رتبه تک رقمی اردبیل در توسعه آبیاری مدرن
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل نیکشاد عصر جمعه در جریان بازدید معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از طرح‌های بخش کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا این جایگاه را حفظ و حتی ارتقا دهیم که در این راستا علاج‌بخشی به سد پیله سحران به عنوان سد ذخیره بخش کشاورزی در مرحله اتمام قرار گرفته است.

لیچینگ

 

وی با بیان اینکه آبیاری قطره‌ای و بارانی در دشت اردبیل در اکثر اراضی اجرایی شده است، تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری مدرن اجرا شده و همچنان با حمایت دولت تا ۸۰ درصد در اجرای این پروژه به شکل بلاعوض و ۲۰ درصد آورده کشاورزان این طرح‌ها در مرحله اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح توسعه آبیاری مدرن نه تنها راندمان تولید تا ۲ برابر افزایش می‌یابد بلکه در این شرایط خشکسالی در مصرف منابع آب نیز تا ۴۰ درصد صرفه‌جویی خواهد شد.

نیکشاد افزود: با تکمیل این سد تا فصل تابستان ما می‌توانیم بخش عمده‌ای از انتقال آب را به اراضی دشت اردبیل به ویژه کمی‌آباد، رضی‌آباد، رستم خان آقبلاغ و نیارق انجام دهیم تا توسعه آبیاری مدرن در این مناطق رقم بخورد.

geogrid

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی تا ۲ میلیون تن در کارخانه‌های مختلف فراهم آمده است، خاطر نشان کرد: کارخانه روغن‌کشی که مجوز آن ۳ سال پیش صادر شده به صورت یک مجموعه کامل اعم از انبار ذخیره، خط تولید مدرن و سایر بخش‌ها در حال اجراست که توان تولید ۵۰ هزار تن روغن با کیفیت را در طول سال دارد.

نیکشاد هزینه صرف شده برای احداث این مجموعه را یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار اعلام کرد و ادامه داد: قرار شد برای طرح توسعه این کارخانه زمین مورد نیاز تأمین شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی انبارهای سرد فنی برای نگهداری محصولات متنوع کشاورزی اضافه کرد: این انبارها که به صورت فنی و استاندارد احداث شده در نگهداری تره‌بار، سبزی و صیفی تا ۴ درجه می‌تواند به تولیدکنندگان در عرضه محصول با کیفیت کمک کند.

نیکشاد بیان کرد: قرار شد با پرداخت تسهیلات این واحد ارزشمند به عنوان انبار و سردخانه فنی مورد بهره‌برداری قرار گرفته تا در خدمت تولید و اشتغال باشد.

زیرسازی جاده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۸۰ هزار تن ظرفیت انبار و سردخانه فنی استان است که با حضور سرمایه‌گذاران این طرح‌ها در حال توسعه و پیشرفت است.

کد خبر 5438619

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: