توصیه های جهاد کشاورزی گلستان برای مبارزه زمستانه با آفات
نوشته شده توسط : شیما شریفی

کیانوش حق‌نما در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به ضرورت مبارزه زمستانه علیه عوامل خسارت‌زا گیاهی در باغات میوه به منظور کاهش جمعیت انتقالی عوامل خسارت‌های گیاهی باغداران باید در زمان مناسب اقدام به مبارزه علیه آفات را داشته باشند.

ژئوگرید

وی افزود: زمان مناسب مبارزه زمستانه قبل از شروع رشد جوانه‌های بهاره و تابعی از شرایط اقلیمی هر منطقه است.

حق نما ادامه داد: مبارزه زمستانه با استفاده از روغن‌های امولسیون شونده و با دوز توصیه شده انجام شود و از مصرف روغن‌هایی که بیش از دو سال از تاریخ تولید آنها گذشته است و همچنین روغن دو فاز شده و تغییر رنگ یافته جدا خودداری شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در باغات و نهالستان‌های آلوده به کنه‌های مضر مصرف کنه کش‌های مناسب همراه با روغن امولسیون شونده توصیه می‌شود و در باغات آلوده به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای انجام برداشت تمام میوه‌های رسیده به ویژه نارنج در حاشیه باغات و…، پاطیل، دیسک و یا استفاده از روتیواتر به منظور برهم زدن و از بین بردن محل زمستان گذران شفیره این آفت الزامی است.

بام سبز

 

حق نما مصرف روغن ولک به نسبت دو درصد در باغات زیتون آلوده به آفت پسیل زیتون را راهی مناسب برای مبارزه با این آفت معرفی کرد.

وی زمان مناسب مبارزه زمستانه را مصادف با تورم جوانه درختان دانست و افزود: مبارزه زمستانه علیه عوامل بیماری‌زا با سموم مسی توصیه می‌شود.

حق نما تاکید کرد: در باغات آلوده به آفاتی که مصرف روغن‌های امولسیون شونده و مبارزه زراعی مکانیکی توصیه می‌شود باید توجه کرد که قبل از سمپاشی زمستانه انجام هرس و حذف شاخه‌های آلوده وامحاء آنها انجام شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: به منظور پوشش کامل و یکنواخت محلول سمی روی اندام درخت، سمپاشی باید با آب کافی و سمپاش مناسب باغات و پس از هرس، حذف شاخه و اندام آلوده انجام شود.

حق نما اضافه کرد: با هدف افزایش دوام و اثر سموم مسی، مصرف مویان‌های استاندارد در سمپاشی زمستانه همراه سموم مسی را می‌توان به کار گرفت و باغداران باید از اختلاط روغن‌های امولسیون شونده با سموم مسی جدا پرهیز کنند.

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

وی با تاکید این مطلب که از سمپاشی در دمای کمتر از ۱۲ درجه سانتیگراد خودداری شود افزود: جهت پیشگیری از مسمومیت‌های احتمالی رعایت نکات ایمنی از قبیل استفاده از ماسک، لباس کار مناسب و خودداری از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن حین سمپاشی و شستشو با آب و صابون بعد از اتمام کار الزامی ست.

کد خبر 5431488

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: