تامین زمین برای ایجاد مسکن و شهرک های صنفی رزن در دستور کار
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رزن با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد رازیانه کشور در شهرستان رزن تولید می‌شود، گفت: ثبت محصول رازیانه به نام شهرستان رزن یکی از درخواست‌های مهم تولید کنندگان این محصول است که انتظار می‌رود از سوی سازمان جهاد کشاورزی این امر مهم پیگیری و اجرا شود.

قیمت عایق استخر خاکی

وی افزود: با توجه به کاهش سطح آب ذخایر زیرزمینی و خشکسالی‌های اخیر و از طرفی صرفه جویی انجام شده در شهرستان رزن در انسداد چاهای غیرمجاز، تسریع در تعیین تکلیف چاه‌های فرم یک برای طرح‌های گلخانه‌ای، صنعتی، دام و طیور انجام شود.

فرماندار شهرستان رزن با عنوان اینکه بیش از ۷۵ درصد مردم شهرستان رزن در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که خشکسالی‌های اخیر اشتغال و تولید محصولات کشاورزی با چالش جدی روبرو کرده است، بیان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی شهرستان در راستای حفظ منابع آب کاهش سطح زیر کشت محصولات پرآبر است که به همین منظور می‌توان از ظرفیت اتاق اصناف و سازمانهای مردم نهاد استفاده کرد.

غفاری آثار گفت: با توجه با کمبود نیرو در ادارات شهرستان رزن جذب نیروهای بومی در ادارات و بخش خصوصی بر اساس بومی گزینی صورت گیرد و ما مخالف حضور نیروهای غیربومی در این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون اداره جهاد کشاورزی رزن با کم بود نیرو مواجه است به صورتی که در بعضی برخی پست‌های کارشناسی این اداره در شهرستان فاقد نیرو است، یکی از چالش‌های مهم موجود در این شهرستان را کمبود زمین برای ساخت و ساز مسکن در روستاها و شهرها دانست و گفت: ما خواستار تسهیل در تغییر کاربری زمین‌های بی‌کیفیت کشاورزی مجاورت روستاها برای ساخت مسکن و همچنین زمین اختصاص یافته به شهرک‌های صنفی هستیم.

فرماندار رزن در ادامه صحبت‌های خود، یکی از مشکلات حوزه تولید در بخش کشاورزی را نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی برشمرد و افزود: در صورت تسریع در روند صدور مجوزهای لازم توسط نظام مهندسی و نظام دامپزشکی روند تولید در بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت.

قیمت عایق استخر

غفاری آثار با بیان اینکه یکی از اولویت دولت در شهرستان رزن توسعه کشت‌های گلخانه است، خاطرنشان کرد: برای میسر شدن این هدف تخصیص آب و پرداخت تسهیلات روند ایجاد گلخانه‌ها را شتاب خواهد بخشید.

فرماندار رزن ادامه داد: یکی از راهکارهای تأمین آب برای ایجاد گلخانه تخصص آب از طریق چاهای مشاع است که نیازمند مشارکت امور آب با صدور دستورالعمل اختصاصی برای شهرستان رزن است.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن در حوزه تولید گوشت سفید بسیار توانمند است و واحدهای تولید متعددی در این شهرستان وجود دارد؛ گفت: تأمین اساسی نهادهای دامی توسط سازمان جهاد کشاورزی به صورت مطلوب انجام شود.

غفاری آثار در ادامه، وجود سم فروشی‌های بیش‌تر از ظرفیت شهرستان با مجوز و بدونه مجوز موجب رقابت کاذب بین این صنف برای فروش محصولات دانست و گفت: این امر سلامت مردم و تولید محصول با کیفیت را با چالش مواجه ساخته است که نیازمند ساماندهی سم فروش شهرستان رزن است.

وی خاطرنشان کرد: تدوام پرداخت تسهیلات ایجاد باغ و همچنین تعیین تکلیف تسهیلات مکانیزاسیون در سال آینده باید اجرایی شود.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

فرماندار رزن با بیان اینکه در سال آینده تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ در بخش‌های مختلف سال آینده پرداخت می‌شود، گفت: این تسهیلات با توجه به ظرفیت و شاخص‌های جمعیتی برای ایجاد صنعت و رشد اقتصادی شهرستان به صورت مطلوب پرداخت شود.

غفاری آثار، شهرستان رزن را جز شهرستان‌های غنی استان در حوزه ذخایر معدنی دانست و افزود: اطلاعات معادن شهرستان جهت بهره‌ی برداری و فرآوری تولیدات معدنی جمع آوری و توسه این بخش تسریع شود.

عرضه مرغ در تعطیلات عید تا دو برابر روزهای عادی افزایش یابد

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان رزن در ایام تعطیلات عید تا ۳ برابر افزایش خواهد یافت، افزود: هر سال در ایام عید شاهد کمبود مرغ در شهرستان هستیم.

این مسئول در این زمینه گفت: باید برای حل این مشکل عرضه مرغ در تعطیلات عید تا دو برابر روزهای عادی افزایش یابد.

کد خبر 5449564

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: