زمینه صادرات محصولات دامی و کشاورزی ایلام فراهم شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اصلانی در نشست کمیسیون علمی و تخصصی راه‌های برون رفت بازاریابی و فروش صادراتی محصولات پروتئینی و لبنی ایلام اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت برای حمایت از تولید و توانمندسازی فعالان تولیدی در بخش‌های خصوصی و تعاونی تلاش کنند.

قیمت عایق استخر

وی بیان کرد: باید تلاش شود پتانسیل‌ها و مزیت‌های نسبی استان شناسایی و ظرفیت‌های بالقوه استان بالفعل شود تا شاهد پیشرفت و توسعه استان باشیم.

اصلانی با بیان اینکه استان ایلام در زمینه تولید گوشت مرغ، گوشت قرمز و شیر ظرفیت‌های بالایی دارد افزود: بر اساس آمار دریافتی از اتحادیه‌های متولی، ماهانه سه هزار و ۴۵۰ تن شیر در استان تولید می‌شود که تقریباً نیمی از آن معادل یک هزار و ۶۲۰ تن در داخل استان مصرف می‌شود.

وی گفت: همچنین ۱۷ هزار ۵۰۰ تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که از این میزان حدود ۸ هزار تن در داخل استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مازاد آن به خارج از استان صادر می‌شود.

بازرس کل استان بیان داشت: ۳۸۵ واحد دارای پروانه بهره برداری مرغداری وجود دارد که ۳۳۵ واحد فعال در سامانه ثبت شده است که ظرفیت اسمی واحدهای مرغداری، ماهانه ۶ هزار تن و سالانه حدود ۷۲ هزار تن است، درحالی‌که ماهانه حدود ۱۵۰۰ تن مرغ تولیدی داخل استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و حدود چهار برابر نیاز مصرف داخلی استان، ظرفیت تولید اسمی گوشت مرغ وجود دارد.

عایق استخر

وی با بیان این‌که تولید واقعی گوشت مرغ در سطح استان روزانه حدود ۸۰ تن است و ۵۰ تن از آن در داخل استان مصرف می‌شود، افزود: باید میزان تولید واقعی مرغداری‌ها متناسب با ظرفیت اسمی آنها افزایش یابد تا سودآوری و بهره وری افزایش یابد.

بازرس کل استان با بیان اینکه مدیران باید براساس سند آمایش برنامه‌های خود را در این خصوص اعلام کنند، گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارت برای افزایش بهره وری تولید، تامین نیازهای داخل و صادرات محصولات کشاورزی بر اساس قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، برعهده وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه استانی است.

قیمت عایق استخر خاکی

وی گفت: اداره کل گمرک فهرست مشخصات اقلام صادراتی از قبیل محصولات کشاورزی و دامی که در کشور عراق از تقاضای بالای خرید صادراتی برخوردار است و از سایر استان‌ها با کشورهای دیگر مانند ترکیه به مقصد عراق ترانزیت می‌شود، طی مکاتبه‌ای به دستگاه‌های متولی و بازرسی کل استان معرفی نماید و حتی در پایگاه‌های اطلاع رسانی عمومی منتشر کند.

کد خبر 5432821

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: