گران‌تر شدن گوشت قرمز موج‌ خبری است که دلالان از آن سود می‌برند
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز نمی‌دانیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده‌های دامی قطعی است یا خیر، زیرا یک تصمیم کشوری است اما اگر از هم اکنون پیش‌بینی کنند با حذف ارز گوشت گران می‌شود و تا عید نوروز به کیلویی ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد صحبت درستی نیست، شاید این اتفاق نیافتاد.

جلوگیری از تبخیر آب

 

او افزود: این اظهارنظرها بیشتر ذهن جامعه را برهم می‌ریزد و ورود به این موضوع بهانه دست سوداگران می‌دهد. بهتر است به این بحث‌ها ورود پیدا نکنیم زیرا به نظر نمی‌رسد حتی اگر ارز دولتی از نهاده‌ها حذف شود قیمت گوشت دام سبک و سنگین به این عددها برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه گوشت قرمز قابل قیمت گذاری نیست، خاطرنشان کرد: تنها کاری که دولت در این زمینه انجام می‌دهد این است که اگر گران شد، گوشت‌های ذخیره را برای متعادل کردن نرخ‌ها به بازار عرضه کند.

لیچینگ

 

ایراندوست در خصوص امکان توزیع و فروش گوشت قرمز در سامانه بازرگام، گفت: نرخ گوشت قرمز مانند مرغ و تخم مرغ تنظیم بازاری نیست و براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود؛ اکنون هرکیلوگرم گوشت دام زنده ۵۰ تا ۶۰ تومان است اما قیمت آن در بازار شاید در توان خرید برخی از دهک‌های پایین جامعه نباشد؛ این امر به معنای گران بودن دام نیست.

او تصریح کرد: هم اکنون تولید کننده دام نیز با توجه به افزایش هزینه‌ها، به قیمت مناسبی دام خود را نمی‌فروشد، از این رو بهتر است از هم اکنون به گمانه‌زنی درباره گران‌تر شدن گوشت قرمز پرداخته نشود که ذهن جامعه را حساس می‌کند درحالی که به تولید کننده کمکی نمی‌شود و تنها واسطه‌ها از موج‌های خبری سود می‌برند.

geogrid

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه گرانی اتفاق نیافتاده است، گفت: دامداران هم اکنون ضرر می‌دهد زیرا با وجود افزایش هزینه‌های تولید از سال گذشته تاکنون قیمت گوشت تغییر چندانی نداشته است.

ایراندوست خاطرنشان کرد: گوشت قرمز زمستان سال گذشته نیز کیلویی حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شد اما در نقطه مقابل نرخ نهادها و علوفه‌ها به شدت در این مدت تغییر یافته است. از این رو نوسانات قیمت گوشت عادی است زیرا در پاییز و زمستان به دلیل افزایش مصرف محصولات پروتئینی حیوانی قیمت مرغ و گوشت افزایش می‌یابد اما با گرم شدن هوا، بازار تقاضا کاهش می‌یابد و به تبع آن قیمت‌ها دچار نوسان می‌شود.

زیرسازی جاده

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز روز شنبه در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها گفت که با دستور صادرات دام، دام در کشور کاهش یافته و با حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌ها قیمت گوسفند و به تبع آن قیمت گوشت افزایش می‌یابد و این احتمال وجود دارد که تا شب عید قیمت گوشت به کیلویی ۲۰۰ هزار تومان برسد.

به گفته او به دلیل کاهش بارندگی و کمبود نهاده‌های دامی، دامداران از ابتدای سال با مشکلاتی مواجه بودند که مجبور به کشتار دام‌های مولد شدند و اکنون پیش‌بینی کاهش دام به وقوع پیوسته است، کما اینکه همچنان نیز کم و بیش کشتار دام‌های مولد ادامه دارد.

کد خبر 5390950

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: