کشاورزی ارزآوری بالایی برای کشور دارد/ لزوم حمایت دولت از گوجه‌کاران پارس‌آباد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

علی نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پارس‌آباد اظهار کرد: بخش کشاورزی بعد از نفت می‌تواند ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشد و از این رو باید برای حل مشکلات این بخش تلاش شود.

ژئوممبران

وی افزود: با وجود این‌که شمال استان اردبیل به‌خصوص شهرستان پارس‌آباد به عنوان قطب کشاورزی نام برده می‌شود، اما کشاورزان این منطقه با مشکلات و معضلات فراوانی که هر سال تکرار می‌گردد، مواجه می‌شوند.

این فعال بخش کشاورزی در پارس‌آباد ادامه داد: قیمت گوجه‌فرنگی امسال به حدی پایین آمده که کشاورزان نه تنها درآمدی ندارند، بلکه نمی‌توانند هزینه‌ای را که پای محصول گذاشته‌اند هم برگردانند و اکنون جعبه خالی گوجه‌فرنگی ۵۰ هزار ریال است.

 

گوجه‌فرنگی ارزان؛ رب گوجه‌‌فرنگی گران!

نیرومند بیان کرد: گوجه فرنگی محصولی پرهزینه است و دلالان هر کیلو گوجه‌فرنگی را از کشاورزان به قیمت ۴ هزار تا شش هزار ریال خریداری می‌کنند که این رقم با توجه به هزینه‌های کاشت، داشت، برداشت و همچنین هزینه حمل‌و‌نقل، مقرون به صرفه نیست.

ورق ژئوممبران

وی با اشاره به این‌که گوجه‌فرنگی ارزان شده و اما رب گوجه‌ همچنان گران است، تصریح کرد: در شهرستان پارس‌آباد تنها یک کارخانه رب گوجه‌فرنگی، گوجه کشاورزان را به قیمت ۴ هزار ریال خریداری می‌کند که دولت در این راستا برنامه‌های صادراتی ندارد و نظارتی هم بر تنظیم بازار نمی‌کند.

 

لزوم حمایت دولت از گوجه‌کاران پارس‌آباد

این فعال بخش کشاورزی در پارس‌آباد اظهار کرد: امسال کشاورزان به‌دلیل عدم اجرای الگوی کشت، نبودن صنایع تبدیلی کافی و نداشتن برنامه مناسب صادراتی ضرر کردند و حتی از اجرای طرح خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از سوی دولت نیز خبری نیست.

نیرومند افزود: از مسؤولان ارشد کشاورزی کشور و استان اردبیل درخواست داریم که با تمام توان و با بررسی دقیق مسائل و مشکلات، قبل از ورود به بحران، اقدامات فوری جهت رفع مشکلات این بخش انجام دهند.

کشاورزان تعادل در کشت گوجه‌فرنگی را رعایت نکردند

حسین نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نیز در این خصوص اظهار کرد: با وجود توصیه‌های اکید جهاد کشاورزی به کشاورزان مبنی بر رعایت تعادل در کشت گوجه‌فرنگی و استفاده از محصولات جایگزین در این زمینه، اما آن‌ها به این توصیه‌ها توجهی نکردند و امروز با مشکل افت قیمت این محصول مواجه هستند.

تولید کننده ورق ژئوممبران

وی ادامه داد: چندین بار از طریق کارشناسان بخش کشاورزی در روستاهای اطراف شهرستان در مورد الگوی کشت جلسه برگزار کرده و اطلاع‌رسانی نمودیم، ولی کشاورزان به‌علت عدم رعایت الگو کشت با توجه به نیاز شهرستان و استان و نبود قیمت تضمینی خرید برای این محصول، با مشکل مواجه شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از سال آینده با افتتاح کارخانه رب گوجه‌فرنگی کشت و صنعت و دامپروری مغان و کارخانه رب گوجه روشندل در شهرک صنعتی بتوانیم مشکلات کشاورزان را حل کنیم.

-انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۳۰/

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: