کشت ۵۰ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی اسلام آبادغرب
نوشته شده توسط : شیما شریفی

کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال زراعی جدید بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم قرار گرفته که از این میزان ۴۵ هزار هکتار آن به صورت دیم و پنج هزار هکتار به صورت کشت آبی است.

لایه استخر

وی افزود: کار کشت گندم در راضی کشاورزی اسلام آبادغرب به اتمام رسیده و با کمبود بذر و کود نیز مواجه نبوده و بذر مورد نیاز زمین‌های آبی سال آینده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب تصریح کرد: ۲۱ هزار هکتار از اراضی دیم اسلام آبادغرب با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت زیر پوشش طرح جهش تولید قرار دارند و یارانه‌ای هم در قالب بیمه محصولات کشاورزی به طرح جهش تولید در مزارع دیم تزریق شده است.

کریمی بیان کرد: سال جاری دومین سال اجرای طرح جهش تولید کشتزارهای دیم بوده و ۲۱ نفر از کارشناسان ناظر بر اجرای این طرح هستند و می‌توانیم با تجربه کشاورزان و علم کارشناسان در اراضی شاهد افزایش تولید باشیم.

عایق استخر

وی گفت: طرح کشت قراردادی که از سوی وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ و ثبت نام آن در حوزه گندم اغاز شده و تعاون روستایی در حال انعقاد قرارداد با گندمکاران است و در این طرح بعد از عقد قرارداد محصول کشاورزان بدون دریافت هیچ وجهی بیمه می‌شود و در هنگام برداشت با ۲۰ درصد تخفیف هزینه بیمه کسر می‌گردد.

استخر کشاورزی

کریمی خاطر نشان کرد: در طرح کشت قراردادی اگر کشاورزان به نهاده یا کود احتیاج داشته باشند این موارد به صورت علی الحساب به آنان تحویل می‌گردد و در موعد برداشت هزینه آنها کسر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: در پایان فصل اگر کشاورزان رشد محصول داشته باشند جوایزی به آنان تعلق می‌گردد و به کشاورزان توصیه می‌کنیم که برای بهره‌مندی از طرح کشت قراردادی و شرکت در این طرح به مراکز تعاون روستایی مراجعه کنند.

کد خبر 5382259

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: