خسارت یک هزار میلیاردی خشکسالی به کشاورزی فیروزآباد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم موسوی خسارت وارده به بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان را جدی برشمرد و اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه کشت در مزارع دیم تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

پلاستیک استخر

او افزود: به بخشی از باغات فیروزآباد نیز در سال جاری بر اثر کاهش و تأخیر در بارش‌ها معادل ۲۰ الی ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه نگهداری و پرورش دام مربوط به تغذیه آن می‌شود، عنوان کرد: بخش زیادی از افزایش کنونی هزینه تولید در حوزه دامپروری ناشی از گرانی و بالارفتن نرخ نهاده‌های دامی است.

موسوی افزود: تشدید پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و کاهش حجم علوفه مراتع در سال جاری نیز مزید بر علت شده است.

لندفیل

او گفت: در شرایط خشکسالی یکی از راهبردهای دامداران حذف دام‌های مازاد و دام‌های فاقد بازده اقتصادی است که منجر به ایجاد وضعیت بحرانی در بخش دام شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: بحران آب در شهرستان جدی است و کشاورزان باید برنامه کشت خود را متناسب با آب موجود برنامه ریزی کنند.

geomembrane

 

موسوی با بیان اینکه بیمه کشاورزی راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیرمترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است، به کشاورزان توصیه کرد: برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود به منظور بهره مندی از خدمات بیمه‌ای و حمایت در مواقع بحران و حوادث اقدام کنند.

کد خبر 5396228

 

منبع مهرنیوز.

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: