سه هزار اصله نهال در دانشگاه بیرجند کاشته شد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست دانشگاه بیرجند ظهر امروز سه شنبه در مراسم کاشت مرحله دوم سه هزار نهال در پهنه علم و فناوری دانشگاه بیرجند اظهار کرد: طبیعت، درخت و درخت کاری از نمادهای انس انسان با طبیعت است و درخت کاری در حقیقت تعظیم در برابر خالق عظیم است.

خرید ورق ژئوممبران

احمد لامعی بیان کرد: در قرآن و روایات درخت کاری جایگاه ویژه‌ای دارد و مقام معظم رهبری هم از درخت کاری به عنوان نماد انقلابی یاد کردند و همه پیامبران الهی جز حضرت ادریس باغ دار و اهل درخت کاری بوده‌اند و شواهد بسیاری که وجود دارد
نشانگر اهمیت درخت و درخت کاری است.

وی اضافه کرد: نگاه مسئولان دانشگاه بیرجند به درخت کاری نگاه انتفاعی نمی‌باشد بلکه هدف اصلی از انجام این کار ایجاد مجموعه‌ای از درخت‌های مثمر برای ایجاد تغییر در مبلمان شهری است که این مهم در پهنه علم و فناوری دانشگاه بیرجند
اجرایی شده است.

سه هزار اصله نهال در دانشگاه بیرجند کاشته شد

رئیس پردیس منابع طبیعی دانشگاه بیرجند هم در این مراسم گفت: نهال کاری درخت‌های مثمر در ۱۲۰ هکتار از پهنه علم و فناوری دانشگاه بیرجند انجام می‌شود.

ژئوممبران

محمد شهیدی اظهار کرد: مرحله اول نهال کاری در پهنه کشاورزی و دامپروری امیریه دانشگاه بیرجند شهریور ۹۹ کلنگ زنی شد و تقویت اقدامات دانشگاه در حوزه کشاورزی و دامپروری، گسترش شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی و دامپروری، بسته بندی و پیدا کردن بازار فروش محصولات مورد نظر، صادرات آب مجازی به جای واردات آن و کمک به اشتغال دانشجویی از اهداف مورد نظر در این خصوص است.

به گفته وی در این راستا در مجموع در ۵۰ هکتار آبیاری قطره‌ای صورت می‌گیرد و در ۷۰ هکتار دیگر مزرعه ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: در ۱۲۰ هکتار همه امکانات آزمایشگاهی برای تکمیل زنجیره مورد نظر ایجاد شده تا با استفاده از پتانسیل‌های منحصر به فرد و وجود آب شور که از اعماق زمین بر داشته می‌شود و پساب فاضلاب و بهره‌گیری از چهار چاه آب موجود در این مزرعه اقدامات مورد نظر انجام می‌شود.

سه هزار اصله نهال در دانشگاه بیرجند کاشته شد

موارد استفاده ژئوممبران

مشارکت ۳۷ دستگاه اجرایی استان در نظام افزار تشکر
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: ۶۲ دستگاه اجرایی در نظام افزار تشکر در دبیرخانه ملی مشارکت دارند که در استان تعداد دستگاه‌های مشارکت کننده در این خصوص ۳۷ دستگاه است.

غلامرضا آخوندی اظهار کرد: به یاد شهدا هزار نهال یا بذر تا سال ۱۴۱۴ در سراسر کشور کاشت
می‌شود که این طرح از آذرماه و از نقاط غربی ایران آغاز شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اقلیم استان اجرای این طرح از دی ماه با کاشت نهال و بذر آغاز شده است و با توجه به وجود حدود ۲۰۰ هزار شهید بیش از دو میلیون نهال و بذر کاشته می‌شود.

به گفته وی انجام این کار بخشی از حرکت در راستای ایران قوی و پویش نهال کاری می‌باشد که تا سال ۱۴۱۴ در اراضی ملی و شهری باید به نتیجه برسد.

کد خبر 5442347

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: