظر بگیرند.

geomembrane

در این هیاهوی بازار آستانه ماه مبارک رمضان که قیمت‌ها قد کشیده و برخی از کالاها حتی نایاب شده مردم انتظار دارند که مسئولان تدبیری بیندیشند تا در ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و غفران الهی در تأمین کالاهای اساسی مشکلات رفع شده و خانواده‌ها بیش از این درگیر و گرفتار نباشند.

کد خبر 5456255

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: