کم آبی قطب تولید پسته را تغییر می دهد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیل زاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جشنواره پسته در رفسنجان گفت: هم اکنون رفسنجان قطب اول تولید پسته در ایران و از مهمترین مراکز تولید این محصول در جهان محسوب می‌شود.

لندفیل

وی با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش مسئولان برای حفظ این پتانسیل اقتصادی عظیم باشد گفت: در صورت صدمه زدن به این صنعت بخش قابل توجهی از درآمد غیر نفتی از بین می‌رود و هزاران نفر بیکار می‌شوند.

اسماعیل زاده با اشاره به خشکسالی و تغییرات اقلیمی گسترده در استان کرمان طی سال‌های اخیر گفت: این مشکلات موجب مهاجرت پسته از کرمان و رفسنجان به سمت استان‌های دیگر به خصوص در شمال غرب و شمال شرق کشور می‌شد و این امر در صورت ادامه بی توجهی در خصوص آبیاری باغ‌های رفسنجان اجتناب ناپذیر است.

geomembrane

وی گفت: هم اکنون نیز شاهد سیر افزایشی توجه به کشت پسته در استان‌های دیگر هستیم که در کنار خشکسالی و کم آبی در کرمان روی می‌دهد.

رئیس پژوهشکده پسته ایران بیان کرد: در کشور ۲۸ استان در حال تولید پسته هستند و ۵۲۰ هزار هکتار باغ پسته در سراسر کشور فعال می‌باشد که بخش قابل توجهی از نیاز بازار جهانی را تأمین می‌کند.

ورق پلاستیکی

 

وی پسته را یک محصول صادرات محور دانست و افزود: باید با برنامه ریزی و تولید بازارهای جهانی پسته حفظ شود و به رقبای خارجی اجازه تصاحب بازارهای سنتی را ندهیم.

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: