آذربایجان غربی بهترین کریدور صادرات محصولات گلخانه ای است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر یکشنبه در بازدید سه ساعته از در مرکز رشد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های گلخانه‌ای استان اظهار کرد: در صورت فراهم کردن رونق بخشی کریدور صادراتی محصولات گلخانه می‌توان هم صادرات محصولات تولیدی استان را گسترش داد و هم صادرات تولیدات استان‌های دیگر از نیز به خارج کشور صادر کرد.

تولیدکننده ژئوممبران

 

وی با انتقاد از بروکراسی پرپیچ و خم اداری برای صدور مجوز سرمایه گذاری و اعطای زمین در استان افزود: نباید ادارات با سخت گیری های بی مورد سرمایه گذاران را دلسرد کنند باید مجوز و زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاران در استان در کمترین زمان ممکن فراهم شود.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌ها و ایده‌های فناورانه در استان خاطرنشان کرد: زمینه و ساختار جذب سرمایه گذاری در استان باید بازنگری شود، رفع موانع سرمایه گذاری در استان باید در دستور کار تمام ادارات قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی مزیت و ظرفیت‌های سرمایه گذاری و توسعه‌ای زیادی دارد، افزود: یکی از ظرفیت‌های کم نظیر استان کشت گلخانه‌ای و این استان قابلیت تبدیل شدن به کریدور صادرات محصولات گلخانه‌ای در کشور را داراست.

ورق های ژئوممبران

 

معتمدیان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هیچ اتفاق قابل توجهی در زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای در استان صورت نگرفته است، گفت: مقدمات ایجاد دو هزار هکتار گلخانه در استان با وجود متقاضیان مناسب هنوز محقق نشده است و مرکز سرمایه گذاری استان در این حوزه باید ورود کند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اعطای زمین از سوی دولت در بخش کشت گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث زمین مورد نیاز و نیز زیرساخت‌های اولیه مانند آب و برق مورد نیاز دولت بستر لازم را فراهم می‌کند مردم باید از این فرصت استفاده کرده و سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به پتانسیل استان در بخش گیاهان دارویی نیز گفت: متأسفانه در این بخش با خام فروشی محصولات تولیدی مواجه هستیم در نظر داریم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و نیز جهاد کشاورزی چرخه تولید این محصولات را در استان ایجاد کنیم.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

معتمدیان بر تدوین نقشه راه استفاده از آزمایشگاه‌های جهاد دانشگاهی استان نیز تاکید کرد و افزود: می‌توان از این ظرفیت در راستای آزمایش محصولات تولیدی به ویژه در حوزه صادرات استفاده کرد که در این صورت، اقلام صادراتی به استان‌های مختلف برای آزمایش ارسال نمی‌شود و در وقت، هزینه صرفه جویی شده و درآمدها نیز افزایش می‌یابد.

استاندار آذربایجان غربی خواستار اولویت بندی طرح‌های فناورانه در استان شد و گفت: در صورت وجود اولویت‌های مشخص، می‌توان از ظرفیت سرمایه گذاران دولتی و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بهره بیشتری برد.

قیمت ژئوممبران

 

در این بازدید که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف نیز برگزار شد، مشکلات حوزه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و واحدهای فعال در مرکز رشد این نهاد مورد بررسی قرار گرفت و دستوراتی از سوی استاندار آذربایجان غربی برای رفع آنها صادر شد.

کد خبر 5390437

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: