تجهیز ۹۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر احمد مستخدمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا امروز ۹۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شد اظهار کرد: تجهیز این میزان اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری در قالب ۶۹ طرح اجرا شده است.

ساخت استخر کشاورزی

وی اضافه کرد: ۱۴۲ طرح سامانه‌های نوین آبیاری نیز در مساحتی بالغ بر ۳ هزار و ۳۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان در حال اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بیش از ۶۰ درصد است و امیدواریم به زودی تکمیل شوند.

مستخدمی تصریح کرد: ۹۸ هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا شده در سطح استان، شامل قزوین ۲۱ طرح در سطح ۴۰۰ هکتار، بوئین زهرا ۸ طرح در سطح ۲۲۷ هکتار، البرز ۱۴ طرح درسطح ۱۵۰ هکتار، تاکستان ۱۸ طرح در سطح ۱۱۶ هکتار، آبیک با ۶ طرح در سطح ۷۸ هکتار و آوج با ۲ طرح در سطح ۱۰ هکتار می‌باشد.

وی یادآور شد: تعهد این استان برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری در سال جاری ۵ هزار هکتار بوده که متأسفانه کمبود نقدینگی کشاورزان و پایین بودن اعتبار تخصیصی به استان باعث شده است تحقق میزان تعهد ابلاغی دشوار شود.

قیمت ورق پلاستیکی

مستخدمی ادامه داد: کل اعتبار پیش بینی و مصوب شده ۹۰۶ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ بوده است که فقط ۱۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال معادل ۱۳.۷ درصد اعتبار مصوب ابلاغی به استان تخصیص یافته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری نقش بسزایی در کاهش تلفات آب در اراضی زراعی و باغی دارد و در افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی مؤثر است و قطعاً تخصیص کامل اعتبارات این بخش می‌تواند اثرات مثبت کوتاه مدت و بلند مدت زیادی داشته باشد.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

مستخدمی تاکید کرد: پروژه‌های راکد طرح‌های آبیاری نوین در سطح استان نیز که به دلایل مختلف نیمه تمام مانده‌اند، شناسایی شده‌اند تا ضمن آسیب شناسی، با رفع مشکلات اجرایی، بتوان آن‌ها را به سرانجام رساند.

کد خبر 5432401

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: