ایام نوروز و افزایش مصرف مرغ/ نیازهای استان بوشهر تامین شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها - عصمت اسماعیلی: استان بوشهر با برخورداری از ظرفیت‌های ممتاز گردشگری به‌ویژه ساحل و دریا فرصت بسیار خوبی برای گردشگران نوروزی است که در این تعطیلات خود را به این استان برسانند.

ساخت استخر کشاورزی

طی سال‌های گذشته بوشهر به عنوان یکی از پرترددترین استان‌های کشور برای سفرهای نوروزی مورد توجه بوده است و امسال هم پیش‌بینی شده است که بیش از هشت میلیون مسافر وارد استان شود.

یکی از مواد غذایی پرمصرف در ایام نوروز مرغ است که تقاضا برای مصرف آن در این فصل افزایش می‌یابد و مسئولان امر باید برای تأمین آن اقدامات لازم را داشته باشند.

با توجه به اینکه در ایام نوروز جمعیت استان بوشهر چند برابر می‌شود، باید همه مواد غذایی از جمله مرغ به اندازه کافی و متناسب با نیازهای استان و مسافران نوروزی فراهم شود.

مردم نگران نباشند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرغ مورد نیاز استان برای این ایام تأمین شده است و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وهیب حاجی دشتی با اشاره به راه اندازی کارخانه تولید جوجه یک روزه در بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: تا قبل از راه اندازی این کارخانه مرغداران استان مشکلات زیادی از جمله تأمین جوجه‌های از واحدهای تولیدی شمال کشور مواجه بودند که این امر موجب گرمازدگی یا سرمازدگی در فصل‌های سال می‌شد و با راه اندازی این کارخانه در بخش ریگ این مشکلات را برطرف کرده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان بوشهر افزود: در حال حاضر ۲۱۸ مرغداری در استان بوشهر وجود دارد که ۲۰۰ واحد از این مرغداری‌ها فعال هستند.

حاجی دشتی گفت: مرغداری‌های فعال استان نیاز استان را در زمینه مرغ برطرف می‌کنند و مازاد آن نیز به استان‌ها همجوار ارسال می‌شود.

قیمت ورق پلاستیکی

وی با اشاره به قیمت مصوب مرغ در بازار گفت: قیمت مصوب مرغ ۳۱ هزار تومان تعیین شده است تا ضمن اینکه مرغداران ضرر نکنند با قیمت بالاتر به دست مصرف کننده نرسد که لازم است متولیان تنظیم بازار کنترل و نظارت لازم داشته باشند.

ایام نوروز و افزایش مصرف مرغ/ نیازهای استان بوشهر تامین شود

کمبود نداریم

حاجی دشتی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پیرامون تأمین مرغ مورد نیاز استان در این ایام بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت امور دام جهاد کشاورزی و تنظیم بازار توسط اتحادیه و توزیع مرغ، مشکلی در تأمین مرغ مورد نیاز ایام عید و ماه مبارک رمضان در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات مرغداری‌ها گفت: یکی از مشکلات بحث نهاده‌های دامی مانند تأمین دان برای مرغ‌ها است که در برخی موارد مرغداران مجبور به خرید دان آزاد هستند که این امر منجر به هزینه مضاعف بر تولید کننده و ضرر و زیان می‌شود.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران استان بوشهر اضافه کرد: انتظار می‌رود که مسئولان همکاری لازم را در تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز به موقع تأمین شود تا افزایش هزینه‌های تولید صورت نگیرد.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات نیز با وجود افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان نیاز به سرمایه در گردش بیشتری دارند که امیدواریم استاندار محرم استان بوشهر و فرمانداران شهرستان‌ها با بانک‌های استان هماهنگی لازم را برای آسان‌تر کردن پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان داشته باشند.

تأمین نیازهای استان

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته همه نیازهای استان تأمین شده و کمبودی در این زمینه نداریم.

احمد جهانگیرلو با اشاره به تأمین کالاهای اساسی برای تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: کمبودی در تأمین کالاهای استان نداریم و به اندازه کافی ذخیره داریم.

وی در مورد توزیع مرغ و گوشت نیز گفت: به اندازه کافی مرغ منجمد و گوشت قرمز در استان ذخیره شده و توزیع شهرستانی انجام شده است.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در تأمین کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، شکر، مرغ و گوشت منجمد نداریم.

قیمت عایق استخر

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مرغ گرم در استان به اندازه کافی تولید می‌شود اجازه توزیع تا کنون داده نشده، ولی با هماهنگی که انجام دادیم از امروز می‌توانیم هم مرغ منجمد و هم گوشت منجمد را توزیع کنیم.

کد خبر 5450545

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: