۵۱ درصد فارغ‌التحصیلان کشاورزی بیکار هستند
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی ظهر سه‌شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تخصصی کشاورزی و شیلات زیبادشت در استان البرز با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مهم استقلال، استقلال اقتصادی و غذایی است، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی که به ما مربوط است باید ادای دین کنیم.

نصب ورق ژئوممبران

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی با محدودیت آب، خاک و اعتبارات مواجه هستیم، تصریح کرد: مهمترین محدودیت کشاورزی، منابع انسانی است؛ ابتدای انقلاب ۷۰ درصد جامعه را جامعه روستایی تشکیل می‌داد اما امروزه به ۲۵ تا ۳۰ درصد تقلیل پیدا کرده و متوسط سن بهره‌برداران هم به بالای ۵۰ سال رسیده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی تربیت نیروی انسانی صورت می‌گیرد اما با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، افزود: از ۱۰۰ درصد دانشجویانی که وارد حوزه کشاورزی می‌شوند ۵۱ درصد فاقد شغل و ۴۹ درصد شاغل می‌شوند.

ژئوممبران

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد افراد فاقد شغل در این حوزه به دنبال هیچ شغلی نیستند، بنابراین برنامه مهارتی لازم است که این دانشجویان در عرصه کشاورزی شاغل شوند همچنین از افرادی که شغل پیدا می‌کنند ۳۵ درصد به حوزه کشاورزی مربوط نیست.

کارآموزی و مهارت‌آموزی در حوزه کشاورزی مورد غفلت واقع شده است

عباسی حلقه مفقوده برای دانشجویان کشاورزی را بحث مهارت آموزی و کارآموزی دانست و تصریح کرد: کارآموزی و مهارت آموزی مورد غفلت واقع شده است و مجموعه فنی و حرفه‌ای این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

وی گفت: اگر ارتباط بین دانشکده کشاورزی و مؤسسه فنی و حرفه‌ای وجود داشته باشد می‌توان دانشجویان فاقد شغل یا شاغل در غیر از حوزه کشاورزی را به کار در عرصه مرتبط با تحصیل سوق داد. در این صورت است که می‌توانیم رسالت خود را که بحث امنیت غذایی در کشور است، انجام دهیم.

ژئوممبران چیست

جمعی از اساتید و هیئت علمی دانشکده پردیس کشاورزی دانشگاه تهران نیز در این بازدید حضور داشتند و از کارگاه کشت گلخانه خاکی، کارگاه پرورش گیاهان دارویی، کارگاه مهارت بنیان، کارگاه پرورش گل و گیاه و کارگاه کشت هیدروپونیک نیز بازدید به عمل آمد.

کد خبر 5381008

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: