آغاز عملیات اجرایی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی در کردستان
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عملیات اجرایی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) که اطلاعات عرصه‌های کشاورزی استان را با مشخصات دقیق عرصه و بهره‌برداران ثبت می‌کند در کردستان شروع به کار کرد.

ویژگی ورق ژئوممبران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در نخستین جلسه هماهنگی شروع اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی(سیاک) که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان و مجری استانی «سیاک» در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: وجود اطلاعات دقیق و برخط در زمینه واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به منظور انجام برنامه‌ریزی‌های کلان و تنظیم عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی امر ضروری برای بخش کشاورزی است.

فرید سپری با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح در بخش کشاورزی اظهار کرد: ایجاد امنیت غذایی مبتنی بر آمایش کشاورزی هوشمند، سازگاری با چالش‌های تغییر اقلیم و خشکسالی، محدودیت منابع و حتی مدیریت مخاطرات قبل از وقوع از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: امکان تصمیم‌سازی و افزایش راندمان کاری برای تمام سطوح مدیریتی، تشکل‌ها، بهره‌برداران و ذینفعان بخش کشاورزی و ثبت اطلاعات مربوط به همه تولید کنندگان توسط خودشان در این سامانه مهیا شده و از مزایای اجرای این طرح است.

وی تاکید کرد: دسترسی آسان به بازارهای فروش و عرضه مستقیم کالا از دیگر دستآوردهای اجرای این طرح درآینده خواهد بود.

وی اذعان کرد: افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌های تولید، بهینه سازی کیفیت محصول، بهینه سازی منابع محدود آب و ... از دیگر مزایای اجرای این طرح برای بخش کشاورزی و بهره‌برداران آن خواهد بود.

سپری تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تولید و عرضه محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی و نیز توزیع عادلانه درآمد حاصل از فعالیت‌های بخش کشاورزی در بین اجزاء مختلف زنجیره، از تولید تا بسته بندی و فروش را به دنبال خواهد داشت.

نصب ورق ژئوممبران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح به وسیله مجموعه همکاران جهاد کشاورزی استان و یاری گرفتن از تشکل‌های بخش، اجرایی خواهد شد و امیدواریم در نهایت منجر به تحول اساسی در نظام تصمیم‌سازی بخش کشاورزی شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 400 نفر از همکاران مجموعه جهاد کشاورزی در سطح استان درگیر اجرای این مهم خواهند بود و کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی به عنوان نوک پیکان این طرح کار جمع آوری و ثبت داده های مورد نیاز بخش را برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: