کشت فراسرزمینی و توافقی مورد توجه قرار گیرد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین خیریه بعدازظهر چهارشنبه در نشست با هیئت بلند پایه افغانستان گفت: ۱۴ نفر تاجر افغانستانی در حوزه کشاورزی و زراعت به خراسان جنوبی سفر کرده‌اند که هیأت تخصصی در بخش کشاورزی هستند.

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

وی با اشاره به اینکه این هیئت از نمایشگاه تخصصی شرق کشور بازدید داشته است، اظهار کرد: اهداف نشست‌ها و دیدارها، تبادل فرصت‌های سرمایه گذاری بین دو کشور، همچنین تبادل پیشنهادات خرید و فروش و ایجاد اعتماد بین دو طرف است.

به گفته وی در خراسان جنوبی محصولات کشاورزی مزیت‌داری مانند زرشک، عناب و زعفران وجود دارد که می‌توان در حوزه صادرات و واردات کارهایی انجام داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند عنوان کرد: تمایل داریم در حوزه کشاورزی قراردادی، توافقی و فرا سرزمینی در بخش محصولات کشاورزی به ویژه در کشت ذرت همکاری داشته باشیم.

ورق پلاستیکی استخر

خیریه بیان کرد: در موضوع دام کشتارگاه‌های مجهزی در خراسان جنوبی داریم، همچنین در حوزه طیور و صنایع وابسته یکی از استان‌های برتر هستیم که همواره در همه زمینه‌های بخش طیور بین ۷۰ تا ۷۵ درصد مازاد تولید داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در این بخش می‌توانیم همکاری خوبی با افغانستان داشته باشیم و مشکلاتی از زمان برجام برای صادرات در زمینه‌های دام و طیور با افغانستان وجود داشت که برطرف شود تا بتوانیم در همه زمینه‌ها از جمله مرغ، تخم مرغ دان و سایر صنایع وابسته به آن صادرات و از آن سوی واردات دام سبک و سنگین داشته باشیم.

به گفته وی مزایای خراسان جنوبی با افغانستان مرز مشترک بسیار زیاد است و مطمئناً تعامل دوطرفه خواست هر دو کشور است.

استخر ذخیره ی کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند تأکید کرد: یکی از موضوعات مطرح شده بین ایران و افغانستان توازن بین صادرات و واردات است که صادرات به افغانستان بیشتر از واردات است و کاملاً هم درست است.

کد خبر 5432031

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: