زنجان ۷۰ هزار هکتار جنگل طبیعی دارد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقاجانلو ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه کاداستر اراضی ملی و پرونده‌های رفع تداخل یکی از برنامه‌های محوری وزارت جهادکشاورزی است، گفت: پرونده موضوع کاداستر و اراضی ملی تا پایان سال ۱۴۰۱ بسته شود.

قیمت عایق استخر

وی اظهار کرد: با اجرای طرح رفع تداخل در استان زنجان، بسیاری از پرونده‌های ما در محاکم قضایی وجود دارد که با اجرای و پایان رفع تداخل، اختلافات به حداقل ممکن خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بحث توسعه جنگل با مشارکت مردم به صورت جنگل‌کاری طبیعی در استان انجام می‌شود و استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز برای اولین بار در استان زنجان استفاده می‌شود.

آقاجانلو تاکید کرد: اگر بخش خصوصی و مردم در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند نشان‌دهنده آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به منابع طبیعی و آبخیزداری است که افزایش یافته است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی افزود: گون یکی از گونه‌های منحصر به فرد در دنیا است که یکی از ذخایر ژنتیکی کشور بوده و تاثیر بسیاری در کنترل فرسایش خاک دارد و برداشت آن یا فعالیت در حریم آن ممنوعیت قانونی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه صدور استاد کشاورزی برای کشاورزان و زارعان آغاز شده که پس از صدور اسناد کشاورزان، زمین صاحب شناسنامه می‌شود، افزود: کمک زیادی به کاهش اختلاف بین اشخاص و رفع مشکلات دولت و مردم در حوزه مالکیت زمین می‌شود و معدن‌کاران با توجه به شرایط پوشش گیاهی استان به نوعی اشکال و ایراد وارد می‌کنند که هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و ما هم منتظر نتیجه هستیم.

آقاجانلو تصریح کرد: «گون» امکان پرورش به دست انسان ندارد و خودش باید توسعه پیدا کند و امکان تکثیر آن وجود ندارد ولی در جایی که معادن ارزشمند مانند طلا باشد، به آنها کمک می‌شود و نقشه مناطق جنگلی استان زنجان تهیه و مشخص شده است بنابراین به کسی مجوز نخواهیم داد.

وی افزود: در استان زنجان جنگل طبیعی که چوب آن قابل استفاده برای قاچاقچیان باشد نداریم که این جنگل‌ها حدود ۷۰ هزار هکتار است که بیشتر از گونه ارس بوده و تنه آن به درد قاچاق چوب نمی‌خورد و بیشترین قاچاق چوب در طارم اتفاق می‌افتد.

ساخت استخر کشاورزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: نقشه مناطق جنگلی استان زنجان تهیه و مشخص شده است بنابراین به کسی مجوز نخواهیم داد.

کد خبر 5420305

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: