آغاز توزیع ۲ هزار تُن بذر گواهی شده برنج در استان گیلان
نوشته شده توسط : شیما شریفی

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز توزیع بذرهای گواهی شده از امروز در استان گیلان، اظهار کرد: امسال در ۷۳۹ هکتار از اراضی تولید بذر استان گیلان و بر اساس دستورالعمل‌ها و استاندارهای ملی تولید بذر بیش از دو هزار تن بذرهای مادری و گواهی شده تولید شده است.

لایه استخر

وی با بیان اینکه همین میزان از امروز در مراکز مجاز جهاد کشاورزی استان گیلان توزیع می‌شود، گفت: ارقام تولید شده اصل، هاشمی، خزر، گیلانه، آنام، گیلار، رش و کیان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: بذور تولیدی استان در حال حاضر ۱۲.۵ معادل ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری را پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: تنوع بخشی به تولید بذر استان و تولید ارقام جدید با پتانسیل کیفی بر اساس برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کشت قراردادی برنج بوده که از برنامه‌های آتی سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

عایق استخر

محمدی افزود: توزیع بذر گواهی شده با هدف افزایش امنیت غذایی، بالا بردن کیفیت محصول، افزایش میزان تولید کیفی و کاهش آفات در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برنج مهم‌ترین غله و تأمین کننده قسمت عمده نیاز مردم گیلان و کشور است، ادامه داد: استفاده از بذر گواهی شده، داشتن وزن خالص از نظر ژنتیکی، قدرت جوانه زنی بالاتر و عاری از بیماری و عدم بذرهای شکسته نارس و علف‌های هرز باعث کاهش هزینه زراعی و کاهش هزینه‌های مرحله داشت شده و وجود یکنواختی محصول در زمان رسیدگی، کاهش ضایعات تبدیل و فرآوری افزایش کمی محصول حداقل به میزان ۳ تا ۵ درصد می‌شود.

عایق استخر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای افزایش سطح تولید برنج استان و کاهش دغدغه فروش در ارقام اصلاح شده اجرای کشاورزی قراردادی و خرید حمایتی برنج تولیدی کشاورزان است.

کد خبر 5423202

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: