ایجاد دو واحد فراوری خیار در قروه/کشت خیار در ۶۵۰ هکتار اراضی کشاورزی قروه
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خسرو کریمی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: در سال زراعی گذشته بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی قروه به کشت خیار بوته‌ای اختصاص یافت و بذر مورد نیاز از طریق تعاونی‌های روستایی و یارانه دولتی تامین شد.

خرید ژئوممبران 

وی تصریح کرد: با توجه به عدم طرح حمایتی از جالیزکاران در سال زراعی جاری، هیچ نوع بذر یارانه‌ای عرضه نمی‌شود و بهره‌برداران باید آن را از طریق بازار آزاد تهیه کنند.

کریمی‌پناه ادامه داد: بذر یارانه‌ای خیار سال گذشته با قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار تومان در اختیار جالیزکاران قرار می‌گرفت که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال در بازار آزاد به بیش ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

رئیس جهاد کشاورزی قروه افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته در سال زراعی جاری بیش از ۶۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت خیار بوته‌ای اختصاص یافته است و به دلیل کیفیت مطلوب خیار این منطقه، بازار فروش مناسب و ایجاد دو واحد فرآوری و تولید خیار شور شاهد رضایتمندی بهره‌برداران این حوزه خواهیم بود.

خرید ورق ژئوممبران

کریمی‌پناه ادامه داد: به دلیل کنترل کشت خیار و ایجاد صنایع تبدیلی امکان افزایش ۲۰ درصدی قیمت فروش این محصول دور از انتظار نیست‌ و تحقق آن نیازمند همکاری بیشتر جالیزکاران در کنترل کشت خیار است.

به گزارش فارس، در سال زراعی گذشته به دلیل عدم بازار فروش مناسب، افزایش تولید، نبود خرید تضمینی و قیمت نامناسب بسیاری از جالیزکاران قروه‌ای محصولات تولیدی خود را به صورت دورریز رها کردند و یا بعنوان خوراک دام مورد استفاده قرار گرفت‌.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: