آب به دشت‌های سیروان نرسید/طرح ایستگاه پمپاژ منطقه تکمیل نشد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ایستگاه پمپاژ آب به دشت‌های سیروان در حالیکه قرار بود سطح وسیعی از زمین‌های دیم را تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار دهد، هنوز تکمیل نشده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

این طرح که سال ۹۳ آغاز شده و قرار بود بهار ۹۵ به بهره برداری برسد، بعد از بارها بلاتکلیفی اکنون کار عمرانی آن تعطیل شده است. با توجه به سفر رئیس جمهور و اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح‌های ایستگاه‌های پمپاژ استان، کشاورزان منطقه امیدوار هستند این طرح هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

بهره برداری و تکمیل ایستگاه پمپاژ کشاورزی دشت سیروان برای کشاورزان منطقه بسیار مهم است چراکه هم اکنون بسیاری از زمین‌های کشاورزی منطقه دیم هستند و به علت خشکسالی خسارت‌های فراوانی به کشاورزان منطقه وارد شده است.

کشاورزان هفت سال چشم انتظار هستند

جلوگیری از تبخیر آب

 

یکی از کشاورزان سیروانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی سیروان مدت هفت سال است که احتیاج به پمپاژ آب رودخانه سیمره دارند.

رضا انصاری تصریح کرد: قرار بود دو ساله این طرح پمپاژ راه اندازی شود و زمین‌های دیم آبی شوند، اما هنوز خبری نیست و کشاورزان بلاتکلیف مانده‌اند.

وی گفت: ما کشاورزان به این پمپاژ امید بسته‌ایم و انتظار داریم مسئولان هرچه سریع‌تر مشکلات این طرح را حل کنند.

۱۳ میلیارد تومان این طرح امسال اعتبار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر از اختصاص اعتبارات در سال ۱۴۰۰ برای تکمیل این پروژه خبر داد.

آب به دشت‌های سیروان نرسید/طرح ایستگاه پمپاژ منطقه تکمیل نشد

لیچینگ

 

رحمت الله قیصوری بیان کرد: حدود ۱۳ میلیارد تومان این طرح امسال اعتبار دارد، بخشی از این اعتبار از محل سفر ریاست جمهور به استان تأمین شده و به صورت نقدی است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای طرح‌های آب و خاک حوزه کشاورزی استان اختصاص یافته است، افزود: پیگیری و اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهور می‌تواند مشکلات طرح‌های آب و خاک استان را حل کند.

تکمیل ایستگاه پمپاژ سیروان حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ایستگاه پمپاژ کشاورزی سیروان حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدعلی اقدسی افزود: این پروژه حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیمانکار نیز مبالغ زیادی از این پروژه طلب دارد، اعتبارات مورد نیاز طرح در استان قابل تأمین نیست و باید از طریق ملی مساعدتی انجام گیرد.

فاز اول این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

geogrid

 

معاون آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ایستگاه پمپاژ سیروان عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۳ شروع شده و تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است.

تورج کرمی افزود: فاز اول این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۱۵ میلیارد تومان هم اکنون پیمانکار طرح طلب دارد، چنانچه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تخصیص پیدا کند فاز اول این طرح امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: فاز دوم پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و چنانچه این اعتبار نیز تخصیص پیدا کند، فاز اول و دوم این پروژه تا دو سال آینده تکمیل شود.

کرمی گفت: پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شده است، این طرح جزو مصوبات سفر ریاست جمهور قرار گرفته و قسمتی از اعتبار پروژه از این مصوبه تخصیص دارد.

در صورت تکمیل و بهره برداری از این پروژه علاوه بر رونق کشاورزی در این شهرستان باعث اشتغالزایی مناسب برای بیش از ۷۰۰ بهره بردار در این شهرستان خواهد شد.

زیرسازی جاده

 

با توجه به اینکه شغل اکثر مردم شهرستان سیروان کشاورزی است، در سال‌های اخیر به واسطه خشکسالی ضربات سختی بر پیکره کشاورزی شهرستان وارد شده و بهره برداری از این ایستگاه پمپاژ در معیشت کشاورزان و مردم منطقه بسیار تأثیر گذار است.

کد خبر 5391076

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: