آبرسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: لرستان را به‌عنوان استانی با اقلیم چهارفصل و آب فراوان می‌شناسند؛ استانی که رودخانه‌های جاری و چشمه‌های فراوان آن همواره زبانزد بوده است اما این استان هیچ‌گاه از مواهب و برکات این پرآبی بهره‌مند نشده است.

مصارف ورق ژئوممبران

 

پروژه‌های نیمه‌کاره، بلاتکلیف و کوچک مهار آب در استان و سهم پایین در تخصیص آب موجب شده تا لرستان از مزایای آب بی‌بهره باقی بماند؛ این در حالی است که بزرگ‌ترین پروژه انتقال آب کشور با عنوان «انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود» را میزبانی می‌کند.

پیش از برگزاری سفر هیئت دولت در قالب سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم فراهم شد. در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار دارد تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود. برای پیگیری این گزارش‌ها لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را مطالعه کنید.

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

و اما با پایان یازدهمین سفر استانی دولت به لرستان، کار جمع‌بندی مصوبات و دستاوردهای سفر در دستور کار دستگاه‌های متولی قرارگرفته، در این راستا در خبرگزاری مهر نیز جمع‌بندی سفر هیئت دولت و انطباق مصوبات با محورها و اولویت‌های نظام مسائل استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

همچنین به‌زودی پروژه این خبرگزاری در زمینه پیگیری مصوبات سفر دولت به لرستان در قالب یک پرونده ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. گزارش یا گزارش‌های جمع‌بندی سفر مبتنی بر نظام مسائل استان با نگاهی به گزارش‌های تولیدشده پیش از سفر بسته خواهد شد و پیش روی مخاطبان این خبرگزاری قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان در قالب سلسله گزارش‌هایی «مطالبات مردم لرستان از دولت» را پیگیری و مطرح کرد، گزارش «تشنگی تابستان و سیلاب زمستان در یک استان / ماجرای پرآبِ بی‌آب!» از جمله این گزارش‌ها بود که در آن بر ضرورت تکمیل پروژه‌های سد سازی، ایستگاههای پمپاژ آب و رفع مشکل آب روستاهای لرستان تاکید شده بود.

به گفته داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، در سفر رئیس جمهور و دولت به این استان، ۱۱ مصوبه برای حوزه‌های آب، شبکه آبیاری و پروژه‌های سدسازی در نظر گرفته شده است.

اختصاص اعتبار برای پروژه‌های «چم مهر» و «جایدر»

ورق های ژئوممبران

 

داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان را تکمیل ایستگاه پمپاژ «چم مهر» عنوان کرد و اظهار داشت: قرار شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص بدهد.

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

وی، تکمیل شبکه آبیاری دشت «جایدر» را یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به لرستان برشمرد و گفت: برای این پروژه نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

حسن نژاد بیان داشت: قرار شده که ۵۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال ۱۴۰۱ پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: همچنین ۲۰ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات وزارت نفت و ۳۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات وزارت نیرو و اعتبارات استانی به صورت مساوی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قرار است برای این پروژه اختصاص پیدا کند.

رفع مشکل تنش آبی ۵۰۰ روستا

کاربرد ورق ژئوممبران

 

حسن نژاد، همچنین یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان را رفع مشکل تنش آبی ۵۰۰ روستای استان برشمرد و گفت: این امر از دستورات رئیس جمهور و نمایندگان رئیس جمهور در سفر به شهرستان‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه نیز ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است بیان داشت: خوشبختانه تا جایی که من اطلاع دارم قرار داد این پروژه با قرار گاه امام حسن (ع) بسته شده است.

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

وی تصریح کرد: در این راستا رفع تنش آبی ۵۰۰ روستای استان در قالب این قرار داد عملیاتی خواهد شد.

مصوبه‌ای برای روستاهای آسیب دیده از آبگیری سد «سیمره»

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان همچنین با اشاره به صدور مجوز تأمین آب روستاهای آسیب دیده از آبگیری سد «سیمره» عنوان کرد: شرکت توسعه منابع آب ایران در این رابطه متعهد شد که نسبت به تأمین آب روستاهای آسیب دیده از آبگیری سد «سیمره» در سال ۹۸، اقدام کند.

حسن نژاد عنوان کرد: بخشی از درآمد نیروگاه در راستای محرومیت زدایی شهرستان رومشکان باید اختصاص پیدا کند.

وی افزود: سالانه حداقل باید ۳۰ میلیارد تومان در این رابطه اختصاص داده شود.

نصب ورق ژئوممبران

 

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به مصوبه تأمین آب منطقه «کوهنانی» نیز بیان داشت: این تأمین آب باید از محل سد «خسروآباد» در دستور کار وزارت نیرو قرار بگیرد.

اختصاص اعتبار برای تکمیل سد «مروک» و شبکه آبیاری آن

حسن نژاد یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به لرستان را تکمیل سد «مروک» از محل اعتبارات ماده ۱۷ مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: پیشنهاد شد که اعتبار این امر از سوی وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل اعتبارات ۱۴۰۰ تحقق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان داشت: تصویب این امر به هیئت وزیران ارائه خواهد شد.

حسن نژاد افزود: برای این موضوع نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

ژئوممبران

 

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

وی همچنین با اشاره به شبکه آبیاری اصلی این پروژه سدسازی عنوان کرد: قرار است که از محل اجرای این پروژه، سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آبی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید بر اینکه قرار شده که ۳۰ میلیارد تومان نیز برای این پروژه اعتبار اختصاص پیدا کند ادامه داد: خوشبختانه ۱۲.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۱۴۰۰ برای این پروژه ابلاغ شده است.

حسن نژاد تصریح کرد: امیدواریم تا آخر سال بتوانیم تخصیص‌های بیشتری در این رابطه بگیریم.

اجرای فاز اول شبکه آبیاری «ایوشان»

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به لرستان اجرای عملیات فاز یک شبکه آبیاری و زهکشی هزار هکتاری از اراضی پایاب سد «ایوشان» بود اظهار داشت: مقرر شد که ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختیار شرکت آب منطقه‌ای لرستان در این رابطه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: تکمیل ایستگاه پمپاژ «اسماعیل آباد» و «نیله» یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به لرستان بود.

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

حسن نژاد با بیان اینکه در قالب این پروژه‌ها ۶۰۰ هکتار از اراضی ایستگاه پمپاژ «اسماعیل آباد» و ۲۵۰ هکتار از اراضی ایستگاه پمپاژ «نیله» آبی خواهند شد، عنوان کرد: در این راستا نیز اختصاص ۱۱ میلیارد تومان مصوب شد.

احداث سد و نیروگاه «معشوره» مصوبه قطعی سفر

وی همچنین در رابطه با سد «معشوره» عنوان کرد: برای این پروژه ما دو مصوبه داشتیم، یک مورد در سفر و یک مصوبه نیز از شخص رئیس جمهور در این رابطه داشته‌ایم.

وی بیان داشت: تاکید رئیس جمهور این بود که این طرح، جز طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو قرار بگیرد.

نصب ورق ژئوممبران

 

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: امیدواریم در اولین فرصت و با انتخاب پیمانکار و تقویت اعتبارات آن از محل تهاتر نفت بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم.

حسن نژاد تاکید کرد: احداث سد و نیروگاه «معشوره» توافق و مصوبه قطعی سفر بود و در قالب آن به استاندار لرستان اجازه داده شد که نسبت به فراخوان سرمایه گذار برای این پروژه در قالب «ای پی سی اف» اقدام کند.

وی گفت: ما خودمان هم در این رابطه پیگیر هستیم.

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: