پرداخت قطره چکانی خسارات کشاورزی / تبیعض در توزیع نهاده های دامی
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد روحی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اسلامی استان اظهار کرد: بیمه کارگران بخش کشاورزی به راحتی قطع می‌شود و هرچند در زمانی که کشاورزان محصولات خود را بیمه می‌کنند باید مبلغ مورد نظر را نقد پرداخت کنند در هنگام پرداخت خسارت از سوی بیمه مبلغ آن به صورت قطره چکانی پرداخت می‌شود و این موضوع موجب شده که بخشی از پول مربوط به خسارات محصولات کشاورزی هنوز پرداخت نشده است.

ورق های ژئوممبران

وی تصریح کرد: اگر برای جبران خسارات اعتباری به استان تخصیص می‌یابد به جای اینکه تنها به خسارت دیدگان پرداخت شود در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی تقسیم می‌شود.

تفاوت در سهمیه نهاده‌های دامی

به گفته وی سهمیه مراکز صنعتی پرورش دام از دامداری سنتی بیشتر است و این در حالی است که از یک طرف مسئولان از از پرورش دام حمایت می‌کنند و از طرفی دیگر این گونه عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود تا دامدار خوراک دام خود را آزاد تهیه کند اما با نرخ دولتی باید گذشت دام خود را بفروشد.

وی با بیان اینکه مراکز خدمات کشاورزی در بخش‌ها چیزی برای ارائه خدمات به کشاورزان ندارند و همه کارها از طریق مراکز شهرستان‌ها انجام می‌شود، اضافه کرد: حمایت از کشاورزان در استان خیلی کم رنگ است و در برابر فشار دستگاه‌ها به کشاورزان، مسئولان جهاد کشاورزی باید از آنها حمایت کنند.

نماینده سرایان در شورای اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود اینکه استفاده از آب چاه موتور برای کشاورزی را ۵۰ درصد کاهش داده‌اند تعرفه آب بها نجومی شده است و تسهیلاتی که در قالب دامدار کارت پرداخت می‌شود کارمزد آن ۱۱ درصد است و به بعضی پنج و به بعضی دیگر سه میلیون تومان پرداخت می‌شود که ظلم به دامدار است.

روحی تصریح کرد: با وجود اینکه شبکه برق از کنار خانه‌های کارگری می‌گذرد مجوز استفاده از برق به آنها داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این شهرستان هزار و ۶۵ هکتار باغ پسته است و این موضوع نیاز به راه اندازی دانشکده کشاورزی و آزمایشگاه مکانیک خاک و مرکز تحقیقات کشاورزی دارد.

حمایت کم دولت از تولید کرک

ورق ژئوممبران ایرانی

نماینده سربیشه در شورای اسلامی خراسان جنوبی هم اظهار کرد: با وجود اینکه کرک تولیدی مود مشتریان خوبی از افغانستان دارد به دلیل حمایت کم دولت از تولید آن میزان تولید کرک کاهش یافته است.

علی فنودی با بیان اینکه خشکسالی امان مردم را بریده است، بیان داشت: ساختمان دانشکده کشاورزی چند سالی است که خاک می‌خورد که با جذب دانشجو در توسعه این شهرستان مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر چند به انتصابات در حوزه کشاورزی باید سرعت داده شود اما این باید بر اساس شایسته سالاری باشد.

به گفته وی در دولت دوازدهم کلنگ ایجاد گلخانه‌ای برای اشتغال ۱۰۰ نفر به زمین زده شد اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

احمد ملکی نماینده شهرستان زیر کوه در شورای اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود اینکه زیر ساخت‌ها برای ایجاد مجتمع‌های تولید زرشک فراهم شده است اما همچنان این محصول سنتی تولید می‌شود و به حلقه مفقوده آن توجه جدی نمی‌شود.

وی گفت: برای تسهیلات تبصره ۱۸ کشاورزان ثبت نام کرده‌اند ولی خبری از پرداخت این تسهیلات نیست و آنها چشم انتظار اقدام مسئولان هستند.

نماینده شهرستان درمیان در شورای اسلامی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: تعدادی از قنوات این شهرستان بر اثر سیل مسدود شده‌اند که نیاز به اعتبار برای اقدام در این خصوص است.

الهیاری بیان داشت: با وجود اینکه سال ۹۵ در قالب طرحی قرار بود انتقال آب به مزارع با لوله انجام شود اما تا کنون اعتباری برای اجرای آن تخصیص نیافته است.

ورود دلال‌ها و تبعیض در سهمیه نهاده‌ها

به گفته وی بین دامداران عشایر و دیگر دامداران در زمینه اختصاص سهمیه نهادهای دامی تبعیض وجود دارد و سهمیه آنها بیشتر است.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی زرشک هرچند مدتی انجام شد ولی اکنون دلال‌ها زرشک کشاورزان را خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بعد از بارندگی‌های اخیر میزان فعالیت تراکتورها افزایش یافته است سوخت آنها به خوبی تأمین

نمی‌شود.

مصارف ورق ژئوممبران

 

وی اضافه کرد: هرچند از کشاورزان خواسته شده که برای سند دار کردن زمین‌های کشاورزی خود اقدام کنند اما زیر ساخت‌های آن هنوز در استان فراهم نشده است.

وی بیان داشت: در قالب یکی از مصوبات سفر معتمدیان استاندار اسبق به این شهرستان قرار بود در روستای مرزی خیرآباد چاهی به اهالی واگذار شود ولی هیچ اقدامی در این باره نشده است.

وضعیت بد کشاورزی در فردوس

نماینده فردوس در شورای اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: کشاورزان فردوس وضعیت بدتری در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته دارند و این موضوع نشانگر آن است که نیاز به حمایت بیشتری دارند.

محمد حیدرزاده با اشاره به احداث پژوهشکده انار در حدود ۱۵ سال قبل در فردوس اظهار کرد: در حال حاضر به خرابه‌ای تبدیل شده و هنوز تعیین تکلیف نشده و علاوه بر این مشخص نشده که این پژوهشکده چگونه به کشاورزان کمک خواهد کرد این در حالی است که باغ داران انار به آموزش نیاز دارند.

وی اضافه کرد: قنات بلده فردوس پتانسیل خوبی است که با اجرای طرح ذخیره سازی آب آن کمک زیادی به کشاورزان خواهد شد و اگر از ایجاد مجلات دامداری جلوگیری شود در آینده شاهد مشکلات زیادی در این خصوص خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن زمین‌های را که از منابع طبیعی گرفته است به قطعات ۱۵۰ متری تقسیم کرده و برای هر قطعه دامدار باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت کند. این در حالی است که بنیاد مسکن با پرداخت مبلغ کمی این زمین‌ها را خریداری کرده است.

وی بیان کرد: بعضی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تصور می‌کنند که از هتل هفت ستاره‌ای باید حوزه خود را مدیریت کنند.

قیمت ژئوممبران

 

نماینده شهرستان خوسف در شورای اسلامی خراسان جنوبی گفت: کشاورزان از خیلی از چیزها قطع امید کرده بودند و در بعضی از موارد به امیدواری مردم خدشه وارد شد.

قومیجانی ادامه داد: مردم سیاست یک بام و دو هوا را نمی‌توانند تحمل کنند و در خصوص توزیع نهاده‌های دامی متولیان باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه بر اساس قوانین موجود متولی اصلی امور هر روستا دهیار است دستگاه‌های اجرایی با نادیده گرفتن این موضوع اقدامات خود را در روستاها انجام می‌دهند.

به گفته وی کمبود نهاده‌های دامی برای کشاورز قابل تحمل نمی‌باشد و مراکز خدمات پشتیبانی کشاورزی در شرایط فعلی جایگاه خود را از دست داده‌اند و مرکز تحقیقات برای ارائه الگوهای کشت در هر منطقه‌ای باید ورود کند.

تسهیلات به کشاورزان واقعی نمی‌رسد

نماینده قائنات در شورای اسلامی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه همه سخنانی که گفته شد نشانگر وجود مشکلات فراوان در حوزه کشاورزی است، اظهار کرد: از ظرفیت ۲۰ سال خشکسالی در استان به عنوان یک فرصت به خوبی بهره گرفته نشده است.

به گفته قرائی کارشناسان جهاد کشاورزی با وجود اینکه همه مشکلات را می‌دانند اختیاری برای حل آنها ندارند.

وی پیشنهاد داد: کار گروهی متشکل از همه دستگاه‌های مربوط برای بررسی مشکلات حوزه کشاورزی تشکیل شود تا راهکارهای برون رفت از آنها ارائه شود.

قیمت ورق ژئوممبران

 

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات مشکل زرشک کاران را حل نمی‌کند چون کشاورزان واقعی از آنها استفاده نمی‌کنند و کشاورزان به دلیل در پیش بودن فصل سرما و بارندگی مجبور می‌شوند کامیون کامیون زرشک‌های خود را ارزان بفروشند تا خسارتی به آنها وارد نشود.

قرائی تصریح کرد: قیمت زرشک در خراسان جنوبی باید مشخص شود نه خارج از آن، و ایجاد چند سردخانه در افین و زیرکوه برای همیشه مشکل فروش زود هنگام زرشک را حل می‌کند.

کد خبر 5427039

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: